Auteur Topic: Sfeer in het stadion  (gelezen 274035 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Kartouch

  • Leden
  • Berichten: 1.020
  • SEMPRE FORZA SV ZULTE WAREGEM
Re: Sfeer in het stadion
« Reactie #480 Gepost op: februari 18, 2008, 12:16:24 am »
@ CB

Zondag iets gepland tegen RSCA?
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that." Bill Shankly

Offline boer boer

  • Leden
  • Berichten: 444
Re: Sfeer in het stadion
« Reactie #481 Gepost op: februari 18, 2008, 09:51:17 am »
wij kunnen iets opsteken van de beerschotters, hoe die de volle 90 minuten kabaal maakten, hoe die hun ploeg steunen door dik en dun... ik droom van een volle tribune zingers, roepers voor svzw (en niet tegen elkaar).

Offline DMQ

  • Leden
  • Berichten: 576
Re: Sfeer in het stadion
« Reactie #482 Gepost op: februari 18, 2008, 10:08:24 am »
@ CB

Zondag iets gepland tegen RSCA?

Wel normaal is er de actie in samenwerking met de supportersraad. Maar het bedrijf dat ging komen helpen is niet bereikbaar de laatste weken. dus kan alles nog in het watervallen.

En doordat de wedstrijd savonds is doen we waarschijnlijk geen andere actie omdat niet alles mooi uitkomt! Maar er komen nog actie's wees gerust :)
essevee till i die!!!

Sv Zulte Waregem

  • Gast
Re: Sfeer in het stadion
« Reactie #483 Gepost op: februari 18, 2008, 01:03:50 pm »
wij kunnen iets opsteken van de beerschotters, hoe die de volle 90 minuten kabaal maakten, hoe die hun ploeg steunen door dik en dun... ik droom van een volle tribune zingers, roepers voor svzw (en niet tegen elkaar).

Zij zelf vonden hun sfeer vrij zwak, maar in Beerschot kan het zeker spoken. Hebben mss niet de (Filip Joos-)aandacht als Kv Mechelen, maar ze hebben veel volk, en veel gasten die er gewoon voor gaan zonder na te denken - zo moet het! Wel niet vergeten dat Antwerp v??????????l groter is dan Waregem en Zulte (en omstreken) tesamen, dus een vergelijking niet echt op gaat. Als we dan toch willen vergelijken, dan is het juister om dat te doen met pakweg Stvv of Bergen, en dan doen we dat helemaal zo slecht niet denk ik.

Offline Famous Essevee

  • Leden
  • Berichten: 317
Re: Sfeer in het stadion
« Reactie #484 Gepost op: februari 18, 2008, 09:35:54 pm »
wij kunnen iets opsteken van de beerschotters, hoe die de volle 90 minuten kabaal maakten, hoe die hun ploeg steunen door dik en dun... ik droom van een volle tribune zingers, roepers voor svzw (en niet tegen elkaar).

Zij zelf vonden hun sfeer vrij zwak, maar in Beerschot kan het zeker spoken. Hebben mss niet de (Filip Joos-)aandacht als Kv Mechelen, maar ze hebben veel volk, en veel gasten die er gewoon voor gaan zonder na te denken - zo moet het! Wel niet vergeten dat Antwerp v??????????l groter is dan Waregem en Zulte (en omstreken) tesamen, dus een vergelijking niet echt op gaat. Als we dan toch willen vergelijken, dan is het juister om dat te doen met pakweg Stvv of Bergen, en dan doen we dat helemaal zo slecht niet denk ik.

bergen is eignlijk ook een grootstad e. de hoofdstad van henegouwen... al trekken die niet zoveel volk naar hun stadion

Sv Zulte Waregem

  • Gast
Re: Sfeer in het stadion
« Reactie #485 Gepost op: februari 18, 2008, 10:38:46 pm »
wij kunnen iets opsteken van de beerschotters, hoe die de volle 90 minuten kabaal maakten, hoe die hun ploeg steunen door dik en dun... ik droom van een volle tribune zingers, roepers voor svzw (en niet tegen elkaar).

Zij zelf vonden hun sfeer vrij zwak, maar in Beerschot kan het zeker spoken. Hebben mss niet de (Filip Joos-)aandacht als Kv Mechelen, maar ze hebben veel volk, en veel gasten die er gewoon voor gaan zonder na te denken - zo moet het! Wel niet vergeten dat Antwerp v??????????l groter is dan Waregem en Zulte (en omstreken) tesamen, dus een vergelijking niet echt op gaat. Als we dan toch willen vergelijken, dan is het juister om dat te doen met pakweg Stvv of Bergen, en dan doen we dat helemaal zo slecht niet denk ik.

bergen is eignlijk ook een grootstad e. de hoofdstad van henegouwen... al trekken die niet zoveel volk naar hun stadion

Idd, Bergen was niet het beste voorbeeld (heeft blijkbaar meer dan 90000 inwoners), belachelijk eigenlijk hoe weinig toeschouwers zij dan trekken. Maar goed, je begrijpt wel wat ik bedoel, Stvv, Lokeren, Beveren, Lier, Moeskroen (de meeste zijn dan nog groter dan Waregem bvb)... Dat zijn clubs van ons kaliber.

Offline Famous Essevee

  • Leden
  • Berichten: 317
Re: Sfeer in het stadion
« Reactie #486 Gepost op: februari 19, 2008, 06:05:57 pm »
wij kunnen iets opsteken van de beerschotters, hoe die de volle 90 minuten kabaal maakten, hoe die hun ploeg steunen door dik en dun... ik droom van een volle tribune zingers, roepers voor svzw (en niet tegen elkaar).

Zij zelf vonden hun sfeer vrij zwak, maar in Beerschot kan het zeker spoken. Hebben mss niet de (Filip Joos-)aandacht als Kv Mechelen, maar ze hebben veel volk, en veel gasten die er gewoon voor gaan zonder na te denken - zo moet het! Wel niet vergeten dat Antwerp v??????????l groter is dan Waregem en Zulte (en omstreken) tesamen, dus een vergelijking niet echt op gaat. Als we dan toch willen vergelijken, dan is het juister om dat te doen met pakweg Stvv of Bergen, en dan doen we dat helemaal zo slecht niet denk ik.

bergen is eignlijk ook een grootstad e. de hoofdstad van henegouwen... al trekken die niet zoveel volk naar hun stadion

Idd, Bergen was niet het beste voorbeeld (heeft blijkbaar meer dan 90000 inwoners), belachelijk eigenlijk hoe weinig toeschouwers zij dan trekken. Maar goed, je begrijpt wel wat ik bedoel, Stvv, Lokeren, Beveren, Lier, Moeskroen (de meeste zijn dan nog groter dan Waregem bvb)... Dat zijn clubs van ons kaliber.

en daar mag je nog wat 2de klasse clubs meer aan toevoege, leuven, antwerpen... en natuurlijk onze 'vrienden' van kortrijk ;)

Sv Zulte Waregem

  • Gast
Re: Sfeer in het stadion
« Reactie #487 Gepost op: februari 19, 2008, 06:24:35 pm »
wij kunnen iets opsteken van de beerschotters, hoe die de volle 90 minuten kabaal maakten, hoe die hun ploeg steunen door dik en dun... ik droom van een volle tribune zingers, roepers voor svzw (en niet tegen elkaar).

Zij zelf vonden hun sfeer vrij zwak, maar in Beerschot kan het zeker spoken. Hebben mss niet de (Filip Joos-)aandacht als Kv Mechelen, maar ze hebben veel volk, en veel gasten die er gewoon voor gaan zonder na te denken - zo moet het! Wel niet vergeten dat Antwerp v??????????l groter is dan Waregem en Zulte (en omstreken) tesamen, dus een vergelijking niet echt op gaat. Als we dan toch willen vergelijken, dan is het juister om dat te doen met pakweg Stvv of Bergen, en dan doen we dat helemaal zo slecht niet denk ik.

bergen is eignlijk ook een grootstad e. de hoofdstad van henegouwen... al trekken die niet zoveel volk naar hun stadion

Idd, Bergen was niet het beste voorbeeld (heeft blijkbaar meer dan 90000 inwoners), belachelijk eigenlijk hoe weinig toeschouwers zij dan trekken. Maar goed, je begrijpt wel wat ik bedoel, Stvv, Lokeren, Beveren, Lier, Moeskroen (de meeste zijn dan nog groter dan Waregem bvb)... Dat zijn clubs van ons kaliber.

en daar mag je nog wat 2de klasse clubs meer aan toevoege, leuven, antwerpen... en natuurlijk onze 'vrienden' van kortrijk ;)

Nja niet echt. Ik had het over de grootte van de steden, en hun toeschouwersaantallen. Leuven is bijna drie keer zo groot als Waregem, kutrijk ruim dubbel zo groot, en Antwerp(en) valt gewoon niet te vergelijken met ons. Neem nu Beerschot, komt een uit een stad van meer dan 460.000 inwoners - neem nu de helft daarvan, 230.000, aangezien ze 't stad delen met Fc Antwerp... Langs de andere kant doen we het procentueel helemaal zo slecht niet. Beerschot haalt met moeite 10.000 toeschouwers (op een totaal van 230.000 inwoners laat ons zeggen), wij halen er zo'n 6000 bij thuismatchen, op een totaal van 50000 inwoners (Waregem + Zulte)...

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Sfeer in het stadion
« Reactie #488 Gepost op: februari 19, 2008, 08:02:11 pm »
je kan de vergelijking bevolking - aantal toeschouwers in een (voetbal)stadion moeilijk of zelfs onmogelijk met elkaar vergelijken hoor, zowel in als buiten belgie, zowel in eerste als in lagere klassen.

Sv Zulte Waregem

  • Gast
Re: Sfeer in het stadion
« Reactie #489 Gepost op: februari 19, 2008, 08:17:53 pm »
je kan de vergelijking bevolking - aantal toeschouwers in een (voetbal)stadion moeilijk of zelfs onmogelijk met elkaar vergelijken hoor, zowel in als buiten belgie, zowel in eerste als in lagere klassen.

Misschien heb je gelijk, maar toch. Voor mij toont het ergens wel aan hoezeer een ploeg fans aantrekt van zijn eigen stad (streek), en in welke mate.

Offline Famous Essevee

  • Leden
  • Berichten: 317
Re: Sfeer in het stadion
« Reactie #490 Gepost op: februari 19, 2008, 09:00:18 pm »
denk ook wel dat het is omdat zulte waregem nog een echte streekploeg is, echt veel supporters hebben we niet buiten onze eigen streek.

khoop dat het zondag nog es volle bak sfeer is, onze ploeg heeft ons nodig en we moeten heel belgie nog es laten zien da wij geen anti-voetbal spelen! komaan essevee!!!

Offline tappi

  • Leden
  • Berichten: 746
  • South Lane Crew
Re: Sfeer in het stadion
« Reactie #491 Gepost op: februari 19, 2008, 09:57:39 pm »
denk ook wel dat het is omdat zulte waregem nog een echte streekploeg is, echt veel supporters hebben we niet buiten onze eigen streek.

khoop dat het zondag nog es volle bak sfeer is, onze ploeg heeft ons nodig en we moeten heel belgie nog es laten zien da wij geen anti-voetbal spelen! komaan essevee!!!
en terecht! Ik vond de sfeer tegen gent niet echt schitterend. k hoop da we onze ploeg zondagavond ten volle steunen. ik Ga er alvast weer voor ;)
No pain, no gain.

Sv Zulte Waregem

  • Gast
Re: Sfeer in het stadion
« Reactie #492 Gepost op: februari 20, 2008, 12:09:36 am »
denk ook wel dat het is omdat zulte waregem nog een echte streekploeg is, echt veel supporters hebben we niet buiten onze eigen streek.

khoop dat het zondag nog es volle bak sfeer is, onze ploeg heeft ons nodig en we moeten heel belgie nog es laten zien da wij geen anti-voetbal spelen! komaan essevee!!!
en terecht! Ik vond de sfeer tegen gent niet echt schitterend. k hoop da we onze ploeg zondagavond ten volle steunen. ik Ga er alvast weer voor ;)

Was ook een zondagavond, toch een 'rare' avond voor een (top)wedstrijd vind ik. Ook ik zou me op een zondagavond niet kunnen opladen om eerlijk te zijn. Een zaterdag daarentegen...

Offline Breeza

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 1.589
    • SV5381.be
Re: Sfeer in het stadion
« Reactie #493 Gepost op: februari 20, 2008, 07:34:30 am »
Spijtig dus dat we nu weer op een zondag spelen :). Van mij mag het nog eens kolken zoals in het begin van het seizoen, zeg wat je wil maar de laatste paar thuismachten halen we dat niveau helemaal niet meer.

Offline Famous Essevee

  • Leden
  • Berichten: 317
Re: Sfeer in het stadion
« Reactie #494 Gepost op: februari 20, 2008, 10:56:28 am »
denk ook wel dat het is omdat zulte waregem nog een echte streekploeg is, echt veel supporters hebben we niet buiten onze eigen streek.

khoop dat het zondag nog es volle bak sfeer is, onze ploeg heeft ons nodig en we moeten heel belgie nog es laten zien da wij geen anti-voetbal spelen! komaan essevee!!!
en terecht! Ik vond de sfeer tegen gent niet echt schitterend. k hoop da we onze ploeg zondagavond ten volle steunen. ik Ga er alvast weer voor ;)

Was ook een zondagavond, toch een 'rare' avond voor een (top)wedstrijd vind ik. Ook ik zou me op een zondagavond niet kunnen opladen om eerlijk te zijn. Een zaterdag daarentegen...

ik vind de zondagavond dan weer wel heeeeeel goed. zo kan je het hele weekend uitzetten en op de avond dat je toch niks te doen hebt ga je nog es naar het voetbal + het is een mooie afsluiter van het weekend. en als je op zaterdagavond speelt verlies je een groot deel van je avond. bij verlies ben je dan toch niet in de stemming om nog te vieren ;)

Offline Kartouch

  • Leden
  • Berichten: 1.020
  • SEMPRE FORZA SV ZULTE WAREGEM
Re: Sfeer in het stadion
« Reactie #495 Gepost op: februari 20, 2008, 01:33:44 pm »
Geef mij maar zaterdagavondvoetbal. Dan moet ik mij niet inhouden  8)

Soit, 't is nu zo. Laten we er het beste van maken...

Zou die kerel van RSCA met z'n megafoon ook terug aanwezig zijn? Vorige keer bij de 0-3... "Everybody happy?"  ::)
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that." Bill Shankly

Offline geert

  • Leden
  • Berichten: 449
  • Live the moment
Re: Sfeer in het stadion
« Reactie #496 Gepost op: februari 20, 2008, 02:11:20 pm »
Stadion bijna uitverkocht...
Heb indruk trouwens dat er v??l half-jaarlijkse abonnementen verkocht werden !

Offline Mephistow.be

  • Leden
  • Berichten: 713
Re: Sfeer in het stadion
« Reactie #497 Gepost op: februari 20, 2008, 03:41:09 pm »
Stadion bijna uitverkocht...
Heb indruk trouwens dat er v??l half-jaarlijkse abonnementen verkocht werden !

Inderdaad! Net geweest, en met uitzondering van wat staanplaatsen en losse kaartjes alles weg!

Offline Soulscream

  • Leden
  • Berichten: 3.065
  • Voice of the voiceless!
Re: Sfeer in het stadion
« Reactie #498 Gepost op: februari 20, 2008, 04:00:31 pm »
Geef mij maar zaterdagavondvoetbal. Dan moet ik mij niet inhouden  8)

Soit, 't is nu zo. Laten we er het beste van maken...

Zou die kerel van RSCA met z'n megafoon ook terug aanwezig zijn? Vorige keer bij de 0-3... "Everybody happy?"  ::)
Toch wel vrij hilarisch hoor die peet met zijn megafoon hehe :P

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Sfeer in het stadion
« Reactie #499 Gepost op: februari 20, 2008, 06:25:45 pm »
nog legendarischer (voor de mensen die dat nog meemaakten) waren die oude supporters van roeselare en ronse die bij iedere goeie pass met een koeiebel begonnen te klingelen als ware het de aanloop naar een wereldgoal (wat natuurlijk in 99,99 % van de gevallen niet zo was). verplaatsingen in tweede klasse waar is de tijd  ;D


benieuwd hoeveel paars-witte supporters er weer tussen onze supporters gaan zitten, waarschijnlijk weer enkele tientallen . tegen klup loppem zullen het er weer nog meer zijn traditioneel.
« Laatst bewerkt op: februari 20, 2008, 06:30:06 pm door svzw81 »