Auteur Topic: Over de Veekaa  (gelezen 922909 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline Eliteboer

  • Leden
  • Berichten: 30
Over de Veekaa
« Gepost op: juni 11, 2008, 04:38:42 pm »
Volgend bericht gelezen op voetbalkrant:

Het zit er hem bovenarms op tussen KV Kortrijk en Zulte Waregem. Aanleiding voor de rel is het vertrek van KVK-hoofdscout Eddy Mestdagh naar de fusieploeg.


Eddy Mestdagh maakte onlangs de overstap als hoofdscout van KV Kortrijk naar Zulte Waregem. Niet alleen de manier waarop zijn vertrek tot stand kwam, maar ook het feit dat Mestdagh met Franck Berrier een speler naar de Gaverbeek loodste, die eigenlijk voor KVK bedoeld was, zorgt voor zure oprispingen bij Hein Vanhaezebrouck en de hele Kortrijkentourage.
 
Vanhaezebrouck verbolgen
?Als je scouts wil strikken, doe dat in augustus of september, dan is er nog niets gebeurd in het kader van het volgende seizoen?, aldus de KVK-trainer in Sport/Voetbalmagazine. ?Mestdagh en Zulte Waregem praatten als sinds januari of februari. Wij wisten het pas in april. Toen kregen we geen kans meer om een tegenvoorstel te doen.?
 
Vanhaezebrouck is er evenmin over te spreken dat Mestdagh Berrier bij Zulte Waregem aanbood, terwijl hij die speler al een tijdje voor Kortrijk aan het volgen was. ?Onze hoofdscout werkte eigenlijk maanden voor Zulte Waregem op onze kosten. We vroegen hem met Berrier finale gesprekken aan te vatten. Dat lukte nooit. Nu stel je je daar vragen bij. Vermoedens die je niet kunt staven.?
 
Volgens de coach van rood-wit had Mestdagh zijn woord gegeven. ?Hij zou niet aan spelers komen, die wij volgden. In het voetbal gaat men uit van deontologie. Blijkbaar bestaat die zelfs tussen buren niet meer.?
 
Mestdagh weerlegt kritiek
Mestdagh reageert rustig op de aantijgingen uit het Kortrijkkamp. Volgens de scout heeft Kortrijk nagelaten eerder met hem gesprekken aan te knopen. Hoewel KVK hem, na het vernemen van zijn overstap, beloofd had het seizoen te mogen uitdoen, hebben ze de samenwerking toch vroegtijdig stopgezet.
 
Op de beschuldigingen dat er nooit finale gesprekken zijn gevoerd met Berrier, reageert Mestdagh als volgt: ?Ik moest met Berrier geen afspraak maken om over het financi?le te onderhandelen.?
 
De nieuwe werknemer van Zulte Waregem ontkent dat hij KVK zijn woord heeft gegeven om geen spelers bij de fusieclub aan te bieden. ?De enige afspraak was dat ik werkzaam zou zijn tot het einde van het seizoen. Naar Kortrijk bracht ik allicht ook werk mee van voordien. Dit is zo?n stiel waarin je dat moeilijk kunt scheiden. Als Kortrijk het fatsoen had gehad mij in dienst te houden tot het einde van het seizoen, konden ze nu waarschijnlijk op Berrier rekenen?, besluit Mestdagh
« Laatst bewerkt op: juni 11, 2015, 11:06:44 am door Frederik »

Offline gunther

  • Leden
  • Berichten: 1.231
Re: Over de Veekaa
« Reactie #1 Gepost op: juni 11, 2008, 04:50:19 pm »
en dan beschouwen ze zich als een vriendelijke familiale club.... (zie ook "rel" in hln topic...)
ik verwijs nog eens naar volgende blog, waar sommige het de moeite vinden om ons door het slijk te halen ter glorie van hunzelve...
http://nieuwsblad.typepad.com/kortrijk/2008/06/kvk-gevaarlijke.html

Offline Thraso

  • Leden
  • Berichten: 1.694
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2 Gepost op: juni 11, 2008, 05:07:29 pm »
De v??kaa kan niet mee ol? ol?. Zelfs nog voor het seizoen begint.

Offline Kartouch

  • Leden
  • Berichten: 1.020
  • SEMPRE FORZA SV ZULTE WAREGEM
Re: Over de Veekaa
« Reactie #3 Gepost op: juni 11, 2008, 05:45:22 pm »
Laatst doorgestuurd gekregen van een andere ESSEVEE-supporter...

Een familie kannibalen houdt thuis een gezellig feestje. Grootmoeder is in de keuken een mens aan het braden op traditionele wijze wanneer ??n van de kleinkinderen vraagt: 'Oma, welke mens heb je deze keer klaargemaakt?' De grootmoeder antwoordt: 'Vandaag eten we gebakken KVK-supporter'. Daarop roepen de kleinkinderen tegelijkertijd: 'Ik wil de nek, ik wil de nek !!!'
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that." Bill Shankly

Offline Glitch.

  • Leden
  • Berichten: 2.057
Re: Over de Veekaa
« Reactie #4 Gepost op: juni 11, 2008, 06:15:16 pm »
 ;D ;D ;D
-SVZW Forever-

Offline bloempot

  • Leden
  • Berichten: 1.013
  • SFEER is geen misdaad!
Re: Over de Veekaa
« Reactie #5 Gepost op: juni 11, 2008, 07:24:11 pm »
k Weet niet veel af van heel die zaak, maar t zou wel weer typisch Vanhaezebrouck zijn om het verhaal een beetje te 'overdrijven' ...

Offline Flummee

  • Leden
  • Berichten: 1
Re: Over de Veekaa
« Reactie #6 Gepost op: juni 11, 2008, 08:37:48 pm »
Get a Life!

Offline jenske

  • Leden
  • Berichten: 2.177
    • SV Anzegem
Re: Over de Veekaa
« Reactie #7 Gepost op: juni 11, 2008, 08:43:07 pm »
Die van de veeka zijn nog eens hun verstand op tafel aant leggen op voetbalkrant:

 
Citaat
En welk excuus hadden jullie tijdens deze bekercampagne?? Juist niks, gewoonweg overklast boer. Ga terug naar u akker!!!!!!!!!

Citaat
modder?? das normaal dat we dat teruggooien in jullie richting. Dit is afkomstig van op die strontpleine van jullie !!!!!! LULBOER

Citaat
Wees blij dat Tubeke overkomt of jullie plaats was nu al geweten: 18de. Of denk je nu echt dat het Boskamp effect blijft werken.

Citaat
Haha, de boerkes komen weer fel doen achter het scherm. Wat Hein zegt is enkel de waarheid.

Tot volgend seizoen en dan zal het WEER op het plein te doen zijn!!!!!

We maken dan komaf met jullie MESTboer, en op die DAG zal het aan ons zijn om te lachen.

Hopelijk zijn jullie intelligent genoeg om mijn woordspeling te snappen. En ga nu maar verder de bloemkolen van het veld halen

Vreselijk om dit te lezen. Na het niveau van het voetbal naar beneden te halen gaan ze nu ook al de mentaliteit in eerste klasse naar de knoppen helpen...
En toch blijft het telkens opnieuw lachen  ;D

Boer Boerie

  • Gast
Re: Over de Veekaa
« Reactie #8 Gepost op: juni 11, 2008, 10:26:13 pm »
Tekort aan aandacht vrees ik.
Diene speler ligt al een week onder contract en nu gaan ze erover beginnen.
Efkes een grote mond opzetten dacht ze daar, komen we keer in de gazette.

Offline nielletje

  • Leden
  • Berichten: 83
Re: Over de Veekaa
« Reactie #9 Gepost op: juni 11, 2008, 11:07:18 pm »
Ze zouden inderdaad beter naar zichzelf kijken in plaats van relletjes te schoppen!
Die ploeg is ten opzichte van wat ze vorig jaar konden laten opdragen sterk verzwakt...

Offline die hard esseveeƫr

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: Over de Veekaa
« Reactie #10 Gepost op: juni 12, 2008, 07:48:17 am »
Voil? zie, de toon is meteen gezet.  ;D
Het belooft leuk te worden tegen die klojo's!
Voor mij is de enige absolute must volgend seizoen die pipo's 2 x droogweg afkuisen en dan nog liefst met overdonderende cijfers!

Offline Topke

  • Leden
  • Berichten: 323
  • SVZW/ CFC LAD
Re: Over de Veekaa
« Reactie #11 Gepost op: juni 12, 2008, 08:20:20 am »
KVK, stelletje bleiters!!! Bleit, bleit, bleit!!!

Offline sv_forever

  • Leden
  • Berichten: 3.182
Re: Over de Veekaa
« Reactie #12 Gepost op: juni 12, 2008, 09:02:03 am »
Ik heb den indruk dat die van Dender ook geen fan zijn van de KVK, om het maar zacht uit te drukken.
Het ziet er dus naar uit beste admins dat jullie volgend jaar veel werk gaan hebben op dit forum. Nu, tzal maar een jaartje duren hoor, dus efkes doorbijten...

Offline mutombo

  • Leden
  • Berichten: 564
Re: Over de Veekaa
« Reactie #13 Gepost op: juni 12, 2008, 09:04:12 am »
De stemmingmakerij is blijkbaar al volop bezig. Hopelijk hebben we geleerd uit onze fouten en fixeren we ons niet blind op die 2 matchen. De competitie bestaat uit 34 matchen en op het einde van de rit zakken er zeker 3 en misschien wel 4 ploegen. Het hoofddoel is uit die ruime degradatiezone blijven met liefst zo weinig mogelijk zorgen. Als we daarin slagen zullen we KVK wel de baas kunnen.
Ik ga me ook niet laten verleiden tot grootspraak tov die mannen. NA de match(en) zullen we wel zien...

Offline RedRoom

  • Leden
  • Berichten: 629
Re: Over de Veekaa
« Reactie #14 Gepost op: juni 12, 2008, 11:13:56 am »
k Weet niet veel af van heel die zaak, maar t zou wel weer typisch Vanhaezebrouck zijn om het verhaal een beetje te 'overdrijven' ...

Opgeblazen Hein blaast het verhaal beke op denk ik! :-)

Offline lg

  • Leden
  • Berichten: 123
Re: Over de Veekaa
« Reactie #15 Gepost op: juni 12, 2008, 11:38:37 am »
maar 1 ding zijn we zo ie zo al zeker
er zullen rellen zijn als het essevee - kutrijk is
tzijn bende diebielen die altijd in hun slechte jeugd zijn blijven hangen

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.766
Re: Over de Veekaa
« Reactie #16 Gepost op: juni 12, 2008, 11:51:50 am »
het laatste jaar zie ik alleen maar fans van zulte waregem. in roeselare kunnen ze geen interviews geven zonder zulte waregem te benoemen en in kortrijk is het ook van dat....gewoon jaloezie!
moest hun vertrouwen in Mestdagh zo groot zijn geweest kreeg hij een deftig contract.......
en in plaats van constant anderen zwart te maken dat Heintje doet zoals Dury... namelijk medecollega's met respect behandelen

Sv Zulte Waregem

  • Gast
Re: Over de Veekaa
« Reactie #17 Gepost op: juni 12, 2008, 12:46:21 pm »
Frappant eigenlijk. Bij onze overgang naar eerste klasse was het kalmte troef - ook al waren we veel duidelijker kampioen dan Kortrijk dat nu was. Kalmte, of je kan het ook gewoon klasse noemen. Gezond verstand, geen al te luid geschreeuw, voeten op de grond, realist doch vooruit kijkend, gemotiveerd. Ploeg behouden, rustig verder gewerkt, goed gepresteerd. Bij Kortrijk ligt dat, wat had je verwacht, kennelijk helemaal anders - het seizoen is dan nog niet eens begonnen. Luid geschreeuw, toptransfer hier en topspits daar, scout loopt weg dus dan maar de concurrentie aanvallen, kortweg armoe troef. Armoe, of je kan het ook gewoon Kortrijk noemen.

THERE'S ONLY ONE ESSEVEE!


Offline -JoNaThAn-

  • Leden
  • Berichten: 1.107
Re: Over de Veekaa
« Reactie #18 Gepost op: juni 12, 2008, 12:57:04 pm »
Het grootste verschil tussen kvk nu en SVZW toen ze kampioen speelden in 2e is voor mij, dat wij onze kern konden behouden en gericht versterken. Bij kvk is het bijna een leegloop, en ze zullen op alle posities versterkingen moeten aantrekken.

Offline thomasz

  • Leden
  • Berichten: 21
Re: Over de Veekaa
« Reactie #19 Gepost op: juni 12, 2008, 05:09:44 pm »
WIe is er dan volgens u allemaal weg? Alleen provoost is weg , maar dat wisten we al van nieuwjaar en hebben al vervanger met bakour.En nfor is gehuurd en gent wil hem nu houden en timmermans is weg.Betrimieux is weg omdat hij niet zeker was of hij volgend jaar in de ploeg zou staan en is nog 5 a 6 maand geblesseerd, dus leegloop????????