Auteur Topic: Verb. Regenboogstadion (fase 1B - tribune B (vak X)) 2015  (gelezen 610701 keer)

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline ivantje

  • Leden
  • Berichten: 614
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #320 Gepost op: juli 20, 2015, 10:55:21 am »
Ik zou die stoeltjes pas aankopen wanneer we nog eens Europees spelen. Wie weet duurt het nog enkele jaren en staan ze ondertussen enkel in de weg.


Offline BorisB9

  • Leden
  • Berichten: 901
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #322 Gepost op: juli 23, 2015, 10:28:13 am »
Toch benieuwd hoe de indeling van de nieuwe tribune er uit ziet. Ik zou toch gaan voor een combinatie staan- en zitplaatsen. Het middelste vak staan en de buitenkanten zit. Stel dat het een volledige staantribune wordt vrees ik dat ze nooit vol zal staan.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #323 Gepost op: juli 23, 2015, 10:40:53 am »
Toch benieuwd hoe de indeling van de nieuwe tribune er uit ziet. Ik zou toch gaan voor een combinatie staan- en zitplaatsen. Het middelste vak staan en de buitenkanten zit. Stel dat het een volledige staantribune wordt vrees ik dat ze nooit vol zal staan.

Zal deels zit en deels staan worden, geen nood :)

Offline BorisB9

  • Leden
  • Berichten: 901
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #324 Gepost op: juli 23, 2015, 11:19:25 am »
Top!

Offline Vidmar

  • Leden
  • Berichten: 1.748
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #325 Gepost op: juli 23, 2015, 11:31:43 am »
Jammer. Als je wilt zitten ga dan zitten in de zijtribunes. Een sfeertribune moet altijd volledig staan zijn imo.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #326 Gepost op: juli 23, 2015, 12:25:46 pm »
Jammer. Als je wilt zitten ga dan zitten in de zijtribunes. Een sfeertribune moet altijd volledig staan zijn imo.

Tribune is volgens mij te groot om volledig staan te worden...
En schept ook voordelen, als vrouw/lief ook meewil, maar geen kleine 2u wil rechtstaan en toch in de buurt wil zitten.

Vincent

  • Gast
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #327 Gepost op: juli 23, 2015, 12:35:51 pm »
Toch benieuwd hoe de indeling van de nieuwe tribune er uit ziet. Ik zou toch gaan voor een combinatie staan- en zitplaatsen. Het middelste vak staan en de buitenkanten zit. Stel dat het een volledige staantribune wordt vrees ik dat ze nooit vol zal staan.

Als het deels zitten, deels staan moet worden zullen ze hopelijk toch wel gewoon het onderste deel staan maken en het bovenste zitten. Zitten aan de zijkant en staan in het midden, dat is om problemen vragen volgens mij. Een staantribune ter grootte van vak X met daarboven een zittend gedeelte lijkt mij dan de ideale combinatie (zoals in Genk als ik me niet vergis).
« Laatst bewerkt op: juli 23, 2015, 12:40:34 pm door Vincent »

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #328 Gepost op: juli 23, 2015, 12:43:03 pm »
Als het deels zitten, deels staan moet worden zullen ze hopelijk toch wel gewoon het onderste deel staan maken en het bovenste zitten. Zitten aan de zijkant en staan in het midden, dat is om problemen vragen volgens mij. Een staantribune ter grootte van vak X met daarboven een zittend gedeelte lijkt mij dan de ideale combinatie (zoals in Genk als ik me niet vergis).

?

Offline DARKRAV3R

  • Leden
  • Berichten: 10
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #329 Gepost op: juli 23, 2015, 01:49:12 pm »
Gisteren nog een foto getrokken van de afbraak van vak X


Offline BorisB9

  • Leden
  • Berichten: 901
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #330 Gepost op: juli 23, 2015, 02:31:01 pm »
Ik ben voorstander van een staanvak in de as van de tribune, pal achter de goal. Zo worden de spelers als het ware naar de goal aangetrokken als een magneet.

Vincent

  • Gast
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #331 Gepost op: juli 23, 2015, 03:32:56 pm »
Ik ben voorstander van een staanvak in de as van de tribune, pal achter de goal. Zo worden de spelers als het ware naar de goal aangetrokken als een magneet.

Dat mag, maar hoe denk je dat te realiseren zonder dat de mensen die dan aan de zijkanten moeten zitten in hun zicht gehinderd worden, tenzij ze zelf ook gaan rechtstaan? Dat staanvak wat achteruit schuiven, waardoor diegenen die daar staan dan op hun beurt ook weer een minder zicht zullen hebben? Ik heb in elk geval geen weet van een stadion waar een dergelijke oplossing wordt gebruikt.

Vak X had nu ook al voldoende effect, met een zitgedeelte erboven zal dat zeker niet minder zijn. Het enige volwaardige alternatief lijkt mij dan een volledige staantribune maar als je die niet gevuld krijgt (en dat zou toch al snel 3500 tot 4000 man betekenen, zo evident is dat niet hoor), zal de nadruk steeds veeleer op de leegte gevestigd worden, wat ook niet bevorderlijk is voor de sfeer.
« Laatst bewerkt op: juli 23, 2015, 03:37:32 pm door Vincent »

Offline tappi

  • Leden
  • Berichten: 746
  • South Lane Crew
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #332 Gepost op: juli 24, 2015, 12:10:04 am »
Ik weet niet waar jullie dergelijke info halen. De kant Meersstraat (Tribune 2), zal een staantribune worden. Die bij Europese wedstrijden en dergelijke zal omgevormd worden tot een zittribune. Tijdens de reguliere competitie zou dit een volledige staantribune zijn.
Dit is de informatie die aan mij doorgegeven werd en tot op heden heb ik nog geen enkel ander concept doorgekregen van de club.
No pain, no gain.

Offline Vidmar

  • Leden
  • Berichten: 1.748
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #333 Gepost op: juli 24, 2015, 08:35:09 am »
Ik weet niet waar jullie dergelijke info halen. De kant Meersstraat (Tribune 2), zal een staantribune worden. Die bij Europese wedstrijden en dergelijke zal omgevormd worden tot een zittribune. Tijdens de reguliere competitie zou dit een volledige staantribune zijn.
Dit is de informatie die aan mij doorgegeven werd en tot op heden heb ik nog geen enkel ander concept doorgekregen van de club.

Idd veel beter dit  :)

Offline ManU

  • Leden
  • Berichten: 1.042
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #334 Gepost op: juli 24, 2015, 09:40:01 am »
Idd veel beter dit  :)
gaat op niks trekken.

Offline Breeza

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 1.589
    • SV5381.be
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #335 Gepost op: juli 24, 2015, 09:42:27 am »
Bedankt voor je constructieve bijdrage...

Offline Essevee boy

  • Leden
  • Berichten: 1.455
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #336 Gepost op: juli 24, 2015, 09:53:06 am »
gaat op niks trekken.

Ze hadden beter vak X laten staan zeker voor u...  ::)

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.678
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #337 Gepost op: juli 24, 2015, 10:01:53 am »
Ik weet niet waar jullie dergelijke info halen. De kant Meersstraat (Tribune 2), zal een staantribune worden. Die bij Europese wedstrijden en dergelijke zal omgevormd worden tot een zittribune. Tijdens de reguliere competitie zou dit een volledige staantribune zijn.
Dit is de informatie die aan mij doorgegeven werd en tot op heden heb ik nog geen enkel ander concept doorgekregen van de club.
Maar als ze er hetzelfde eruit ziet als de andere tribune achchter de goal dan kan er daar 10000 man staan(een heel klein beetje overdreven).  Dus zal de hoogte van het dak van de tribune even hoog zijn maar minder treden dan? Ik gok maar.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #338 Gepost op: juli 24, 2015, 10:23:58 am »
Ik weet alleen dit:

Geert Titeca    10-7-2015 16:28
Normaal 3000 staanplaatsen omvormbaar naar 2500 zitplaatsen.
Details worden nu door architect afgewerkt.

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #339 Gepost op: juli 24, 2015, 11:17:09 am »
Maar als ze er hetzelfde eruit ziet als de andere tribune achchter de goal dan kan er daar 10000 man staan(een heel klein beetje overdreven).  Dus zal de hoogte van het dak van de tribune even hoog zijn maar minder treden dan? Ik gok maar.

Vroeg ik me ook af.
Als je weet dat er op Vak X 1500 (?) man kon staan, dan zou een tribune ter hoogte van de andere kant effectief 10000 man toelaten. Kan toch niet?
Minder treden lijkt me ook maar lelijk, en je neemt het 'effect' van een staantribune weg want je gaat heel ver van elkaar staan. Op de nieuwe tribune zit je eigenlijk al 'ver' uit elkaar.