Auteur Topic: Verb. Regenboogstadion (fase 1B - tribune B (vak X)) 2015  (gelezen 610697 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #540 Gepost op: november 04, 2015, 07:30:30 pm »
Deze namiddag 2 personen van een verlichtingsfirma uit Mopertingen in de omgeving van de vroegere x-tribune aan het werk. Herstelling van de verlichting dus

Ik zag ze toch met een bobcat en remorqueske bezig ...

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #541 Gepost op: november 05, 2015, 09:26:26 am »
Ik zag ze toch met een bobcat en remorqueske bezig ...

Alsof GLK die brokstukken met ne remorque en bobcat gaat beginnen afvoeren...Het is toch duidelijk? Ze hebben daar snel wat breekwerken gedaan om te kunnen zeggen dat ze eraan begonnen zijn en ondertussen ligt de boel alweer een week of 2 stil. Bouwverlof is onzin, bij ons liggen alleen vandaag en morgen de werven stil en dan nog niet eens allemaal.

Offline jenske

  • Leden
  • Berichten: 2.177
    • SV Anzegem
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #542 Gepost op: november 05, 2015, 10:45:13 am »
Volgens mij hebben ze alles uitegbroken omdat ze bezig zijn met alle nutsvoorzieningen aan de rand van het veld aant te leggen. Net achter de reclamepanelen...

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #543 Gepost op: november 05, 2015, 11:04:22 am »
Alsof GLK die brokstukken met ne remorque en bobcat gaat beginnen afvoeren...Het is toch duidelijk? Ze hebben daar snel wat breekwerken gedaan om te kunnen zeggen dat ze eraan begonnen zijn en ondertussen ligt de boel alweer een week of 2 stil. Bouwverlof is onzin, bij ons liggen alleen vandaag en morgen de werven stil en dan nog niet eens allemaal.

Dat cynisme. ;D

Achter ??n van onze doelen staat zowat de knapste tribune van Belgi? (ja, mooier dan Gent), ze zijn zoals beloofd begonnen achter het andere doel, en aan de overkant van de straat staat een spiksplinternieuw en naar Belgische normen fenomenaal oefencomplex.

Altijd grappig, zo'n "supporters"forum. Als ze bouwen aan tribunes en winnen op het veld is het muisstil, verkorten de topics en verdwijnen er een hoopje van de aardbol. Als er dan eens verloren wordt of de bouwwerken liggen even stil of worden uitgesteld (zoals dat gaat met bouwwerken), dan zijn ze er om alles en iedereen in twijfel te trekken en te beschuldigen van leugens en bedrog.

Tot, uiteraard, er straks een tribune wordt opgetrokken. Dan zijn ze weer weg.

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.657
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #544 Gepost op: november 05, 2015, 11:10:10 am »
Dat cynisme. ;D

Achter ??n van onze doelen staat zowat de knapste tribune van Belgi? (ja, mooier dan Gent), ze zijn zoals beloofd begonnen achter het andere doel, en aan de overkant van de straat staat een spiksplinternieuw en naar Belgische normen fenomenaal oefencomplex.

Altijd grappig, zo'n "supporters"forum. Als ze bouwen aan tribunes en winnen op het veld is het muisstil, verkorten de topics en verdwijnen er een hoopje van de aardbol. Als er dan eens verloren wordt of de bouwwerken liggen even stil of worden uitgesteld (zoals dat gaat met bouwwerken), dan zijn ze er om alles en iedereen in twijfel te trekken en te beschuldigen van leugens en bedrog.

Tot, uiteraard, er straks een tribune wordt opgetrokken. Dan zijn ze weer weg.

Je hebt gelijk, maar je kan er ook wel niet om heen dat de start datum al tal van keren is uitgesteld. En natuurlijk nu de webcam er hangt en iedereen toch af en toe eens checkt wat er gebeurt, en er verandert niet veel... Dan trekken er (te) sommige snel conclusies ;)
Zoals die ene persoon hier al zei (van Willy Naessens) dat de bouw maar in de agenda staat voor December moeten we nog niet veel veranderingen hopen er voor....

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #545 Gepost op: november 05, 2015, 11:36:10 am »
Een klein beetje vertrouwen in de club mag wel, vind ik. De communicatie is pover, maar daar gaan we blijkbaar moeten leren mee leven. En dat zo'n zaken worden uitgesteld is niet meer dan normaal. Het gaat hier dan ook niet over een tuinhuis.

Nogal wat clubs in Belgi? kunnen alleen maar dromen van een bestuur als het onze. Los van de prachtige sportieve resultaten in de afgelopen 15 jaar (bekerfinales, Europees, vice kampioen) bouwen ze ook naast het veld aan een mooie toekomst.

Die tribune komt er, zoveel is duidelijk. Voor de play-offs, na de play-offs, kan me weinig schelen eigenlijk. Ze komt er, en dan zijn we weer een heel stuk dichter bij wat ??n van de mooiste stadions van Belgi? zal zijn.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #546 Gepost op: november 05, 2015, 03:21:48 pm »
Alsof GLK die brokstukken met ne remorque en bobcat gaat beginnen afvoeren...Het is toch duidelijk? Ze hebben daar snel wat breekwerken gedaan om te kunnen zeggen dat ze eraan begonnen zijn en ondertussen ligt de boel alweer een week of 2 stil. Bouwverlof is onzin, bij ons liggen alleen vandaag en morgen de werven stil en dan nog niet eens allemaal.

Als ik zeg dat ze aan het werken waren, dan waren ze toch aan het werken zeker?
Waarom zou ik daarover hemelsnaam liegen???

Snapshot van gisteren rond 11u20


EDIT: hier een uitvergrotingske (1 man met gele jas, 1 persoon in de bobcat ...)

« Laatst bewerkt op: november 05, 2015, 03:24:16 pm door Frederik »

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #547 Gepost op: november 05, 2015, 03:30:17 pm »
Trouwens bouwfirma van vrienden van mij ligt heel de week stil, toen ik de kleine naar mijn ouders deed vanmorgen passeerde ik bij Mi Casa ... ook daar geen pier te zien.

Niet te ongerust worden Will-y ;)

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.775
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #548 Gepost op: november 06, 2015, 11:32:10 pm »
Nogal wat clubs in Belgi? kunnen alleen maar dromen van een bestuur als het onze.

Die tribune komt er, zoveel is duidelijk. Voor de play-offs, na de play-offs, kan me weinig schelen eigenlijk. Ze komt er, en dan zijn we weer een heel stuk dichter bij wat ??n van de mooiste stadions van Belgi? zal zijn.

dromen... elk zijn mening daarover....

yep, tijdstip maakt geen moer uit nu, ze zijn begonnen en einddatum zal nog wel veranderen.
Zolang het af is tegen 1/7/2016 maakt het voor mij niks uit.

Mooiste of grootste of dikste maakt mij ook niks uit, zolang het eentje op
maat is van ons ploeg ist dik ok

Offline Eden

  • Leden
  • Berichten: 373
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #549 Gepost op: november 07, 2015, 02:49:46 pm »
dromen... elk zijn mening daarover....

yep, tijdstip maakt geen moer uit nu, ze zijn begonnen en einddatum zal nog wel veranderen.
Zolang het af is tegen 1/7/2016 maakt het voor mij niks uit.

Mooiste of grootste of dikste maakt mij ook niks uit, zolang het eentje op
maat is van ons ploeg ist dik ok

Zelfde mening.

Ik denk dat mensen redelijk hard onderschatten dat zo'n stadionproject vooral h??l duur is.
Waarschijnlijk hadden de club en project ontwikkelaars gehoopt dat de commerci?le ruimtes iets vlotter ingevuld zouden geraken om de volgende fase te financieren.

Het stadion zal er wel komen, alles op zijn tijd. Je kan ook grote financi?le risico's nemen, maar dan hebben we over 5 jaar misschien een 'prachtig' half afgewerkt stadion in 3de of 4de klasse (cfr. Bergen).

Best case scenario is dat de nieuwe tribune klaar geraakt tegen de playoffs, om dat hopelijk 10 uitverkochte PO1 matchen te kunnen spelen met volle capaciteit.

Offline Zigic14

  • Leden
  • Berichten: 552
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #550 Gepost op: november 07, 2015, 03:43:03 pm »
5

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.657
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #551 Gepost op: november 09, 2015, 07:47:42 am »
Ik vermoed/hoop dat er vandaag schot in de zaak zal komen. Als ze tegen begin/midden december met de effectieve bouw moeten beginnen, zal er allicht bijna fundering en da andere afbraak werken moeten gebeuren

Offline esseveer

  • Leden
  • Berichten: 78
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #552 Gepost op: november 09, 2015, 11:50:34 am »
geen beweging daar stille

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #553 Gepost op: november 10, 2015, 09:18:21 am »
Der is vandaag weer activiteit. (2 man)
« Laatst bewerkt op: november 10, 2015, 09:21:01 am door Frederik »

Offline BorisB9

  • Leden
  • Berichten: 901
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #554 Gepost op: november 13, 2015, 01:38:49 pm »
Nog 20 weken en PO1 start...
Het zal er om spannen.

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #555 Gepost op: november 13, 2015, 02:51:43 pm »
De vorige tribune werd geopend ongeveer 4 maand na de start van de grondwerken, met een bouwverlof van 3 weken tussen. Nu een bouwverlof van 2 weken en de onbekende factor weerverlet. Als ze er nu dus aan beginnen is het nog haalbaar. Maar de aanvangsdatum blijft maar opschuiven, dus veel marge hebben ze niet meer. Het is natuurlijk wel zo dat er geen hoektribune moet geplaatst worden, maar of dat veel invloed gaat hebben op de tijdsplanning, daar heb ik mijn twijfels over.

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.775
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #556 Gepost op: november 13, 2015, 03:45:39 pm »
De vorige tribune werd geopend ongeveer 4 maand na de start van de grondwerken, met een bouwverlof van 3 weken tussen. Nu een bouwverlof van 2 weken en de onbekende factor weerverlet. Als ze er nu dus aan beginnen is het nog haalbaar. Maar de aanvangsdatum blijft maar opschuiven, dus veel marge hebben ze niet meer. Het is natuurlijk wel zo dat er geen hoektribune moet geplaatst worden, maar of dat veel invloed gaat hebben op de tijdsplanning, daar heb ik mijn twijfels over.
Als de aannemer vraagt om te mogen starten
en je stelt zelf constant de werken uit
dan moet je niet schrikken
dat de aannemer zegt dat het niet past
als je plots vragende partij bent.

Werken moeten ook passen dan in ZIJN agenda

alles komt wel goed. Tribune is ook zo groot niet als vorige werken.
En het is niet dat ze niet bezig zijn dat de elementen niet klaar liggen al ;)

Gene paniek

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #557 Gepost op: november 13, 2015, 04:15:14 pm »
Als de aannemer vraagt om te mogen starten
en je stelt zelf constant de werken uit
dan moet je niet schrikken
dat de aannemer zegt dat het niet past
als je plots vragende partij bent.

Werken moeten ook passen dan in ZIJN agenda

alles komt wel goed. Tribune is ook zo groot niet als vorige werken.
En het is niet dat ze niet bezig zijn dat de elementen niet klaar liggen al ;)

Gene paniek

Dat ze kleiner is gaat niet veel uitmaken hoor. Je moet eens in een planning van 4 maand al uw onderaannemers proppen. Dat is niet eenvoudig

Grondwerker
Aannemer ruwbouw
Dakwerker
Buitenschrijnwerker
Sanitair en HVAC
Elektriciteit
Binnenschrijnwerker
Vloerder

En je moet ze dan nog eens allemaal op elkaar kunnen doen aansluiten. 4 maand is krap, heel krap, zelfs al is het een "klein" werk.


Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.775
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #558 Gepost op: november 13, 2015, 04:30:02 pm »
Dat ze kleiner is gaat niet veel uitmaken hoor. Je moet eens in een planning van 4 maand al uw onderaannemers proppen. Dat is niet eenvoudig

Grondwerker
Aannemer ruwbouw
Dakwerker
Buitenschrijnwerker
Sanitair en HVAC
Elektriciteit
Binnenschrijnwerker
Vloerder

En je moet ze dan nog eens allemaal op elkaar kunnen doen aansluiten. 4 maand is krap, heel krap, zelfs al is het een "klein" werk.
True
maar ze hebben nu tijd om alles heel goed te plannen e ;)
En te zorgen dat ze zeker kunnen vrij zijn op het afgesproken moment ;)

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.657
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #559 Gepost op: november 16, 2015, 08:58:53 am »
Vorige week stond hier toch een reactie: Volgende week zal er verandering komen (dat ze zouden 'beginnen' met werken)? Maar die is nu vreemd genoeg weg.