Auteur Topic: Verb. Regenboogstadion (fase 1B - tribune B (vak X)) 2015  (gelezen 610700 keer)

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Offline jeroenie

  • Leden
  • Berichten: 892
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #800 Gepost op: januari 25, 2016, 09:17:55 pm »
zijn vandaag inderdaad aardig bezig geweest.
De keerwand staat op zijn plaats, alle sokkels zijn reeds gegoten, ze zijn druk bezig met alle nutsvoorzieningen te leggen (afvoeren en wachtbuizen), en daarna zullen ze de betonnetjes leggen om de plaat te gieten. Als ze hun planning willen houden zouden ze maandag de polierbeton moeten doen, en dan gaat het terug rap gaan.
Kdenk da frederik zijn scriptje dan beter aanpast naar 4 foto's per dag :-p (wel handig om ze nog eens te kunnen nakijken!)

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #801 Gepost op: januari 25, 2016, 09:20:54 pm »
zijn vandaag inderdaad aardig bezig geweest.
De keerwand staat op zijn plaats, alle sokkels zijn reeds gegoten, ze zijn druk bezig met alle nutsvoorzieningen te leggen (afvoeren en wachtbuizen), en daarna zullen ze de betonnetjes leggen om de plaat te gieten. Als ze hun planning willen houden zouden ze maandag de polierbeton moeten doen, en dan gaat het terug rap gaan.
Kdenk da frederik zijn scriptje dan beter aanpast naar 4 foto's per dag :-p (wel handig om ze nog eens te kunnen nakijken!)

Is de bedoeling, van zodra ze beginnen met de opbouw. Dan is 2 per dag idd te weinig :)

EDIT: ff de weekend-dubbels verwijderd :)
« Laatst bewerkt op: januari 25, 2016, 09:32:01 pm door Frederik »

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #802 Gepost op: januari 25, 2016, 10:19:24 pm »
Timelapse tot nu toe ... opbouw is precies spectaculairder. :)

[youtube]N1Cz5-aRUkU[/youtube]
(full size)

Offline jeroenie

  • Leden
  • Berichten: 892
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #803 Gepost op: januari 26, 2016, 04:40:36 pm »
nu ik de timelapse zie, denk ik dat het mooier zal zijn om ieder uur een foto te saven

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #804 Gepost op: januari 26, 2016, 06:21:16 pm »
nu ik de timelapse zie, denk ik dat het mooier zal zijn om ieder uur een foto te saven

Bij de grondwerken is er niet zoveel visuele verandering, vandaar nu nog maar 2x per dag.

Offline Boerke Sjarel

  • Leden
  • Berichten: 450
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #805 Gepost op: januari 26, 2016, 06:45:12 pm »
Bij de grondwerken is er niet zoveel visuele verandering, vandaar nu nog maar 2x per dag.


Kan je niet elk uur foto nemen en deze dan sneller laten afspelen wanneer er weinig gebeurt?  Denk dat dit een mooier geheel zou vormen. Nu vind ik de overgangen wat bruut door het grote verschil in schaduwen en dergelijke.

Ben maar aan het muggenziften natuurlijk. Sowieso tof initiatief van je Frederik!  ;)
"Zulte Waregem is als een fopkaars. Als je denkt dat ze uit is, is ze daar terug."

Offline BorisB9

  • Leden
  • Berichten: 901
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #806 Gepost op: januari 26, 2016, 08:58:58 pm »
Ik kan mis zijn he maar ik denk dat de palen eerst gezet worden en dat daarna de vloer gegoten wordt. Ofwel gieten ze eerst een werkvloer om van de modder verlost te zijn.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #807 Gepost op: januari 26, 2016, 09:06:49 pm »

Kan je niet elk uur foto nemen en deze dan sneller laten afspelen wanneer er weinig gebeurt?  Denk dat dit een mooier geheel zou vormen. Nu vind ik de overgangen wat bruut door het grote verschil in schaduwen en dergelijke.

Ben maar aan het muggenziften natuurlijk. Sowieso tof initiatief van je Frederik!  ;)

Is de bedoeling maar elk uur is mss wel wat veel :)

Offline jeroenie

  • Leden
  • Berichten: 892
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #808 Gepost op: januari 26, 2016, 10:07:05 pm »
Ik kan mis zijn he maar ik denk dat de palen eerst gezet worden en dat daarna de vloer gegoten wordt. Ofwel gieten ze eerst een werkvloer om van de modder verlost te zijn.
Vorige keer werd de betonplaat in meer dan 1 stuk gegoten, het eerste deel was de wandelgang, toiletten, etc... en onmiddellijk afgewerkt, dus opgepolierd. Nadien werden de commerci?le ruimte's ook in de beton gezet, maar deze werden niet gepolierd (en werden een stukje lager gegoten) omdat daar eerst nog bekabeling en vloerisolatie moest voorzien worden (wegens verwarming in de gebouwen). de hoek/bezoekersvak werd later gedaan.

Werkvloer maken ze met gebroken steenpuin, die werd reeds aangelegd na de opruimwerken!

Offline jeroenie

  • Leden
  • Berichten: 892
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #809 Gepost op: januari 26, 2016, 10:07:49 pm »
Is de bedoeling maar elk uur is mss wel wat veel :)
die betondingen zetten toch rap zelle, denk dat 8 foto's op een dag een mooi beeld zal geven!

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.657
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #810 Gepost op: januari 26, 2016, 10:40:38 pm »
Heb der allemaal niet veel verstand van ze, maar de vloer in de nieuwe tribune is toch echt wel gevaarlijk hoor. Bijna altijd ligt die nat en als je daar over wandelt, glij je echt makkelijk weg. Kan daar iets aan gedaan worden ofzo? Kan dat niet aan club gemeld worden? Anders gaan er zeker nog ongelukken gebeuren...

Offline tappi

  • Leden
  • Berichten: 746
  • South Lane Crew
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #811 Gepost op: januari 27, 2016, 02:11:32 pm »
Heb der allemaal niet veel verstand van ze, maar de vloer in de nieuwe tribune is toch echt wel gevaarlijk hoor. Bijna altijd ligt die nat en als je daar over wandelt, glij je echt makkelijk weg. Kan daar iets aan gedaan worden ofzo? Kan dat niet aan club gemeld worden? Anders gaan er zeker nog ongelukken gebeuren...

Ik zal dat even melden.
No pain, no gain.

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #812 Gepost op: januari 27, 2016, 03:02:37 pm »
Tja, als ze hem echt met een fijne korrel gepolierd hebben zal daar niet veel meer aan te verhelpen zijn. En trouwens, doordat die vloer altijd in de schaduw ligt en regelmatig vochtig wordt, zal er mosvorming optreden aangezien beton poreus is.dan wordt hij nog gladder. Je kan er wel met je hogedrukreiniger op maar dan gaat de vloer op schuurpapier beginnen lijken. Hij is dan wel minder glad. Maw, Polybeton is wel de goedkoopste oplossing voor zo een onderdoorgang van die omvang maar het heeft uiteraard ook zijn nadelen
« Laatst bewerkt op: januari 27, 2016, 03:06:56 pm door Will McAvoy »

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #813 Gepost op: januari 27, 2016, 03:15:23 pm »
Tja, als ze hem echt met een fijne korrel gepolierd hebben zal daar niet veel meer aan te verhelpen zijn. En trouwens, doordat die vloer altijd in de schaduw ligt en regelmatig vochtig wordt, zal er mosvorming optreden aangezien beton poreus is.dan wordt hij nog gladder. Je kan er wel met je hogedrukreiniger op maar dan gaat de vloer op schuurpapier beginnen lijken. Hij is dan wel minder glad. Maw, Polybeton is wel de goedkoopste oplossing voor zo een onderdoorgang van die omvang maar het heeft uiteraard ook zijn nadelen

Eventueel een bepaalde vloer of bekleding boven plaatsen?
Lijkt me toch wel weird dat die architecten en studiebureau's daar niet aan gedacht hebben.

Offline zulwar

  • Leden
  • Berichten: 203
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #814 Gepost op: januari 27, 2016, 03:34:42 pm »
De voorste wand staat er volledig?  Of zie ik dat verkeerd?

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.657
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #815 Gepost op: januari 27, 2016, 03:38:21 pm »
Eventueel een bepaalde vloer of bekleding boven plaatsen?
Lijkt me toch wel weird dat die architecten en studiebureau's daar niet aan gedacht hebben.

Of van die antislipstrepen. Want ik vond het persoonlijk zeer gevaarlijk. Der zal wel een oplossing voor bestaan. Of ze dat gaan willen oplossen is een andere vraag.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #816 Gepost op: januari 27, 2016, 03:46:03 pm »

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.678
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #817 Gepost op: januari 27, 2016, 05:04:52 pm »
Of van die antislipstrepen. Want ik vond het persoonlijk zeer gevaarlijk. Der zal wel een oplossing voor bestaan. Of ze dat gaan willen oplossen is een andere vraag.
Gewoon een goedkoop tapiet'je van den Beaulieu en t'is opgelost!

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.250
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #818 Gepost op: januari 27, 2016, 05:16:14 pm »
Eventueel een bepaalde vloer of bekleding boven plaatsen?
Lijkt me toch wel weird dat die architecten en studiebureau's daar niet aan gedacht hebben.
Ik kan je bevestigen dat die mannen daar niet bij stil staan...  >:(
Heb zelf beroepsmatig verschillende veiligheidscontroles uitgevoerd voor de indienststelling van onze nieuwe tribune
en moest je weten wat voor dingen een architect of studiebureau soms beslissen om het er mooi uit te laten zien,
zal je niet schrikken dat sommige logische dingen gewoon verdwijnen om het toch maar mooi en uniek te maken.
Ze leggen zelfs bepaalde normen en wetgevingen naast zich neer met de nodige gevolgen als mensen zoals ik iets moeten (af)keuren of in dienst stellen...

Gepolierde beton is een makkelijke, snelle en goedkope oplossing maar het nadeel is inderdaad dat die zo glad als een spiegel wordt eens deze nat is.
Zelf heb ik er nog geen last van ondervonden maar het zou me inderdaad niet verbazen als anderen dit wel ervaren.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #819 Gepost op: januari 27, 2016, 06:02:12 pm »
Ik kan je bevestigen dat die mannen daar niet bij stil staan...  >:(
Heb zelf beroepsmatig verschillende veiligheidscontroles uitgevoerd voor de indienststelling van onze nieuwe tribune
en moest je weten wat voor dingen een architect of studiebureau soms beslissen om het er mooi uit te laten zien,
zal je niet schrikken dat sommige logische dingen gewoon verdwijnen om het toch maar mooi en uniek te maken.
Ze leggen zelfs bepaalde normen en wetgevingen naast zich neer met de nodige gevolgen als mensen zoals ik iets moeten (af)keuren of in dienst stellen...

Gepolierde beton is een makkelijke, snelle en goedkope oplossing maar het nadeel is inderdaad dat die zo glad als een spiegel wordt eens deze nat is.
Zelf heb ik er nog geen last van ondervonden maar het zou me inderdaad niet verbazen als anderen dit wel ervaren.

Dat aan sommige wetten de voeten geveegd worden kan ik best inkomen, ik kan er zelfs van meespreken.
Soms ben je (in Belgi?) goedkoper-af met de boete, als je begrijpt wat ik bedoel ... ;)
Maar er is nog een verschil tussen wetgeving en wetgeving voor de veiligheid.

Maar dit gaat om de veiligheid, stel je voor "een drama bij regenweer"?
Daarom dat ik de opmerking maakte ivm veiligheidscontroles.