Auteur Topic: Verb. Regenboogstadion (fase 1B - tribune B (vak X)) 2015  (gelezen 610693 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline essevee5381

  • Leden
  • Berichten: 513
  • SLC
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1100 Gepost op: maart 10, 2016, 10:14:01 am »
Dit zal te maken hebben met de 2 ingangen die op gelijkvloers komen.
South Lane Crew.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1101 Gepost op: maart 10, 2016, 10:42:04 am »
Slecht nieuws ... 't zijn dezelfde kleine trapkes :(

EDIT: dat die erdoor hebben gekregen bij de veiligheidsdiensten snap ik niet ...

Offline Essevee boy

  • Leden
  • Berichten: 1.455
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1102 Gepost op: maart 10, 2016, 10:44:10 am »
Tis een wonder dat er nog niemand in de nieuwe tribune naar beneden is gevallen, die trapjes zijn echt te smal.

Offline jakkie3000

  • Leden
  • Berichten: 985
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1103 Gepost op: maart 10, 2016, 10:45:33 am »
Slecht nieuws ... 't zijn dezelfde kleine trapkes :(

EDIT: dat die erdoor hebben gekregen bij de veiligheidsdiensten snap ik niet ...

Ik versta dat ook niet  :( Trouwens bij onze nieuwe tribune met zitplaatsen oogt het stadion niet volzet wanneer het uitverkocht is, er is een aanzienlijk deel (10 procent) nooit volzet... Tja wat zal dat geven met een staantribune... Er moet daar met gemak 4000 man op kunnen
« Laatst bewerkt op: maart 10, 2016, 11:52:37 am door jakkie3000 »

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.657
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1104 Gepost op: maart 10, 2016, 10:49:28 am »
Tis een wonder dat er nog niemand in de nieuwe tribune naar beneden is gevallen, die trapjes zijn echt te smal.

Die trapjes zijn vervelend inderdaad, maar moest in het midden van de trapjes nu een leuning staan, zou dat een immens verbetering zijn voor de veiligheid.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1105 Gepost op: maart 10, 2016, 11:07:25 am »
Die trapjes zijn vervelend inderdaad, maar moest in het midden van de trapjes nu een leuning staan, zou dat een immens verbetering zijn voor de veiligheid.

Ze zijn gewoon veel te klein ... de aantrede is gewoon veel te kort.
Ook de aantrede is redelijk laag.

Precies trapkes voor kindjes van 12j of mensen met dwerggroei. :(

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1106 Gepost op: maart 10, 2016, 11:15:47 am »
~2.900 personen staan & ~2.200 zitten, meer mogen er niet op omwille van de veiligheid (toegangsdeuren en dergelijke)

Ook bron: Geert :)

Ik val in herhaling, ik weet het.

Maar als je kijkt naar Kortrijk, op hun staantribune kan zo'n 3650 man (wikipedia).

(Excuses voor de lelijke foto)

Onze tribune wordt toch zeker dubbel zo hoog (als ze effectief een kopie is van de overkant). Maar er kan een kleine 3000 man op zeg je. Maar 750 man minder dan in Kortrijk.

Dan krijg je ofwel een tribune waarbij iedereen een meter uit elkaar staat (heel ongezellig), ofwel een tribune waar je in het midden een groepje hebt die dicht bij elkaar staat en voor de rest een lege tribune (ook ongezellig)? Ik wil niet zagen, maar zou het heel spijtig vinden. Maak er dan meteen een zittribune van met een sfeervak (zoals nu).

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.250
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1107 Gepost op: maart 10, 2016, 11:17:06 am »
Ze zijn gewoon veel te klein ... de aantrede is gewoon veel te kort.
Ook de aantrede is redelijk laag.

Precies trapkes voor kindjes van 12j of mensen met dwerggroei. :(
Wij staan momenteel in vak 408 bovenaan op de vierde laatste rij en ik vind die trapjes geen probleem...
We zijn met 8 man samen en de schoenmaten vari?ren tussen de 43-47 en niemand van ons heeft er eigenlijk last van.
Ik vind die korte kleine trapjes zelfs handig als je met een plateautje bier/hamburgers naar boven moet want dan kan je kleine stapjes nemen en minimaal morsen...  ;D

Offline 2460

  • Leden
  • Berichten: 1.603
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1108 Gepost op: maart 10, 2016, 11:29:03 am »
Ik val in herhaling, ik weet het.

Onze tribune wordt toch zeker dubbel zo hoog (als ze effectief een kopie is van de overkant). Maar er kan een kleine 3000 man op zeg je. Maar 750 man minder dan in Kortrijk.

Dan krijg je ofwel een tribune waarbij iedereen een meter uit elkaar staat (heel ongezellig), ofwel een tribune waar je in het midden een groepje hebt die dicht bij elkaar staat en voor de rest een lege tribune (ook ongezellig)? Ik wil niet zagen, maar zou het heel spijtig vinden. Maak er dan meteen een zittribune van met een sfeervak (zoals nu).

Volledig akkoord !
Ook met die mini-trapjes !  Nog maar eens een voorbeeld van nutteloze regels die in het leven werden geroepen die eigenlijk totaal hun doel voorbij schieten.  Veiliger stadion ?  Mijn kl !  In de nieuwe tribune is het wachten op het eerst serieuze ongeval (dat heb ik van de eerste keer dat ik die trappen beklom al geopperd).  De oude tribunes waar ze verplicht die nieuwe zitjes moesten installeren : je moet toeren uithalen, je benen in je nek leggen, om mensen te laten passeren.  Maar veilig dat dat is geworden  :o!!  Ik zag al tientallen keer mensen die mekaar bij de arm moesten grijpen om niet te struikelen.

En nu krijgen we dus een tribune waar je met die afmetingen makkelijk 5 000 staanplaats zou kunnen maken een limiet van 2900 man ??  Er zullen ruimtes vrij zijn waar je een dozijn symphonische orkesten zal kunnen stallen ; zelfs ruimte voor 3 vleugelpiano's.  Regeltjes regeltjes regeltjes zum kotzen !

Ik wil er nog even aan toevoegen : dit is geen kritiek naar de club toe want ik blijf het fantastisch vinden wat die mensen allemaal gepresteerd hebben en aan het doen zijn !

« Laatst bewerkt op: maart 10, 2016, 11:44:08 am door 2460 »

Offline BorisB9

  • Leden
  • Berichten: 901
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1109 Gepost op: maart 10, 2016, 12:23:32 pm »
Het probleem van het lage aantal staanplaatsen is dat het eigenlijk een zittribune is. Ze is dus ontworpen als zittribune waardoor er bredere en hogere treden nodig zijn. Daardoor zijn er minder treden voor die toch hoge tribune met minder staanplaatsen tot gevolg.

Offline jeroenie

  • Leden
  • Berichten: 892

Offline wOaregem

  • Leden
  • Berichten: 1.200
  • PROUD TO BE A FARMER
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1111 Gepost op: maart 10, 2016, 01:46:50 pm »
Het probleem van het lage aantal staanplaatsen is dat het eigenlijk een zittribune is. Ze is dus ontworpen als zittribune waardoor er bredere en hogere treden nodig zijn. Daardoor zijn er minder treden voor die toch hoge tribune met minder staanplaatsen tot gevolg.
Jij slaat dus echt de nagel op de kop. Deze tribune is gemaakt volgens de 'regels' met de nodige comfort van een zittribune (beenruimte, etc ...) maar zal dus gebruikt worden als staantribune. Ik vind het ook echt zonde omdat je met zo een tribune een kleine 'rooie muur' kunt maken tijdens wedstrijden. Maar het is afwachten, uiteindelijk kunnen we nu al zeggen dat de sfeer eenmaal die tribune af is weer stukken beter zal zijn en dat de rest van het stadion absoluut zal meedoen.

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.657
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1112 Gepost op: maart 10, 2016, 01:55:42 pm »
Hehe een rode muur klinkt wel grappig. Het kleine broertje van dortmund waar zo'n 25 000 mensen achter de goal staan  ;D ;D

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.657
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1113 Gepost op: maart 10, 2016, 01:57:56 pm »
Ohja ik zie hier kostprijs van de nieuwe tribune 7.2 mil? (die die al klaar is)
en de staan tribune 'slechts' 4.9 mil ? waar zit em het verschil?

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1114 Gepost op: maart 10, 2016, 02:02:13 pm »
Ohja ik zie hier kostprijs van de nieuwe tribune 7.2 mil? (die die al klaar is)
en de staan tribune 'slechts' 4.9 mil ? waar zit em het verschil?

de hoek :)

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1115 Gepost op: maart 10, 2016, 03:07:14 pm »
Trouwens, als die staantribune zo ongezellig en ruim zoals gevreesd wordt, al eens nagedacht over het effect op de sfeer?

Want met de beste wil van de wereld (waarvoor ook chapeau) van de jongens in de huidige nieuwe tribune, die komen in geen 100 jaar boven een sfeervol uitvak uit.

Dus als die zich gewoon naar de andere kant verplaatsen dan vrees ik dat je je nog altijd zal moeten gewonnen geven tegen Standard en Charleroi en dergelijke...?

Offline jakkie3000

  • Leden
  • Berichten: 985
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1116 Gepost op: maart 10, 2016, 03:35:56 pm »
Trouwens, als die staantribune zo ongezellig en ruim zoals gevreesd wordt, al eens nagedacht over het effect op de sfeer?

Want met de beste wil van de wereld (waarvoor ook chapeau) van de jongens in de huidige nieuwe tribune, die komen in geen 100 jaar boven een sfeervol uitvak uit.

Dus als die zich gewoon naar de andere kant verplaatsen dan vrees ik dat je je nog altijd zal moeten gewonnen geven tegen Standard en Charleroi en dergelijke...?

Dat uitval moet schuim krijgen tegen het volledige dak van het uitvak, dat is win win voor ons :)

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1117 Gepost op: maart 10, 2016, 04:28:29 pm »
Dat uitval moet schuim krijgen tegen het volledige dak van het uitvak, dat is win win voor ons :)

Met de beste wil van de wereld versta ik niets van uw post en dat is niet de eerste keer. Een basis zinsbouw moet toch mogelijk zijn

Offline jakkie3000

  • Leden
  • Berichten: 985
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1118 Gepost op: maart 10, 2016, 05:28:04 pm »
Met de beste wil van de wereld versta ik niets van uw post en dat is niet de eerste keer. Een basis zinsbouw moet toch mogelijk zijn

M'n excuses, dat komt doordat m'n woordenboek aanstaat op m'n gsm. Ik bedoelde dus dat schuim tegen het dak van het uitvak d? oplossing voor het gezang van het uitvak de dempen

Offline ManU

  • Leden
  • Berichten: 1.042
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1119 Gepost op: maart 10, 2016, 05:33:25 pm »
Aan allen hier, de nieuwe tribune zal alleszins beter zijn dan wat er nu (niet) staat !