Auteur Topic: Verb. Regenboogstadion (fase 1B - tribune B (vak X)) 2015  (gelezen 610693 keer)

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline Soulscream

  • Leden
  • Berichten: 3.065
  • Voice of the voiceless!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1120 Gepost op: maart 10, 2016, 05:35:51 pm »
Trouwens, als die staantribune zo ongezellig en ruim zoals gevreesd wordt, al eens nagedacht over het effect op de sfeer?

Want met de beste wil van de wereld (waarvoor ook chapeau) van de jongens in de huidige nieuwe tribune, die komen in geen 100 jaar boven een sfeervol uitvak uit.

Dus als die zich gewoon naar de andere kant verplaatsen dan vrees ik dat je je nog altijd zal moeten gewonnen geven tegen Standard en Charleroi en dergelijke...?
helaas als we allemaal luchtig staan in een te grote staanzit tribune, vrees ik weer voor de sfeer...

@ManU tja toch een gemiste kans!!!
« Laatst bewerkt op: maart 10, 2016, 05:42:16 pm door Soulscream »

Offline jakkie3000

  • Leden
  • Berichten: 985
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1121 Gepost op: maart 10, 2016, 05:53:32 pm »
Aan allen hier, de nieuwe tribune zal alleszins beter zijn dan wat er nu (niet) staat !

Daar zijn we ook zeker van en blij mee. Maar het zal toch jammer zijn als de club er zoveel werk in steekt en er dan van de 'veiligheidsdiensten' maar 2800 man binnen mag in zo een grote tribune... Er kan zeker 4000 man deftig in. Bron: mijn studies

Offline essevee5381

  • Leden
  • Berichten: 513
  • SLC
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1122 Gepost op: maart 10, 2016, 07:17:52 pm »
Daar zijn we ook zeker van en blij mee. Maar het zal toch jammer zijn als de club er zoveel werk in steekt en er dan van de 'veiligheidsdiensten' maar 2800 man binnen mag in zo een grote tribune... Er kan zeker 4000 man deftig in. Bron: mijn studies
Het aantal toeschouwers dat word toegelaten op de tribune word niet berekend op de oppervlakte van de tribune. Maar wel op de evacuatiewegen dat de tribune telt.
South Lane Crew.

Offline jakkie3000

  • Leden
  • Berichten: 985
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1123 Gepost op: maart 10, 2016, 11:34:36 pm »
Het aantal toeschouwers dat word toegelaten op de tribune word niet berekend op de oppervlakte van de tribune. Maar wel op de evacuatiewegen dat de tribune telt.

Ook de evacuatiewegen spelen inderdaad mee, maar de club heeft/zal daaromtrent genoeg wegen voorzien.

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.657
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1124 Gepost op: maart 11, 2016, 07:39:55 am »
Een kraan weg?

Offline sv-boerke

  • Leden
  • Berichten: 244
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1125 Gepost op: maart 11, 2016, 08:03:43 am »
Een kraan weg?

Staat helemaal links  ;)

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.155
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1126 Gepost op: maart 11, 2016, 10:02:34 am »
Eigenlijk zouden ze die zitjes meteen moeten monteren.  Er is toch plaats genoeg.  En het stadion zal er esthetisch veel knapper uit zien.  Rondom rond stoeltjes.  Anders breekt die tribune het geheel af naar mijn gedacht.  Niets dat knapper zou zijn dan stoeltjes zoals aan de overkant en ook de letters essevee op de stoeltjes zoals de overkant.  In Gent waren er ook stoeltjes achter de goal en iedereen stond er toch recht. 

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1127 Gepost op: maart 11, 2016, 10:39:40 am »
Eigenlijk zouden ze die zitjes meteen moeten monteren.  Er is toch plaats genoeg.  En het stadion zal er esthetisch veel knapper uit zien.  Rondom rond stoeltjes.  Anders breekt die tribune het geheel af naar mijn gedacht.  Niets dat knapper zou zijn dan stoeltjes zoals aan de overkant en ook de letters essevee op de stoeltjes zoals de overkant.  In Gent waren er ook stoeltjes achter de goal en iedereen stond er toch recht.

Probeer het maar eens uit te leggen dat een ticket in de nieuwe staantribune goedkoper is dan aan de overkant, terwijl je er ook kunt zitten en het zicht hetzelfde is.
Zou lang duren vooraleer ze allemaal de oversteek maken zeker, en heb je weer te doen met een halve staantribune die neerzit.

Tis zo al erg genoeg dat het diezelfde enorme treden zijn, wat de sfeer en de gezelligheid zeker niet ten goede komt (maar dat zal helaas eerder van moeten zijn zeker?)
Hoe zit dat in Mechelen, Oostende,..? Of zijn dat enkel nieuwe zittribunes ginder?
« Laatst bewerkt op: maart 11, 2016, 10:41:18 am door Svarrogh »

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1128 Gepost op: maart 11, 2016, 11:09:25 am »
1e verschil is al duidelijk ...

Uitgangen zitten beneden en niet in het midden zoals bij de overkant.
Vermoedelijk ook maar 2 ipv 4 ...

Volgens mij ??n van de redenen waarom er maar zo 'weinig' volk zal op mogen.

Stom eigenlijk, waarom niet gewoon exacte kopie maken en aanpassen naar staan??

Offline Grompie

  • Leden
  • Berichten: 1.013
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1129 Gepost op: maart 11, 2016, 11:28:18 am »
1e verschil is al duidelijk ...

Uitgangen zitten beneden en niet in het midden zoals bij de overkant.
Vermoedelijk ook maar 2 ipv 4 ...

Volgens mij ??n van de redenen waarom er maar zo 'weinig' volk zal op mogen.

Stom eigenlijk, waarom niet gewoon exacte kopie maken en aanpassen naar staan??

Ja maar die 2 beneden uitgangen lijken me toch telkens dubbele te zijn?

Offline JSPR_G

  • Leden
  • Berichten: 1.576
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1130 Gepost op: maart 11, 2016, 11:29:49 am »
Probeer het maar eens uit te leggen dat een ticket in de nieuwe staantribune goedkoper is dan aan de overkant, terwijl je er ook kunt zitten en het zicht hetzelfde is.
Zou lang duren vooraleer ze allemaal de oversteek maken zeker, en heb je weer te doen met een halve staantribune die neerzit.

Tis zo al erg genoeg dat het diezelfde enorme treden zijn, wat de sfeer en de gezelligheid zeker niet ten goede komt (maar dat zal helaas eerder van moeten zijn zeker?)
Hoe zit dat in Mechelen, Oostende,..? Of zijn dat enkel nieuwe zittribunes ginder?

Als die treden inderdaad even breed gaan zijn, zullen we ook zonder stoeltjes perfect allemaal kunnen zitten..
Dat systeem van Bayern zou perfect zijn. De nieuwe tribune die er nu al staat oogt ook al vrij leeg als het uitverkocht is, wat gaat dat dan geven bij het nieuwe vak X.  :-\

Offline essevee5381

  • Leden
  • Berichten: 513
  • SLC
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1131 Gepost op: maart 11, 2016, 11:31:54 am »
Eigenlijk zouden ze die zitjes meteen moeten monteren.  Er is toch plaats genoeg.  En het stadion zal er esthetisch veel knapper uit zien.  Rondom rond stoeltjes.  Anders breekt die tribune het geheel af naar mijn gedacht.  Niets dat knapper zou zijn dan stoeltjes zoals aan de overkant en ook de letters essevee op de stoeltjes zoals de overkant.  In Gent waren er ook stoeltjes achter de goal en iedereen stond er toch recht.
Een zittribune die als staantribune word gebruikt kan europees voor boetes zorgen. Geen idee of dit in belgische compititie ook zo is...
Vak 408 is een tijdelijke oplossing en moest goed gekeurd worden door binnenlandse. (Bron. Onze veiligheid)
South Lane Crew.

Offline Grompie

  • Leden
  • Berichten: 1.013
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1132 Gepost op: maart 11, 2016, 11:36:22 am »
Als die treden inderdaad even breed gaan zijn, zullen we ook zonder stoeltjes perfect allemaal kunnen zitten..
Dat systeem van Bayern zou perfect zijn. De nieuwe tribune die er nu al staat oogt ook al vrij leeg als het uitverkocht is, wat gaat dat dan geven bij het nieuwe vak X.  :-\

Vind dat dit goed meevalt voor een eerste jaar dat die tribune er staat. Weet niet hoe snel jij als club 1000 extra supporters zo snel zou vinden iedere match zeker niet na het matige seizoen van vorig jaar. Toen de arena daar in Gent pas stond kregen ze dat ook niet rap gevuld h?. Zo iets heeft tijd nodig om te groeien. Het zal volgend seizoen nog iets minder zijn als "vak x" er terug is maar vermoed dat ze ook terug veel tickets zullen weggeven om mensen te laten "proeven" van het voetbal.

Offline Tavie

  • Leden
  • Berichten: 149
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1133 Gepost op: maart 11, 2016, 12:03:55 pm »
Probeer het maar eens uit te leggen dat een ticket in de nieuwe staantribune goedkoper is dan aan de overkant, terwijl je er ook kunt zitten en het zicht hetzelfde is.
Zou lang duren vooraleer ze allemaal de oversteek maken zeker, en heb je weer te doen met een halve staantribune die neerzit.

Tis zo al erg genoeg dat het diezelfde enorme treden zijn, wat de sfeer en de gezelligheid zeker niet ten goede komt (maar dat zal helaas eerder van moeten zijn zeker?)
Hoe zit dat in Mechelen, Oostende,..? Of zijn dat enkel nieuwe zittribunes ginder?

Veel paniek omtrent de nieuwe tribune blijkbaar. Ik ben ook van mening dat ze er beter meteen een zittribune van zouden maken. Esthetisch zou dit 10x mooier zijn. Geen staantribune dus op de kopse kanten. In plaats daarvan zou ik voorstellen om een staantribune in de kant van de vijvers te steken. Als ik mij niet vergis is het de bedoeling dat daar beneden, waar het nu vol staat met reclame, ook tribune moet komen. Waarom daar dan geen lange staantribune van maken? Volgens mij doen ze dit bij KVM ook. Ziet er ook echt fantastisch uit als gans die tribune volstaat met sfeermakers.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1134 Gepost op: maart 11, 2016, 12:14:38 pm »
Ik had het zo gedaan...

De tribune echt 1/1 gekopieerd van de overkant (dus met 4 in/uitgangen).

A.) De middenbeuk als staantribune, maar daar links en rechts van wel 2 beuken met zitplaatsen.

of

B.) De tribune horizontaal verdelen, de eerste 5-6 rijen als staantribune en de rest toch zitplaatsen behouden. Met het doortrekken van de betonnen wandjes die aan de ingangen staan kan je een perfecte scheiding maken.


Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1135 Gepost op: maart 11, 2016, 12:33:40 pm »
Optie B van Frederik was inderdaad perfect geweest.

Het onderste deel van de tribune staan en de rest zit. Zo heb je dicht op het veld de 500 (?) mensen die sfeer willen maken (of er bij willen staan). En de rest zit neer en geniet van de sfeer onderin ?n heeft goed zicht op de match zelf. En als de sfeer onderin goed is slaat dat misschien over op de rest van de tribune.

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.657
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1136 Gepost op: maart 11, 2016, 12:37:41 pm »
Optie B van Frederik was inderdaad perfect geweest.

Het onderste deel van de tribune staan en de rest zit. Zo heb je dicht op het veld de 500 (?) mensen die sfeer willen maken (of er bij willen staan). En de rest zit neer en geniet van de sfeer onderin ?n heeft goed zicht op de match zelf. En als de sfeer onderin goed is slaat dat misschien over op de rest van de tribune.

Kan nog aangepast worden he.
Ik denk dat als ze echt merken dat het niet werkt, dat ze zo'n 'aanpassing' makkelijk kunnen doorvoeren. Aangezien er toch plaats is voor stoeltjes

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1137 Gepost op: maart 11, 2016, 12:39:40 pm »
Dat is waar. En kan je makkelijk oplossen met een tussentrede bijvoorbeeld.
We zien wel wat het wordt zeker? Het belangrijkste is dat het nu heel snel vooruit gaat! 8)

Deze morgen eens gepasseerd trouwens, er zijn precies twee vrij grote (dubbele) ingangen. Zou het dan toch zo zijn dat het middelste stuk anders wordt dan de rest? En het middelste stuk twee ingangen heeft en de buitenkanten ook?

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1138 Gepost op: maart 11, 2016, 12:44:07 pm »
Dat was wel eens gezegd dacht ik. Het middenstuk zo een afgesloten deel zijn voor ne man of 3 a 400?

Offline jeroenie

  • Leden
  • Berichten: 892
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1139 Gepost op: maart 11, 2016, 12:45:37 pm »
ik kan verkeerd zitten ook, maar ik heb gelijk et gedacht dat ze een stuk steiler is dan de tribune aan de overkant. mocht da waar zijn, dan zijn de tussen afstanden smaller, wat dan weer bijna niet kan want die trapjes zijn er terug per 3 tussen geplaatst.