Auteur Topic: Verb. Regenboogstadion (fase 1B - tribune B (vak X)) 2015  (gelezen 610700 keer)

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1160 Gepost op: maart 14, 2016, 02:20:58 pm »
Gezien waar die twee in/uitgangen liggen in de nieuwe tribune, neem ik aan dat het middelste stuk het nieuwe 'vak x' wordt? Eventueel met tussentrede waar men dichter bij elkaar staat?


Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.250
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1161 Gepost op: maart 14, 2016, 09:33:38 pm »
Gezien waar die twee in/uitgangen liggen in de nieuwe tribune, neem ik aan dat het middelste stuk het nieuwe 'vak x' wordt? Eventueel met tussentrede waar men dichter bij elkaar staat?
Ik hoop dat het "X-vak" hoger zal komen te staan om het sfeereffect en de groep te vergroten tussen die 2 bovenste ingangen... Tevens zal het geluid zich beter verspreiden als we hoger staan...

Offline essevee5381

  • Leden
  • Berichten: 513
  • SLC
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1162 Gepost op: maart 14, 2016, 10:37:27 pm »
Ik hoop dat het "X-vak" hoger zal komen te staan om het sfeereffect en de groep te vergroten tussen die 2 bovenste ingangen... Tevens zal het geluid zich beter verspreiden als we hoger staan...
Slc zal plaatsnemen onderaan het vak. Als je hoger gaat staan heb je hetzelfde probleem dat je nu in 408 hebt. Een leeg onderste deel van het vak waar 0,0 sfeer is.
South Lane Crew.

Offline Essevee boy

  • Leden
  • Berichten: 1.455
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1163 Gepost op: maart 15, 2016, 06:59:48 am »
Slc zal plaatsnemen onderaan het vak. Als je hoger gaat staan heb je hetzelfde probleem dat je nu in 408 hebt. Een leeg onderste deel van het vak waar 0,0 sfeer is.

En toch krijg je gemakkelijker meer volk mee als je wat hoger staat, daar ben ik 100 % zeker van...

Offline depinguin

  • Leden
  • Berichten: 473
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1164 Gepost op: maart 15, 2016, 07:40:58 am »
En toch krijg je gemakkelijker meer volk mee als je wat hoger staat, daar ben ik 100 % zeker van...

Of je moet hoger gaan staan als er meer volk is.... daar ben ik dan weer 100% zeker van  :)
"Hoe sterker je zelf bent hoe minder je de fouten van uw eigen falen bij een ander lecht"

"Proberen is voor janetten"

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1165 Gepost op: maart 15, 2016, 07:51:19 am »
Tribune af tegen nieuw seizoen
15/03/2016 via hln.be

De bouw van een nieuwe koptribune (vak X) met 2.800 staanplaatsen in het Regenboogstadion is niet klaar tegen de start van play off I binnen enkele weken. "De tribune is op 5 juli af. We halen wel de start van volgend seizoen", zegt algemeen manager Eddy Cordier van SV Zulte Waregem. De tribune heeft commerci?le ruimtes en kan tot een zittribune omgevormd worden als SV Zulte Waregem Europees speelt. De tribune, die eveneens een ledscherm krijgt, kost 4,9 miljoen euro. (LPS)

Bron: http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-waregem/tribune-af-tegen-nieuw-seizoen-a2646867/

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.250
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1166 Gepost op: maart 15, 2016, 07:52:12 am »
Of je moet hoger gaan staan als er meer volk is.... daar ben ik dan weer 100% zeker van  :)
Deze tribune zal volgens mij telkens zo goed als uitverkocht zijn dus hoger gaan staan zou zeker aan de orde zijn... Plus een tip aan de sfeergroep is om zich iets meer te verspreiden tussen de "gewone" supporters om zo meer volk op te zwepen en een groter en luider geheel te vormen.
Momenteel zie je duidelijk in vak 408 dat er onderaan veel bijeen staan en elkaar opzwepen maar eens je richting de helft van de tribune gaat is dit al behoorlijk uitgeblust...
Ideaal is dan misschien dat de sfeergroep in het midden van de nieuwe tribune komt te staan want dan zitten ze letterlijk tussen de "gewone" supporters en zullen ze mensen boven zich, onder zich en naast zich opzwepen...  :)

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1167 Gepost op: maart 15, 2016, 07:55:35 am »
Deze tribune zal volgens mij telkens zo goed als uitverkocht zijn dus hoger gaan staan zou zeker aan de orde zijn... Plus een tip aan de sfeergroep is om zich iets meer te verspreiden tussen de "gewone" supporters om zo meer volk op te zwepen en een groter en luider geheel te vormen.
Momenteel zie je duidelijk in vak 408 dat er onderaan veel bijeen staan en elkaar opzwepen maar eens je richting de helft van de tribune gaat is dit al behoorlijk uitgeblust...
Ideaal is dan misschien dat de sfeergroep in het midden van de nieuwe tribune komt te staan want dan zitten ze letterlijk tussen de "gewone" supporters en zullen ze mensen boven zich, onder zich en naast zich opzwepen...  :)

Ik heb dat ook al es opgeworpen maar ze vonden dat geen zo'n goed idee.
http://www.esseveeforum.be/index.php?topic=2624.msg205327#msg205327
Ik blijf wel bij mijn mening dat zoiets extra stimulans kan zijn, veel mensen weten niet wat men moet doen of doet gewoon maar wat na. Als je dat wat beter kan organiseren ... Ben/blijf altijd bereid om mijn idee?n eens te brainstormen rond een tafel te bespreken.

Offline frenne

  • Leden
  • Berichten: 44
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1168 Gepost op: maart 15, 2016, 12:33:22 pm »
Objectief gezien is het beneden in de tribune veruit moeilijkst om sfeer te maken met dat dak dat meters en meters hoger ligt. Het lijkt me daar beneden ongeveer hetzelfde als pakweg sfeer maken op..... de parking van den expo.
« Laatst bewerkt op: maart 15, 2016, 01:43:49 pm door frenne »

Offline BCos

  • Leden
  • Berichten: 22
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1169 Gepost op: maart 15, 2016, 01:10:53 pm »
Is makkelijk te bepalen toch. Als de sfeergroep zich de volgende wedstrijd eens bovenaan installeert om te testen?  Dan hoeven wij enkel te vragen aan iemand aan kant vijvers of het inderdaad merkbaar luider is?

Offline Christophe

  • Leden
  • Berichten: 61
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1170 Gepost op: maart 15, 2016, 01:30:45 pm »
Het meeste effect krijg je op dit ogenblik vanaf de supportershoek van de tegenstander. Dat werkt als een toeter, met boven en onder het dak en het veld, en links en rechts de nieuwe en de vijvertribune. Pure fysica. Dus hoe "contrarie" dat ook mag klinken, de bezoekende supporters worden, zelfs als ze met weinig zijn, het beste gehoord. Dat zal pas veranderen als het hele stadion toe zit.

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.250
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1171 Gepost op: maart 15, 2016, 01:56:46 pm »
Het meeste effect krijg je op dit ogenblik vanaf de supportershoek van de tegenstander. Dat werkt als een toeter, met boven en onder het dak en het veld, en links en rechts de nieuwe en de vijvertribune. Pure fysica. Dus hoe "contrarie" dat ook mag klinken, de bezoekende supporters worden, zelfs als ze met weinig zijn, het beste gehoord. Dat zal pas veranderen als het hele stadion toe zit.
Dit heb ik ook al vernomen van mensen aan de kant van de vijvers...
Zij horen het sfeervak nauwelijks doordat de bezoekers in de hoek zitten en het geluid wijd verspreiden dankzij de positionering en de reflecties tegen dak, zijwanden, ...

Is makkelijk te bepalen toch. Als de sfeergroep zich de volgende wedstrijd eens bovenaan installeert om te testen?  Dan hoeven wij enkel te vragen aan iemand aan kant vijvers of het inderdaad merkbaar luider is?
Dit zal wellicht DE meest geschikte methode zijn... Testen, luisteren en bij sturen...

Offline Naessens C

  • Leden
  • Berichten: 2.958
  • We pakken ze. Één voor één.
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1172 Gepost op: maart 15, 2016, 02:07:18 pm »
Dit heb ik ook al vernomen van mensen aan de kant van de vijvers...
Zij horen het sfeervak nauwelijks doordat de bezoekers in de hoek zitten en het geluid wijd verspreiden dankzij de positionering en de reflecties tegen dak, zijwanden, ...
 Dit zal wellicht DE meest geschikte methode zijn... Testen, luisteren en bij sturen...

Dat is al een tijdje duidelijk. Dury heeft dat ook laten vallen, dat we ons thuisvoordeel voor een groot stuk kwijt zijn.

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1173 Gepost op: maart 15, 2016, 02:08:36 pm »
Is dat op te lossen?
Er sprak hier iemand van schuim?
Kan toch niet zo moeilijk zijn om het uitvak wat van zijn volume af te nemen?

Offline gva

  • Leden
  • Berichten: 570
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1174 Gepost op: maart 15, 2016, 02:38:16 pm »
gebruiken ze in PSV geen geluidswerende wand voor het uitvak ?

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.657
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1175 Gepost op: maart 15, 2016, 02:44:47 pm »
Ach kom daar moeten we toch ook niet mee beginnen.
Laat het zoals het is.
We moeten uitgaan van eigen sterkte al die kunstmatige veranderingen kben daar niet aan.

Offline Oizo87

  • Leden
  • Berichten: 1.343
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1176 Gepost op: maart 15, 2016, 04:09:10 pm »
Ach kom daar moeten we toch ook niet mee beginnen.
Laat het zoals het is.
We moeten uitgaan van eigen sterkte al die kunstmatige veranderingen kben daar niet aan.
Tijdelijk zou ik dat geen slechte oplossing vinden.
Tot het stadion helemaal vernieuwd is, of de akoestiek van de thuisvakken op punt staat.

Ik deel uw mening dat we van eigen sterkte moeten uitgaan, maar nu worden de bezoekers wel enorm bevoordeeld... in ons eigen stadion.
Gelijk wapens, graag!

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.250
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1177 Gepost op: maart 15, 2016, 05:05:32 pm »
Is makkelijk te bepalen toch. Als de sfeergroep zich de volgende wedstrijd eens bovenaan installeert om te testen?  Dan hoeven wij enkel te vragen aan iemand aan kant vijvers of het inderdaad merkbaar luider is?
Las net op facebook een reactie van Geert Titeca...
"Er wordt idd een supportershome gemaakt op het onderste verdiep dat zal dienen als grote volkstribune inclusief meer togen en discobar. Dit op onze vraag vanuit de supportersfederatie en de sfeergroep. Deze kantine zal langer open zijn na de wedstrijd. Men heeft daarvoor meer ruimte nodig en rechtstreekse in- en uitgangen naar het sfeervak dat zich zal bevinden tussen de 2 inkomgangen beneden. Daar zullen ook de abonnementen van de sfeergroep komen."

Dit ligt dus schijnbaar al volledig vast...

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1178 Gepost op: maart 15, 2016, 05:57:26 pm »
Ze zijn gewoon veel te klein ... de aantrede is gewoon veel te kort.
Ook de aantrede is redelijk laag.

Precies trapkes voor kindjes van 12j of mensen met dwerggroei. :(

Heb mij es ge?nformeerd over die dwergentrapjes ...

De reden waarom die zo klein zijn zit hem in het feit dat indien me ze groter maakt de gangen breder moeten ?n er verplicht overal leuningen moeten aankomen. Daardoor zou de zichtbaarheid een stuk weggenomen worden ?n zou men over heel de tribune gezien een pak plaatsen verliezen. Alles heeft dus zijn reden op die manier.

Bron: Geert Titeca/Supportersfederatie

Geen sneer naar Geert, hij is ook maar de messenger, maar... ik vind dat toch maar een vreemde reden. In de Ghelamco Arena staan er toch ook geen leuningen? En daar zijn de trappen wel normaal & zijn de gangen toch niet kleiner of groter? Of zouden ze de breedte van de trappen zelf bedoelen?

Ik heb nu leuningen nodig omdat ik zo kaduuk loop, terwijl ze niet nodig zijn als ik een deftige stap kan zetten.

Raar...

Offline Frank D

  • Leden
  • Berichten: 573
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1179 Gepost op: maart 15, 2016, 06:21:19 pm »
Dat is al een tijdje duidelijk. Dury heeft dat ook laten vallen, dat we ons thuisvoordeel voor een groot stuk kwijt zijn.
Mogelijke oplossing is het plaatsen van micro's in het sfeervak en dus het geluid vh sfeervak door de boxen over gans het stadion late knallen! (doen ze dat trouwens ook niet in Ghelamco?)