Auteur Topic: Speeldag 07 : 07/05/2017 18:00u : RSC Anderlecht - Essevee  (gelezen 20376 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.257
  • Essevee!
Re: Speeldag 07 : 07/05/2017 18:00u : RSC Anderlecht - Essevee
« Reactie #100 Gepost op: mei 10, 2017, 05:27:23 pm »
als essevee echt wil aansluiten bij de (sub)top in belgi?, dan hebben we nood aan een topkeeper. kenny en sammy zijn behoorlijke keepers voor de belgische 'middenmoot' en komen net iets te kort voor de top...


Dank u! Een juiste en correct bemerking van gva. Met alle respect voor beide doelmannen maar beiden zijn niet klaar voor een topclub (bewijs is hun lang verblijf bij ons).
Het is dat Kenny hier al lang is he...  ::)
Kwam pas in juli 2015 over naar ons dus nog geen twee jaar in loondienst bij Essevee. ;)

Wel akkoord dat er betere keepers op deze aardbol zijn maar wie stellen jullie dan voor als haalbaar alternatief?
Laat jullie maar volledig gaan op: http://www.esseveeforum.be/index.php?topic=2906.msg231698#new waar dit beter past dan hier.  8)

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.666
  • Essevee!
Re: Speeldag 07 : 07/05/2017 18:00u : RSC Anderlecht - Essevee
« Reactie #101 Gepost op: mei 10, 2017, 06:22:57 pm »
Zijn er betere keepers: Ja
Is het nodig in een nieuwe, goede keeper te investeren: nee

Kijk Bossut is gewoon een degelijke keeper, met een heel slechte uittrap. Ik vind het persoonlijk nie nodig geld uit te geven aan een nieuwe keeper. We weten allemaal dat keepers toch redelijk wat centen kosten en daar liggen onze prioriteiten niet. We kunnen dat beter aan iets anders spenderen.

Steppe komt imo wel te kort als eerste keeper, als doublure is die wel ok

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: Speeldag 07 : 07/05/2017 18:00u : RSC Anderlecht - Essevee
« Reactie #102 Gepost op: mei 10, 2017, 07:31:14 pm »
Ik ben van beiden als keeper geen fan.

Van Sammy weten we allemaal wat zijn gebreken zijn.
Gebrekkige voeten, traptechniek, lange talmen, veinzen dat hij het spel snel wil hervatten maar het dan toch uiteindelijk niet doen, nu en dan eens een onbegrijpelijke blunder, ...
Die goal van Remacle op Charleroi is iets typisch Sammy.

Maar is natuurlijk wel beter dan Steppe waarvan ik al jaren zeg dat die op zijn lijn geplakt staat. Denkt veel te weinig na met zijn ploeg. Zal zelden of nooit een dieptepass van de tegenstander onderscheppen.

Bossut betere reflexen en beter op hoge ballen, meer pr?sence tout court.
Ook belangrijk in zo'n kleedkamer denk ik. Jongen van de streek, Belg, komt met iedereen goed overeen.

Wat we niet moeten doen is hem met andere keepers in Belgi? vergelijken want daar heerst bloedarmoede. Butelle die de award voor Beste Keeper won op het Gala van de GS is een grote klucht.
Kalinic toch ook een wildebras en in zijn paar maanden Gent toch al minstens 3 grote fouten die ik me onmiddellijk herinner, dat is veel.
En zoals hier al aangehaald, h??l veel staat of valt met de verdediging voor u h?.
Dat Boeckx niet veel goals binnenkrijgt is eigenlijk voor 95% de verdienste van Kara, Spajic en Dendoncker.
Courtois kopte, toen hij bij Atl?tico keepte, wekelijks de kranten met het zoveelste cleansheet. Dat Miranda en Godin voor hem stonden werd niet verteld, idem met David Luiz en Cahill. Dat zijn opvolger, die minstens zo goed is als Courtois, Jan Oblak, ook geen goals binnenkreeg, daar hoorde je niks van.

Nu, een keeper halen is sowieso geen prioriteit naar volgend seizoen toe.

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.257
  • Essevee!
Re: Speeldag 07 : 07/05/2017 18:00u : RSC Anderlecht - Essevee
« Reactie #103 Gepost op: mei 11, 2017, 12:01:23 am »
Ik ben van beiden als keeper geen fan.

Van Sammy weten we allemaal wat zijn gebreken zijn.
Gebrekkige voeten, traptechniek, lange talmen, veinzen dat hij het spel snel wil hervatten maar het dan toch uiteindelijk niet doen, nu en dan eens een onbegrijpelijke blunder, ...
Die goal van Remacle op Charleroi is iets typisch Sammy.

Maar is natuurlijk wel beter dan Steppe waarvan ik al jaren zeg dat die op zijn lijn geplakt staat. Denkt veel te weinig na met zijn ploeg. Zal zelden of nooit een dieptepass van de tegenstander onderscheppen.

Bossut betere reflexen en beter op hoge ballen, meer pr?sence tout court.
Ook belangrijk in zo'n kleedkamer denk ik. Jongen van de streek, Belg, komt met iedereen goed overeen.

Wat we niet moeten doen is hem met andere keepers in Belgi? vergelijken want daar heerst bloedarmoede. Butelle die de award voor Beste Keeper won op het Gala van de GS is een grote klucht.
Kalinic toch ook een wildebras en in zijn paar maanden Gent toch al minstens 3 grote fouten die ik me onmiddellijk herinner, dat is veel.
En zoals hier al aangehaald, h??l veel staat of valt met de verdediging voor u h?.
Dat Boeckx niet veel goals binnenkrijgt is eigenlijk voor 95% de verdienste van Kara, Spajic en Dendoncker.
Courtois kopte, toen hij bij Atl?tico keepte, wekelijks de kranten met het zoveelste cleansheet. Dat Miranda en Godin voor hem stonden werd niet verteld, idem met David Luiz en Cahill. Dat zijn opvolger, die minstens zo goed is als Courtois, Jan Oblak, ook geen goals binnenkreeg, daar hoorde je niks van.

Nu, een keeper halen is sowieso geen prioriteit naar volgend seizoen toe.
Klopt, een jongen van de streek, Belg, ... maar een eikel eerste klas voor ploegmaten waar hij het niet voor heeft.
Maar goed, dit terzijde want een nieuwe keeper is inderdaad geen prioriteit.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.686
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Speeldag 07 : 07/05/2017 18:00u : RSC Anderlecht - Essevee
« Reactie #104 Gepost op: mei 11, 2017, 10:54:23 am »
Ik ben van beiden als keeper geen fan.

Van Sammy weten we allemaal wat zijn gebreken zijn.
Gebrekkige voeten, traptechniek, lange talmen, veinzen dat hij het spel snel wil hervatten maar het dan toch uiteindelijk niet doen, nu en dan eens een onbegrijpelijke blunder, ...
Die goal van Remacle op Charleroi is iets typisch Sammy.

Maar is natuurlijk wel beter dan Steppe waarvan ik al jaren zeg dat die op zijn lijn geplakt staat. Denkt veel te weinig na met zijn ploeg. Zal zelden of nooit een dieptepass van de tegenstander onderscheppen.

Bossut betere reflexen en beter op hoge ballen, meer pr?sence tout court.
Ook belangrijk in zo'n kleedkamer denk ik. Jongen van de streek, Belg, komt met iedereen goed overeen.

Wat we niet moeten doen is hem met andere keepers in Belgi? vergelijken want daar heerst bloedarmoede. Butelle die de award voor Beste Keeper won op het Gala van de GS is een grote klucht.
Kalinic toch ook een wildebras en in zijn paar maanden Gent toch al minstens 3 grote fouten die ik me onmiddellijk herinner, dat is veel.
En zoals hier al aangehaald, h??l veel staat of valt met de verdediging voor u h?.
Dat Boeckx niet veel goals binnenkrijgt is eigenlijk voor 95% de verdienste van Kara, Spajic en Dendoncker.
Courtois kopte, toen hij bij Atl?tico keepte, wekelijks de kranten met het zoveelste cleansheet. Dat Miranda en Godin voor hem stonden werd niet verteld, idem met David Luiz en Cahill. Dat zijn opvolger, die minstens zo goed is als Courtois, Jan Oblak, ook geen goals binnenkreeg, daar hoorde je niks van.

Nu, een keeper halen is sowieso geen prioriteit naar volgend seizoen toe.

Ben het grotendeels eens met je mening over de doelmannen (ook de andere), maar van wie ben jij eigenlijk wel fan bij Essevee ? ;)

Voor een club als Essevee zijn Bossut en Kenny 'degelijke' keepers, zijn er betere ... jazeker! kunnen/willen we ze betalen ... da's een ander pak mouwen!


Offline Fredje SVZW

  • Leden
  • Berichten: 1.267
Re: Speeldag 07 : 07/05/2017 18:00u : RSC Anderlecht - Essevee
« Reactie #105 Gepost op: mei 11, 2017, 01:45:07 pm »
Ik heb het altijd voor Sammy gehad. Veel kwaliteiten. Ben hem niet beu, neen, daarom apprecieer ik hem ook nog steeds. Keepers mogen een grote mond hebben, dat straalt persoonlijkheid uit. Als ik eens een training bijwoon, en ik zie zijn verbetenheid, dan is Sammy een voorbeeld. Als ik zijn reacties zie naar kinderen toe, vind ik dat schitterend! Blundert wel eens...welke keeper niet? Wat is het verschil tussen een keeper die in de fout gaat, en blundert...??? Dat een blunder een knullige tegengoal is, ja...maar u laten aftroeven in de lucht, vb...da's dan geen blunder...tja...Ik ben zelf keeper geweest en dan zijn veel foutjes fataal, h?! WAT ALS...Leye de 1-1 op RSCA niet in de tribune knalt...is dat ook een "blunder, dan"...FIFA 17 niet vergelijken met mensen van vlees en bloed, laten we het daar op houden, zeker?

Offline Grompie

  • Leden
  • Berichten: 1.013
Re: Speeldag 07 : 07/05/2017 18:00u : RSC Anderlecht - Essevee
« Reactie #106 Gepost op: mei 11, 2017, 02:53:25 pm »
Ik heb het altijd voor Sammy gehad. Veel kwaliteiten. Ben hem niet beu, neen, daarom apprecieer ik hem ook nog steeds. Keepers mogen een grote mond hebben, dat straalt persoonlijkheid uit. Als ik eens een training bijwoon, en ik zie zijn verbetenheid, dan is Sammy een voorbeeld. Als ik zijn reacties zie naar kinderen toe, vind ik dat schitterend! Blundert wel eens...welke keeper niet? Wat is het verschil tussen een keeper die in de fout gaat, en blundert...??? Dat een blunder een knullige tegengoal is, ja...maar u laten aftroeven in de lucht, vb...da's dan geen blunder...tja...Ik ben zelf keeper geweest en dan zijn veel foutjes fataal, h?! WAT ALS...Leye de 1-1 op RSCA niet in de tribune knalt...is dat ook een "blunder, dan"...FIFA 17 niet vergelijken met mensen van vlees en bloed, laten we het daar op houden, zeker?

Idd, Sammy blijft voor mij ook de nummer 1, al kent iedereen ondertussen zijn zwaktes. Maar die compenseert hij door zijn sterkte punten. Sammy gaat ook altijd zijn verdediging proberen sturen en zoals je zegt heeft hij heel wat persoonlijkheid. Maar eerlijk welke goeie keepers hebben dat niet? Als je als keeper niet 200% in jezelf gelooft dan kan je er beter mee stoppen. Proto, Ryan, Courtois, Nuyer, Buffon, Chech, Kahn, Howard, En zelfs Pfaff... Allemaal keepers met uitstraling.
Iedere supporter van de tegenstander in Belgi? kan Proto niet zien. Maar je weet ook wel waarom... Sammy krijgt ook ieder seizoen meer naar zijn kop geslingerd en dat betekend volgens mij alleen maar dat de tegenstander hem steeds minder kan zien, en dan weet je ook wel waarom.
Ga niet zeggen dat keepers met een mindere uitstraling geen goeie keepers zijn maar het heeft zo zijn voordelen.

Beste voorbeeld is de bekerfinale. Dutoit stond als een koorknaapje in de goal en daar was niemand van onder de indruk. Sammy bespeelde bij iedere beurt eerst het publiek en de tegenstander. Hij maakt zichzelf al mentaal en voor de tegenstander 2x zo breed als hij zelf is.
Natuurlijk is penalty's nog een beetje geluk hebben en goed kunnen trappen maar in het kopje moet ook alles goed zitten.

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.774
Re: Speeldag 07 : 07/05/2017 18:00u : RSC Anderlecht - Essevee
« Reactie #107 Gepost op: mei 11, 2017, 06:59:28 pm »
Idd,de Sammy vd bekerfinale was top!over mijn lijk mentaliteit.niet veel verschil tussen steppe en bossut.evenwaardige eersteklasse keepers

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: Speeldag 07 : 07/05/2017 18:00u : RSC Anderlecht - Essevee
« Reactie #108 Gepost op: mei 11, 2017, 07:14:26 pm »
Ben het grotendeels eens met je mening over de doelmannen (ook de andere), maar van wie ben jij eigenlijk wel fan bij Essevee ? ;)

Voor een club als Essevee zijn Bossut en Kenny 'degelijke' keepers, zijn er betere ... jazeker! kunnen/willen we ze betalen ... da's een ander pak mouwen!
Dury voor zijn stabiliteit. Al heeft hij vaak rare kemels, maar dat heeft elke trainer ter wereld.

Van De fauw altijd fan geweest in zijn eerste periode. Perf?cte rechtsback voor Zulte Waregem, zeer groot aandeel ook in de kleedkamer, sympathieke mens.
Dit seizoen zag je echt dat hij 35 was. Al speelde hij zijn beste wedstrijd thuis tegen Anderlecht. En scoorde hij ook een paar keer met het hoofd zowaar. Maar nu nog altijd een meerwaarde voor mij.
Ook na zijn carri?re hier houden.

Derijck, Hamalainen (voor mij zelfs een beetje de herontdekking van dit seizoen, presteert beter dan ik er van verwachtte) en Lerager.

De Meit? van voor nieuwjaar, was toen echt weergaloos.
De Dalsgaard sinds de PO's.

Voila.  ;)


Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Speeldag 07 : 07/05/2017 18:00u : RSC Anderlecht - Essevee
« Reactie #109 Gepost op: mei 11, 2017, 07:33:09 pm »
Ben het grotendeels eens met je mening over de doelmannen (ook de andere), maar van wie ben jij eigenlijk wel fan bij Essevee ? ;)

Voor een club als Essevee zijn Bossut en Kenny 'degelijke' keepers, zijn er betere ... jazeker! kunnen/willen we ze betalen ... da's een ander pak mouwen!
Dury voor zijn stabiliteit. Al heeft hij vaak rare kemels, maar dat heeft elke trainer ter wereld.

Van De fauw altijd fan geweest in zijn eerste periode. Perf?cte rechtsback voor Zulte Waregem, zeer groot aandeel ook in de kleedkamer, sympathieke mens.
Dit seizoen zag je echt dat hij 35 was. Al speelde hij zijn beste wedstrijd thuis tegen Anderlecht. En scoorde hij ook een paar keer met het hoofd zowaar. Maar nu nog altijd een meerwaarde voor mij.
Ook na zijn carri?re hier houden.

Derijck, Hamalainen (voor mij zelfs een beetje de herontdekking van dit seizoen, presteert beter dan ik er van verwachtte) en Lerager.

De Meit? van voor nieuwjaar, was toen echt weergaloos.
De Dalsgaard sinds de PO's.

Voila.  ;)

Doe daar maar de Coopman van de PO's ook bij.