Auteur Topic: Speeldag 34 : zondag 23/04/2023 18:30 : Essevee - Cercle Brugge  (gelezen 26185 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Online Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.657
  • Essevee!
Re: Speeldag 34 : zondag 23/04/2023 18:30 : Essevee - Cercle Brugge
« Reactie #340 Gepost op: mei 02, 2023, 11:06:02 am »
Ik denk dat het op de hoofdtribune gebeurd is. We zagen daar rode kruis medewerkers tijdens de wedstrijd.

Dat was voor iemand die een appelflauwte kreeg, beetje later kon deze persoon terug haar plaats innemen.

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.249
  • Essevee!
Re: Speeldag 34 : zondag 23/04/2023 18:30 : Essevee - Cercle Brugge
« Reactie #341 Gepost op: mei 02, 2023, 12:14:16 pm »
Iets nog veel veel erger en triestiger, blijkbaar viel er een vrouw in de tribunes op die match en is zij nu overleden.  Mijn oprechte innige deelneming voor de familie en vrienden.  https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/05/02/overleden-val-waregem/
Indien dit op de steile trappen van de familietribune gebeurd is, dan is het tijd om hier eindelijk eens relingen te plaatsen tot boven zodat men zich kan vasthouden bij het stijgen of afdalen van de trap. In het sfeervak zijn er wel relingen voorzien op de trap als ik mij niet vergis. Natuurlijk zal men nu pas weer reageren nadat er een accident gebeurd is. Ik weet er het fijne niet van, maar indien het niet op de familietribune was, gebeuren hier toch vroeg of laat ongelukken. Tijd om pro actief en niet reactief te gaan werken. Verder heel veel sterkte aan familie, vrienden en kennissen.
Het was niet in de familietribune en het gebeurde enige tijd na affluiten.
Ik kan niet in detail treden uit respect voor het slachtoffer maar weet wel hoe de vork aan de steel zit.

Offline Vidmar

  • Leden
  • Berichten: 1.748
Re: Speeldag 34 : zondag 23/04/2023 18:30 : Essevee - Cercle Brugge
« Reactie #342 Gepost op: mei 02, 2023, 01:12:11 pm »
Mogen we de naam weten van het slachtoffer?

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Speeldag 34 : zondag 23/04/2023 18:30 : Essevee - Cercle Brugge
« Reactie #343 Gepost op: mei 02, 2023, 02:23:01 pm »
Mogen we de naam weten van het slachtoffer?

Privacy ... neen dus.

Offline esssevee4life

  • Leden
  • Berichten: 930
  • Essevee!
Re: Speeldag 34 : zondag 23/04/2023 18:30 : Essevee - Cercle Brugge
« Reactie #344 Gepost op: mei 02, 2023, 05:33:49 pm »
Zet alles toch maar weer in het juiste perspectief.
Veel sterkte aan de familie.

Online essevee;)

  • Leden
  • Berichten: 66
  • Essevee!
Re: Speeldag 34 : zondag 23/04/2023 18:30 : Essevee - Cercle Brugge
« Reactie #345 Gepost op: mei 03, 2023, 12:21:44 pm »
WAREGEM - Na de laatste competitiewedstrijd van SV Zulte Waregem op zondag 23 april vond in het stadion een tragisch ongeval plaats. Een dame viel op een van de tribunes van de trappen en werd met spoed afgevoerd naar het ziekenhuis. Afgelopen vrijdag overleed ze aan haar verwondingen.
Levi Verbauwhede
Gisteren om 16:56

Rond 21.30 uur, ongeveer een uur na het laatste fluitsignaal, gebeurde er in de Zuidercorner van de Elindus Arena een tragisch ongeval. Een vrouwelijke supporter viel in de trappenhal van de tribune hard naar beneden. Enkele stewards, omstanders en medewerkers van Essevee snelden naar de vrouw toe.

“Het was meteen duidelijk dat ze er erg aan toe was”, klinkt het. Het Rode Kruis werd verwittigd en ontfermde zich over de dame. Niet veel later kwamen een ambulance en MUG-team ter plaatse. “De hulpdiensten hebben in het stadion lange tijd de eerste zorgen toegediend, nadien werd de vrouw afgevoerd naar het ziekenhuis van Kortrijk.”

‘Voor altijd in ons hart’
Afgelopen vrijdag, vijf dagen na het ongeval, overleed de supporter aan haar verwondingen. Alles wijst op een noodlottig ongeluk.

Zulte Waregem meldde het overlijden van de vrouw via sociale media. “We wensen de familie en vrienden veel sterkte in deze moeilijke tijden. ‘Voor altijd in ons hart.’’ Een zwarte dag in de geschiedenis van de familieclub.