Auteur Topic: Arséne Wenger offside rule  (gelezen 3550 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Arséne Wenger offside rule
« Gepost op: november 21, 2023, 09:11:32 pm »
Arséne Wenger kan spelregelcommissie overtuigen, buitenspelregel mogelijk gewijzigd
19 november 2023 via voetbalprimeur

Het International Football Associaton Board (IFAB) overweegt om de buitenspelregel op de schop te gooien. Daarmee wil de IFAB het aantal controversiële beslissingen inperken. Voormalig Arsenal-succesmanager Arsène Wenger gaf het startschot voor deze mogelijke regelwijziging.

Wenger is anno 2023 Chief of Global Football Development van de FIFA. Vanuit die rol houdt hij zich bezig met de ontwikkeling van het voetbal. Hij maakt zich hard voor de buitenspelregel, die in zijn optiek toe is aan verandering. Het plan dat Wenger voorlegde heeft de IFAB aangezet tot het nader bekijken van de huidige regelgeving. Dat meldt The Economic Times.

Op dit moment is de regel als volgt: Spelers staan buitenspel, zodra een lichaamsdeel waarmee gescoord kan worden, voor de voorlaatste tegenstander staat op het moment dat de pass verstuurd wordt. Wenger wil dat deze regel makkelijker beoordeelbaar wordt. Als het aan hem ligt, staat een speler pas buitenspel als het volledige lichaam voorbij de voorlaatste opponent is. Die regel zou het makkelijker maken voor de arbitrage om lastige momenten te beoordelen.

Bron: https://www.voetbalprimeur.be/nieuws/1162698/ifab-wijzigt-mogelijk-buitenspeleregel.html


« Laatst bewerkt op: november 21, 2023, 09:13:55 pm door Frederik »

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Arsene Wenger offside rule
« Reactie #1 Gepost op: november 21, 2023, 09:13:43 pm »
Wat is jullie gedacht van de aanpassing van de regel?

Verschuiven we dan niet gewoon het probleem van de voet/neus/hand tov de verdediger naar de achteruit zwaaiende hand of hiel?

Zal dit beter en/of duidelijker zijn?
Ik heb er toch mijn bedenkingen bij.

Online Habib habibou

  • Leden
  • Berichten: 958
  • 4451
Re: Arsene Wenger offside rule
« Reactie #2 Gepost op: november 21, 2023, 10:09:01 pm »
Wat is jullie gedacht van de aanpassing van de regel?

Verschuiven we dan niet gewoon het probleem van de voet/neus/hand tov de verdediger naar de achteruit zwaaiende hand of hiel?

Zal dit beter en/of duidelijker zijn?
Ik heb er toch mijn bedenkingen bij.
Er zullen meer doelpunten goedgekeurd worden, maar het probleem blijf op zich hetzelfde. Het is pas met zo een systeem dat men een virtuele wand plaatst zoals in de champions league dat er 100% correcte beslissingen kunnen genomen worden.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Arsene Wenger offside rule
« Reactie #3 Gepost op: november 21, 2023, 10:20:21 pm »
Wat is jullie gedacht van de aanpassing van de regel?

Verschuiven we dan niet gewoon het probleem van de voet/neus/hand tov de verdediger naar de achteruit zwaaiende hand of hiel?

Zal dit beter en/of duidelijker zijn?
Ik heb er toch mijn bedenkingen bij.

Er zullen meer doelpunten goedgekeurd worden, maar het probleem blijf op zich hetzelfde. Het is pas met zo een systeem dat men een virtuele wand plaatst zoals in de champions league dat er 100% correcte beslissingen kunnen genomen worden.

Ja, idd ... volgens mij verleg je het probleem.
Je bedoeld met het bird eye systeem?

Online Habib habibou

  • Leden
  • Berichten: 958
  • 4451
Re: Arsene Wenger offside rule
« Reactie #4 Gepost op: november 22, 2023, 10:10:42 am »
Wat is jullie gedacht van de aanpassing van de regel?

Verschuiven we dan niet gewoon het probleem van de voet/neus/hand tov de verdediger naar de achteruit zwaaiende hand of hiel?

Zal dit beter en/of duidelijker zijn?
Ik heb er toch mijn bedenkingen bij.

Er zullen meer doelpunten goedgekeurd worden, maar het probleem blijf op zich hetzelfde. Het is pas met zo een systeem dat men een virtuele wand plaatst zoals in de champions league dat er 100% correcte beslissingen kunnen genomen worden.

Ja, idd ... volgens mij verleg je het probleem.
Je bedoeld met het bird eye systeem?
Ja geen idee wat de benaming is maar ik bedoel het systeem waarbij men een soort van transparante want zet bij de laatste verdediger en waarbij mn dan van opzij gaat kijken of de aanvaller deze virtuele wand snijdt.

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.271
Re: Arséne Wenger offside rule
« Reactie #5 Gepost op: november 22, 2023, 01:38:52 pm »
Voor mij is buitenspel wanneer de speler hier voordeel uit haalt, als je met een hand/teen/voet/knie buitenspel haalt, haal je imo geen voordeel.
SV TILL I DIE

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.653
  • Essevee!
Re: Arséne Wenger offside rule
« Reactie #6 Gepost op: november 22, 2023, 04:46:01 pm »
Voor mij is buitenspel wanneer de speler hier voordeel uit haalt, als je met een hand/teen/voet/knie buitenspel haalt, haal je imo geen voordeel.

Een voet buitenspel, kan al een fractie van een seconde waaruit je voordeel kan halen.

Offline Vidmar

  • Leden
  • Berichten: 1.748
Re: Arséne Wenger offside rule
« Reactie #7 Gepost op: november 23, 2023, 10:29:10 am »
Aanvaller die vooruit loopt tov verdediger die achteruit/zijwaarts loopt is sowieso in het voordeel.
Dus op die teen of voet zal het wel niet komen dan.