Auteur Topic: Speeldag 10 : 07/10/2018 - 14.30u : Essevee - RSC Anderlecht  (gelezen 18759 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Speeldag 10 : 07/10/2018 - 14.30u : Essevee - RSC Anderlecht
« Gepost op: september 30, 2018, 04:51:33 pm »
Na de zesde nederlaag op rij ontvangen we volgende week zondag Anderlecht in eigen huis...

Wat moet Dury veranderen?
Wie vliegt naar de bank (of verder)?
Wie moet erin?
Wie moet zich gaan bezinnen?
Vooral hoe moeten ze het aanpakken?

Offline BorisB9

  • Leden
  • Berichten: 901
Re: Speeldag 10 : 07/10/2018 - 14.30u : Essevee - RSC Anderlecht
« Reactie #1 Gepost op: september 30, 2018, 06:53:42 pm »
Niets te verliezen. Ik blijf het herhalen: zet Soisalo er op van in het begin. Ook Bongonda moet er altijd op. De Pauw in de tribune.

Offline Porky

  • Leden
  • Berichten: 4.914
Re: Speeldag 10 : 07/10/2018 - 14.30u : Essevee - RSC Anderlecht
« Reactie #2 Gepost op: september 30, 2018, 06:53:54 pm »
Nie achteruit kruipen!

Bossut
Walsh   De fauw   bjordal  baudry   demir
                     Heylen     faik
Soisalo                                      Bongonda
                        Sylla   

Offline BorisB9

  • Leden
  • Berichten: 901
Re: Speeldag 10 : 07/10/2018 - 14.30u : Essevee - RSC Anderlecht
« Reactie #3 Gepost op: september 30, 2018, 07:07:05 pm »
Nie achteruit kruipen!

Bossut
Walsh   De fauw   bjordal  baudry   demir
                     Heylen     faik
Soisalo                                      Bongonda
                        Sylla

Porky,
Akkoord met je voorlijn. Ik zou teruggrijpen naar 4 verdedigers. Zou De fauw er eens uitlaten. Ook Heylen niet. Vervangen door Marq én Tardieu, met Faik ervoor.

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.178
Re: Speeldag 10 : 07/10/2018 - 14.30u : Essevee - RSC Anderlecht
« Reactie #4 Gepost op: september 30, 2018, 09:00:01 pm »
Nie achteruit kruipen!

Bossut
Walsh   De fauw   bjordal  baudry   demir
                     Heylen     faik
Soisalo                                      Bongonda
                        Sylla

Porky,
Akkoord met je voorlijn. Ik zou teruggrijpen naar 4 verdedigers. Zou De fauw er eens uitlaten. Ook Heylen niet. Vervangen door Marq én Tardieu, met Faik ervoor.

Uhu ja, Marcq, Faik en Tardieu. Het meest statische middenveld op de aardbol. En dan overdrijf ik nog niet.
Die 3 kunnen het niveau niet aan, zo simpel is het.
Tardieu geef ik nog het voordeel van de twijfel omdat die nog niet 100% is.
Maar die andere 2...dat is echt enorm zwak.

In zei het van Faik al nadat ik 2 oefenmatchen heb gezien, ik kreeg hier het zot naar mijne kop.
Ik denk wel dat het nu overduidelijk is.
Het is niet omdat je een goede trap of vrije schop hebt dat je goed bent he, want zo lopen er ook in 3de provinciale rond hoor.

Als je die 2 al weken ziet sukkelen, dan wil ik daar wel eens een jeugdinternational zien-> De Smet

Offline pamfluit

  • Leden
  • Berichten: 1.601
Re: Speeldag 10 : 07/10/2018 - 14.30u : Essevee - RSC Anderlecht
« Reactie #5 Gepost op: september 30, 2018, 09:17:27 pm »
Gewoon proberen teruggrijpen naar onze identiteit... weg met die 5mansverdediging.

Bossut

De fauw - bjordal - baudry - walsh(of demir)

                Marcq - Faik
                    Buffel(Sylla)
Soisalo(Buffel)                              Bongonda
                Harbaoui

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: Speeldag 10 : 07/10/2018 - 14.30u : Essevee - RSC Anderlecht
« Reactie #6 Gepost op: september 30, 2018, 09:18:42 pm »
Nie achteruit kruipen!

Bossut
Walsh   De fauw   bjordal  baudry   demir
                     Heylen     faik
Soisalo                                      Bongonda
                        Sylla

Porky,
Akkoord met je voorlijn. Ik zou teruggrijpen naar 4 verdedigers. Zou De fauw er eens uitlaten. Ook Heylen niet. Vervangen door Marq én Tardieu, met Faik ervoor.

Uhu ja, Marcq, Faik en Tardieu. Het meest statische middenveld op de aardbol. En dan overdrijf ik nog niet.
Die 3 kunnen het niveau niet aan, zo simpel is het.
Tardieu geef ik nog het voordeel van de twijfel omdat die nog niet 100% is.
Maar die andere 2...dat is echt enorm zwak.

In zei het van Faik al nadat ik 2 oefenmatchen heb gezien, ik kreeg hier het zot naar mijne kop.
Ik denk wel dat het nu overduidelijk is.
Het is niet omdat je een goede trap of vrije schop hebt dat je goed bent he, want zo lopen er ook in 3de provinciale rond hoor.

Als je die 2 al weken ziet sukkelen, dan wil ik daar wel eens een jeugdinternational zien-> De Smet
Ik snap wat je bedoelt maar De Smet is een slecht voorbeeld want dat is een flankaanvaller en geen middenvelder. ;)

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: Speeldag 10 : 07/10/2018 - 14.30u : Essevee - RSC Anderlecht
« Reactie #7 Gepost op: september 30, 2018, 09:26:08 pm »
Gewoon proberen teruggrijpen naar onze identiteit... weg met die 5mansverdediging.

Bossut

De fauw - bjordal - baudry - walsh(of demir)

                Marcq - Faik
                    Buffel(Sylla)
Soisalo(Buffel)                              Bongonda
                Harbaoui
Ik moet zeggen dat ik Heylen eigenlijk niet slecht vond acteren op de 6. Het was immers geen cadeau om zo te moeten invallen...
Het was een probeersel dat ik tegen Anderlecht (de ploeg die Heylen aan ons verkocht) graag opnieuw zou zien want ik ben er zeker van dat Michaël er zijn kop voor gaat leggen en gegarandeerd meer recuperatievermogen heeft dan Marcq.

Ik zou opteren voor deze elf (al weet ik dat de elf zondag totaal andere zullen zijn op verschillende posities):
                    Bossut                           
De Fauw - Bjordal - Baudry - Walsh
                Heylen - Faik
      Soisalo - Sylla - Bongonda
                  Harbaoui

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.767
  • Essevee!
Re: Speeldag 10 : 07/10/2018 - 14.30u : Essevee - RSC Anderlecht
« Reactie #8 Gepost op: september 30, 2018, 10:29:59 pm »
Bossut de enige zekere van zijn plek
Walsh defauw baudry Demir
Heylen Tardieu (genezen)
        Faik
Soisala bongonda
 Harbaoui

Offline nassaro

  • Leden
  • Berichten: 215
Re: Speeldag 10 : 07/10/2018 - 14.30u : Essevee - RSC Anderlecht
« Reactie #9 Gepost op: oktober 01, 2018, 11:45:45 am »
Akkoord met opstelling van Boer uit Waregem. De Fauw zou ik centraal achterin houden, Baudry heeft coaching nodig en de tandem Bjordal-Baudry werkt niet. Faik in de ploeg bij gebrek aan beter? Buffel misschien in de plaats, maar die heeft met zijn "acties" afgelopen weekend geen punten gescoord en hij moet ook 100% zijn. 

Offline dirk vandenabeele

  • Leden
  • Berichten: 298
Re: Speeldag 10 : 07/10/2018 - 14.30u : Essevee - RSC Anderlecht
« Reactie #10 Gepost op: oktober 01, 2018, 05:24:28 pm »
Akkoord met opstelling van Boer uit Waregem. De Fauw zou ik centraal achterin houden, Baudry heeft coaching nodig en de tandem Bjordal-Baudry werkt niet. Faik in de ploeg bij gebrek aan beter? Buffel misschien in de plaats, maar die heeft met zijn "acties" afgelopen weekend geen punten gescoord en hij moet ook 100% zijn. 

Bossut, de fauw (rechts), walsh en baudry centraal, demir (links - bij gebrek aan beter). flanken soisallo en sylla, verdedigend tardieu en marcq, aanvallend buffel. diepe spits: bedia of harbaoui.

Offline svzw1978

  • Leden
  • Berichten: 721
Re: Speeldag 10 : 07/10/2018 - 14.30u : Essevee - RSC Anderlecht
« Reactie #11 Gepost op: oktober 01, 2018, 08:27:13 pm »
Geef Burki terug de kans als linkse centrale verdediger, met Baudry naast hem.  Walsh links, De Fauw rechts.  Demir mag voor mij zo stilaan bij de u17 gaan spelen...

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.767
  • Essevee!
Re: Speeldag 10 : 07/10/2018 - 14.30u : Essevee - RSC Anderlecht
« Reactie #12 Gepost op: oktober 01, 2018, 09:16:54 pm »
Geef Burki terug de kans als linkse centrale verdediger, met Baudry naast hem.  Walsh links, De Fauw rechts.  Demir mag voor mij zo stilaan bij de u17 gaan spelen...
pakken we eigenlijk veel goals die vanop flank Demir komen?
Defauw is mijns inziens te traag geworden
voor EN achteraan is niks meer voor hem.
Bij elke counter is hij er nooit op tijd terug bij

bij veel counters dit jaar is het al snel 3tegen5...

Offline nassaro

  • Leden
  • Berichten: 215
Re: Speeldag 10 : 07/10/2018 - 14.30u : Essevee - RSC Anderlecht
« Reactie #13 Gepost op: oktober 02, 2018, 09:10:01 am »
Het is crisis en dat is dan nog zacht uitgedrukt. Typisch voor een ploeg die het niet goed doet, is dat er dan alle soorten randverhalen ontstaan die de ploeg geen goed doen: bedenkelijke uitlatingen in de pers, trainer en bestuur die de zwarte piet op al dan niet subtiele manier naar elkaar toeschuiven, Buffelhistorie, Bongondanummer, ...
Sluit de rangen en grijp terug naar het basissysteem dat de eerste matchen wel werkte. Het probleem ligt in de centrale driehoek die absoluut niet draait. Probeer daar binnen de bestaande spelersgroep nog een oplossing te vinden tot januari (there is no alternative). En als jongens niet brengen wat ze moeten brengen, moet je iets anders proberen. Marcq en Faik hebben in mijn ogen centraal al veel kansen gehad hoor, anderen niet of nauwelijks ...
Langs de kant van de supporters mogen we aan de heren-spelers ook wel eens duidelijk maken wat we van hun verwachten in deze moeilijke tijden : inzet, inzet en nog eens inzet! Een spandoek met een positieve boodschap die tegelijkertijd prikkelt, zou mooi zijn.
Ik zal essevee nooit laten vallen. Ik heb heel veel mooie momenten beleefd, maar ook mindere ... Remember 4de klasse waar het oude essevee derbies ging gaan spelen in Meulebeke, Winkel, Wevelgem, ...
« Laatst bewerkt op: oktober 02, 2018, 09:16:29 am door nassaro »

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.767
  • Essevee!
Re: Speeldag 10 : 07/10/2018 - 14.30u : Essevee - RSC Anderlecht
« Reactie #14 Gepost op: oktober 02, 2018, 10:13:26 am »
Het is crisis en dat is dan nog zacht uitgedrukt. Typisch voor een ploeg die het niet goed doet, is dat er dan alle soorten randverhalen ontstaan die de ploeg geen goed doen: bedenkelijke uitlatingen in de pers, trainer en bestuur die de zwarte piet op al dan niet subtiele manier naar elkaar toeschuiven, Buffelhistorie, Bongondanummer, ...
Sluit de rangen en grijp terug naar het basissysteem dat de eerste matchen wel werkte. Het probleem ligt in de centrale driehoek die absoluut niet draait. Probeer daar binnen de bestaande spelersgroep nog een oplossing te vinden tot januari (there is no alternative). En als jongens niet brengen wat ze moeten brengen, moet je iets anders proberen. Marcq en Faik hebben in mijn ogen centraal al veel kansen gehad hoor, anderen niet of nauwelijks ...
Langs de kant van de supporters mogen we aan de heren-spelers ook wel eens duidelijk maken wat we van hun verwachten in deze moeilijke tijden : inzet, inzet en nog eens inzet! Een spandoek met een positieve boodschap die tegelijkertijd prikkelt, zou mooi zijn.
Ik zal essevee nooit laten vallen. Ik heb heel veel mooie momenten beleefd, maar ook mindere ... Remember 4de klasse waar het oude essevee derbies ging gaan spelen in Meulebeke, Winkel, Wevelgem, ...
nice 2

Offline Koekenaas

  • Leden
  • Berichten: 2.624
  • Essevee!
Re: Speeldag 10 : 07/10/2018 - 14.30u : Essevee - RSC Anderlecht
« Reactie #15 Gepost op: oktober 02, 2018, 07:47:44 pm »
De scheidsrechters die de match in goede banen gaan proberen leiden zijn:
REF: LARDOT JONATHAN
AR1: CONOTTE LAURENT
AR2: DI VINCENZO VITO
OFF4: BOTERBERG JAN

+ VIDEOREF
« Laatst bewerkt op: oktober 02, 2018, 10:14:20 pm door svennay »

Offline niederbacher76

  • Leden
  • Berichten: 780
  • Essevee!
Re: Speeldag 10 : 07/10/2018 - 14.30u : Essevee - RSC Anderlecht
« Reactie #16 Gepost op: oktober 03, 2018, 11:28:38 am »
we moeten teruggrijpen naar het recept van 2de helft vorig seizoen. Veel voorzetten vanop de flanken met killer Harbaoui als afwerker in de box.

Met een beetje meeval had hij er 2 afgewerkt tegen de Veekaa.

De Fauw moet ook weer op de rechterflank met Buffel voor hem. In de eerste  matchen bewezen dat die 2 goed samenspelen en Davy heeft een erg goeie voorzet in de voet.

Op links moet toch maar eens aan Verboom gedacht worden, die jongen heeft ook een heel goede traptechniek. Evt met Bongonda voor hem.

En dan maximaal spel vanop de flanken met veel voorzetten in de box.

Er moet wel een oplossing gevonden worden voor centraal in de midden ballen te recuperen. Met Faik en Marcq lukt het niet.
Mss kan Bedia als ballenafpakker/pitbull op het middenveld spelen ? ik zie geen andere kandidaat in huidige selectie.

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.766
Re: Speeldag 10 : 07/10/2018 - 14.30u : Essevee - RSC Anderlecht
« Reactie #17 Gepost op: oktober 03, 2018, 12:00:47 pm »
klopt Niederbacher. De eerste wedstrijden speelden we ook zo.
ik stel me wel vragen bij de verklaringen van Dury en Buffel over het plan om in blok te spelen want we speelden kilometers van elkaar waardoor we altijd te laat waren, er geen druk op de bal was en een speler als Pozuelo op wandeltempo zelfs zijn ding kon doen en altijd vrij liep (toeval dat Vanaken, Pozuelo altijd goed spelen tegen ons???).
hopelijk tegen anderlecht beter

Offline BorisB9

  • Leden
  • Berichten: 901
Re: Speeldag 10 : 07/10/2018 - 14.30u : Essevee - RSC Anderlecht
« Reactie #18 Gepost op: oktober 03, 2018, 12:28:30 pm »
Tijd voor wederopstanding! Iedereen achter onze ploeg aub, ook al komen ze achter. Hopelijk ziet FD eindelijk het licht...

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.178
Re: Speeldag 10 : 07/10/2018 - 14.30u : Essevee - RSC Anderlecht
« Reactie #19 Gepost op: oktober 03, 2018, 12:45:29 pm »
Tijd voor wederopstanding! Iedereen achter onze ploeg aub, ook al komen ze achter. Hopelijk ziet FD eindelijk het licht...

Mss wil Francky bewust het licht niet meer zien...