Auteur Topic: Seizoen 08-09  (gelezen 10832 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sv Zulte Waregem

  • Gast
Re: Seizoen 08-09
« Reactie #40 Gepost op: juni 16, 2008, 12:06:26 pm »
Hupla. Er is al paniek nog voor het seizoen begonnen is. Weet je nog afgelopen seizoen? Nul op zes tegen Standard (de latere kampioen) en Cercle (de latere revelatie) en volgens sommigen ging het een jaar vechten worden tegen de degradatie. We eindigden 7e. Het begin ziet er alles behalve makkelijk uit, maar laten we vooral niet (opnieuw!) gaan paniekeren op voorhand. Voetbal is onvoorspelbaar, en ook al pakken we een 3 op 12, het seizoen duurt tot in mei, en dan hebben we die lastige verplaatsingen naar Mechelen en Club Brugge al achter de rug, ?n de thuismatch tegen Genk. Trouwens de eerste matchen van Kortrijk al eens goed bekeken?

Crudo

  • Gast
Re: Seizoen 08-09
« Reactie #41 Gepost op: juni 16, 2008, 12:14:18 pm »
Ik vind t eigenlijk beter zo, een moeilijke start. Als je die overleeft komen makkelijke ploegen en sta je tegen de winterstop mooi geplaatst

Beter zo dan bijvoorbeeld starten tegen Tubize en Dender, want als je die verliest dan is t direct crisis...

Offline elarto

  • Leden
  • Berichten: 104
Re: Seizoen 08-09
« Reactie #42 Gepost op: juni 16, 2008, 12:15:38 pm »
Hupla. Er is al paniek nog voor het seizoen begonnen is. Weet je nog afgelopen seizoen? Nul op zes tegen Standard (de latere kampioen) en Cercle (de latere revelatie) en volgens sommigen ging het een jaar vechten worden tegen de degradatie. We eindigden 7e. Het begin ziet er alles behalve makkelijk uit, maar laten we vooral niet (opnieuw!) gaan paniekeren op voorhand. Voetbal is onvoorspelbaar, en ook al pakken we een 3 op 12, het seizoen duurt tot in mei, en dan hebben we die lastige verplaatsingen naar Mechelen en Club Brugge al achter de rug, ?n de thuismatch tegen Genk. Trouwens de eerste matchen van Kortrijk al eens goed bekeken?

Meer dan groot gelijk.

Ik moet eerlijk toegeven: vorig jaar na de 0 op 6 live meegemaakt te hebben dacht ik ook van "oh shit dit jaar gaan we tegen de degradatie vechten".
Dit idee kwam vooral uit de, in die matchen, compleet erbarmelijke prestatie van het toenmalige verdedigingsduo Triantafilidis en Sankar? (zij het tijdelijk).
Enkele matchen later wist ik wel beter.

Vandaar ga ik ook niet na deze paar matchen al een oordeel vellen. En btw, den KVK heeft idd zalige openers en zolang SVZW altijd boven KVK blijft gaat dit al een positief gevoel teweegbrengen :)

Offline pino

  • Leden
  • Berichten: 9
Re: Seizoen 08-09
« Reactie #43 Gepost op: juni 17, 2008, 04:48:09 pm »
in de terugronde hebben ze zonder triantafilidis en sankare ook  verloren tegen standard en sv brugge, je speelt met 11 en niet met 2

Offline elarto

  • Leden
  • Berichten: 104
Re: Seizoen 08-09
« Reactie #44 Gepost op: juni 17, 2008, 04:58:59 pm »
in de terugronde hebben ze zonder triantafilidis en sankare ook  verloren tegen standard en sv brugge, je speelt met 11 en niet met 2

Tuurlijk, maar het lijkt me toch duidelijk hadden we heel het seizoen met die 2 als CV's gespeeld het er toch anders uit ging gezien hebben, niet?

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Seizoen 08-09
« Reactie #45 Gepost op: juni 17, 2008, 06:30:23 pm »
in de terugronde hebben ze zonder triantafilidis en sankare ook  verloren tegen standard en sv brugge, je speelt met 11 en niet met 2

sv brugge ? klup bruhhe zeker.

feit is inderdaad dat we waarschijnlijk met om het even welke cv's we gingen verloren hebben tegen standard.

Offline nicolazzze

  • Leden
  • Berichten: 741
Re: Seizoen 08-09
« Reactie #46 Gepost op: juli 30, 2008, 09:38:35 pm »
Dury: "Met middenmoot is iedereen blij"

wo 30/07/08 - Zulte Waregem begint aan zijn vierde jaar op rij in de eerste klasse. Vorig jaar werd het zevende, dit jaar wil trainer Dury opnieuw in die middenmoot eindigen.
"In Belgi? heb je de top vier en die is redelijk onaantastbaar", zegt Francky Dury op Sporza radio. (Belga) "In ??n wedstrijd kun je je wel meten met die clubs, maar op 34 matchen in een seizoen is dat niet te doen. Dan komen de grote kwaliteiten van die clubs bovendrijven", weet Dury.

"Gent en Germinal Beerschot zijn sterk aan het groeien en willen de top vier bijbenen, en daaronder komen wij, samen met clubs als Cercle, Westerlo en Lokeren."

"In de strijd om de plaatsen zeven tot twaalf is er altijd een verrassing en een grote tegenvaller. Wij willen gewoon weer proberen in de middenmoot te eindigen." "Ben heel tevreden over onze transfers"
"Onderaan in de linkerkolom of bovenaan in de rechterkolom zou al mooi zijn. Met de middenmoot is ook iedereen blij: spelers, trainers, bestuur en de fans", zegt de Zulte Waregem-coach. (PhotoNews) "We hebben nu al wel de ervaring van eerste klasse en weten dat je gemiddeld vier op negen moet scoren: ??n keer winnen, verliezen en gelijkspelen", rekent Dury voor.

"Met 44 punten sta je altijd in de middenmoot. Ik droom ??k van de Champions League, maar dat kunnen wij niet. Dat is geen gebrek aan ambitie maar realisme."

"Er is de laatste weken door de jongens al heel hard gewerkt tijdens de voorbereiding. En de nieuwe jongens zijn door de groep goed opgevangen."

"Ik ben heel tevreden over onze transfers, maar het zijn wel transfers op het niveau van Zulte Waregem. M?t een risico." " Een nieuw stadion is d? doelstelling"
Zulte Waregem is erin geslaagd Mbaye Leye te houden. "Dat is heel belangrijk geweest voor ons", beseft Dury. "Hij is een vrij complete speler." (PhotoNews) "Ik had Leye (foto) op het einde van vorig seizoen al aangesproken", vertelt de Zule Waregem-coach.

"Ik zei hem dat hij beter nog een jaartje bij ons kon bevestigen, samen met zijn ervaring bij Senegal. En dan kan hij over een jaar een stap vooruit zetten, zoals Joseph Akpala."

"De voorbije jaren zagen we heel wat belangrijke spelers vertrekken en dan moet je elke keer opnieuw beginnen te bouwen. Dat konden we nu vermijden."

"D? doelstelling van de komende jaren is een nieuw stadion. Samen met de Heizel zijn wij het enige stadion met nog een atletiekpiste."

"Wij hebben geen stadion van 25.000 man nodig. We moeten naar een stadion van 12 ? 14.000 man. Een echt voetbalstadion en geen atletiekstadion." "De club is financieel gezond en we proberen de technische staf, de jeugdwerking en de scouting te professionaliseren. Het belangrijkste blijft echter wat er op het veld gebeurt. Daar moeten we elke week presteren."

sporza
Liberta per gli ultras!

Offline Ranter

  • Leden
  • Berichten: 1.637
Re: Seizoen 08-09
« Reactie #47 Gepost op: augustus 09, 2008, 10:25:21 pm »
Over het algemeen denk ik dat we dit jaar over een betere kern beschikken dan de voorbije jaren.
Ook al draait het tot nu toe nog niet zoals het hoort, heb ik het gevoel dat we meer kwaliteit in huis hebben en er dus beter spel kan gebracht worden.

Sowieso is het afwachten tot de eerste matchen voorbij zijn en hoe snel het allemaal in elkaar past en dan nog is er geen zekerheid dat we een mooi tegemoet gaan.

Maar dit alles in gedachte kan ik me er niet van ontdoen, dat DURY nu eens zijn talent en kwaliteiten moet tonen om met deze groep beter te doen en mooier voetbal te brengen.

Volgens mij heeft DURY dit jaar de sleutel tot succes !

Geloof er allesinds in en zie het absoluut zitten  ;)