Auteur Topic: Ons budget 2016-2017 (13 miljoen ?)  (gelezen 37141 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Ons budget 2016-2017 (13 miljoen ?)
« Reactie #40 Gepost op: februari 18, 2017, 11:21:39 am »
Voetbalnieuws (met verwijzing naar HLN): Zulte Waregem vorig jaar nog 585.000 euro  winst, dit jaar 2,7 miljoen exploitatieverlies.... Voornamelijk hogere loonlasten en minder bedrijfsinkomsten. Daarom moeten Lerager en Meit? verkocht worden in de zomer, zodat er geen enkel probleem is voor de licentie volgend jaar....

Dat van Lerager en Meite staat in mijn krant anders. Er staat dat als die twee inderdaad vertrekken en er ongeveer 5M voor beiden samen kan ontvangen worden samen met hogere inkomsten door het uitgebreide stadion (er komen toch gemiddeld bijna 2000 man meer) de cijfers er volgend jaar veel beter zullen uitzien. Daarnaast zegt men dat men de wanverhouding EV schulden kan wegxerjen de komende jaren.
Wat er in dat artikel ontbreekt is hoeveel van die verhoogde schulden te maken hebben met de verbouwingen. Dat is toch wel essentieel volgens mij. Hebben de verbouwingen daar niets mee te maken dan is er een groot probleem anders is het eerder normaal.

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.767
  • Essevee!
Re: Ons budget 2016-2017 (13 miljoen ?)
« Reactie #41 Gepost op: februari 18, 2017, 11:34:40 am »
Het Laatste Nieuws met Kalkoen op kop
brengen graag hun eigen idee
dat door velen graag met de lepel wordt geslikt...

De Rsca fans (gros van de lezers) lust kritiek op andere ploegen
zodat het hen een goed gevoel heeft.

Je ziet aan de grote vd tekst van de reactie dat
er geen inbreng was van het bestuur
om de cijfers duiding ge geven.

Gene paniek
Licentie komt er zeker
en das wa telt!

Online Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.649
  • Essevee!
Re: Ons budget 2016-2017 (13 miljoen ?)
« Reactie #42 Gepost op: februari 18, 2017, 11:36:40 am »
Het Laatste Nieuws met Kalkoen op kop
brengen graag hun eigen idee
dat door velen graag met de lepel wordt geslikt...

De Rsca fans (gros van de lezers) lust kritiek op andere ploegen
zodat het hen een goed gevoel heeft.

Je ziet aan de grote vd tekst van de reactie dat
er geen inbreng was van het bestuur
om de cijfers duiding ge geven.

Gene paniek
Licentie komt er zeker
en das wa telt!

Al meermaals gemeld, HLN heeft reputatie van stokerskrant te zijn, maar Calcoen zit er altijd recht op. Heeft dan ook rechtstreekse bronnen bij het bestuur. Dus 99.9% van wat hij schrijft, mag je voor waar aan nemen.

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.767
  • Essevee!
Re: Ons budget 2016-2017 (13 miljoen ?)
« Reactie #43 Gepost op: februari 18, 2017, 12:00:25 pm »
Het Laatste Nieuws met Kalkoen op kop
brengen graag hun eigen idee
dat door velen graag met de lepel wordt geslikt...

De Rsca fans (gros van de lezers) lust kritiek op andere ploegen
zodat het hen een goed gevoel heeft.

Je ziet aan de grote vd tekst van de reactie dat
er geen inbreng was van het bestuur
om de cijfers duiding ge geven.

Gene paniek
Licentie komt er zeker
en das wa telt!

Al meermaals gemeld, HLN heeft reputatie van stokerskrant te zijn, maar Calcoen zit er altijd recht op. Heeft dan ook rechtstreekse bronnen bij het bestuur. Dus 99.9% van wat hij schrijft, mag je voor waar aan nemen.
Dan zou PJK weten dat de verkoop van beide 7m? is en geen 5
en weten dat hij niet constant moet stoken...

hij had heel goeie bronnen bij bestuur
maar door zijn manier van doen komt hij er
niet zo makkelijk meer in
ipv dialoog liever stoken....

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Ons budget 2016-2017 (13 miljoen ?)
« Reactie #44 Gepost op: februari 18, 2017, 12:27:34 pm »
Het Laatste Nieuws met Kalkoen op kop
brengen graag hun eigen idee
dat door velen graag met de lepel wordt geslikt...

De Rsca fans (gros van de lezers) lust kritiek op andere ploegen
zodat het hen een goed gevoel heeft.

Je ziet aan de grote vd tekst van de reactie dat
er geen inbreng was van het bestuur
om de cijfers duiding ge geven.

Gene paniek
Licentie komt er zeker
en das wa telt!

Al meermaals gemeld, HLN heeft reputatie van stokerskrant te zijn, maar Calcoen zit er altijd recht op. Heeft dan ook rechtstreekse bronnen bij het bestuur. Dus 99.9% van wat hij schrijft, mag je voor waar aan nemen.

Calcoen is wel promotie aan het maken bij HLN. Ik heb wel de indruk dat het artikel niet volledig is. Geen woord over het aandeel van de verbouwingen in de verhoogde schuld.
Dat er toch verlies wordt gemaakt na een jaar waar PO1 werd gehaald (+ inkomsten daaruit) moet toch een reden hebben.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Ons budget 2016-2017 (13 miljoen ?)
« Reactie #45 Gepost op: februari 18, 2017, 12:51:20 pm »
Het Laatste Nieuws met Kalkoen op kop
brengen graag hun eigen idee
dat door velen graag met de lepel wordt geslikt...

De Rsca fans (gros van de lezers) lust kritiek op andere ploegen
zodat het hen een goed gevoel heeft.

Je ziet aan de grote vd tekst van de reactie dat
er geen inbreng was van het bestuur
om de cijfers duiding ge geven.

Gene paniek
Licentie komt er zeker
en das wa telt!

Al meermaals gemeld, HLN heeft reputatie van stokerskrant te zijn, maar Calcoen zit er altijd recht op. Heeft dan ook rechtstreekse bronnen bij het bestuur. Dus 99.9% van wat hij schrijft, mag je voor waar aan nemen.
Dan zou PJK weten dat de verkoop van beide 7m? is en geen 5
en weten dat hij niet constant moet stoken...

hij had heel goeie bronnen bij bestuur
maar door zijn manier van doen komt hij er
niet zo makkelijk meer in
ipv dialoog liever stoken....

Uw eerste zin is natte vinger werk. Ik denk dat als ze 5M krijgen voor beiden (netto in kas) samen ze hun pollekes mogen kussen. In de media is het gemakkelijk met bedragen te goochelen, die ook werkelijk krijgen is iets anders.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Ons budget 2016-2017 (13 miljoen ?)
« Reactie #46 Gepost op: februari 18, 2017, 02:16:15 pm »
In verband van die 5 miljoen, als (ik zeg wel "als) dat een raming is van ons bestuur, dan is het goed om een voorzichtige raming te maken zodat men zeker niet bedrogen uitkomt.

En zeg nu eerlijk mocht het dat zijn, dan zou dat al zeer mooi zijn voor ons Essevee!
Hebben we ooit al es 5 miljoen in ??n keer in kas gekregen? Denk het niet. :)

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Ons budget 2016-2017 (13 miljoen ?)
« Reactie #47 Gepost op: februari 18, 2017, 03:17:49 pm »
Spelers verkopen om operationele verliezen goed te maken, dat is geen goeie zaak. Onze loonlasten ligt te hoog en dat snap ik niet als je onze kern bekijkt.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Ons budget 2016-2017 (13 miljoen ?)
« Reactie #48 Gepost op: februari 18, 2017, 04:05:00 pm »
Spelers verkopen om operationele verliezen goed te maken, dat is geen goeie zaak. Onze loonlasten ligt te hoog en dat snap ik niet als je onze kern bekijkt.

De spelers worden niet verkocht om verliezen goed te maken, dat zijn twee spelers die sowieso vertrekken.


Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Ons budget 2016-2017 (13 miljoen ?)
« Reactie #49 Gepost op: februari 18, 2017, 04:37:44 pm »
Spelers verkopen om operationele verliezen goed te maken, dat is geen goeie zaak. Onze loonlasten ligt te hoog en dat snap ik niet als je onze kern bekijkt.

Het zijn natuurlijk niet alleen de spelers die een loon krijgen. De tijd dat medewerkers gratis werkten is voorbij. Voor de rest is er weinig geweten wat de reden is van de daling van de bedrijfsinkomsten : zijn er sponsors afgehaakt ? waren er minder inkomsten uit TV-gelden ? waren er uitzonderlijke uitgaven ? ...
Zonder details kan je moeilijk een beeld vormen vind ik.
Als ze er volgend jaar niet in slagen om de spiraal om te vormen ondanks komende meer inkomsten (beker, PO1, eventueel Europees, meer toeschouwers, verkoop Meite en Lerager, ...) dan ziet het er niet goed uit behalve mochten ze de schulden uit verbouwingen vlugger afbouwen dan gepland.

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.767
  • Essevee!
Re: Ons budget 2016-2017 (13 miljoen ?)
« Reactie #50 Gepost op: februari 19, 2017, 08:01:51 pm »
dan ziet het er voor veel ploegen niet goed uit....

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: Ons budget 2016-2017 (13 miljoen ?)
« Reactie #51 Gepost op: februari 19, 2017, 08:15:10 pm »
dan ziet het er voor veel ploegen niet goed uit....
Klopt ook natuurlijk, ik was ook gewoon verrast omdat mijn bron zei dat de schulden aan het wegsmelten waren :), niet dus, ze zijn nog ijskoud.

Offline tomassi

  • Leden
  • Berichten: 303
Re: Ons budget 2016-2017 (13 miljoen ?)
« Reactie #52 Gepost op: februari 19, 2017, 08:55:54 pm »
2,7 miljoen exploitatieverlies op een omzet van 12M (?). Hoe kan dan in godsnaam?

Offline Grompie

  • Leden
  • Berichten: 1.013
Re: Ons budget 2016-2017 (13 miljoen ?)
« Reactie #53 Gepost op: februari 20, 2017, 09:01:31 am »
De afgelopen 2 jaar is er ook wel nauwelijks iets binnen gekomen van transfer gelden en zijn er eigenlijk enkel uitgaven gedaan. Dit zal dit jaar normaal veranderen maar normaal zeker dat we nu toch de mindere jaren kennen op financieel gebied. Zeker met het stadion erbij is er geen enkele ruimte meer voor extra's.

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Ons budget 2016-2017 (13 miljoen ?)
« Reactie #54 Gepost op: februari 20, 2017, 09:23:00 am »
De afgelopen 2 jaar is er ook wel nauwelijks iets binnen gekomen van transfer gelden en zijn er eigenlijk enkel uitgaven gedaan. Dit zal dit jaar normaal veranderen maar normaal zeker dat we nu toch de mindere jaren kennen op financieel gebied. Zeker met het stadion erbij is er geen enkele ruimte meer voor extra's.

Dat stadion heeft niks met exploitatie te maken want die zaken worden toch geactiveerd. En ik blijf erbij, als je die verliezen moet aanzuiveren via eenmalige transacties zoals transfers dan zit er iets scheef met de loonlast

Offline Goesse

  • Leden
  • Berichten: 1.431
Re: Ons budget 2016-2017 (13 miljoen ?)
« Reactie #55 Gepost op: februari 20, 2017, 12:38:18 pm »
Klopt.
wat als we vorig jaar PO1 niet hadden gehaald (toch goed voor 1miljoen)? Dan had het er nog slechter uit gezien.

Offline uitroepteken

  • Leden
  • Berichten: 112
Re: Ons budget 2016-2017 (13 miljoen ?)
« Reactie #56 Gepost op: februari 23, 2017, 07:37:46 am »
De jaarrekening is neergelegd...

Amai, wat is dat: Herwaardering op de tribune en nog enkele truken van de foor van ons dagelijks bestuur.


Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: Ons budget 2016-2017 (13 miljoen ?)
« Reactie #57 Gepost op: maart 20, 2017, 12:18:30 pm »
Citaat
Essevee hard op zijn plaats gezet: "Met welk recht?"

Ondanks het regenweer was het zondag groot feest in Zulte en Waregem. De gemeentelijke fusieclub had een avond eerder immers de beker van Belgi? gewonnen en veroverde zo ook een rechtstreeks ticket naar de poules van de Europa League. En dat deed men binnen de club natuurlijk dromen van meer.

Maar Jacques Sys, hoofdredacteur van Sport/Voetbalmagazine, zet Essevee in zijn wekelijkse terugblik met de voeten op de grond. "Zulte Waregem heeft niet de achterban, noch de infrastructuur of de mogelijkheden om echt aansluiting te zoeken bij Club Brugge of Anderlecht. Gent heeft die stap gezet, maar zij hebben daarvoor als stad toch een ruimere basis en je mag ook niet vergeten dat zelfs zij nog steeds een grote historische kloof te dichten hebben met clubs als Anderlecht of Club."

Hier en daar werd wel gesproken over een budgetverhoging, maar dat is volgens Sys al helemaal geen goed idee. "Nu zitten ze aan 14 miljoen euro, daarbij rekenen ze deelname aan de Europa League en de verkoop van sterkhouders als Me?t? en Lerager. Zo werkt het echter niet. Ten eerste moet je die spelers dan nog vervangen, ten tweede hebben ze nog 18 miljoen euro aan schulden af te betalen. Een erfenis van het Patrick Decuypere-tijdperk beweren ze, maar ze zitten er wel mee. Er moet ook een nieuwe tribune afbetaald worden en vorig jaar werd 3 miljoen verlies geboekt. Met welk recht spreek je dan over een budgetverhoging?"

http://www.voetbalnieuws.be/news/241919/Essevee_hard_op_zijn_plaats_gezet:_Met_welk_recht?

Is die Sys ne verzuurde garnaalsupporter ofzo?
Ik vraag me af met welk recht hij zomaar leugens kan publiceren.

De cijfers kunnen mss beter, maar deze geloof ik nu toch ook niet.

Offline varadero

  • Leden
  • Berichten: 2.279
Re: Ons budget 2016-2017 (13 miljoen ?)
« Reactie #58 Gepost op: maart 20, 2017, 12:27:55 pm »
Citaat
Essevee hard op zijn plaats gezet: "Met welk recht?"

Ondanks het regenweer was het zondag groot feest in Zulte en Waregem. De gemeentelijke fusieclub had een avond eerder immers de beker van Belgi? gewonnen en veroverde zo ook een rechtstreeks ticket naar de poules van de Europa League. En dat deed men binnen de club natuurlijk dromen van meer.

Maar Jacques Sys, hoofdredacteur van Sport/Voetbalmagazine, zet Essevee in zijn wekelijkse terugblik met de voeten op de grond. "Zulte Waregem heeft niet de achterban, noch de infrastructuur of de mogelijkheden om echt aansluiting te zoeken bij Club Brugge of Anderlecht. Gent heeft die stap gezet, maar zij hebben daarvoor als stad toch een ruimere basis en je mag ook niet vergeten dat zelfs zij nog steeds een grote historische kloof te dichten hebben met clubs als Anderlecht of Club."

Hier en daar werd wel gesproken over een budgetverhoging, maar dat is volgens Sys al helemaal geen goed idee. "Nu zitten ze aan 14 miljoen euro, daarbij rekenen ze deelname aan de Europa League en de verkoop van sterkhouders als Me?t? en Lerager. Zo werkt het echter niet. Ten eerste moet je die spelers dan nog vervangen, ten tweede hebben ze nog 18 miljoen euro aan schulden af te betalen. Een erfenis van het Patrick Decuypere-tijdperk beweren ze, maar ze zitten er wel mee. Er moet ook een nieuwe tribune afbetaald worden en vorig jaar werd 3 miljoen verlies geboekt. Met welk recht spreek je dan over een budgetverhoging?"

http://www.voetbalnieuws.be/news/241919/Essevee_hard_op_zijn_plaats_gezet:_Met_welk_recht?

Is die Sys ne verzuurde garnaalsupporter ofzo?
Ik vraag me af met welk recht hij zomaar leugens kan publiceren.

De cijfers kunnen mss beter, maar deze geloof ik nu toch ook niet.
Ik denk eerder een verzuurde clubsupporter.

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Ons budget 2016-2017 (13 miljoen ?)
« Reactie #59 Gepost op: maart 20, 2017, 12:32:30 pm »
Citaat
'Zulte Waregem moet dit moment koesteren, het maximum wordt uit de club gehaald'
Elke maandag blikt Jacques Sys, hoofdredacteur van Sport/Voetbalmagazine, terug op het voorbije sportweekend. Drie vragen, drie pertinente antwoorden. Deze week heeft hij het over de bekerfinale en Milaan-Sanremo.

S/VM: Francky Dury pakt met Zulte Waregem de Beker van Belgi? en verklaart meteen daarop dat hij nieuwe stappen wil zetten met de club. Dat het tijd is om wat meer te durven investeren. Heeft hij een punt?

Jacques Sys: 'Eerst en vooral: wat Dury met Essevee neerzet, is zeer knap. Sportief hebben ze zeer goed gewerkt, met een ploeg die amper geld kostte eindigden ze derde in de competitie en winnen ze de beker. Dan heb je er het maximum uitgehaald. Maar het zou dom zijn om zich nu in een roekeloos avontuur te storten. Zulte Waregem heeft niet de achterban, noch de infrastructuur of de mogelijkheden om echt aansluiting te zoeken bij Club Brugge of Anderlecht. Gent heeft die stap gezet, maar zij hebben daarvoor als stad toch een ruimere basis en je mag ook niet vergeten dat zelfs zij nog steeds een grote historische kloof te dichten hebben met clubs als Anderlecht of Club.'

'Ik begrijp Dury wel dat hij ambitieus is, dat lijkt me normaal voor een trainer, maar met zijn uitlatingen in de media zet hij nu druk op zijn bestuur. Is het een strategie om ondanks zijn langdurige contract binnenkort een vertrek te forceren? Dat denk ik niet. Het is niet zo overdacht. Maar Dury moet beseffen dat beter doen dan dit eigenlijk betekent dat je de titel moet pakken. Dat is niet realistisch. Net zomin als spreken over een verhoging van het budget naar 25 miljoen euro. Nu zitten ze aan 14 miljoen euro, daarbij rekenen ze deelname aan de Europa League en de verkoop van sterkhouders als Meit? en Lerager. Zo werkt het echter niet. Ten eerste moet je die spelers dan nog vervangen, ten tweede hebben ze nog 18 miljoen euro aan schulden af te betalen. Een erfenis van het Patrick Decuypere-tijdperk beweren ze, maar ze zitten er wel mee. Er moet ook een nieuwe tribune afbetaald worden en vorig jaar werd 3 miljoen verlies geboekt. Met welk recht spreek je dan over een budgetverhoging? Dat is toch een vreemde redenering. Neen, ze moeten momenten als deze koesteren en met de voetjes op de grond blijven.'

S/VM: KV Oostende verloor de bekerfinale op de pijnlijkste manier denkbaar: na strafschoppen. Dichter kun je er niet bij komen. Hoezeer kan die ontgoocheling doorwegen op play-off 1 straks?

Jacques Sys: 'Vijf minuten na affluiten was Marc Coucke al vertrokken uit het stadion, dat zegt genoeg over de grote ontgoocheling die bij iedereen van Oostende heerste. De ambities waren groot. KVO had evengoed kunnen winnen, voetballend waren ze de betere, vond ik. Het was een dubbeltje op zijn kant. Dat maakt die teleurstelling des te groter. Hier en daar merkte je toch eerste barstjes in het hechte blok. Spelers die te vaak naar hun zin op de bank zitten, denk aan El Ghanassy en Canesin. KVO heeft een grote kern, Yves Vanderhaeghe zal knopen moeten doorhakken. Maar hij heet een goeie peoplemanager te zijn, dus dat moet wel lukken. Nog een geluk dat ze nu twee weken rust hebben om de hoofden weer vrij te maken en dan vol voor PO1 te gaan. Want er hangt wel degelijk nog iets aan vast: een Europees ticket. Oostende heeft met zijn offensieve voetbal en met Dimata als revelatie onze Jupiler Pro League verrijkt, het zou jammer zijn als ze dat nu teniet doen met een afgang in PO1 zoals Zulte Waregem er vorig jaar eentje beleefde.'

Bron: Knack

Zegt eigenlijk niks dat niet waar is. Natuurlijk zullen wij nooit concurrentie zijn voor Club en Anderlecht, en uiteraard heeft een club (en stad) als Gent meer mogelijkheden.

Niettemin, in plaats van kritiek te leveren zou hij beter respect tonen dat er verdorie nog clubs als Zulte Waregem zijn, die ambitie tonen ondanks die beperkte middelen, en die risico d?rven nemen. Essevee zou een voorbeeld moeten zijn voor al die clubs als Beveren, Westerlo, Lokeren, Kortrijk en ga zo maar door: altijd voetjes op de grond, lange termijn denken, rustig groeien, af en toe sportief uitpakken, extra-sportief bouwen,...

Maar zoals wel vaker in dit land staat ambitie tonen gelijk aan misplaatste arrogantie, of zoiets. Kleine mentaliteit, gelukkig weet ons bestuur wel beter, die bouwen verder aan ons succesverhaal.