Auteur Topic: Nieuws van ex-spelers  (gelezen 756413 keer)

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Offline Mattieke

  • Leden
  • Berichten: 901
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #1200 Gepost op: augustus 20, 2010, 10:38:02 am »
Volgens HLN krijgen we nog 1,1 miljoen euro voor Jelavic (doorverkoopclausule van 25%). Nice!

Boer Boerie

  • Gast
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #1201 Gepost op: augustus 20, 2010, 10:41:12 am »
AMAI, kga da keer navragen op subtiele manier.
Da is wel vet dan.   Thx Dury in elk geval.  Stel dat hij hier doorbrak
mss zagen we nooit nog een Euro van hem :)

fox

  • Gast
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #1202 Gepost op: augustus 20, 2010, 11:24:56 am »
Ongelooflijk. Die kerel heeft hier meer kansen gekregen dan gelijk wie en is hier volledig door het ijs gezakt en nu gaat die gast voor 5 miljoen naar Glasgow. Ongelooflijk.  Ik vraag me toch af wat dat zou gegeven hebben moest hij hier gelijktijdig toegekomen zijn met Berrier of dat hij gewoon niet in het systeem paste?

Offline sv_forever

  • Leden
  • Berichten: 3.182
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #1203 Gepost op: augustus 20, 2010, 11:26:56 am »
Ongelooflijk. Die kerel heeft hier meer kansen gekregen dan gelijk wie en is hier volledig door het ijs gezakt en nu gaat die gast voor 5 miljoen naar Glasgow. Ongelooflijk.  Ik vraag me toch af wat dat zou gegeven hebben moest hij hier gelijktijdig toegekomen zijn met Berrier of dat hij gewoon niet in het systeem paste?

Ondertussen is hij ook een paar jaar ouder geworden. Bij ons viel op dat hij redelijk veel tegen de grond ging. Misschien dat dat er nu uit is.

Offline thierslouis

  • Leden
  • Berichten: 402
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #1204 Gepost op: augustus 20, 2010, 11:28:56 am »
Ongelooflijk. Die kerel heeft hier meer kansen gekregen dan gelijk wie en is hier volledig door het ijs gezakt en nu gaat die gast voor 5 miljoen naar Glasgow. Ongelooflijk.  Ik vraag me toch af wat dat zou gegeven hebben moest hij hier gelijktijdig toegekomen zijn met Berrier of dat hij gewoon niet in het systeem paste?

Ondertussen is hij ook een paar jaar ouder geworden. Bij ons viel op dat hij redelijk veel tegen de grond ging. Misschien dat dat er nu uit is.

Wat ik mij herinner is de 2-2 op rsca

Offline Rafa

  • Leden
  • Berichten: 1.325
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #1205 Gepost op: augustus 20, 2010, 11:30:25 am »
Ongelooflijk. Die kerel heeft hier meer kansen gekregen dan gelijk wie en is hier volledig door het ijs gezakt en nu gaat die gast voor 5 miljoen naar Glasgow. Ongelooflijk.  Ik vraag me toch af wat dat zou gegeven hebben moest hij hier gelijktijdig toegekomen zijn met Berrier of dat hij gewoon niet in het systeem paste?

Hij paste totaal niet in het systeem, was hier ongelukkig en was nog te jong. Bij Rapid Wien heeft hij op een laag niveau (Oostenrijk is bekend om het Kehlsteinhaus en niet om zijn voetbalniveau) kunnen groeien en heeft hij het geluk gehad dat hij daar alle vertrouwen kreeg diep in de put.

Ik herinner mij nog een thuismatch waar hij vanaf het uur als verdedigende middenvelder aan de slag ging & werd uitgefloten langs alle kanten... Mensen die er niet bij waren op Anderlecht waarschijnlijk, waar hij 2 keer scoorde...
Chance dat er nog mannen van het "Rafa-kaliber" rondlopen op de Esseveematchen...ge zou der anders depressief van worden. - Fredje

fox

  • Gast
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #1206 Gepost op: augustus 20, 2010, 12:05:47 pm »
Ongelooflijk. Die kerel heeft hier meer kansen gekregen dan gelijk wie en is hier volledig door het ijs gezakt en nu gaat die gast voor 5 miljoen naar Glasgow. Ongelooflijk.  Ik vraag me toch af wat dat zou gegeven hebben moest hij hier gelijktijdig toegekomen zijn met Berrier of dat hij gewoon niet in het systeem paste?

Hij paste totaal niet in het systeem, was hier ongelukkig en was nog te jong. Bij Rapid Wien heeft hij op een laag niveau (Oostenrijk is bekend om het Kehlsteinhaus en niet om zijn voetbalniveau) kunnen groeien en heeft hij het geluk gehad dat hij daar alle vertrouwen kreeg diep in de put.

Ik herinner mij nog een thuismatch waar hij vanaf het uur als verdedigende middenvelder aan de slag ging & werd uitgefloten langs alle kanten... Mensen die er niet bij waren op Anderlecht waarschijnlijk, waar hij 2 keer scoorde...

Ik heb hem uiteraard nooit uitgefloten, dat doe ik enkel bij spelers van de tegenstander, maar ik vond het ook maar een duts.  Die 2 goals op Anderlecht waren beauties maar je kan als spits niet blijven teren op 2 goals. Na het seizoen deed ik het dan ook meer af als luckygoals dan als pure klasse. Hij heeft veel te weinig gebracht hier en Dury werd er ook genoeg over aangepakt dat Jelavic maar kansen bleef krijgen terwijl hij er niks van bakte. Achteraf gezien had hij dus blijkbaar toch gelijk...

En sorry, maar Rapid Wien schat ik toch hoger in als Zulte Waregem hoor.
« Laatst bewerkt op: augustus 20, 2010, 12:09:55 pm door fox »

Offline SVZW.BE

  • Leden
  • Berichten: 1.565
  • webteam SV Zulte Waregem - svzw.be - essevee.be
    • SV Zulte Waregem
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #1207 Gepost op: augustus 20, 2010, 12:39:47 pm »
Jelavic moest v??l te ver terugtrekken. We hadden toen g??n sterke flanken, want laat hem een jaar later toekomen en ik ben er zeker van dat hij er zeker 10 in het mandje legt.
Wie zijn goals zag op Anderlecht, moest toch wel overtuigd zijn dat die jongen echt iets kon en wel degelijk een afwerker pur-sang is.
Nu, hij brengt Essevee nu meer op dan dat hij hier waarschijnlijk ooit zou kunnen opgebracht hebben.
Webteam SV Zulte Waregem

Offline spiderman

  • Leden
  • Berichten: 172
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #1208 Gepost op: augustus 20, 2010, 01:11:18 pm »
was zijn eerste jaar buitenland en kon zich moeilijk aanpassen en had getekend voor 2 jaar .
dus koos essevee eieren voor hun geld en leenden hem uit aan rapid wien .
het volgend seizoen kocht raid wien hem voor 200.000 euro + sie en la .
mannaert heeft gezegd als rapid wien hem kon verkopen dat essevee er nog aan overhad.
beidewee die 2 kopballen in anderlecht heb ik nog maar weinigen zien nadoen .
is al geleden van dun richard niederbacher,dat was nog eens een spits .
in zijn eerste match voor essevee potte hij 6 stuks (match voor beker van vlaanderen)
maarja hij had altijd een snelle spits rond hem (christiaans ,abeels ) die het harde werk deden en richard legde ze in het mandje .
nu moet onze spits het allemaal alleen doen.

Offline SVZW.BE

  • Leden
  • Berichten: 1.565
  • webteam SV Zulte Waregem - svzw.be - essevee.be
    • SV Zulte Waregem
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #1209 Gepost op: augustus 20, 2010, 01:35:01 pm »
AFP meldt trouwens dat er 1/3e van de transferprijs naar Essevee komt ...
Webteam SV Zulte Waregem

Offline Rafa

  • Leden
  • Berichten: 1.325
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #1210 Gepost op: augustus 20, 2010, 01:36:49 pm »
Ongelooflijk. Die kerel heeft hier meer kansen gekregen dan gelijk wie en is hier volledig door het ijs gezakt en nu gaat die gast voor 5 miljoen naar Glasgow. Ongelooflijk.  Ik vraag me toch af wat dat zou gegeven hebben moest hij hier gelijktijdig toegekomen zijn met Berrier of dat hij gewoon niet in het systeem paste?

Hij paste totaal niet in het systeem, was hier ongelukkig en was nog te jong. Bij Rapid Wien heeft hij op een laag niveau (Oostenrijk is bekend om het Kehlsteinhaus en niet om zijn voetbalniveau) kunnen groeien en heeft hij het geluk gehad dat hij daar alle vertrouwen kreeg diep in de put.

Ik herinner mij nog een thuismatch waar hij vanaf het uur als verdedigende middenvelder aan de slag ging & werd uitgefloten langs alle kanten... Mensen die er niet bij waren op Anderlecht waarschijnlijk, waar hij 2 keer scoorde...

Rapid laag niveau  :o
Menig Belgische topploeg zouden er hun tanden op breken denk ik.
Even Googelen misschien ?

Ja, maar de competitie is daar van een lager niveau. Ik hoef daar niets voor op te zoeken en da's de logica zelve, toch... ? ::)

Mattersburg, Linz, Kapfenburgen en Karnten zijn ploegen waar Essevee de maat van kan nemen. Hier speelde hij tegen Anderlecht, Standard, Kluup, Gent, Genk, etc. : dat zijn allemaal ploegen die in Oostenrijk mee doen voor de titel. De enige ploegen op niveau daar zijn het gesponsorde Red Bull Salzburg, Austria & Rapid Wien en Sturm Graz (misschien nog Grazer AK daar bij, maar goed).

Trouwens: Austria Wien verloor met 1-4 van ons, Rapid ging er relatief makkelijk uit tegen Anderlecht. Zo'n wereldploegen kunnen het dus al niet zijn. Vorig seizoen was Rapid enorm sterk op de counter, met Jelavic en Hoffer (denk ik) die met hun ogen dicht doelpunten maakten. Nu is het opnieuw bouwen voor die mannen, dus overschat de Oostenrijkse competitie niet oasteblieft...
Chance dat er nog mannen van het "Rafa-kaliber" rondlopen op de Esseveematchen...ge zou der anders depressief van worden. - Fredje

Offline SVZW.BE

  • Leden
  • Berichten: 1.565
  • webteam SV Zulte Waregem - svzw.be - essevee.be
    • SV Zulte Waregem
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #1211 Gepost op: augustus 20, 2010, 01:45:07 pm »
Blijkbaar weigerde Nikica  vooraf al om met Rapid Europees te willen aantreden. Speelde het dus niet te proper, maar ach... Merci Nikica ! :-)
Webteam SV Zulte Waregem

fox

  • Gast
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #1212 Gepost op: augustus 20, 2010, 01:51:48 pm »
Blijkbaar weigerde Nikica  vooraf al om met Rapid Europees te willen aantreden. Speelde het dus niet te proper, maar ach... Merci Nikica ! :-)

Tgo ja wat is niet proper? Moesten de Rangers nu maar 2 miljoen geboden hebben, maar als ze 5 miljoen bieden en Wenen doet nog altijd moeilijk,...

Wel grappig dat hij weigerde aan te treden tegen Aston Villa, de ploeg waartegen ze vorig jaar ook gespeeld hebben en die hij er toen uitgekegeld heeft.

Offline die hard esseveeƫr

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #1213 Gepost op: augustus 20, 2010, 01:57:12 pm »
AFP meldt trouwens dat er 1/3e van de transferprijs naar Essevee komt ...
We begonnen bij 5%, dan werd het 25%, nu al 33%...
Wie biedt meer?
Straks krijgen we nog meer dan de Rangers aan Rapid moeten!!!  :D

Offline forzasvzw

  • Leden
  • Berichten: 630
  • Forzaaa SV !!
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #1214 Gepost op: augustus 20, 2010, 02:16:49 pm »
AMAI, kga da keer navragen op subtiele manier.
Da is wel vet dan.   Thx Dury in elk geval.  Stel dat hij hier doorbrak
mss zagen we nooit nog een Euro van hem :)




Ofwel was het dan voor een appel en een ei :p  we krijgen nu meer zonder een speler teverkopen :

Offline pierre

  • Leden
  • Berichten: 138
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #1215 Gepost op: augustus 20, 2010, 02:33:44 pm »
F?nf Millionen Euro f?r Rapid

Die Schotten zahlen kolportierte f?nf Millionen Euro f?r Jelavic. Zwar geht fast ein Drittel davon an dessen belgischen Ex-Klub Zulte Waregem. Angesichts der 180.000 Euro, die Rapid 2008 f?r den Kroaten bezahlt hat, ist die Gewinnspanne aber immer noch mehr als beachtlich.

uit "Die Presse"

Boer Boerie

  • Gast
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #1216 Gepost op: augustus 20, 2010, 04:07:34 pm »
1/3?
Als da waar is dan mogen ter ier nog veel komen zagen dat ons bestuur geen
jota verstand heeft en veel te braaf is :)

Als ik het mij nog goed herinner was zijn kostprijs als volgt
Over 3j 750.000
1 200.000
2 250.000
3 300.000
Hij bleef hier 1 seizoen en werd toen verhuurd.
Koste dus 200.000 want werd na uitleenbeurt verkocht.
Uitleenbeurt was nuloperatie want Rapid betaalde 250.000 + stuk van zijn wedde.

Als ze hem voor 180.000 verkochten en ier en daar nog een % bijkregen dan
wonnen ze voor deze transfer ook al (verloren er in elk geval niks aan wat velen toen beweerden).

PS: De duurste transfer ooit van ons clubke werd altijd gezien als een flater van jewelste :)
« Laatst bewerkt op: augustus 20, 2010, 04:14:24 pm door Boer Boerie »

Offline Fie

  • Leden
  • Berichten: 258
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #1217 Gepost op: augustus 20, 2010, 04:44:06 pm »
Rond de 1,6 miljoen euro dus voor essevee. Prachtig !

Offline pierre

  • Leden
  • Berichten: 138
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #1218 Gepost op: augustus 20, 2010, 04:48:27 pm »
VIENNA (AFP) - ? Croatia striker Nikica Jelavic is leaving Rapid Vienna for Scottish champions Rangers, the Austrian side announced on Thursday.

The announcement came after Jelavic refused to play for his team in Thursday's Europa League play-off against Aston Villa, according to club president Rudolf Edlinger.

"Against all expectations, Nikica Jelavic said today he no longer wanted to play for Rapid," Edlinger told a press conference.

"That's a shock for the whole Rapid family."

"Anyone who goes through with such a decision has no place here anymore," he added.

Over the past few weeks, Rapid had already turned down several offers from Rangers for the 24-year-old Jelavic, insisting he would play against Aston Villa.

If he had appeared in Thursday's game, the Croatian national would not have been allowed to compete with Rangers in the Champions League.

The Scottish side was said to be paying five million euros (6.4 million dollars) for Jelavic, with a third of the money going to the striker's former club, Belgian side Zulte Waregem, according to Edlinger.
Jelavic had scored 43 goals in 95 games since joining Rapid in 2008.



Bevestigd dus door de voorzitter van Rapid

Offline Essevee boy

  • Leden
  • Berichten: 1.455
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #1219 Gepost op: augustus 20, 2010, 04:51:22 pm »
wat een ongelofelijke financi?le meevaller, voor een ploeg als de onze is anderhalf miljoen een enorm bedrag