Auteur Topic: Nieuws van ex-spelers  (gelezen 756374 keer)

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.769
  • Essevee!
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #3300 Gepost op: september 05, 2014, 01:38:55 pm »
Neen, hij heeft het niet verbroken op die manier. Hij ging het wel doen en zodoende heeft Anderlecht hem overgenomen van Brugge voor zo goed als niets. Volgens de letter van de wet was er dus niets aan de hand, maar dat is in elk geval niet naar de geest van dat gentlemens agreement. Hetzelfde trouwens voor de transfer van Defour van Genk naar Standard indertijd. Genk heeft daar ook zo goed als niks meer voor gekregen van Standard omdat hij dreigde met de wet van 78.
bij de meeste komt het nooit tot de wet van 78.
Dreigen is vaak voldoende, zo moet niemand een slecht gevoel
of een slecht geweten hebben...

Offline Wouter

  • Leden
  • Berichten: 1.771
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #3301 Gepost op: september 05, 2014, 01:47:06 pm »
Dit is ook deel van afspraken tussen JPL ploegen. Wanneer een speler via wet v 78 zijn contract verbeerkt, dat geen belgische ploeg hem overneemt...

Alleen de Buffalo's vergeten dit vaak... (H.H., S.K.)

Offline jakkie3000

  • Leden
  • Berichten: 985
  • Essevee!
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #3302 Gepost op: september 05, 2014, 01:52:42 pm »
Ik zou niet weten waarom Vanaken dit jaar (al) zou vertrekken. Lokeren is financieel stabiel, betalen goed en spelen Europees... Volgens mij is hij er zelfs beter van geworden (financieel dan) de bandenboer zal wel een extra loon opslag beloofd/gegeven hebben. En wie kan hem ongelijk geven.

Komend seizoen is een andere zaak, dan zal hij wel een stapje hoger ambi?ren, zeker als hij dit jaar nog es kan bevestigen ook.

Zoals eerder gezegd, ik heb alle begrip dat spelers er financieel en sportief op willen vooruitgaan, dat wil iedereen toch? Maar de manier waarop is een andere zaak, al baseren we ons ook erg veel op roddels en geruchten. De echte details blijven altijd binnenshuis.

Zelf ben ik zo niet, als ik bij een klant een afspraak maak of contract maak dan doe ik altijd mijn termijn uit, ook al kan ik midden van de termijn elders wat meer verdienen. Dat is ook ergens een vorm van respect en loyaliteit naar je werkgever toe. Al mag je de voetbalwereld niet 100% vergelijken met de professionele wereld... Misschien wordt ik ouder(wets), gezien ik loyaliteit, respect en eerlijkheid nog steeds hoog in het vaandel draag.

Maarja, "wajje nie et, kujje ni beezn' "(zei mijn oma zaliger altijd)

2! Bepaalde waarden worden door voetballers/managers/voetbalwereld vergeten of helemaal genegeerd voor het geld. Mensen die iets betekenden voor hen of hen op de rails kregen en toen het moeilijk was er voor hen stonden, worden achteraf simpelweg "int zak gezet"...

Offline A.R.A.G.

  • Leden
  • Berichten: 129
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #3303 Gepost op: september 07, 2014, 01:45:34 pm »
Alleen de Buffalo's vergeten dit vaak... (H.H., S.K.)
Hebben Nabij Habibou en Sven Kums hun contract dan verbroken via de wet 78 en heeft hen dan gratis gecontracteerd? Volgens mij hebben ze zelf niet met die wet gedreigd en aan wie hebben we die 1.2 + 1.5 miljoen  dan betaald? Bedragen die voor ons niet echt peanuts zijn. 2 jaar geleden konden wij zo'n transfersommen niet eens betalen en ook voor jullie is dit geen peanuts. Hoeveel % van jullie budget stelt dit voor?
« Laatst bewerkt op: september 07, 2014, 01:53:01 pm door A.R.A.G. »

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #3304 Gepost op: september 07, 2014, 02:08:24 pm »
Hebben Nabij Habibou en Sven Kums hun contract dan verbroken via de wet 78 en heeft hen dan gratis gecontracteerd? Volgens mij hebben ze zelf niet met die wet gedreigd en aan wie hebben we die 1.2 + 1.5 miljoen  dan betaald? Bedragen die voor ons niet echt peanuts zijn. 2 jaar geleden konden wij zo'n transfersommen niet eens betalen en ook voor jullie is dit geen peanuts. Hoeveel % van jullie budget stelt dit voor?

Het gaat inderdaad niet om de wet van 78, wel over de afspraak tussen de clubs om eerst de club te contacteren en dan pas de speler zelf. Kums en Habib waren al rond met Gent vooraleer Zulte Waregem op de hoogte was. Op die manier zet je de club natuurlijk voor het blok. Jullie wisten zeer goed dat Zulte Waregem Kums niet wou laten gaan en daarom zijn jullie maar eerst een akkoord gaan sluiten met de speler zelf. Zielig is dat.

Offline fan4ever

  • Leden
  • Berichten: 1.278
  • Essevee!
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #3305 Gepost op: september 07, 2014, 02:15:20 pm »
Hebben Nabij Habibou en Sven Kums hun contract dan verbroken via de wet 78 en heeft hen dan gratis gecontracteerd? Volgens mij hebben ze zelf niet met die wet gedreigd en aan wie hebben we die 1.2 + 1.5 miljoen  dan betaald? Bedragen die voor ons niet echt peanuts zijn. 2 jaar geleden konden wij zo'n transfersommen niet eens betalen en ook voor jullie is dit geen peanuts. Hoeveel % van jullie budget stelt dit voor?

Gent betaalt nooit meer dan 1,5miljoen euro.  Daarom dat ze eerst op een achterbakse manier ne speler zijne kop zotmaken zodat essevee met de rug tegen de muur staat. Als Scums dan toch zo goed is waar Filip Joos zo op geilt, had hij minimum het dubbele moeten kosten. 
De marktwaarde van een speler staat los van ons budget.

Offline Wouter

  • Leden
  • Berichten: 1.771
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #3306 Gepost op: september 07, 2014, 03:53:39 pm »
Hebben Nabij Habibou en Sven Kums hun contract dan verbroken via de wet 78 en heeft hen dan gratis gecontracteerd? Volgens mij hebben ze zelf niet met die wet gedreigd en aan wie hebben we die 1.2 + 1.5 miljoen  dan betaald? Bedragen die voor ons niet echt peanuts zijn. 2 jaar geleden konden wij zo'n transfersommen niet eens betalen en ook voor jullie is dit geen peanuts. Hoeveel % van jullie budget stelt dit voor?

Het gaat erom dat jouw clubje, waar ik vroeger eigenlijk nogal wat sympathie voor had eerlijk gezegd, eerst de spelers hun kop zot maakt, die spelers dan naar hun club laat stappen en dan pas een laag bod uitbrengt. Deontologie my ass!

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.272
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #3307 Gepost op: september 07, 2014, 05:17:01 pm »
Oud-Heverlee Leuven - White Star Brussel 4-2

    Rust: 3-1
    Doelpunten: Diop 0-1, Cerigioni 1-1, Brouckaert 2-1, Vandenbroeck 3-1, Fabris 3-2, Yagan 4-2

Is dit nog een speler van Zulte Waregem?
SV TILL I DIE

Offline Goesse

  • Leden
  • Berichten: 1.431
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #3308 Gepost op: september 07, 2014, 08:27:19 pm »
Oud-Heverlee Leuven - White Star Brussel 4-2

    Rust: 3-1
    Doelpunten: Diop 0-1, Cerigioni 1-1, Brouckaert 2-1, Vandenbroeck 3-1, Fabris 3-2, Yagan 4-2

Is dit nog een speler van Zulte Waregem?

speler van Bico

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.769
  • Essevee!
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #3309 Gepost op: september 08, 2014, 08:49:17 am »
Hebben Nabij Habibou en Sven Kums hun contract dan verbroken via de wet 78 en heeft hen dan gratis gecontracteerd? Volgens mij hebben ze zelf niet met die wet gedreigd en aan wie hebben we die 1.2 + 1.5 miljoen  dan betaald? Bedragen die voor ons niet echt peanuts zijn. 2 jaar geleden konden wij zo'n transfersommen niet eens betalen en ook voor jullie is dit geen peanuts. Hoeveel % van jullie budget stelt dit voor?
bij de meeste komt het nooit tot de wet van 78.
Dreigen is vaak voldoende, zo moet niemand een slecht gevoel
of een slecht geweten hebben...

Offline A.R.A.G.

  • Leden
  • Berichten: 129
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #3310 Gepost op: september 08, 2014, 09:26:23 am »
bij de meeste komt het nooit tot de wet van 78.
Dreigen is vaak voldoende, zo moet niemand een slecht gevoel
of een slecht geweten hebben...
Bij mijn weten is er in deze 2 gevallen zelfs niet gedreigd geweest.

Offline pamfluit

  • Leden
  • Berichten: 1.601
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #3311 Gepost op: september 08, 2014, 10:11:02 am »
Kums dreigde er mee als ze hem niet lieten gaan...

En bij mijn weten handelde Gent achter de rug van Essevee(dus zonder akkoord van de club). Iets wat ook not done is...

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.767
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #3312 Gepost op: september 08, 2014, 12:09:46 pm »
Gent deed dit met transfer Leye ook al...staan er om gekend...
als Louagie en De witte iets zeggen weet je dat er niet veel waarheid in zit en dat ze veel leugens vertellen....zouden het niet slecht doen in de politiek

Offline Jayze

  • Leden
  • Berichten: 787

Offline levytytgat

  • Leden
  • Berichten: 284
  • Essevee!
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #3314 Gepost op: september 09, 2014, 09:34:08 am »
Voilla, nu weet iedereen het...

Offline anotherboerke

  • Leden
  • Berichten: 359
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #3315 Gepost op: september 09, 2014, 09:36:58 am »
Over de transfer en de ruzie met Dury:

http://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/lees/2014-09-09/exclusief-naessens-doet-het-echte-verhaal-van-zijn-transfer-dury-gaf-me-drie-opties-maar-ik-moest-sowieso-weg
Domme reactie als je van u club 'houdt'. Tschijt aan spelers die telkens natrappen. Indien er zelf waarheid inzit, is het beter dat ge u muil niet opentrekt tegenover de pers.
Thoja, geloof ook niet te veel van zijn verhaal, denk eerder frustratie.

Offline levytytgat

  • Leden
  • Berichten: 284
  • Essevee!
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #3316 Gepost op: september 09, 2014, 09:38:57 am »
Domme reactie als je van u club 'houdt'. Tschijt aan spelers die telkens natrappen. Indien er zelf waarheid inzit, is het beter dat ge u muil niet opentrekt tegenover de pers.
Thoja, geloof ook niet te veel van zijn verhaal, denk eerder frustratie.

Ik garandeer u dat dit verhaal klopt...

Offline A.R.A.G.

  • Leden
  • Berichten: 129
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #3317 Gepost op: september 09, 2014, 09:39:48 am »
Domme reactie als je van u club 'houdt'. Tschijt aan spelers die telkens natrappen. Indien er zelf waarheid inzit, is het beter dat ge u muil niet opentrekt tegenover de pers.
Thoja, geloof ook niet te veel van zijn verhaal, denk eerder frustratie.
Hoeveel spelers er ook natrappen over Dury, altijd blijven ontkennen. Uw kop in het zand steken helpt eventueel ook.

Offline anotherboerke

  • Leden
  • Berichten: 359
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #3318 Gepost op: september 09, 2014, 09:44:23 am »
Hoeveel spelers er ook natrappen over Dury, altijd blijven ontkennen. Uw kop in het zand steken helpt eventueel ook.
Indien zijn verhaal zelf klopt, natrappen of klagen over vorige werkgevers is gewoon makkelijk. Dat geldt niet alleen over Dury maar in het algemeen. Achteraf klagen en neuten getuigt van zwakte.

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #3319 Gepost op: september 09, 2014, 09:55:55 am »
Hoeveel spelers er ook natrappen over Dury, altijd blijven ontkennen. Uw kop in het zand steken helpt eventueel ook.

Zou jij je niet beter bezighouden met het goedpraten van de achterbakse transferpraktijken van uw clubje?