Auteur Topic: Nieuws van ex-spelers  (gelezen 756374 keer)

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.653
  • Essevee!
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #4080 Gepost op: oktober 01, 2015, 09:50:26 am »
Kums werd als vervanger van delaplace aangetrokken. Maar was en is totaal niet dat type. Tuurlijk is hij trager (in het lopen, maar niet in het denken) dan delaplace. Velen vergeleken hem daarom ook met Delaplace terwijl het 2 andere types waren.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #4081 Gepost op: oktober 01, 2015, 11:33:06 am »
Kums moet 20 miljoen euro kosten
01.10.2015 | ERIK DUCHATEAU Belga via: sport.be
   
Sven Kums speelde al twee erg sterke matchen in de Champions League. Ook in Europa beginnen ze de middenvelder van AA Gent dus te kennen. Ge?nteresseerde clubs zullen 20 miljoen euro moeten neertellen...

Door zo'n hoge transferprijs op het hoofd van Kums te plakken, zegt AA Gent-manager Michel Louwagie in feite dat Kums niet te koop is deze winter. "Alleen als ze met zotte bedragen afkomen, zal ik luisteren", zegt Louwagie in Het Laatste Nieuws.

"Het is zoals ik vorig seizoen heb gezegd over Moses Simon: 'we vragen 20 miljoen en laat mij nu gerust'. Niemand moet Kums - of iemand anders - in de winterstop benaderen. Tenzij voor 20 miljoen euro. Spelers vertrekken beter in de zomer dan in de winter."

Kums ligt nog tot 2018 onder contract bij de Buffalo's en Louwagie is niet van plan de 27-jarige Brusselaar een verbeterd contract voor te schotelen. "Zijn situatie is niet te vergelijken met die van Sels en Depoitre. Sels had recht op spreken. Hij kwam van Lierse aan heel lage voorwaarden. Ook bij Depoitre is dat het geval."

"Maar Kums verdient naar onze normen veel, het is AA Gent h?. Wij werken bovendien liever met hoge premies dan met hoge lonen", aldus Louwagie.

Bron: http://www.sport.be/nl/jupilerproleague/nieuws/article.html?Article_ID=742878

Offline Wouter

  • Leden
  • Berichten: 1.771
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #4082 Gepost op: oktober 01, 2015, 11:56:39 am »
Sommigen zijn kort van geheugen over wat ze hier een paar jaar terug kwamen posten...toen was Kums te traag, vertraagde het spel, was Depoitre veel te zwaar, scoorde hij relatief weinig bij Oostende...en nu die 2 het goed doen, hebben ze bij ons plots "stront in hun ogen" gehad...gelieve het verleden en het heden niet door elkaar te slaan aub! Jelavic was bij ons echt slecht, punt uit! Gaat Essevee daarna in de fout om hij vb bij Everton goals begint te maken??? Of...als Plet nu vlot zou scoren in Isra?l, zijn wij dan uilskuikens omdat we hem laten gaan hebben??? Komaan zeg! Nog altijd niet door dat voetballers "passanten" zijn, die vertrekken voor een hoger loon? Als ik inn mijn huidige job voor net hetzelfde beroep ergens anders het dubbele netto kan krijgen, wel dan ben ik ook weg...zeker als je weet dat een voetballer op zijn 35 ste doorgaans iets anders mag gaan zoeken...

Ga ik volledig mee akkoord. Maar de manier waarop je je huidige werkgever te kakken zet bij een eventueel vertrek naar een andere werkgever doet er voor mij veel toe.
Voetballers die ons verlaten om elders meer te verdienen hebben we altijd al gehad. 80% van die jongens wordt ALTIJD toegezongen als ze terugkeren (Hyland, Taravel, Matthys, Naessens om er maar enkele te noemen).
Skums zal voor mij altijd een eikel blijven omdat hij dingen deed die niet door de beugel kunnen. Gent zal ik daarom ook tot het einde der tijden een schijtploeg vinden.

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #4083 Gepost op: oktober 01, 2015, 12:19:28 pm »
Kums moet 20 miljoen euro kosten
01.10.2015 | ERIK DUCHATEAU Belga via: sport.be

"Het is zoals ik vorig seizoen heb gezegd over Moses Simon: 'we vragen 20 miljoen en laat mij nu gerust'. Niemand moet Kums - of iemand anders - in de winterstop benaderen. Tenzij voor 20 miljoen euro. Spelers vertrekken beter in de zomer dan in de winter."

Ah, Europees uitgeschakeld tegen Nieuwjaar, zijn manager met wat nullekes zwaaien en die is weg als hij goed blijft spelen. Wij kunnen het weten.

Offline Massaker

  • Leden
  • Berichten: 1.222
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #4084 Gepost op: oktober 01, 2015, 12:20:35 pm »
Ah, Europees uitgeschakeld tegen Nieuwjaar, zijn manager met wat nullekes zwaaien en die is weg als hij goed blijft spelen. Wij kunnen het weten.
liefst nog zonder iets te laten weten aan Louagie en dewitte...

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #4085 Gepost op: oktober 01, 2015, 12:44:30 pm »
liefst nog zonder iets te laten weten aan Louagie en dewitte...

Anderlecht zou hem willen. Hun ethische code kennende, hoop ik inderdaad dat ze Louwagie en Dewitte eens een goeie loer draaien.

Online Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.272
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #4086 Gepost op: oktober 01, 2015, 01:04:35 pm »
We hebben hopelijk een percentje op Kums?
SV TILL I DIE

Offline 2460

  • Leden
  • Berichten: 1.603
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #4087 Gepost op: oktober 01, 2015, 01:27:18 pm »
Anderlecht zou hem willen. Hun ethische code kennende, hoop ik inderdaad dat ze Louwagie en Dewitte eens een goeie loer draaien.

Gent zit Anderlecht nu al op de hielen qua financi?n.  Als Skums al zou weggaan dan zal het zeker niet meer naar een concurrent in Belgi? zijn !

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.192
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #4088 Gepost op: oktober 01, 2015, 01:30:32 pm »
Gent zit Anderlecht nu al op de hielen qua financi?n.  Als Skums al zou weggaan dan zal het zeker niet meer naar een concurrent in Belgi? zijn !

Als Skums ergens nen euro meer kan verdienen is tie weg hoor

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.653
  • Essevee!
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #4089 Gepost op: oktober 01, 2015, 01:33:19 pm »
Als Skums ergens nen euro meer kan verdienen is tie weg hoor

Omdat wij van een club houden, vinden we het jammer dat spelers weggaan omdat ze meer kunnen verdienen. Maar is dat zo onlogisch? Dat wanneer je meer kan verdienen je niet zou vertrekken? Op een carriere van 15 jaar zou ik dat misschien ook wel doen. Alleen is de manier waarop hij vertrokken is, echt belachelijk. Maar het argument van meer verdienen vind ik niet meer dan logisch...

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #4090 Gepost op: oktober 01, 2015, 02:09:21 pm »
Gent zit Anderlecht nu al op de hielen qua financi?n.  Als Skums al zou weggaan dan zal het zeker niet meer naar een concurrent in Belgi? zijn !

Gent zegt zelf dat ze het contract van Kums niet willen openbreken en dat die al genoeg verdient. Kums en Anderlecht kennende is dat vragen om problemen zou ik zo denken. En dan kan AA Gent een potje beginnen janken.

Offline Grompie

  • Leden
  • Berichten: 1.013
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #4091 Gepost op: oktober 01, 2015, 02:16:47 pm »
Gent zegt zelf dat ze het contract van Kums niet willen openbreken en dat die al genoeg verdient. Kums en Anderlecht kennende is dat vragen om problemen zou ik zo denken. En dan kan AA Gent een potje beginnen janken.

Valt te zien of Kums zelf weg wil of niet. Wil hij weg zal hij idd weg zijn! Vraag is of ze op het einde van het jaar er nog zoveel voor gaan krijgen. Raakt ieder jaar wel eens geblesseerd en wat als hij deze keer lang out is en niet zo sterk kan terug keren.

Daarnaast was het niet alleen voor het geld dat Kums hier weg ging hoor. Kums wist maar al te goed dat er heel wat spelers zouden vertrekken. Leye die mogelijks geen nieuw contract hier kon krijgen, Hazard weg, De Fauw zal hij ook wel al geweten hebben. Malanda ook al lang weg.
Niet dat het wegneemt dat hij een stukske verdriet is maar als je beseft dat alle "leiders" en "talent" in de ploeg weg gaan dan zou ik toch ook eens mijn manager aanspreken voor een transfer. De manier waarop hij het gespeeld heeft is natuurlijk gewoon schandalig.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.670
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #4092 Gepost op: oktober 01, 2015, 03:12:31 pm »
Ik moet altijd lachen met voetballers die zeggen' we hebben maar een carriere tot 35 jaar', 2 jaar voetballen, zelfs bij Essevee, en die verdienen evenveel als een arbeider die 40 jaar werkt(zie bv Plet).

Offline Grompie

  • Leden
  • Berichten: 1.013
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #4093 Gepost op: oktober 01, 2015, 03:59:25 pm »
Ik moet altijd lachen met voetballers die zeggen' we hebben maar een carriere tot 35 jaar', 2 jaar voetballen, zelfs bij Essevee, en die verdienen evenveel als een arbeider die 40 jaar werkt(zie bv Plet).

Tjah heeft ook te maken met hoeveel je eruit geeft, als je 10x zoveel verdient ga je er ook snel 10x zoveel uitgeven. En na hun carriere willen ze ook nog eens die levensstandaard aanhouden. Reken maar uit...

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.767
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #4094 Gepost op: oktober 01, 2015, 04:55:46 pm »
Toch raar dat Kums destijds voor ons koos en niet voor Heintje....want Heintje wou hem zeker terug bij Kortrijk.
over zijn transfer naar Gent...tja, Bayat heeft daar een serieuze rol in gespeeld....en wou Anderlecht en Gent serieus plezieren. Waarom was Dury zo kwaad?
Benieuwd welke constructie Bayat zal opzetten als Anderlecht hem wil...

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #4095 Gepost op: oktober 01, 2015, 06:26:00 pm »
Niet dat ik me aangesproken voel aangezien ik Kums ook steeds een goeie vond, maar het is niet nodig om uit de hoogte te doen hoor. Was jij het niet die Ndiaye ook beter vond dan Malanda? We kunnen van iedereen op dit forum wel kemels terugvinden hoor.
Neen, ik heb hoogstens gezegd dat N'Diaye Malanda goed verving. En dat w?s toen ook zo. Ik heb nooit gezegd dat hij effectief beter was dan Malanda. Da's natuurlijk onzin. Malanda was, samen met Thorgan de drijvende kracht achter onze boerenjaren.
N'Diaye vulde de positie van verdedigende middenvelder gewoon goed in.

Zo als Habibou destijds Leye ook heel goed verving (qua statistieken vooral). Maar dat maakt van Habibou natuurlijk geen betere diepe spits dan Leye.

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #4096 Gepost op: oktober 02, 2015, 08:44:25 am »
Neen, ik heb hoogstens gezegd dat N'Diaye Malanda goed verving. En dat w?s toen ook zo. Ik heb nooit gezegd dat hij effectief beter was dan Malanda. Da's natuurlijk onzin. Malanda was, samen met Thorgan de drijvende kracht achter onze boerenjaren.
N'Diaye vulde de positie van verdedigende middenvelder gewoon goed in.

Zo als Habibou destijds Leye ook heel goed verving (qua statistieken vooral). Maar dat maakt van Habibou natuurlijk geen betere diepe spits dan Leye.

Dan is het misschien eens tijd om uw geheugen wat op te frissen. Normaal doe ik niet mee aan het aantonen van kemels, maar omdat jij het zelf niet laten kan doe ik het nu toch en zeker als je het niet eens durft toe te geven.

http://www.esseveeforum.be/index.php?topic=2333.msg166782#msg166782

Citaat
Niet alleen met het oog op de toekomst. N'Diaye is gewoon beter dan Malanda.
Malanda heeft niets te zoeken in het buitenland. Helemaal niets. Maar dat zeg ik al langer.

Offline 2460

  • Leden
  • Berichten: 1.603
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #4097 Gepost op: oktober 02, 2015, 09:01:50 am »
Dan is het misschien eens tijd om uw geheugen wat op te frissen. Normaal doe ik niet mee aan het aantonen van kemels, maar omdat jij het zelf niet laten kan doe ik het nu toch en zeker als je het niet eens durft toe te geven.

http://www.esseveeforum.be/index.php?topic=2333.msg166782#msg166782

Het is vandaag de 'met-de-billen-bloot-gaan-dag'   ;D

Offline Vidmar

  • Leden
  • Berichten: 1.748
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #4098 Gepost op: oktober 02, 2015, 11:27:57 am »
 ;D ;D ;D balboa going doooown

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #4099 Gepost op: oktober 02, 2015, 11:46:11 am »
Soms worden mening snel gevormd en kunnen wel es veranderen h?.

Daar is een spreuk van h? ...
"Alleen de doden en de dwazen veranderen nooit van mening.;)