Auteur Topic: Nieuws van ex-spelers  (gelezen 756382 keer)

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Offline Soulscream

  • Leden
  • Berichten: 3.065
  • Voice of the voiceless!
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #4520 Gepost op: september 17, 2016, 12:52:08 pm »
'Guardiola is onder de indruk en wil Rode Duivel naar Man City halen'
16 September 2016 21:35 via voetbalnieuws.be

Pep Guardiola heeft in zijn eerste weken bij Manchester City meteen zijn stempel stevig gedrukt, met onder andere een nieuwe rol voor Kevin De Bruyne. Die andere Rode Duivel van City, Vincent Kompany, kwam door een blessure nog niet in actie onder de Spanjaard.

Maar wie weet staat er weldra nog een andere Belg in het Etihad Stadium. Volgens Bild is Pep Guardiola immers bijzonder gecharmeerd door Thorgan Hazard. De middenvelder speelde woensdag met Borussia M?nchengladbach een halfuur mee tegen City, dat de wedstrijd met 4-0 won.

Maar Hazard maakte dus wel een goede indruk en volgens de Duitse boulevardkrant zou Guardiola na de wedstrijd tegen sportief directeur Max Eberl van Gladbach gezegd hebben dat hij Hazard graag zou willen kopen. Datzelfde geldt trouwens ook voor Hazard's ploegmakkers Mahmoud Dahoud en Andreas Christensen.

Bron: http://www.voetbalnieuws.be/news/224824/Guardiola_is_onder_de_indruk_en_wil_Rode_Duivel_naar_Man_City_halen#ixzz4KVEngNWq
hij zal het maken!

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #4521 Gepost op: september 17, 2016, 01:21:30 pm »
hij zal het maken!

Het grote voorbeeld dat je er stap voor stap ook kan geraken.

Offline Breeza

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 1.589
    • SV5381.be
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #4522 Gepost op: september 20, 2016, 10:05:58 am »
Eenmalige Rode Duivel stopt met voetballen na bijzonder zware blessure
Voetbalprimeur.be (19/09/16)

Het seizoen is nog maar pas begonnen, maar Nathan D'Haemers mag door een stevige blessure al een kruis maken door het seizoen. Sterker nog, de 38-jarige middenvelder lijkt de schoenen aan de haak te hangen.

De voormalige Rode Duivel scheurde het afgelopen weekend zijn achillespees af. De middenvelder staat daardoor maanden aan de kant en lijkt het voetbal ook vaarwel te zeggen. De inmiddels 37-jarige voetballer stopt met voetbal, dat meldt journalist Tom Boudeweel.

D'Haemers maakte voornamelijk carri?re bij Zulte Waregem, waarmee hij de promotie naar Eerste Klasse meemaakte. De middenvelder was een echt clubicoon van Essevee. Hij schopte het zelfs tot de Rode Duivels en mocht ??n keertje meedoen.

In het seizoen 2007/2008 zette hij een een stapje terug en ging D'Haemers aan de slag bij Beveren, dat toen nog in Tweede Klasse speelde. Twee seizoenen later trok hij naar de lagere regionen. Hij ging achteraanvolgens naar SK Lovendegem, Eendracht Zele en uiteindelijk KFC Evergem Center.

Bron: http://www.voetbalprimeur.be/nieuws/689912/eenmalige-rode-duivel-stopt-met-voetballen-na-bijzonder-zware-blessure.html
« Laatst bewerkt op: september 20, 2016, 11:47:06 am door Frederik »

Offline Wouter

  • Leden
  • Berichten: 1.771
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #4523 Gepost op: september 20, 2016, 11:05:45 am »
Van in vierde tot in eerste vond ik dat jaar na jaar intrinsiek onze beste speler. Na zijn goal in Ronse (kampioenenjaar in tweede) voorspelde ik na enkele pintjes dat Nathan Rode Duivelmateriaal was (wat in die tijd misschien niet zo moeilijk was...) Ik heb er een bakje bier aan verdiend :)

Offline Breeza

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 1.589
    • SV5381.be
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #4524 Gepost op: september 20, 2016, 11:24:08 am »
Alleen jammer dat nadien zijn niveau een stuk minder werd.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.675
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #4525 Gepost op: september 20, 2016, 11:37:21 am »
Alleen jammer dat nadien zijn niveau een stuk minder werd.
Door kwetsuren!

Offline Zigic14

  • Leden
  • Berichten: 552
  • Essevee!
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #4526 Gepost op: september 20, 2016, 12:36:58 pm »
Eenmalige Rode Duivel stopt met voetballen na bijzonder zware blessure
Voetbalprimeur.be (19/09/16)

Het seizoen is nog maar pas begonnen, maar Nathan D'Haemers mag door een stevige blessure al een kruis maken door het seizoen. Sterker nog, de 38-jarige middenvelder lijkt de schoenen aan de haak te hangen.

De voormalige Rode Duivel scheurde het afgelopen weekend zijn achillespees af. De middenvelder staat daardoor maanden aan de kant en lijkt het voetbal ook vaarwel te zeggen. De inmiddels 37-jarige voetballer stopt met voetbal, dat meldt journalist Tom Boudeweel.

D'Haemers maakte voornamelijk carri?re bij Zulte Waregem, waarmee hij de promotie naar Eerste Klasse meemaakte. De middenvelder was een echt clubicoon van Essevee. Hij schopte het zelfs tot de Rode Duivels en mocht ??n keertje meedoen.

In het seizoen 2007/2008 zette hij een een stapje terug en ging D'Haemers aan de slag bij Beveren, dat toen nog in Tweede Klasse speelde. Twee seizoenen later trok hij naar de lagere regionen. Hij ging achteraanvolgens naar SK Lovendegem, Eendracht Zele en uiteindelijk KFC Evergem Center.

Bron: http://www.voetbalprimeur.be/nieuws/689912/eenmalige-rode-duivel-stopt-met-voetballen-na-bijzonder-zware-blessure.html

Straf dat hij in 1 artikel zowel 37 als 38 is.

Offline Glitch.

  • Leden
  • Berichten: 2.057
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #4527 Gepost op: september 20, 2016, 09:30:49 pm »
Nathan en Meertie, op de flanken. Blijft onvergetelijk.. SV-BOYS!
-SVZW Forever-

Offline Vidmar

  • Leden
  • Berichten: 1.748
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #4528 Gepost op: september 20, 2016, 09:58:17 pm »
Door kwetsuren!

Vooral na zijn zware knieblessure die hij opliep in seizoen 2006-2007. Was in een thuiswedstrijd tegen Lierse (?).

Offline jenske

  • Leden
  • Berichten: 2.177
    • SV Anzegem
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #4529 Gepost op: september 21, 2016, 09:14:26 pm »
Vooral na zijn zware knieblessure die hij opliep in seizoen 2006-2007. Was in een thuiswedstrijd tegen Lierse (?).

Op Mechelen?

Offline Vidmar

  • Leden
  • Berichten: 1.748
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #4530 Gepost op: september 21, 2016, 10:09:55 pm »
Op Mechelen?

In de bekermatch dan? Want die zaten nog niet in 1ste toen.

Offline jenske

  • Leden
  • Berichten: 2.177
    • SV Anzegem
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #4531 Gepost op: september 22, 2016, 12:53:27 pm »
In de bekermatch dan? Want die zaten nog niet in 1ste toen.

Ik had het op de blessure van Minne in Mechelen...

Offline Vidmar

  • Leden
  • Berichten: 1.748
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #4532 Gepost op: september 22, 2016, 01:41:40 pm »
Ik had het op de blessure van Minne in Mechelen...

Ook een zware idd, na de val van Asare op z'n kuit.

Offline Lorenzo Di Marco

  • Leden
  • Berichten: 421
  • Essevee!
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #4533 Gepost op: september 23, 2016, 08:39:40 am »
Clubloze Overtoom hongerig: 'Eredivisie zou mooi zijn'
22 september 2016 via vi.nl

Willie Overtoom zit sinds zijn vertrek bij Al-Shamal afgelopen zomer zonder club. De aanvallende middenvelder heeft zichzelf sinds die tijd fit gehouden en hoopt snel weer aan de slag te kunnen. 'Ik ben geen lastige jongen en ik vraag helemaal niet veel geld', vertelt hij aan Voetbal International.

De pas net dertigjarige Overtoom heeft spijt van zijn avontuur in Qatar. 'Ik voelde daar dat ik nog niet toe ben aan zo'n stap. Ik wil nog op een hoger niveau spelen, het liefst in Europa. Al-Shamal wilde met me door, maar dat heb ik afgehouden. Over drie of vier jaar kan ik misschien wel leven met het spelen in zo'n competitie. Op dit moment zou de Eredivisie mooi zijn, ook omdat ik met mijn gezin in Alkmaar woon. Maar ik sta zeker ook open voor het buitenland. De Jupiler League? Ik wil in principe op het hoogste niveau spelen, maar je weet het nooit.'

Want hongerig is Overtoom nog steeds. Hoe komt het dan dat hij nog geen nieuwe club gevonden heeft? 'Er zijn wel aanbiedingen geweest, maar ik wil er echt een goed gevoel bij hebben. Dat heb ik wel geleerd na mijn keuze voor Zulte-Waregem in Belgi?, waar ik ongelukkig was. Er zijn ook aanbiedingen geweest waar ik wel een goed gevoel over had, maar dan ging het steeds niet door. Waarom niet? Omdat een bepaalde speler bijvoorbeeld niet werd verkocht.'

'Misschien denken mensen dat ik een dure jongen ben, maar dat is echt niet zo. Ik wil gewoon weer lekker voetballen, geld speelt geen rol. Ik ben fit, train elke dag voor mezelf en het balgevoel heb ik zo terug als ik ergens een week of twee meetrain. Ik snap dat clubs eerst willen bekijken of ik fit ben, dat is geen probleem. Ik weet zeker dat ik iets kan toevoegen bij veel clubs uit de Eredivisie.'

Gevoel
Overtoom gold bij Heracles Almelo, waar hij de beste tijd uit zijn carri?re kende, altijd als een voorbeeldprof. 'En ook bij AZ heb ik nooit geklaagd, zelfs niet toen ik onder Dick Advocaat zonder uitleg op de tribune terecht kwam. Ik hoorde laatst desondanks dat iemand bij AZ heel negatief over me is geweest toen een Eredivisie-club informeerde naar mijn karakter. Daar snap ik niets van. Zelfs Advocaat loofde me om mijn houding, terwijl ik niet speelde. Het hoort blijkbaar bij de voetballerij dat mensen in je gezicht heel aardig zijn, maar achter je rug om onzin verkondigen.'

Omdat de zoektocht naar een nieuwe club nog geen vruchten heeft afgeworpen, heeft Overtoom al voorzichtig nagedacht over een leven zonder voetbal. 'Maar alleen als er echt geen club komt die ik zie zitten, want ik ben pas dertig en kan nog jaren mee. Ik ga echter niet ergens spelen als mijn gevoel bij de club niet goed is, zoals ik deed toen ik naar Belgi? ging. Ik negeerde mijn gevoel en tekende bij Zulte, terwijl ik dat eigenlijk niet zag zitten. Daar ging het helemaal mis en stuurde de trainer mij en nog vier of vijf jongens zonder reden naar het tweede. Gewoon omdat het even niet liep met de ploeg. Zoiets wil ik nooit meer meemaken.'

Bron: http://www.vi.nl/nieuws/clubloze-overtoom-hongerig-eredivisie-zou-mooi-zijn-.htm
« Laatst bewerkt op: september 23, 2016, 06:39:11 pm door svennay »

Offline Naessens C

  • Leden
  • Berichten: 2.958
  • We pakken ze. Één voor één.
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #4534 Gepost op: september 28, 2016, 09:26:55 pm »
Hazardoooooooooo

Online Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.655
  • Essevee!
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #4535 Gepost op: september 29, 2016, 01:58:35 pm »
Serious knee injury for Jonathan Benteke, Christian's little bro. He'll be out for three to four months. #CPFC

Bron: twitter Kristof Terreur

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.245
  • Essevee!
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #4536 Gepost op: september 30, 2016, 11:36:23 am »
Thorgan Hazard maakt Dury trots: "Belangrijk moment in zijn carri?re"
30 september 2016 10:14 via voetbalprimeur.be

Thorgan Hazard heeft zich afgelopen woensdag getoond in de Champions League. De middenvelder van Borussia M?nchengladbach scoorde in de wedstrijd tegen Barcelona een doelpunt. Zijn ex-trainer Francky Dury zag het ook ?n genoot.

"Ik was erg blij voor hem", zegt Dury aan Sporza. "Hij is een supergoede jongen en dit was een belangrijk moment in zijn carri?re. Tijdens de rust heb ik hem een bericht gestuurd met een video van zijn goal om te laten weten hoe trots ik was. Hij heeft het niet altijd makkelijk gehad in Duitsland en heeft hiervoor moeten vechten", klinkt een fiere Dury.

De coach werkte twee seizoenen samen met Hazard bij Zulte Waregem. Hij kent de middenvelder dus maar al te goed. "Naast het veld is hij een heel, heel correcte jongen. Toen we op Genk speelden niet zo lang geleden, vroeg hij of hij in de kleedkamer mocht en viel hij iedereen in de armen. Op het veld is hij fysiek top. Hij is nooit geblesseerd, snel en zijn VO2-max is heel goed. Hij is ook een echte winnaar", aldus Dury.

Geen tweede Eden
Thorgan wordt weleens vergeleken met grote broer Eden. Dat vindt Dury niet terecht. "Vergelijk hem vooral niet met zijn broer. Hij is een totaal ander type. Eden is meer een explosieve speler die de bal aan de voet wil. Thorgan heeft een grotere actieradius", klinkt het.

Hazard speelt nu bij Borussia M?nchengladbacht. Zou een stap hogerop nog mogelijk zijn? "Dat zal afhangen van bij wie en waar hij terechtkomt. Als je in Thorgan gelooft, krijg je veel terug, maar ik wil eerst het bewijs zien dat hij zich helemaal kan doorzetten bij M?nchengladbach", besluit de coach van Zulte Waregem.

Bron: http://www.voetbalprimeur.be/nieuws/692377/fiere-dury-geniet-van-hazard-als-je-in-thorgan-gelooft-krijg-je-veel-terug-.html

Offline Mulle

  • Leden
  • Berichten: 107
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #4537 Gepost op: oktober 29, 2016, 11:02:35 pm »
Net Tom Muyters strafschop zien redden tegen Ajax. Wist niet dat hij in eredivisie speelde.

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #4538 Gepost op: november 24, 2016, 08:47:17 pm »
KW 24/11/2016
Via Ludwig V


Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #4539 Gepost op: november 24, 2016, 08:48:11 pm »
vervolg :)