Auteur Topic: Nieuws van ex-spelers  (gelezen 756370 keer)

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #4800 Gepost op: augustus 13, 2021, 12:22:06 pm »
Franck Berrier (37) is overleden na hartstilstand tijdens padel
vr 13 augustus 2021 via sportza.be

Bijzonder droef nieuws bereikte ons vanuit Oostende. Voetballer Franck Berrier is vannacht overleden aan een hartstilstand. De aanvallende middenvelder stopte in 2019 met voetballen bij KV Mechelen na hartproblemen.

Franck Berrier kreeg gisteren een hartaanval tijdens een wedstrijdje padel in de buurt van Oostende. Hij werd gereanimeerd en naar het ziekenhuis gebracht, maar vannacht kreeg hij een tweede hartstilstand. Die is hem helaas fataal geworden.

Berrier moest begin 2019 een punt zetten achter zijn voetbalcarrière met aanslepende hartproblemen. Oorzaak was een virale infectie op de hartspier. Om die reden speelde hij uiteindelijk geen enkele wedstrijd voor KV Mechelen, de club waar hij een paar maanden eerder voor getekend had.

Franck Berrier was een grote naam in het Belgische voetbal. Hij speelde meer dan 220 competitiematchen in ons land. Hij arriveerde in 2008 in België bij Zulte Waregem. In 2010 versierde hij een transfer naar Standard.

Daarna speelde hij opnieuw voor Essevee, KV Oostende en in de zomer van 2018 tekende hij zijn laatste contract bij KV Mechelen.

Bij KVO is de verslagenheid groot. Berrier was van 2013 tot 2018 een van de vaandeldragers van de wederopstanding van de kustploeg. In het seizoen 2019-2020 werd hij nog assistent van Adnan Custovic bij KVO en toen KVO financieel in de problemen zat, startte Berrier een crowdfunding.

Bron: https://sporza.be/nl/2021/08/13/franck-berrier-37-is-overleden-na-hartstilstand-tijdens-padel~1628846596800/

Offline express

  • Leden
  • Berichten: 234
  • Essevee!
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #4801 Gepost op: augustus 13, 2021, 01:15:16 pm »
Franck Berrier (37) is overleden na hartstilstand tijdens padel
vr 13 augustus 2021 via sportza.be

Bijzonder droef nieuws bereikte ons vanuit Oostende. Voetballer Franck Berrier is vannacht overleden aan een hartstilstand. De aanvallende middenvelder stopte in 2019 met voetballen bij KV Mechelen na hartproblemen.

Franck Berrier kreeg gisteren een hartaanval tijdens een wedstrijdje padel in de buurt van Oostende. Hij werd gereanimeerd en naar het ziekenhuis gebracht, maar vannacht kreeg hij een tweede hartstilstand. Die is hem helaas fataal geworden.

Berrier moest begin 2019 een punt zetten achter zijn voetbalcarrière met aanslepende hartproblemen. Oorzaak was een virale infectie op de hartspier. Om die reden speelde hij uiteindelijk geen enkele wedstrijd voor KV Mechelen, de club waar hij een paar maanden eerder voor getekend had.

Franck Berrier was een grote naam in het Belgische voetbal. Hij speelde meer dan 220 competitiematchen in ons land. Hij arriveerde in 2008 in België bij Zulte Waregem. In 2010 versierde hij een transfer naar Standard.

Daarna speelde hij opnieuw voor Essevee, KV Oostende en in de zomer van 2018 tekende hij zijn laatste contract bij KV Mechelen.

Bij KVO is de verslagenheid groot. Berrier was van 2013 tot 2018 een van de vaandeldragers van de wederopstanding van de kustploeg. In het seizoen 2019-2020 werd hij nog assistent van Adnan Custovic bij KVO en toen KVO financieel in de problemen zat, startte Berrier een crowdfunding.

Bron: https://sporza.be/nl/2021/08/13/franck-berrier-37-is-overleden-na-hartstilstand-tijdens-padel~1628846596800/
wordt er iets gedaan tijdens de match tegen brugge? applaus op de 10de minuut ofzo?

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.670
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #4802 Gepost op: augustus 13, 2021, 01:56:42 pm »
Franck Berrier (37) is overleden na hartstilstand tijdens padel
vr 13 augustus 2021 via sportza.be

Bijzonder droef nieuws bereikte ons vanuit Oostende. Voetballer Franck Berrier is vannacht overleden aan een hartstilstand. De aanvallende middenvelder stopte in 2019 met voetballen bij KV Mechelen na hartproblemen.

Franck Berrier kreeg gisteren een hartaanval tijdens een wedstrijdje padel in de buurt van Oostende. Hij werd gereanimeerd en naar het ziekenhuis gebracht, maar vannacht kreeg hij een tweede hartstilstand. Die is hem helaas fataal geworden.

Berrier moest begin 2019 een punt zetten achter zijn voetbalcarrière met aanslepende hartproblemen. Oorzaak was een virale infectie op de hartspier. Om die reden speelde hij uiteindelijk geen enkele wedstrijd voor KV Mechelen, de club waar hij een paar maanden eerder voor getekend had.

Franck Berrier was een grote naam in het Belgische voetbal. Hij speelde meer dan 220 competitiematchen in ons land. Hij arriveerde in 2008 in België bij Zulte Waregem. In 2010 versierde hij een transfer naar Standard.

Daarna speelde hij opnieuw voor Essevee, KV Oostende en in de zomer van 2018 tekende hij zijn laatste contract bij KV Mechelen.

Bij KVO is de verslagenheid groot. Berrier was van 2013 tot 2018 een van de vaandeldragers van de wederopstanding van de kustploeg. In het seizoen 2019-2020 werd hij nog assistent van Adnan Custovic bij KVO en toen KVO financieel in de problemen zat, startte Berrier een crowdfunding.

Bron: https://sporza.be/nl/2021/08/13/franck-berrier-37-is-overleden-na-hartstilstand-tijdens-padel~1628846596800/
wordt er iets gedaan tijdens de match tegen brugge? applaus op de 10de minuut ofzo?
Zou wel moeten vind ik, zoveel mooie momenten dat hij ons heeft geschonken,hoe erg voor zijn familie. 

Online Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.272
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #4803 Gepost op: augustus 13, 2021, 02:10:57 pm »
Heel erg jammer! Zouden nog eens het oude spandoek van onze kleine Generaal moeten uitrollen.
SV TILL I DIE

Offline goessaert

  • Leden
  • Berichten: 767
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #4804 Gepost op: augustus 14, 2021, 01:02:07 am »
1 van de beste spelers die we hier ooit gehad hebben ! Ongeloofelijk  :'(

Offline Vidmar

  • Leden
  • Berichten: 1.748
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #4805 Gepost op: augustus 14, 2021, 11:04:46 am »
Was zijn eerste rugnummer bij ons niet 16?

Voor mij de beste spelmaker qua passing, stijl, vista die we hier ooit hebben gehad. Dat was pure magie.
Speciaal manneke, liep er vaak 'nukkig' bij, veel aan hem en Roelandts zitten ergeren tijdens de opwarming voor de match, waren altijd beiden heel laks en straalden 0 goesting uit. Gelukkig was 't tijdens de match andere koek (bij Berrier dan toch).

De goal waar Dury heeft over heeft in zijn interview zal wss deze zijn (vanaf 0:15): https://www.youtube.com/watch?v=oW2B5VAXQ1g
Was idd een pareltje. Assist Roelandts, goal Berrier.

Spijtig dat het hier zo is moeten eindigen voor hem met die ruzie tussen hem en Leye met die penalty.

RIP Riberrier, het ga je goed!  :-\

Offline wOaregem

  • Leden
  • Berichten: 1.200
  • PROUD TO BE A FARMER
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #4806 Gepost op: augustus 14, 2021, 11:14:27 am »
Was zijn eerste rugnummer bij ons niet 16?

Voor mij de beste spelmaker qua passing, stijl, vista die we hier ooit hebben gehad. Dat was pure magie.
Speciaal manneke, liep er vaak 'nukkig' bij, veel aan hem en Roelandts zitten ergeren tijdens de opwarming voor de match, waren altijd beiden heel laks en straalden 0 goesting uit. Gelukkig was 't tijdens de match andere koek (bij Berrier dan toch).

De goal waar Dury heeft over heeft in zijn interview zal wss deze zijn (vanaf 0:15): https://www.youtube.com/watch?v=oW2B5VAXQ1g
Was idd een pareltje. Assist Roelandts, goal Berrier.

Spijtig dat het hier zo is moeten eindigen voor hem met die ruzie tussen hem en Leye met die penalty.

RIP Riberrier, het ga je goed!  :-\
Ik herinner mij 2 doelpunten; die op Anderlecht in ons vice kampioenenjaar toen we 0-1 gingen winnen.

Maar zijn mooiste was voor mij de goal thuis tegen Westerlo. Geweldige aanname en dan een lobje over de doelman, was in de laatste minuten. 

Online Koekenaas

  • Leden
  • Berichten: 2.635
  • Essevee!
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #4807 Gepost op: augustus 14, 2021, 11:34:37 am »
Kan het verkeerd voor hebben,maar denk dat hij in zijn laatste minuten voor ons de winning goal maakte tegen Anderlecht (4-3) vooraleer naar KVO te vertrekken?

Online varadero

  • Leden
  • Berichten: 2.288
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #4808 Gepost op: augustus 14, 2021, 11:39:17 am »
Kan het verkeerd voor hebben,maar denk dat hij in zijn laatste minuten voor ons de winning goal maakte tegen Anderlecht (4-3) vooraleer naar KVO te vertrekken?
Klopt. Kopbaldoelpunt in minuut 90

Offline Vidmar

  • Leden
  • Berichten: 1.748
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #4809 Gepost op: augustus 14, 2021, 11:41:32 am »
Kan het verkeerd voor hebben,maar denk dat hij in zijn laatste minuten voor ons de winning goal maakte tegen Anderlecht (4-3) vooraleer naar KVO te vertrekken?
Klopt. Kopbaldoelpunt in minuut 90

Idd. Waarna Dury dan zei het handig is om iemand kleiner in de box te hebben bij een hoekschop omdat die vaak uit het oog gehouden wordt. Resultaat: Berrier kopte de winning goal binnen.
Was volgens mij zelf invaller die match?

Online Koekenaas

  • Leden
  • Berichten: 2.635
  • Essevee!
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #4810 Gepost op: augustus 14, 2021, 11:45:06 am »
Kan het verkeerd voor hebben,maar denk dat hij in zijn laatste minuten voor ons de winning goal maakte tegen Anderlecht (4-3) vooraleer naar KVO te vertrekken?
Klopt. Kopbaldoelpunt in minuut 90

Idd. Waarna Dury dan zei het handig is om iemand kleiner in de box te hebben bij een hoekschop omdat die vaak uit het oog gehouden wordt. Resultaat: Berrier kopte de winning goal binnen.
Was volgens mij zelf invaller die match?
idd.was maar minuut op het veld

Offline Vidmar

  • Leden
  • Berichten: 1.748
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #4811 Gepost op: augustus 14, 2021, 11:45:18 am »
Was zijn eerste rugnummer bij ons niet 16?

Voor mij de beste spelmaker qua passing, stijl, vista die we hier ooit hebben gehad. Dat was pure magie.
Speciaal manneke, liep er vaak 'nukkig' bij, veel aan hem en Roelandts zitten ergeren tijdens de opwarming voor de match, waren altijd beiden heel laks en straalden 0 goesting uit. Gelukkig was 't tijdens de match andere koek (bij Berrier dan toch).

De goal waar Dury heeft over heeft in zijn interview zal wss deze zijn (vanaf 0:15): https://www.youtube.com/watch?v=oW2B5VAXQ1g
Was idd een pareltje. Assist Roelandts, goal Berrier.

Spijtig dat het hier zo is moeten eindigen voor hem met die ruzie tussen hem en Leye met die penalty.

RIP Riberrier, het ga je goed!  :-\
Ik herinner mij 2 doelpunten; die op Anderlecht in ons vice kampioenenjaar toen we 0-1 gingen winnen.

Maar zijn mooiste was voor mij de goal thuis tegen Westerlo. Geweldige aanname en dan een lobje over de doelman, was in de laatste minuten.

Idd, op Anderlecht soort buitenkant voet stiftertje dacht ik? Op assist van Skulason?
Leye mocht toen niet meedoen omdat hij de match ervoor bewust geel had gepakt waardoor hij geschorst ging zijn tegen (?), maar die match werd verplaatst waardoor Leye dan uiteindelijk geschorst was tegen Anderlecht waardoor we ongewild verzwakt aan de aftrap kwamen. Filip Joos had er toen enorm zijnen deun in.

Herinner mij ook nog een topgoal thuis tegen Cercle. Hoekschop kort genomen door Berrier vanop de linkerkant, loopt naar binnen, krijgt de bal terug van (?), en krult de bal in 1 tijd in de verste winkelhaak over Bram Verbist.
« Laatst bewerkt op: augustus 14, 2021, 11:47:26 am door Vidmar »

Online San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.192
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #4812 Gepost op: augustus 14, 2021, 12:41:57 pm »
Was zijn eerste rugnummer bij ons niet 16?

Voor mij de beste spelmaker qua passing, stijl, vista die we hier ooit hebben gehad. Dat was pure magie.
Speciaal manneke, liep er vaak 'nukkig' bij, veel aan hem en Roelandts zitten ergeren tijdens de opwarming voor de match, waren altijd beiden heel laks en straalden 0 goesting uit. Gelukkig was 't tijdens de match andere koek (bij Berrier dan toch).

De goal waar Dury heeft over heeft in zijn interview zal wss deze zijn (vanaf 0:15): https://www.youtube.com/watch?v=oW2B5VAXQ1g
Was idd een pareltje. Assist Roelandts, goal Berrier.

Spijtig dat het hier zo is moeten eindigen voor hem met die ruzie tussen hem en Leye met die penalty.

RIP Riberrier, het ga je goed!  :-\

Dury had het over een goal van Roelandts op assist van Berrier.
Ik wist direct waarover het ging (allee dat denk in toch)
Essevee-Moeskroen 2009

Offline jenske

  • Leden
  • Berichten: 2.177
    • SV Anzegem
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #4813 Gepost op: augustus 18, 2021, 12:46:09 pm »
Of berrier die een vrije trap nam op 30 meter van doel. De bal zonder boog, recht-oe-rechtaan op de kruising. Het doelhout daverde 30 sec na, het geluid was immens, de stilte van 2 seconden verwondering in het stadion misschien nog groter. (geen idee tegen wie we speelden, ik herinner me enkel nog dat er nog geen tribune of reclameborden achter het doel stonden, kant Zuiderlaan)

Online scott

  • Leden
  • Berichten: 997
  • Essevee!
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #4814 Gepost op: augustus 18, 2021, 12:49:19 pm »
Of berrier die een vrije trap nam op 30 meter van doel. De bal zonder boog, recht-oe-rechtaan op de kruising. Het doelhout daverde 30 sec na, het geluid was immens, de stilte van 2 seconden verwondering in het stadion misschien nog groter. (geen idee tegen wie we speelden, ik herinner me enkel nog dat er nog geen tribune of reclameborden achter het doel stonden, kant Zuiderlaan)

Was tegen topclub, dacht Klup of Standard

Online San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.192
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #4815 Gepost op: augustus 18, 2021, 01:09:41 pm »
Of berrier die een vrije trap nam op 30 meter van doel. De bal zonder boog, recht-oe-rechtaan op de kruising. Het doelhout daverde 30 sec na, het geluid was immens, de stilte van 2 seconden verwondering in het stadion misschien nog groter. (geen idee tegen wie we speelden, ik herinner me enkel nog dat er nog geen tribune of reclameborden achter het doel stonden, kant Zuiderlaan)

Was tegen topclub, dacht Klup of Standard

Was idd tegen Club Brugge met Stijnen in doel.
Wss onze beste 30min ooit aan de Gaverbeek, ongezien tempo!
Eindstand was 1-1
Als mijn geheugen mij niet in de steek laat met goals van Lyng en Kouemaha

Ik herinner mij ook nog het verslag in Studio 1! Commentator was Filip Joos met de woorden (vol verontwaardiging)‘Hoh, wat een schicht’
« Laatst bewerkt op: augustus 18, 2021, 01:14:41 pm door San Iker »

Online varadero

  • Leden
  • Berichten: 2.288
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #4816 Gepost op: augustus 30, 2021, 03:28:00 pm »
Teddy Chevalier verlaat KVK voor Moeskroen (HNB)

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.769
  • Essevee!
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #4817 Gepost op: augustus 30, 2021, 04:48:16 pm »
Teddy Chevalier verlaat KVK voor Moeskroen (HNB)
euhm…
ok…
das toch ook ni uit weelde da ze die laten gaan?

Wa vertrok daar en wa kwam daar bij?

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.670
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #4818 Gepost op: augustus 30, 2021, 05:09:11 pm »
Teddy Chevalier verlaat KVK voor Moeskroen (HNB)
euhm…
ok…
das toch ook ni uit weelde da ze die laten gaan?

Wa vertrok daar en wa kwam daar bij?
Er is spel tussen de trainer en Chevalier, aldus die ene KVK-gast die ik ken.  Weet niet of het waar is.

Online Koekenaas

  • Leden
  • Berichten: 2.635
  • Essevee!
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #4819 Gepost op: augustus 30, 2021, 05:22:17 pm »
Teddy Chevalier verlaat KVK voor Moeskroen (HNB)
euhm…
ok…
das toch ook ni uit weelde da ze die laten gaan?

Wa vertrok daar en wa kwam daar bij?
Er is spel tussen de trainer en Chevalier, aldus die ene KVK-gast die ik ken.  Weet niet of het waar is.
Was alleszins zéér mistevreden met zijn vervanging zaterdag en liet dat ook opvallend blijken