Auteur Topic: Nieuws van ex-spelers  (gelezen 756389 keer)

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

Offline Porky

  • Leden
  • Berichten: 4.921
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #560 Gepost op: januari 15, 2009, 10:19:40 am »
Pieter Merlier is aan de slag bij Craiova in Roemenie

Offline SVZW.BE

  • Leden
  • Berichten: 1.565
  • webteam SV Zulte Waregem - svzw.be - essevee.be
    • SV Zulte Waregem
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #561 Gepost op: januari 15, 2009, 11:15:46 am »
Idd, huurcontract van 6 maanden met 2 jaar optie. Van de middenmoot van 2e naar het nummer 7 in de hoogste afdeling !
Webteam SV Zulte Waregem

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #562 Gepost op: januari 15, 2009, 11:23:32 pm »
als eerste keeper dan direct ?

Offline SVZW.BE

  • Leden
  • Berichten: 1.565
  • webteam SV Zulte Waregem - svzw.be - essevee.be
    • SV Zulte Waregem
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #563 Gepost op: januari 16, 2009, 10:34:05 am »
Beginnend als tweede/derde doelman denk'k
Webteam SV Zulte Waregem

Offline mabelleke

  • Leden
  • Berichten: 174
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #564 Gepost op: januari 16, 2009, 10:51:39 am »
vind het mega voor pieter dat hij weer een trapje hoger keept, ik gun hem dit van harte....

Offline thierslouis

  • Leden
  • Berichten: 402
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #565 Gepost op: januari 16, 2009, 06:05:15 pm »

Offline Dingske

  • Leden
  • Berichten: 52
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #566 Gepost op: januari 18, 2009, 02:21:45 pm »
Op deze site kan u live de match    PAOK Saloniki - Panthrakikos (Tim Matthys) volgen. Begint om 18u       


http://www.myp2p.eu/broadcast.php?matchid=28686&part=sports

Offline Dingske

  • Leden
  • Berichten: 52
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #567 Gepost op: januari 18, 2009, 07:54:58 pm »
PAOK Saloniki - Panthrakikos  2-0

Tim Matthys ingevallen na 75 min

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.272
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #568 Gepost op: januari 19, 2009, 07:32:31 am »
Matthys krijgt veel speelminuten zo te horen  ::) Fereira wouw hem er toch zo graag bij?
SV TILL I DIE

sagar

  • Gast
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #569 Gepost op: januari 19, 2009, 09:04:35 am »
Doornik-speler geeft klappen aan stewards
ma 19/01/09 - Sylvio Breleur zal de eerste weken niet meer op een voetbalveld te bespeuren zijn. De speler van Doornik deelde zondag rake klappen uit aan twee stewards.
Breleur, een ex-speler van Zulte Waregem, kreeg in de slotfase samen met Tienen-speler David Triantafillidis rood. Triantafillidis staat nog op de loonlijst van Zulte Waregem. (Belga) Beiden hadden de hele match met elkaar in de clinch gelegen en in de catacomben kwam het tot een handgemeen.

Twee stewards kwamen tussenbeide, maar toen sloegen de stoppen bij Breleur (foto) door.

"Ik weet niet wat Breleur bezielde", zegt hoofdsteward Bruyninckx in Het Laatste Nieuws.

"Hij verkocht me een slag op mijn oog, waarbij ook mijn bril stuk raakte." Bruyninckx werd naar het ziekenhuis gebracht.

Ook steward Johan Bache deelde in de klappen. "Mijn pols is fel gezwollen, maar ik denk niet dat hij gebroken is", zegt hij.

De scheidsrechter heeft een verslag opgemaakt, Breleur riskeert een zware straf.

Offline Thraso

  • Leden
  • Berichten: 1.695
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #570 Gepost op: januari 19, 2009, 12:42:40 pm »
Doornik-speler geeft klappen aan stewards
ma 19/01/09 - Sylvio Breleur zal de eerste weken niet meer op een voetbalveld te bespeuren zijn. De speler van Doornik deelde zondag rake klappen uit aan twee stewards.
Breleur, een ex-speler van Zulte Waregem, kreeg in de slotfase samen met Tienen-speler David Triantafillidis rood. Triantafillidis staat nog op de loonlijst van Zulte Waregem. (Belga) Beiden hadden de hele match met elkaar in de clinch gelegen en in de catacomben kwam het tot een handgemeen.

Twee stewards kwamen tussenbeide, maar toen sloegen de stoppen bij Breleur (foto) door.

"Ik weet niet wat Breleur bezielde", zegt hoofdsteward Bruyninckx in Het Laatste Nieuws.

"Hij verkocht me een slag op mijn oog, waarbij ook mijn bril stuk raakte." Bruyninckx werd naar het ziekenhuis gebracht.

Ook steward Johan Bache deelde in de klappen. "Mijn pols is fel gezwollen, maar ik denk niet dat hij gebroken is", zegt hij.

De scheidsrechter heeft een verslag opgemaakt, Breleur riskeert een zware straf.

Net terug van een heerlijk weekje Mayrhofen (Oostenrijk)... en ik lees dit bericht over onze 2 ex-spelers...

Dit bericht is blijkbaar representatief voor het voetbal van SVZW afgelopen week: zielig en beneden alle peil ! Blij dat ik er niet bij was !

PS: Dindeleux, nog een ex-speler, is blijkbaar erg bekend in Mayrhofen :-)...

Offline Thraso

  • Leden
  • Berichten: 1.695
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #571 Gepost op: januari 19, 2009, 02:09:05 pm »
Doornik-speler geeft klappen aan stewards

Dit bericht is blijkbaar representatief voor het voetbal van SVZW afgelopen week: zielig en beneden alle peil ! Blij dat ik er niet bij was !

Tip : als je het niet gezien hebt is het veel wijzer je te onthouden van commentaar !!  Typisch product dat zich supporter noemt maar zich puur door de uitslag al laat meeslepen om commentaar te leveren!  :-[

We speelden een voortreffelijke partij op Lokeren !!

Tip: als ge niet weet, tegen wie dat je bezig bent... enz...

Ik heb een broer die beide matchen gevolgd heeft, en die een andere mening was toegedaan. Die broer, die ik 'toevallig' goed ken, betrouw ik vooralsnog meer dat een volstrekt onbekende op ??n of ander forum.

Verliezen tegen een derdeklasser is schandalig. En het verlies op Lokeren komt ook door eigen toedoen (lees flater). Goed spelen telt niet (alleen) in voetbal. RESULTAAT wel.

En ik ga meer en waarschijnlijk al veel langer kijken naar SV (Zulte) Waregem, dus uw commentaar raakt mijn koude kleren niet. Of moet ik mijn verlof in functie van de wedstrijden van SV Zulte Waregem plaatsen? Ben ik dan een ?chte supporter in jouw ogen...?? Laat me niet lachen.

Groeten van een al meer dan 15 jaar trouwe abonnee m?t realisme en met kritiek wanneer het nodig is.

Sv Zulte Waregem

  • Gast
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #572 Gepost op: januari 19, 2009, 02:42:00 pm »
Doornik-speler geeft klappen aan stewards

Dit bericht is blijkbaar representatief voor het voetbal van SVZW afgelopen week: zielig en beneden alle peil ! Blij dat ik er niet bij was !

Tip : als je het niet gezien hebt is het veel wijzer je te onthouden van commentaar !!  Typisch product dat zich supporter noemt maar zich puur door de uitslag al laat meeslepen om commentaar te leveren!  :-[

We speelden een voortreffelijke partij op Lokeren !!

Tip: als ge niet weet, tegen wie dat je bezig bent... enz...

Ik heb een broer die beide matchen gevolgd heeft, en die een andere mening was toegedaan. Die broer, die ik 'toevallig' goed ken, betrouw ik vooralsnog meer dat een volstrekt onbekende op ??n of ander forum.

Verliezen tegen een derdeklasser is schandalig. En het verlies op Lokeren komt ook door eigen toedoen (lees flater). Goed spelen telt niet (alleen) in voetbal. RESULTAAT wel.

En ik ga meer en waarschijnlijk al veel langer kijken naar SV (Zulte) Waregem, dus uw commentaar raakt mijn koude kleren niet. Of moet ik mijn verlof in functie van de wedstrijden van SV Zulte Waregem plaatsen? Ben ik dan een ?chte supporter in jouw ogen...?? Laat me niet lachen.

Groeten van een al meer dan 15 jaar trouwe abonnee m?t realisme en met kritiek wanneer het nodig is.

Dus, long story short.

Je broer zegt dat de twee wedstrijden van afgelopen week op niks trokken, jij gelooft hem, uw goed recht. Alle andere mensen die aanwezig waren op Lokeren (en de mensen die de match gevolgd hebben op televisie en radio, ?n de mensen die begrijpend kunnen zien/lezen uit de duidelijke artikels en matchverslagen op het internet) waren het nochtans eens dat het een zeer degelijke wedstrijd was, maar dat we ongeluk kenden in de afwerking. Het is dan natuurlijk kwestie van persoonlijke smaak - zie je liever een mooie aanvallende en hoopgevende wedstrijd zonder direct resultaat, of zie je liever negentig minuten kutvoetbal met een onverdiende overwinning. Je zegt dat we verliezen door eigen toedoen, dus wat bedoel je dan. Leye zijn missers? Menselijk man, heel menselijk, nobody's perfect enzo, weet je. De match op Racing Mechelen was niet goed, akkoord, maar kan je ?rgens begrijpen dat het moeilijker is om op het veld van een derdeklasser als Krcm te spelen, dan op het veld van pakweg Lokeren? Anderlecht, Brugge ?n Standard liggen eruit tegen 'kleintjes', hoe verklaar je dat? Het heet voetbal. 'Het moeilijke van een makkelijke wedstrijd is om een zwakke tegenstander slecht te laten voetballen.' (Cruijff)

En je bent al heel lang fan, ik ook, what's your point.

Offline Thraso

  • Leden
  • Berichten: 1.695
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #573 Gepost op: januari 19, 2009, 03:07:41 pm »
Doornik-speler geeft klappen aan stewards

Dit bericht is blijkbaar representatief voor het voetbal van SVZW afgelopen week: zielig en beneden alle peil ! Blij dat ik er niet bij was !

Tip : als je het niet gezien hebt is het veel wijzer je te onthouden van commentaar !!  Typisch product dat zich supporter noemt maar zich puur door de uitslag al laat meeslepen om commentaar te leveren!  :-[

We speelden een voortreffelijke partij op Lokeren !!

Tip: als ge niet weet, tegen wie dat je bezig bent... enz...

Ik heb een broer die beide matchen gevolgd heeft, en die een andere mening was toegedaan. Die broer, die ik 'toevallig' goed ken, betrouw ik vooralsnog meer dat een volstrekt onbekende op ??n of ander forum.

Verliezen tegen een derdeklasser is schandalig. En het verlies op Lokeren komt ook door eigen toedoen (lees flater). Goed spelen telt niet (alleen) in voetbal. RESULTAAT wel.

En ik ga meer en waarschijnlijk al veel langer kijken naar SV (Zulte) Waregem, dus uw commentaar raakt mijn koude kleren niet. Of moet ik mijn verlof in functie van de wedstrijden van SV Zulte Waregem plaatsen? Ben ik dan een ?chte supporter in jouw ogen...?? Laat me niet lachen.

Groeten van een al meer dan 15 jaar trouwe abonnee m?t realisme en met kritiek wanneer het nodig is.

Dus, long story short.

Je broer zegt dat de twee wedstrijden van afgelopen week op niks trokken, jij gelooft hem, uw goed recht. Alle andere mensen die aanwezig waren op Lokeren (en de mensen die de match gevolgd hebben op televisie en radio, ?n de mensen die begrijpend kunnen zien/lezen uit de duidelijke artikels en matchverslagen op het internet) waren het nochtans eens dat het een zeer degelijke wedstrijd was, maar dat we ongeluk kenden in de afwerking. Het is dan natuurlijk kwestie van persoonlijke smaak - zie je liever een mooie aanvallende en hoopgevende wedstrijd zonder direct resultaat, of zie je liever negentig minuten kutvoetbal met een onverdiende overwinning. Je zegt dat we verliezen door eigen toedoen, dus wat bedoel je dan. Leye zijn missers? Menselijk man, heel menselijk, nobody's perfect enzo, weet je. De match op Racing Mechelen was niet goed, akkoord, maar kan je ?rgens begrijpen dat het moeilijker is om op het veld van een derdeklasser als Krcm te spelen, dan op het veld van pakweg Lokeren? Anderlecht, Brugge ?n Standard liggen eruit tegen 'kleintjes', hoe verklaar je dat? Het heet voetbal. 'Het moeilijke van een makkelijke wedstrijd is om een zwakke tegenstander slecht te laten voetballen.' (Cruijff)

En je bent al heel lang fan, ik ook, what's your point.

Ik reageer enkel op het gegeven: "Typisch product dat zich supporter noemt maar zich puur door de uitslag al laat meeslepen om commentaar te leveren!".

Ik kon al voorspellen met de bedenkelijke voorbereiding in de winterstop dat het niets ging/gaat worden in januari. Het is (bijna) al elk jaar zo.

Je kunt:

a) moeilijk ontkennen dat we een degelijke voorbereiding hebben gekend (2 afgelaste wedstrijden, stage aan de kust voortijdig afgebroken, enz...):

b) moeilijk een verlies tegen bijgod een derdeklasser goed praten in een bekerjaar, hetwelk we bijna nooit meer gaan krijgen (zonder tegen een eerste klasser te moeten spelen, konden we in de halve finale geraken...).

c) moeilijk ontkennen dat het resultaat in Lokeren niet belangrijk is/was, dit met de match tegen R. Mechelen nog in het geheugen en met de match tegen Cl. Brugge in het vooruitzicht.


We zijn toch m?t een professionele club bezig h???? Het is ronduit zever en belachelijk te stellen dat supporters die resultaat willen ?n zien, geen 'echte supporters' zijn. Als er fouten worden gemaakt (zoals een slechte voorbereiding), dan mag daar kritiek worden op gegeven. En dat is volgens mij de oorzaak nummer ??n van de slechte start in 2009. Zie mijn posts in de topic 'stage Koksijde afgelast'. Kortrijk besliste in laatste instantie w?l naar zonniger oorden te gaan om een degelijke voorbereiding te hebben. De RESULTATEN geven hen geen ongelijk.

En als ik geen kritiek mag uiten, volgens bepaalde individuen, wel dan zegt dat meer over hen dan over mezelf. Point final.

Offline Thraso

  • Leden
  • Berichten: 1.695
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #574 Gepost op: januari 19, 2009, 03:12:29 pm »
Doornik-speler geeft klappen aan stewards




Verliezen tegen een derdeklasser is schandalig. En het verlies op Lokeren komt ook door eigen toedoen (lees flater). Goed spelen telt niet (alleen) in voetbal. RESULTAAT wel.

En ik ga meer en waarschijnlijk al veel langer kijken naar SV (Zulte) Waregem, dus uw commentaar raakt mijn koude kleren niet. Of moet ik mijn verlof in functie van de wedstrijden van SV Zulte Waregem plaatsen? Ben ik dan een ?chte supporter in jouw ogen...?? Laat me niet lachen.

Groeten van een al meer dan 15 jaar trouwe abonnee m?t realisme en met kritiek wanneer het nodig is.


Wedergroeten van een al meer dan 40 jaar trouwe abonnee m?t realisme en zonder zinloze kritiek !


Als je met uitspraken voor de dag komt zoals "Typisch product dat zich supporter noemt maar zich puur door de uitslag al laat meeslepen om commentaar te leveren!", dan mag je de bal terug verwachten.

Zinloze kritiek. Jij vond het waarschijnlijk een prachtige voorbereiding in de winter... Zie mijn - mijns inziens - terechte kritiek hierboven.
« Laatst bewerkt op: januari 19, 2009, 03:19:50 pm door Thraso »

Sv Zulte Waregem

  • Gast
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #575 Gepost op: januari 19, 2009, 03:40:43 pm »
We zijn toch m?t een professionele club bezig h???? Het is ronduit zever en belachelijk te stellen dat supporters die resultaat willen ?n zien, geen 'echte supporters' zijn. Als er fouten worden gemaakt (zoals een slechte voorbereiding), dan mag daar kritiek worden op gegeven. En dat is volgens mij de oorzaak nummer ??n van de slechte start in 2009. Zie mijn posts in de topic 'stage Koksijde afgelast'. Kortrijk besliste in laatste instantie w?l naar zonniger oorden te gaan om een degelijke voorbereiding te hebben. De RESULTATEN geven hen geen ongelijk.

Met alle respect, maar Kortrijk pakt in de beker thuis (alw??r!) punten tegen een zwak Westerlo en wint onverdiend tegen de laatste in de stand (Roeselare). Wij verliezen op het veld van een supergemotiveerde derdeklasser en spelen goed voetbal (maar verliezen onverdiend en pijnlijk) bij Lokeren. Het enige verschil is dus dat zij doorstoten in de beker (spelen wij thuis tegen zo'n zwak Westerlo zonder fans, dan maken we wat mij betreft drie keer zoveel kans als spelen we op Racing M.) en dat ze onverdiend drie punten meer pakken in de competitie. Wat is er dan te danken aan hun betere voorbereiding, of aans ons mindere voorbereiding? Dat zij slecht spelen tegen Roeselare, maar met geluk toch punten pakken? Uiteindelijk is resultaat alles in het voetbal, akkoord, maar was die wedstrijd op Lokeren ?rgens ook niet genieten - of alvast hoopgevend? Goed, aanvallend voetbal, en met ietwat meer geluk winnen we daar verdiend. Maar dat is voetbal, niks aan te doen.

Tuurlijk mag je kritiek geven, maar ik vind dit nogal zagen om te zagen eerlijk gezegd, zeker als je ziet hoe goed we ons herpakken in Lokeren na de nederlaag in de beker - en als je dan toch de vergelijking wil maken met de nekken, hoe slecht zij niet spelen tegen de rode lantaarn.

Offline phill

  • Leden
  • Berichten: 74
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #576 Gepost op: januari 19, 2009, 04:32:40 pm »
Aja om to de point te komen van dit onderdeel:
Breleur is nen bokser geworden!

Offline Thraso

  • Leden
  • Berichten: 1.695
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #577 Gepost op: januari 19, 2009, 09:23:54 pm »
We zijn toch m?t een professionele club bezig h???? Het is ronduit zever en belachelijk te stellen dat supporters die resultaat willen ?n zien, geen 'echte supporters' zijn. Als er fouten worden gemaakt (zoals een slechte voorbereiding), dan mag daar kritiek worden op gegeven. En dat is volgens mij de oorzaak nummer ??n van de slechte start in 2009. Zie mijn posts in de topic 'stage Koksijde afgelast'. Kortrijk besliste in laatste instantie w?l naar zonniger oorden te gaan om een degelijke voorbereiding te hebben. De RESULTATEN geven hen geen ongelijk.

Met alle respect, maar Kortrijk pakt in de beker thuis (alw??r!) punten tegen een zwak Westerlo en wint onverdiend tegen de laatste in de stand (Roeselare). Wij verliezen op het veld van een supergemotiveerde derdeklasser en spelen goed voetbal (maar verliezen onverdiend en pijnlijk) bij Lokeren. Het enige verschil is dus dat zij doorstoten in de beker (spelen wij thuis tegen zo'n zwak Westerlo zonder fans, dan maken we wat mij betreft drie keer zoveel kans als spelen we op Racing M.) en dat ze onverdiend drie punten meer pakken in de competitie. Wat is er dan te danken aan hun betere voorbereiding, of aans ons mindere voorbereiding? Dat zij slecht spelen tegen Roeselare, maar met geluk toch punten pakken? Uiteindelijk is resultaat alles in het voetbal, akkoord, maar was die wedstrijd op Lokeren ?rgens ook niet genieten - of alvast hoopgevend? Goed, aanvallend voetbal, en met ietwat meer geluk winnen we daar verdiend. Maar dat is voetbal, niks aan te doen.

Tuurlijk mag je kritiek geven, maar ik vind dit nogal zagen om te zagen eerlijk gezegd, zeker als je ziet hoe goed we ons herpakken in Lokeren na de nederlaag in de beker - en als je dan toch de vergelijking wil maken met de nekken, hoe slecht zij niet spelen tegen de rode lantaarn.

Met alle respect, maar Racing Mechelen is en blijft een derdeklasser, die trouwens verre van de derde klasse overheerst. Daartegen verliezen, zelfs buitenhuis is en blijft schandalig. Zulke ploegen moet je gewoon bij de nek grijpen, en niet zoals lammekes spelen. Bij Lokeren liggen de meeste ploegen boven, maar Leekens begrijpt de kunst van het punten pakken, zelfs al speelt zijn ploeg niet super.

Geluk dwing je trouwens af. Kortrijk kwam beter voor de dag, wat je ook beweren mag. Of ben jij zo ?nen die dat niet over zijn lippen kan krijgen als het over Kortrijk gaat?

Offline Thraso

  • Leden
  • Berichten: 1.695
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #578 Gepost op: januari 19, 2009, 09:28:16 pm »
We zijn toch m?t een professionele club bezig h???? Het is ronduit zever en belachelijk te stellen dat supporters die resultaat willen ?n zien, geen 'echte supporters' zijn. Als er fouten worden gemaakt (zoals een slechte voorbereiding), dan mag daar kritiek worden op gegeven. En dat is volgens mij de oorzaak nummer ??n van de slechte start in 2009. Zie mijn posts in de topic 'stage Koksijde afgelast'. Kortrijk besliste in laatste instantie w?l naar zonniger oorden te gaan om een degelijke voorbereiding te hebben. De RESULTATEN geven hen geen ongelijk.

Met alle respect, maar Kortrijk pakt in de beker thuis (alw??r!) punten tegen een zwak Westerlo en wint onverdiend tegen de laatste in de stand (Roeselare). Wij verliezen op het veld van een supergemotiveerde derdeklasser en spelen goed voetbal (maar verliezen onverdiend en pijnlijk) bij Lokeren. Het enige verschil is dus dat zij doorstoten in de beker (spelen wij thuis tegen zo'n zwak Westerlo zonder fans, dan maken we wat mij betreft drie keer zoveel kans als spelen we op Racing M.) en dat ze onverdiend drie punten meer pakken in de competitie. Wat is er dan te danken aan hun betere voorbereiding, of aans ons mindere voorbereiding? Dat zij slecht spelen tegen Roeselare, maar met geluk toch punten pakken? Uiteindelijk is resultaat alles in het voetbal, akkoord, maar was die wedstrijd op Lokeren ?rgens ook niet genieten - of alvast hoopgevend? Goed, aanvallend voetbal, en met ietwat meer geluk winnen we daar verdiend. Maar dat is voetbal, niks aan te doen.

Tuurlijk mag je kritiek geven, maar ik vind dit nogal zagen om te zagen eerlijk gezegd, zeker als je ziet hoe goed we ons herpakken in Lokeren na de nederlaag in de beker - en als je dan toch de vergelijking wil maken met de nekken, hoe slecht zij niet spelen tegen de rode lantaarn.

Dat was ook mijn punt!  Vorig jaar waren de zageventen bezig van we halen wel punten maar het voetbal trekt op geen kloten.  Nu pakken we bijna evenveel punten met vrij aantrekkelijk aanvallend voetbal (je moet het bvb. maar doen om meer dan de helft van de wedstrijd op het plein van Lokeren het laken naar je toe te halen) en het is voor bepaalden weer niet goed.  Zulke gasten zullen maar stoppen met janken als we alles winnen op "Barcelonese wijze" zeker ??

Kortom, niets aan de hand. Ik zal graag jouw mening eens horen na de januarimaand...

Ben ik nu ook lid van je 'te negeren'-clubje?

Sv Zulte Waregem

  • Gast
Re: Nieuws van ex-spelers
« Reactie #579 Gepost op: januari 19, 2009, 09:57:46 pm »
We zijn toch m?t een professionele club bezig h???? Het is ronduit zever en belachelijk te stellen dat supporters die resultaat willen ?n zien, geen 'echte supporters' zijn. Als er fouten worden gemaakt (zoals een slechte voorbereiding), dan mag daar kritiek worden op gegeven. En dat is volgens mij de oorzaak nummer ??n van de slechte start in 2009. Zie mijn posts in de topic 'stage Koksijde afgelast'. Kortrijk besliste in laatste instantie w?l naar zonniger oorden te gaan om een degelijke voorbereiding te hebben. De RESULTATEN geven hen geen ongelijk.

Met alle respect, maar Kortrijk pakt in de beker thuis (alw??r!) punten tegen een zwak Westerlo en wint onverdiend tegen de laatste in de stand (Roeselare). Wij verliezen op het veld van een supergemotiveerde derdeklasser en spelen goed voetbal (maar verliezen onverdiend en pijnlijk) bij Lokeren. Het enige verschil is dus dat zij doorstoten in de beker (spelen wij thuis tegen zo'n zwak Westerlo zonder fans, dan maken we wat mij betreft drie keer zoveel kans als spelen we op Racing M.) en dat ze onverdiend drie punten meer pakken in de competitie. Wat is er dan te danken aan hun betere voorbereiding, of aans ons mindere voorbereiding? Dat zij slecht spelen tegen Roeselare, maar met geluk toch punten pakken? Uiteindelijk is resultaat alles in het voetbal, akkoord, maar was die wedstrijd op Lokeren ?rgens ook niet genieten - of alvast hoopgevend? Goed, aanvallend voetbal, en met ietwat meer geluk winnen we daar verdiend. Maar dat is voetbal, niks aan te doen.

Tuurlijk mag je kritiek geven, maar ik vind dit nogal zagen om te zagen eerlijk gezegd, zeker als je ziet hoe goed we ons herpakken in Lokeren na de nederlaag in de beker - en als je dan toch de vergelijking wil maken met de nekken, hoe slecht zij niet spelen tegen de rode lantaarn.

Met alle respect, maar Racing Mechelen is en blijft een derdeklasser, die trouwens verre van de derde klasse overheerst. Daartegen verliezen, zelfs buitenhuis is en blijft schandalig. Zulke ploegen moet je gewoon bij de nek grijpen, en niet zoals lammekes spelen. Bij Lokeren liggen de meeste ploegen boven, maar Leekens begrijpt de kunst van het punten pakken, zelfs al speelt zijn ploeg niet super.

Geluk dwing je trouwens af. Kortrijk kwam beter voor de dag, wat je ook beweren mag. Of ben jij zo ?nen die dat niet over zijn lippen kan krijgen als het over Kortrijk gaat?

Of ze de derde klasse overheersen of niet heeft hier nu werkelijk niks mee te zien. Voetbal heeft niks met logica te maken, anders zouden wij nooit met 4-0 winnen van Anderlecht of met 1-2 op Sclessin - en anders zou Racing Mechelen nooit (met penalties) winnen van ons. Dat Anderlecht, met zo'n historie, achterban en kwaliteit verliest van Kv Mechelen - is dat niet schandalig? Neen, dat is voetbal. Dat Club Brugge, met zo'n historie, achterban en een kwalitatief dertig keer zo sterke ploeg, op eigen veld verliest van rode lantaarn Roeselare - is dat niet schandalig? Neen, dat is voetbal. Dat Dender, eersteklasser, verliest van tweedeklasser Lierse, is dat niet schandalig? Neen, dat is voetbal. Catch my drift?

Speel je zelf voetbal? Dan begrijp je misschien beter wat ik wil zeggen. Wanneer je tegenover een (veel) betere ploeg komt te staan, dan leg je je kop ervoor, dan ga je er 101 procent voor, niet? Dat is wat wij doen tegen Anderlecht en tegen Standard, en dat is precies wat Racing Mechelen doet tegen ons of tegen Beerschot (dat in eigen huis met 1-4 werd vernederd). Kan je dat als 'grotere' ploeg niet vermijden? Wel neen, de geschiedenis leert ons dat je dat niet kan. Dat is nu eenmaal het charme van deze sport. En nu we het toch over Beerschot hebben - is het dat wat je wil? Een hele heenronde degradatievoetbal spelen (en waarschijnlijk nog voor enige tijd), en er (een ronde eerder) uitgekegeld worden door een derde klasser in eigen huis, met 1-4? We zijn veel gewend man, heel veel.

Wat Lokeren betreft, komaan man. De ploeg met de beste verdediging en met welgeteld ??n wapen (Mazou of hoe noemt hij - zoals Dury zegt is Lokeren zonder hem de helft niet waard) op eigen veld tegen eigen doel drukken verdient absoluut respect, en al zeker wanneer je er idd pijnlijk bent uitgegaan in de beker vier dagen voordien. Dit was gewoon een goede match, ik vind het onbegrijpelijk (werklijk on-be-grij-pe-lijk) dat hierover geklaagd wordt. We missen geluk, anders winnen we daar. Geluk dwing je af? Op wat slaat dat nu. Ik ga ergens wel akkoord, maar wat wil je nu eigenlijk zeggen? We trekken op Lokeren voluit ten aanval en kennen heel veel pech, we trappen tegen de paal en op de keeper en er net naast. Hoe moeten we dat geluk precies afdwingen? Defensief spelen, zodat je opnieuw een (andere) reden hebt om te klagen?

En wat zeg je over Kortrijk? Dat ze beter voor de dag kwamen? Je bedoelt in de derby? Jah, dat is zo, hetzelfde Kortrijk dat ondertussen al zo'n 25 (?) matchen ongeslagen is in eigen huis. Ook Gent, Genk, Standard en co gingen er voor de bijl. Ja, wat is onze Dury toch een smeerlap dat hij daar niet kan winnen, en wat zijn onze spelers toch geldwolven dat ze daar niet ten volle - als ware het niks - ten aanval trekken en er drie binnenstampen.

Zucht.