Auteur Topic: Verb. Regenboogstadion (fase ? - tribune C & BC (tribune vijvers))  (gelezen 160934 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline BorisB9

  • Leden
  • Berichten: 901
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase C)
« Reactie #100 Gepost op: oktober 31, 2016, 08:35:29 pm »
De vijver zal een 2-tal meter moeten versmallen voor de bouw van de nieuwe tribune. Dit is om de doorgang van de brandweer te kunnen garanderen.

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.247
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase C)
« Reactie #101 Gepost op: november 01, 2016, 12:00:01 am »
De vijver zal een 2-tal meter moeten versmallen voor de bouw van de nieuwe tribune. Dit is om de doorgang van de brandweer te kunnen garanderen.
Bron?

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase C)
« Reactie #102 Gepost op: november 01, 2016, 10:00:40 am »
De vijver zal een 2-tal meter moeten versmallen voor de bouw van de nieuwe tribune. Dit is om de doorgang van de brandweer te kunnen garanderen.

Ja, waar haal je dit?

Als ik kijk naar de plannen in het RUP, MER ... dan komt het plangebied helemaal niet tot aan de vijver.

Offline trollie

  • Leden
  • Berichten: 517
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase C)
« Reactie #103 Gepost op: november 01, 2016, 05:15:42 pm »
ik heb zaterdag gehoord dat ze tribune kant vijvers nu toch helemaal gaan afbreken(of er toch sterk aan denken) ipv volledig renoveren...

Offline essevee5381

  • Leden
  • Berichten: 513
  • SLC
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase C)
« Reactie #104 Gepost op: november 01, 2016, 08:11:17 pm »
ik heb zaterdag gehoord dat ze tribune kant vijvers nu toch helemaal gaan afbreken(of er toch sterk aan denken) ipv volledig renoveren...
Het zou blijkbaar goedkoper zijn dan renoveren.
South Lane Crew.

Offline Soulscream

  • Leden
  • Berichten: 3.065
  • Voice of the voiceless!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase C)
« Reactie #105 Gepost op: november 01, 2016, 08:39:09 pm »
Het zou blijkbaar goedkoper zijn dan renoveren.
in that case.. valt het te begrijpen, hoop alleen niet dat ze het dan op de lange baan schuiven.

Offline toptrainer

  • Leden
  • Berichten: 1.319
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase C)
« Reactie #106 Gepost op: november 01, 2016, 08:42:49 pm »
Zonder prijzen te kennen, had ik daar ook al aan gedacht. minder complex, snellere opbouw en volledig nieuw. niet onbelangrijk. ..

Laat willy maar een prijsje maken

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.247
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase C)
« Reactie #107 Gepost op: november 01, 2016, 11:23:04 pm »
-knip-
Laat willy maar een prijsje maken
Dat zal wel het geval zijn zoals tribune 2 en 4 die intussen nieuw gezet zijn...  8)

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase C)
« Reactie #108 Gepost op: november 02, 2016, 10:27:52 am »
Lijkt me ook logisch dat nieuw bouwen 'gemakkelijker' is dan verbouwen en dit voor verschillende redenen. Ik dacht dat men initieel verbouwen koos voor de (lagere?) prijs ...

Ik hoop dat ze afstappen van het idee om de skyboxen in de hoek te steken aan het zwembad, ik zie in de hoek liever normale tribunes zodat de kuip binnenin mooi rond is en niet onderbroken wordt en de skyboxen in het midden of bovenaan de lange rechte stukken (tribune kant vijvers en hoofdtribune).


Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase C)
« Reactie #109 Gepost op: november 02, 2016, 10:31:29 am »
Lijkt me ook logisch dat nieuw bouwen 'gemakkelijker' is dan verbouwen en dit voor verschillende redenen. Ik dacht dat men initieel verbouwen koos voor de (lagere?) prijs ...

Ik hoop dat ze afstappen van het idee om de skyboxen in de hoek te steken aan het zwembad, ik zie in de hoek liever normale tribunes zodat de kuip binnenin mooi rond is en niet onderbroken wordt en de skyboxen in het midden of bovenaan de lange rechte stukken (tribune kant vijvers en hoofdtribune).

Ik weet niet wat de plannen zijn maar denk dat hoek zwembad en hoek hoofdingang een beetje St.Truidensgewijs zal worden met een beperkt aantal plaatsen.

Ook wel raar dat ze nu pas inzien dat een nieuwbouw beter is. Is nochtans de recentste tribune. Nieuwbouw zal ook wel inhouden dat de capaciteit weer met 2400 naar beneden gaat en dat de activiteiten in de tussenverdieping niet meer kunnen wat financieel toch ook een serieus verlies zal zijn.

Edit: 2 reacties op zelfde citaat samengevoegd.
« Laatst bewerkt op: november 02, 2016, 02:14:22 pm door svennay »

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase C)
« Reactie #110 Gepost op: november 02, 2016, 10:41:16 am »
Ik weet niet wat de plannen zijn maar denk dat hoek zwembad en hoek hoofdingang een beetje St.Truidensgewijs zal worden met een beperkt aantal plaatsen.

Ja, en dat is net wat ik niet mooi vind ...
Initieel was dat niet de bedoeling denk ik, zie http://www.esseveeforum.be/index.php?topic=2457.0

Hopelijk bedenken ze zich.  ;)

Volgens mij is een 'dure verkoop' van een Meit? mogelijks een "plan-changer" op sportief vlak, maar ook op vlak van onze infrastructuur.

Het zou wel es kunnen dat door deze financi?le meevaller enkele plannen positief bijgestuurd worden.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase C)
« Reactie #111 Gepost op: november 02, 2016, 10:45:25 am »
& voor wat het waard is (maar indien correct toch van belang) vertelde mijn vader gisteren dat de interesse in de commerci?le panden maar matig zouden zijn. Zoals ik eerder schreef haken de ge?nteresseerden zeer hard af op de erfpacht die ze moeten nemen op de panden.

Iets wat ikzelf wel heel hard begrijp, tenzij de prijzen dan ook navenant zijn, maar gezien ze snel afhaken neem ik aan dat dit (nog) niet het geval is.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase C)
« Reactie #112 Gepost op: november 02, 2016, 10:58:23 am »
Ja, en dat is net wat ik niet mooi vind ...
Initieel was dat niet de bedoeling denk ik, zie http://www.esseveeforum.be/index.php?topic=2457.0

Hopelijk bedenken ze zich.  ;)

Volgens mij is een 'dure verkoop' van een Meit? mogelijks een "plan-changer" op sportief vlak, maar ook op vlak van onze infrastructuur.

Het zou wel es kunnen dat door deze financi?le meevaller enkele plannen positief bijgestuurd worden.

Dat een eventuele verkoop van Meite de plannen zou veranderen daar geloof ik niet in.
Ten eerste is Meite nog altijd eigendom van Lille en ten tweede kan er nog veel gebeuren eer Meite ooit kan verkocht worden. Een beetje zoals een dikke auto kopen met de een eventuele lottowinst.
De enige reden zou kunnen zijn dat er kapitaal vrijkomt als de geplande woonblokken en hotel er komen.

Online Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.657
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase C)
« Reactie #113 Gepost op: november 02, 2016, 11:03:09 am »
Als ze zo'n hoek met skyboxen maken, denk ik dat dat wel nog mooi zal zijn. Zo'n glaspartij kan nog mooi zijn met terraske en luxezetels

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase C)
« Reactie #114 Gepost op: november 02, 2016, 11:46:23 am »
Dat een eventuele verkoop van Meite de plannen zou veranderen daar geloof ik niet in.
Ten eerste is Meite nog altijd eigendom van Lille en ten tweede kan er nog veel gebeuren eer Meite ooit kan verkocht worden. Een beetje zoals een dikke auto kopen met de een eventuele lottowinst.

De club is verstandig genoeg om de beer nog niet te verkopen voor hij effectief geschoten is hoor.
Ik zei dan ook 'mogelijks', en dit om verschillende redenen, Meit? is nog niet van ons en is nog niet verkocht...

De enige reden zou kunnen zijn dat er kapitaal vrijkomt als de geplande woonblokken en hotel er komen.

Daar zou voor de ge?nteresseerden ook enkele serieuze hekelpunten in het dossier staan. Terwijl er sprake is om het hotel aan de kant van de expo te bouwen zouden de ontwikkelaars het hotel toch liever integreren in ??n van de twee appartementsblokken aan de kant vijver (voor het zicht wss, ...), ook het niet mogen uitbaten van een restaurant is een lastig dobbertje in het dossier gezien het hotel minstens 4 sterren moet hebben ...


Hopelijk allemaal geen rem op de plannen op korte termijn want volgens mij is het stadion volledig klaarhebben toch een van de prioriteiten als we voorsprong willen blijven houden op de andere clubs. In dat opzicht hebben we tov KVK nu een grote stap vooruit gemaakt ... maar er zijn nog clubs die met hun heten adem rond ons staan.





Offline Soulscream

  • Leden
  • Berichten: 3.065
  • Voice of the voiceless!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase C)
« Reactie #115 Gepost op: november 02, 2016, 05:47:53 pm »
& voor wat het waard is (maar indien correct toch van belang) vertelde mijn vader gisteren dat de interesse in de commerci?le panden maar matig zouden zijn. Zoals ik eerder schreef haken de ge?nteresseerden zeer hard af op de erfpacht die ze moeten nemen op de panden.

Iets wat ikzelf wel heel hard begrijp, tenzij de prijzen dan ook navenant zijn, maar gezien ze snel afhaken neem ik aan dat dit (nog) niet het geval is.
mja allee het zit weer allemaal goed in elkaar...

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.196
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase C)
« Reactie #116 Gepost op: november 03, 2016, 01:08:05 pm »
Ja, idd weinig interesse in die panden.
Wat hebben we nu? Manpower en Oxygen zeker? In de ruimte naast Manpower gaat de administratie van Essevee nu zelf gaan zitten.

Die tribune is overgins nog altijd niet volledig afgewerkt.

Offline Soulscream

  • Leden
  • Berichten: 3.065
  • Voice of the voiceless!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase C)
« Reactie #117 Gepost op: november 03, 2016, 06:21:46 pm »
Ja, idd weinig interesse in die panden.
Wat hebben we nu? Manpower en Oxygen zeker? In de ruimte naast Manpower gaat de administratie van Essevee nu zelf gaan zitten.

Die tribune is overgins nog altijd niet volledig afgewerkt.
vind ik een beetje jammer, vaak een onafgewerkt gevoel

Het stadion zet men ook niet genoeg in de kijker, laten opvallen s'avonds door verlichting doen ze niet, Waarom de bezoekersbrug niet nog wat extra cachet geven? Wanneer leggen ze de parking kant zwembad aan? Een website over het ganse project (zoals de ghelamco) had ook meer te weeg gebracht.

Bij Gent gebruiken ze dit echt als een marketing juweeltje... ik ben wel tevreden wat we doen als klein clubje maar heb toch het gevoel dat ze er niet alles uithalen...


Offline fan4ever

  • Leden
  • Berichten: 1.278
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase C)
« Reactie #118 Gepost op: november 03, 2016, 07:35:00 pm »
Lijkt me ook logisch dat nieuw bouwen 'gemakkelijker' is dan verbouwen en dit voor verschillende redenen. Ik dacht dat men initieel verbouwen koos voor de (lagere?) prijs ...

Ik hoop dat ze afstappen van het idee om de skyboxen in de hoek te steken aan het zwembad, ik zie in de hoek liever normale tribunes zodat de kuip binnenin mooi rond is en niet onderbroken wordt en de skyboxen in het midden of bovenaan de lange rechte stukken (tribune kant vijvers en hoofdtribune).

Eerder opgevangen dat verbouwing vnl vanuit politieke hoek kwam ipv nieuwbouw (iemand uit gemeenteraad met banden met Vanmaercke die destijds de vijvers bouwde).  Technisch kan WN idd veel sneller en goedkoper werken door de boel af te breken.  Maar gelukkig neemt gezond verstand soms alsnog de bovenhand.


Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.155
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase C)
« Reactie #119 Gepost op: november 04, 2016, 04:50:05 pm »
vind ik een beetje jammer, vaak een onafgewerkt gevoel

Het stadion zet men ook niet genoeg in de kijker, laten opvallen s'avonds door verlichting doen ze niet, Waarom de bezoekersbrug niet nog wat extra cachet geven? Wanneer leggen ze de parking kant zwembad aan? Een website over het ganse project (zoals de ghelamco) had ook meer te weeg gebracht.

Bij Gent gebruiken ze dit echt als een marketing juweeltje... ik ben wel tevreden wat we doen als klein clubje maar heb toch het gevoel dat ze er niet alles uithalen...


  Ik kan U perfect volgen.  Een mooie website van het stadion of een link en een knappe 3d tekeningen van de toekomstige afwerking hebben we nog steeds niet gezien.  Bij matchdagen ligt het stadion er van op afstand en van buiten veel te sfeerloos bij.  Op niet matchdagen is het al helemaal een sfeerloos iets.  Het stadion heeft echt een prachtige liging om alles rond het stadion dat tikje meer te geven en het stadion ook wat meer te doen opvallen.  Details werken namelijk af.  Maar ik denk ??nmaal het volledig af is we wel ledverlichting krijgen rondom in de kleuren van essevee en er wat meer licht zal te zien zijn in de ruimtes.  Die brug naar het stadion mogen ze ook eens nieuwe leuningen voor aanmaken en die brug wat verlichten.  Prachtige locatie en prachtig stadion.  Met wat simpele dingen kan men het nog meer doen uitblinken.  Nogmaals denk ik dat ze meer afwachten wanneer het volledig af is.  Denk dat ze dit ook wel beseffen.