Auteur Topic: Verb. Regenboogstadion (fase ? - tribune C & BC (tribune vijvers))  (gelezen 160908 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase C)
« Reactie #120 Gepost op: november 04, 2016, 05:09:20 pm »
Ik denk ook dat ze wachten tot alles klaar is ...

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase C)
« Reactie #121 Gepost op: november 04, 2016, 06:45:16 pm »
Dus :

- Geen website
- Geen 3D tekeningen
- Het ligt er sfeerloos bij op matchdagen
- Het ligt er nog sfeerlozer bij op andere dagen
- Te weinig kleur
- Te weinig details
- Leuningen te versleten
- Brug is niet verlicht


Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.655
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase C)
« Reactie #122 Gepost op: november 04, 2016, 06:50:19 pm »
Heb het al gezegd, net zoals in monchegladbach gewoon kleurleds in het dak steken. Zodat er een rode schijn is, wat zeer mooi is.

Offline Soulscream

  • Leden
  • Berichten: 3.065
  • Voice of the voiceless!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase C)
« Reactie #123 Gepost op: november 04, 2016, 08:07:11 pm »
Heb het al gezegd, net zoals in monchegladbach gewoon kleurleds in het dak steken. Zodat er een rode schijn is, wat zeer mooi is.
idd zou knap zijn, maar helaas moeten dingen weer in het belachelijke getrokken zoals de post hierboven...

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase C)
« Reactie #124 Gepost op: november 04, 2016, 08:49:58 pm »
Heb het al gezegd, net zoals in monchegladbach gewoon kleurleds in het dak steken. Zodat er een rode schijn is, wat zeer mooi is.

Er was toch globale LED sfeer ingeplanned?
Nu beetje stom want de kuip is maar voor ~1/4e klaar :)
Volgens mij komt het wel hoor.

+ we hebben toch al de LEDS in de bezoekersgedeelte dat ze aanpassen aan de kleuren van de ontvangende club?

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.655
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase C)
« Reactie #125 Gepost op: november 04, 2016, 09:17:07 pm »
Er was toch globale LED sfeer ingeplanned?
Nu beetje stom want de kuip is maar voor ~1/4e klaar :)
Volgens mij komt het wel hoor.

+ we hebben toch al de LEDS in de bezoekersgedeelte dat ze aanpassen aan de kleuren van de ontvangende club?

Mja als je dan toch al 2 nieuwe tribunes zet, met nieuwe daken. Kan je dat er toch meteen op plaatsen?

Offline fan4ever

  • Leden
  • Berichten: 1.278
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase C)
« Reactie #126 Gepost op: november 05, 2016, 12:29:52 am »
Er was toch globale LED sfeer ingeplanned?
Nu beetje stom want de kuip is maar voor ~1/4e klaar :)
Volgens mij komt het wel hoor.

+ we hebben toch al de LEDS in de bezoekersgedeelte dat ze aanpassen aan de kleuren van de ontvangende club?

Lijken mij details maar niet de kern van de zaak. Bij Gent lag het budget klaar en voor de eerste steen gelegd wisten alle investeerders wanneer hun kantoor of commerciele ruimte zou opgeleverd worden. Op die manier kunnen ook zij hun business plannen klaarstomen tegen de oplevering.
Hoe kan je nu bv in die bowling investeren wanneer je in de verste verte niet weet wanneer de zaak af is?

Een ander heikel punt, hoe krijg je de commerciele ruimtes kant vijvers verkocht wanneer mensen niet vlakbij kunnen parkeren? De fitness had uiteindelijk daar moeten zitten maar is met de beste plaats gaan lopen qua parkeermogelijkheden.  De club zou dan eventueel alle essevee gerelateerde zaken (kleedkamers, pers, spelershome....) naar die kant verhuizen zodat de commerciele ruimtes voorzien aan de huidige hoofdtribune zou goed mogelijk ingevuld kunnen worden en aansluiten op parkings.

Los daarvan heb ik er alle vertrouwen in dat begin 2017 de volgende fase start.


Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase C)
« Reactie #127 Gepost op: november 08, 2016, 09:44:40 am »
Regenboogstadion versneld vernieuwd
08/11/2016 via HLN

Het Regenboogstadion wordt versneld vernieuwd. Nu de twee nieuwe koptribunes zo goed als af zijn, volgt in 2017 de tribune kant vijvers.
"Er was eerst sprake van een renovatie, maar het wordt wellicht een nieuwbouw", zegt voorzitter Carl Balli?re.


"Er wordt ook bekeken om beide koptribunes te laten aansluiten op die nieuwe tribune, kant vijvers. We maken de plannen begin december bekend", aldus Balli?re. De eerste werken starten wellicht al in februari 2017. In de loop van 2018 volgt de bouw van een nieuwe hoofdtribune. De nieuwe voetbaltempel van zo'n 25 miljoen euro zal uiteindelijk 13.000 zitjes tellen. Er komt ook schot in de zaak rond de bouw van een viersterrenhotel met zeker 30 kamers op de vlakbijgelegen parking van Waregem Expo.

Bouwheer
"Er zijn nog twee kandidaten: een groep rond Alheembouw uit Roeselare en ION uit Waregem en een groep rond Eribo uit Waregem en Vanhout uit Geel", zegt burgemeester Vanryckeghem (CD&V). "Een jury buigt er zich op 15 november over."

De bouwheer wordt nog dit jaar aangeduid. Het bouwen van het hotel, aan de kant Zuiderlaan en oefenvelden, start in de loop van 2018. Het hotel met maximum vier verdiepingen komt op palen, zodat Expo geen parking verliest. Het hotel krijgt ook een lobby en bar, maar geen restaurant. Het blijft niet enkel bij een hotel. Aan de ingang van het stadion zijn drie woontorens van maximum twaalf verdiepingen gepland. Op een derde stuk grond op de hoek van de Zuiderlaan en Meersstraat kan een sport- of recreatiewinkel van 1.900 vierkante meter. Alle projecten zijn voor dezelfde bouwheer. De verkoop van de gronden brengt tot 8 miljoen euro op voor de verdere vernieuwing van het stadion. (LPS)

Bron: http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-waregem/regenboogstadion-versneld-vernieuwd-a2966758/

Offline Grompie

  • Leden
  • Berichten: 1.013
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase C)
« Reactie #128 Gepost op: november 08, 2016, 10:18:27 am »
Een ander heikel punt, hoe krijg je de commerciele ruimtes kant vijvers verkocht wanneer mensen niet vlakbij kunnen parkeren? De fitness had uiteindelijk daar moeten zitten maar is met de beste plaats gaan lopen qua parkeermogelijkheden.


Wat volgens mij nog in de plannen zat was een aanleg van extra parkeerplaatsen aan de kant van de nieuwe tribune. Geen idee hoe of waar precies maar er waren al bomen gekapt voor dat plan. Was zelfs iets van een klacht van de groene omdat ze een boom hadden weggedaan die niet mocht of iets dergelijks.

Denk dat de volgende fase van de bouw van het stadion afhankelijk is van de verkoop van de gronden van dat hotel en woonblokken of die ruimte nu verhuurd zijn of niet. Maar ik kan mis zijn.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase C)
« Reactie #129 Gepost op: november 08, 2016, 10:22:52 am »
Wat volgens mij nog in de plannen zat was een aanleg van extra parkeerplaatsen aan de kant van de nieuwe tribune. Geen idee hoe of waar precies maar er waren al bomen gekapt voor dat plan. Was zelfs iets van een klacht van de groene omdat ze een boom hadden weggedaan die niet mocht of iets dergelijks.

Klopt, wordt volgens mij pas gerealiseerd (lees: afgewerkt) eens tribune vijvers en de hoek klaar zijn.
Want dat is nu ook deels de doorgang waardoor alle werf-verkeer zal moeten.

Denk dat de volgende fase van de bouw van het stadion afhankelijk is van de verkoop van de gronden van dat hotel en woonblokken of die ruimte nu verhuurd zijn of niet. Maar ik kan mis zijn.

Blijkbaar niet, heb eerder de indruk dat het de hoofdtribune en de twee andere hoeken is die met die gelden aangepakt zal worden.

Offline Grompie

  • Leden
  • Berichten: 1.013
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase C)
« Reactie #130 Gepost op: november 08, 2016, 10:47:47 am »
Blijkbaar niet, heb eerder de indruk dat het de hoofdtribune en de twee andere hoeken is die met die gelden aangepakt zal worden.

Ah dan is de bouw van de tribune vijvers van iets anders afhankelijk maar aangezien de nieuwbouw aan de kant tribunes er volgend jaar komt zal er al wel geld gevonden zijn zeker?

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase C)
« Reactie #131 Gepost op: november 08, 2016, 11:44:47 am »
Als ze in februari beginnen is ze misschien klaar tegen de start van de CL in september.

Offline anthem12

  • Leden
  • Berichten: 23
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase C)
« Reactie #132 Gepost op: november 08, 2016, 12:35:48 pm »
Mooie vooruitzichten! Ik vermoed dat we bij deze fase ook rapper resultaat gaan zien aangezien er minder grondwerken moeten uitgeoefend worden? (Funderingen en plaat reeds aanwezig)

Offline Christophe

  • Leden
  • Berichten: 61
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase C)
« Reactie #133 Gepost op: november 08, 2016, 12:48:52 pm »
Lees ik het goed? Geen verbouwingen, en toch volledige nieuwbouw aan de vijverkant? En ze gaan in februari starten? Hoe gaan ze dat dan doen met de rest van het seizoen en de play-offs? En als ze wachten tot na de play-offs, hoe kan die tribune in godsnaam in 2 maanden klaar zijn, voor de start van het nieuwe seizoen?

Offline Grompie

  • Leden
  • Berichten: 1.013
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase C)
« Reactie #134 Gepost op: november 08, 2016, 01:08:43 pm »
Volgens wat er op HLN staat worden de plannen bekend gemaakt begin december, nog even geduld dus.  Vermoed dat dan alle informatie omtrent timing, en dergelijke bekend zal worden gemaakt.

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase C)
« Reactie #135 Gepost op: november 08, 2016, 01:12:52 pm »
Lees ik het goed? Geen verbouwingen, en toch volledige nieuwbouw aan de vijverkant? En ze gaan in februari starten? Hoe gaan ze dat dan doen met de rest van het seizoen en de play-offs? En als ze wachten tot na de play-offs, hoe kan die tribune in godsnaam in 2 maanden klaar zijn, voor de start van het nieuwe seizoen?

Ik vermoed dat ze gaan beginnen met de achterzijde h?. De tribune komt veel verder naar achter dan nu het geval is. Daar kunnen bijvoorbeeld al de grote betonpeilers geplaatst worden zonder aan de huidige structuur te raken.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase C)
« Reactie #136 Gepost op: november 08, 2016, 01:25:05 pm »
Ik vermoed dat ze gaan beginnen met de achterzijde h?. De tribune komt veel verder naar achter dan nu het geval is. Daar kunnen bijvoorbeeld al de grote betonpeilers geplaatst worden zonder aan de huidige structuur te raken.
Inderdaad. En hoe ze het ook aanpakken, als je op een bestaande site iets wil bouwen dan is er een periode waar er hinder zal zijn voor de toeschouwers. Afhankelijk van welke PO je speelt kan je natuurlijk de timing aanpassen. Bij PO2 kan je die tribune sluiten dan heb je nog meer dan plaats genoeg,  bij PO1 kan je later beginnen en het aantal bezoekers beperken gedurende de werken, zelfs bij sluiten van die tribune tijdens PO1 heb je nog een goede 9000 plaatsen over maar zit je met een probleem voor de VIP organisaties.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase C)
« Reactie #137 Gepost op: november 08, 2016, 02:56:28 pm »
Het kwam reeds ter sprake en volgens G. Titeca zou het inderdaad gaan om een toegebouwde hoek zoals in het Vandenstockstadion.

Persoonlijk vind ik dat geen goed en mooi idee ... VIP ruimtes en/of skyboxes zijn zoveel mooier ge?ntegreerd als ze door de tribune lopen zoals nu of bovenaan komen zoals in Gent.

Zo'n massief 'blok' die de mooie kuip helemaal onderbreekt zou ik echt jammer vinden, tenzij G+G Architecten echt met een baanbrekend ontwerp afkomen. (bang) afwachten dus?

Offline Justinho

  • Leden
  • Berichten: 1.030
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase C)
« Reactie #138 Gepost op: november 08, 2016, 02:58:48 pm »
Het kwam reeds ter sprake en volgens G. Titeca zou het inderdaad gaan om een toegebouwde hoek zoals in het Vandenstockstadion.

Persoonlijk vind ik dat geen goed en mooi idee ... VIP ruimtes en/of skyboxes zijn zoveel mooier ge?ntegreerd als ze door de tribune lopen zoals nu of bovenaan komen zoals in Gent.

Zo'n massief 'blok' die de mooie kuip helemaal onderbreekt zou ik echt jammer vinden, tenzij G+G Architecten echt met een baanbrekend ontwerp afkomen. (bang) afwachten dus?

Als die skyboxen vooraan voorzien zijn van enkele rijen outdoor-seats kan dat (zelfs esthetisch gezien) best wel meevallen.

Offline Soulscream

  • Leden
  • Berichten: 3.065
  • Voice of the voiceless!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase C)
« Reactie #139 Gepost op: november 08, 2016, 07:33:43 pm »
Het kwam reeds ter sprake en volgens G. Titeca zou het inderdaad gaan om een toegebouwde hoek zoals in het Vandenstockstadion.

Persoonlijk vind ik dat geen goed en mooi idee ... VIP ruimtes en/of skyboxes zijn zoveel mooier ge?ntegreerd als ze door de tribune lopen zoals nu of bovenaan komen zoals in Gent.

Zo'n massief 'blok' die de mooie kuip helemaal onderbreekt zou ik echt jammer vinden, tenzij G+G Architecten echt met een baanbrekend ontwerp afkomen. (bang) afwachten dus?

idd geen goed idee, hopelijk weer geen gemiste kans