Auteur Topic: Uitbreiding stadion  (gelezen 440373 keer)

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline Xavier Waterslaeghers

  • Leden
  • Berichten: 353
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #2280 Gepost op: oktober 04, 2010, 05:40:16 pm »
Vraag me af waarom er nog een nieuw stadion moet komen... (even advocaat van de duivel spelen..)

Voor de toekomst h?  ;) En tzal zoveel gezelliger zijn, een stadion van 12.000 toeschouwers dat maar voor de helft gevuld is  ;)

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #2281 Gepost op: oktober 04, 2010, 11:18:00 pm »
Ik vrees dat ze door te verhuizen voor een jaar ne helen hoop abonnees gaan verliezen en dat ze om hun nieuw stadion vol te krijgen echt wel serieuze inspanningen gaan moeten doen om die nadien terug te winnen. Reken daar nog eens bij dat we door die verhuis het thuisvoordeel zullen verliezen + dat het sportief nu al wat minder gaat, dan moeten ze wel oppassen dat ge met geen schitterende voetbaltempel in tweede staat... Iets om toch serieus over na te denken!

welk thuisvoordeel verliezen ? gelijkspelen tegen eupen en charleroi  ;) gaat dat dan ook al niet meer mogelijk zijn ?

nu ja ik schat toch dat voor meer dan 90 % van de supporters moeskroen verder ligt dan waregem. enkel voor enkele ten zuiden van waregem zal het dichter liggen.

Offline Bart

  • Leden
  • Berichten: 85
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #2282 Gepost op: oktober 05, 2010, 08:02:13 am »
Gisteren tijdens de supportersraad benadrukte Vincent Mannaert dat het helemaal niet zeker is of er al dan niet zal uitgeweken worden naar een ander stadion tijdens de bouwwerken. En indien er uitgeweken zal worden, is Moeskroen ??n van de pistes. Niet meer en niet minder.

Offline Fredje SVZW

  • Leden
  • Berichten: 1.267
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #2283 Gepost op: oktober 05, 2010, 12:36:36 pm »
Moeskroen is in elk geval gezellig, met een mooie overdekte staantribune achter de goal, perfect sfeervak, dus! No excuses anymore op dat gebied! Mij gaan ze daar in elk geval w?l zien! k Heb nochtans weinigen horen klagen dat ze naar Gent moesten voor de UEFA-cup? Toch ergens, logisch? Ons stadion voldeed toen niet, nu pakken ze dat (eindelijk) aan, en zou t weer niet goed zijn? Liever comfortabel in Moeskroen, dan allemaal samengepakt op 1 tribune (lees: onmogelijk!)

Offline die hard esseveeƫr

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #2284 Gepost op: oktober 06, 2010, 07:57:29 am »
Moeskroen is in elk geval gezellig, met een mooie overdekte staantribune achter de goal, perfect sfeervak, dus! No excuses anymore op dat gebied! Mij gaan ze daar in elk geval w?l zien! k Heb nochtans weinigen horen klagen dat ze naar Gent moesten voor de UEFA-cup? Toch ergens, logisch? Ons stadion voldeed toen niet, nu pakken ze dat (eindelijk) aan, en zou t weer niet goed zijn? Liever comfortabel in Moeskroen, dan allemaal samengepakt op 1 tribune (lees: onmogelijk!)
Ten eerste: ik denk dat ge't al vergeten zijt, maar er werd wel degelijk geklaagd dat we moesten uitwijken naar Gent voor onze Europese matchen.
Ten tweede: niemand zegt dat het niet goed is dat ze het stadion eindelijk eens aanpakken, maar dat is nog iets anders dan gelukkig zijn dat we een jaar op een ander moeten gaan spelen, h?.
Ten derde: als ik het goed voorheb, dan zouden in eerste instantie de tribunes achter de doelen aangepakt worden. Als die af zijn pas 1 voor 1 de 2 bestaande tribunes. Dus zouden we volgens mij nooit allemaal samengepakt moeten zitten op 1 tribune zoals jij het voorstelt. ( Dat zou trouwens niet mogen van de veiligheid denk ik. ) De piste om uit te wijken zou er volgens mij alleen maar komen om alles sneller te kunnen laten verlopen.

Offline ivantje

  • Leden
  • Berichten: 614
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #2285 Gepost op: oktober 06, 2010, 09:53:59 am »
Moeskroen is in elk geval gezellig, met een mooie overdekte staantribune achter de goal, perfect sfeervak, dus! No excuses anymore op dat gebied! Mij gaan ze daar in elk geval w?l zien! k Heb nochtans weinigen horen klagen dat ze naar Gent moesten voor de UEFA-cup? Toch ergens, logisch? Ons stadion voldeed toen niet, nu pakken ze dat (eindelijk) aan, en zou t weer niet goed zijn? Liever comfortabel in Moeskroen, dan allemaal samengepakt op 1 tribune (lees: onmogelijk!)
Ten eerste: ik denk dat ge't al vergeten zijt, maar er werd wel degelijk geklaagd dat we moesten uitwijken naar Gent voor onze Europese matchen.
Ten tweede: niemand zegt dat het niet goed is dat ze het stadion eindelijk eens aanpakken, maar dat is nog iets anders dan gelukkig zijn dat we een jaar op een ander moeten gaan spelen, h?.
Ten derde: als ik het goed voorheb, dan zouden in eerste instantie de tribunes achter de doelen aangepakt worden. Als die af zijn pas 1 voor 1 de 2 bestaande tribunes. Dus zouden we volgens mij nooit allemaal samengepakt moeten zitten op 1 tribune zoals jij het voorstelt. ( Dat zou trouwens niet mogen van de veiligheid denk ik. ) De piste om uit te wijken zou er volgens mij alleen maar komen om alles sneller te kunnen laten verlopen.
Klopt. Indien ze het zo aanpakken zijn er steeds drie tribunes beschikbaar, wat eigenlijk meer is dan nu het geval is.

Offline Rafa

  • Leden
  • Berichten: 1.325
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #2286 Gepost op: oktober 06, 2010, 11:34:27 am »
Dat zou willen zeggen dat we voor vier losse tribunes gaan en dat is niet de bedoeling.

De oefenmatchen deze zomer op Moeskroen zijn niet voor niets... op Moeskroen gespeeld.
Moet er verder geen tekening bij maken, zeker?

En ik was net tevreden dat we in Gent Europees gingen spelen. Een schitterend vak achter doel, prima tribunes voor de andere supporters die meer willen betalen voor een betere plaats, deftige VIP (toen was de onze nog niet zoals hij nu was) en het stadion was voor iedereen prima bereikbaar (auto, bus, trein, tram,...).
Chance dat er nog mannen van het "Rafa-kaliber" rondlopen op de Esseveematchen...ge zou der anders depressief van worden. - Fredje

Offline mutombo

  • Leden
  • Berichten: 564
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #2287 Gepost op: oktober 06, 2010, 12:14:00 pm »
Dat zou willen zeggen dat we voor vier losse tribunes gaan en dat is niet de bedoeling.

De oefenmatchen deze zomer op Moeskroen zijn niet voor niets... op Moeskroen gespeeld.
Moet er verder geen tekening bij maken, zeker?

En ik was net tevreden dat we in Gent Europees gingen spelen. Een schitterend vak achter doel, prima tribunes voor de andere supporters die meer willen betalen voor een betere plaats, deftige VIP (toen was de onze nog niet zoals hij nu was) en het stadion was voor iedereen prima bereikbaar (auto, bus, trein, tram,...).
Sta mij toe met uw laatste punt (bereikbaarheid) niet akkoord te gaan. Ik herinner me dat voor de match tegen ajax de arm der wet duchtig met boetes heeft gezwaaid voor verkeerd geparkeerde wagens. Maar uw auto correct kwijtraken is daar geen sinecure.
Voor de rest niet echt problemen om voor een korte tijd uit te wijken. Immers, het doel heiligt de middelen.

Offline mutske

  • Leden
  • Berichten: 1.385
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #2288 Gepost op: oktober 06, 2010, 02:42:46 pm »
Het gaat hierover een langdurige periode en niet zomaar enkele Europese matchen. Gent zal hun stadion ook nodig hebben. Dan zal het zoiets worden zoals in Brugge. Is Gent dan wel nog vragende partij hiervoor. Iedere weekend match, onderhoud & slijtage terrein, rondom de terreinen, ... Op zich zou ik het niet erg vinden op in Gent te gaan spelen aangezien ik op 5 minuten van het stadion woon.
Moeskroen zie ik toch als een betere oplossing. De huurprijs voor Essevee zal lager liggen, kans dat er mensen van de omgeving zullen komen kijken, al reeds enkele oefenmatchen gespeeld en dus al reeds gekend bij spelers en het bestuur, ...

Boer Boerie

  • Gast
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #2289 Gepost op: oktober 25, 2010, 10:05:12 am »
Plan is om idd het stadion in een trek om te bouwen.
Alles plat, veld opschuiven richting vijvers om zo meer ruimte te krijgen aan de huidige
hoofdtribune voor hun commerciele ruimtes.
2j Moeskroen zou dan de oplossing zijn.

Offline brunogoal

  • Leden
  • Berichten: 344
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #2290 Gepost op: oktober 25, 2010, 10:14:01 am »
Zou een spijtige zaak zijn. In 2 jaar zullen ze veel supporters verliezen.

Offline svzw25

  • Leden
  • Berichten: 326
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #2291 Gepost op: oktober 25, 2010, 08:16:15 pm »
Inderdaad, dan zouden er veel supporters wel 2 keer nadenken vooraleer ze naar essevee komen kijken..

Iedereen heeft zo wel zijn eigen mening over het stadion:
- ofwel volledig nieuw
    4 losse tribunes
    een arena
    3 tribunes
- ofwel verbouwing
    renovatie van de 2 huidige tribunes + 1 extra tribune
    renovatie van de 2 huidige tribunes + 2 extra tribunes
    Enkel hoofdtribune afsmijten
    enkel tribune kant vijvers afsmijten
- geen verbouwing of vernieuwing, niet nodig voor het huidig voetbal dat we brengen

" ik hoorde het van de schepen/manager/ben steward/ voorzitter/ supportersraad/ mijn kleinen teen"

En zo kan je nog 1001 jaar doorgaan.
Het zou verstandiger zijn dat we wachten met conclusies tot er officiele plannen en een maquette boven water komen.
   
   

Offline Nico the master

  • Leden
  • Berichten: 1.914
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #2292 Gepost op: oktober 25, 2010, 08:19:26 pm »
Inderdaad, dan zouden er veel supporters wel 2 keer nadenken vooraleer ze naar essevee komen kijken..

Iedereen heeft zo wel zijn eigen mening over het stadion:
- ofwel volledig nieuw
    4 losse tribunes
    een arena
    3 tribunes
- ofwel verbouwing
    renovatie van de 2 huidige tribunes + 1 extra tribune
    renovatie van de 2 huidige tribunes + 2 extra tribunes
    Enkel hoofdtribune afsmijten
    enkel tribune kant vijvers afsmijten
- geen verbouwing of vernieuwing, niet nodig voor het huidig voetbal dat we brengen

" ik hoorde het van de schepen/manager/ben steward/ voorzitter/ supportersraad/ mijn kleinen teen"

En zo kan je nog 1001 jaar doorgaan.
Het zou verstandiger zijn dat we wachten met conclusies tot er officiele plannen en een maquette boven water komen.
   
   

Hoe zou het daarmee zitten eigenlijk?
In een paar artikels en interviews gehoord dat ze toch volgend jaar in de zomer zouden willen starten met bouwen... blijft toch wel heel lang stil dan. :(

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #2293 Gepost op: oktober 25, 2010, 10:44:40 pm »
laat ons maar hopen dat we eerst wat beter gaan spelen ... het is wat overdreven om te zeggen maar kijk maar in roeselare, tubeke etc ze zijn daar "vet" met hun nieuw of vernieuwd stadion ...

WAEREGHEM

  • Gast
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #2294 Gepost op: oktober 25, 2010, 11:08:00 pm »
 ;D

We staan eens niet bij de eerste 6...


Offline sv_forever

  • Leden
  • Berichten: 3.182
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #2295 Gepost op: oktober 25, 2010, 11:44:00 pm »
;D

We staan eens niet bij de eerste 6...

? en :s

Offline Harry

  • Leden
  • Berichten: 1.450
    • EsseveeFans
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #2296 Gepost op: oktober 25, 2010, 11:57:18 pm »
Inderdaad, dan zouden er veel supporters wel 2 keer nadenken vooraleer ze naar essevee komen kijken..

Iedereen heeft zo wel zijn eigen mening over het stadion:
- ofwel volledig nieuw
    4 losse tribunes
    een arena
    3 tribunes
- ofwel verbouwing
    renovatie van de 2 huidige tribunes + 1 extra tribune
    renovatie van de 2 huidige tribunes + 2 extra tribunes
    Enkel hoofdtribune afsmijten
    enkel tribune kant vijvers afsmijten
- geen verbouwing of vernieuwing, niet nodig voor het huidig voetbal dat we brengen

" ik hoorde het van de schepen/manager/ben steward/ voorzitter/ supportersraad/ mijn kleinen teen"

En zo kan je nog 1001 jaar doorgaan.
Het zou verstandiger zijn dat we wachten met conclusies tot er officiele plannen en een maquette boven water komen.
   
   

Dat werd gisteren gezegd door de manager op de supporterslunch. Dus voor ge kritiek geeft...


"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur"

WAEREGHEM

  • Gast
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #2297 Gepost op: oktober 26, 2010, 12:11:38 am »
;D

We staan eens niet bij de eerste 6...

? en :s

Reactie op de post van svzw81. Hij had het over Tubeke en Roeselare, dus over degraderen. Het deed me lachen. We zijn nog niet in de helft van de competitie. Maar goed, we staan eens niet bij de eerste 6. Het is crisis.


Offline sv_forever

  • Leden
  • Berichten: 3.182
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #2298 Gepost op: oktober 26, 2010, 08:20:55 am »
;D

We staan eens niet bij de eerste 6...

? en :s

Reactie op de post van svzw81. Hij had het over Tubeke en Roeselare, dus over degraderen. Het deed me lachen. We zijn nog niet in de helft van de competitie. Maar goed, we staan eens niet bij de eerste 6. Het is crisis.

Ah ok, ja, op die manier. Inderdaad, er wordt hier snel gepanikeerd. We zijn inderdaad nog niet zo ver dat we moeten spreken van vechten tegen de degradatie, maar het gaat wel moeten beteren willen we binnen een paar weken niet plots echt onderaan staan, dus KOMAAN ESSEVEE!!!!!!

fox

  • Gast
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #2299 Gepost op: oktober 26, 2010, 09:25:09 am »
;D

We staan eens niet bij de eerste 6...

? en :s

Reactie op de post van svzw81. Hij had het over Tubeke en Roeselare, dus over degraderen. Het deed me lachen. We zijn nog niet in de helft van de competitie. Maar goed, we staan eens niet bij de eerste 6. Het is crisis.



Alles gaat naar wens. Er wordt goed voetval gespeeld en in de krant wordt er naar de wedstrijd Lierse - Zulte Waregem niet verwijzen als degradatieduel.