Auteur Topic: Uitbreiding stadion  (gelezen 440376 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline Boer_sammy

  • Leden
  • Berichten: 612
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #940 Gepost op: augustus 23, 2007, 01:10:47 pm »
hoeveel hadden we er ook al weer op de bekerfinale? 17.000? En dat is voor een absoluut hoogtepunt. Dus voor gewone competitiematchen ... denk dat we een max. hebben van 10.000.

Waaronder de helft successupporters :)
[ Henri Lloyd ]

Offline RedRoom

  • Leden
  • Berichten: 629
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #941 Gepost op: augustus 23, 2007, 01:13:56 pm »
Kijk het is simpel, eerst moeten er gewoon betere resultaten komen. Ik kan mij inbeelden dat het voetbal dat Essevee nu speelt veel investeerders afschrikt. Als we zo blijven spelen een heel seizoen dan wordt het gewoon 2e klasse punt. We gaan nie elke week zoveel geluk hebben gelik vorige week ?. Niemand gaat investeren in een ploeg die mogelijks naar 2e zakt

Genk en AZ kregen ook maar een nieuwe tempel als er resultaten kwamen die op iets leken. OK Ze speelden toen mss nog geen kampioen ofzo, maar der was geen degradatiegevaar, en als je een beetje realist bent dan weet je dat dit bij ons wel t geval is

@ essevee007: 11000-14000 man in gewone matchen ?? komaan...

In gewone matche zouden we mss maar 6000-7000 man hebben..
ja, zoals gent bv. een stad van 200.000 inwoners als ik het me goed heb en maar 8000 man gem. in het stadion


Tja ze spelen voorlopig ook nog in een gewoon stadion, je zal wel zien als het Artevelde stadion er eindelijk zal staan dan zal het zo goed als volzitten.

Offline DMQ

  • Leden
  • Berichten: 576
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #942 Gepost op: augustus 23, 2007, 07:53:15 pm »
Mensen mag ik eens vragen als je antwoord op iemand zijn post, toch soms wat minder in de aanval te gaan direct!!!

Iedereen heeft een andere mening en dus gaat niet iedereen akkoord zijn met de ene of de andere. Maar het moet gedaan zijn met al dat over en weer posten tegen elkaar dat trouwens meestal totaal offtopic is!!!!!

En als iemand vind dat een andere persoon hier op het forum bv veel emoticons gebruikt, dialect gebruikt of andere dingen doet moet hij dat zelf nie zeggen in een post of pm maar ons (de admins) een pm sturen wij zullen wel uitmaken wat kan of niet!!

Maar het gedrag van sommige hier moet veranderen, de laatste tijd doen er sommige niets anders dan op een andere zijn kap zitten!!!

Graag wat medewerking en respecteer elkaars mening!!!

dank u
de adminz
essevee till i die!!!

Offline agriculteur superb

  • Leden
  • Berichten: 61
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #943 Gepost op: augustus 23, 2007, 09:07:09 pm »
Zolang er geen investeerder gevonden worden, komt er geen stadion.  En investeerders gaan zich niet laten leiden door emotionele en prachtige voetbaltaferelen.  Ze gaan zich laten leiden door cijfers.  Cijfers waar ZW als club niks aan kan veranderen, wat de ambities van de club ook mogen zijn.

Voor zover ik het weet, is het de bedoeling om met 3 partijen te investeren : de club, priv?-initiatief ?n stad Waregem.
Priv?-investeerders kicken op winst (wie neemt het hen kwalijk), en die zouden ze normaal gezien moeten kunnen krijgen via o.m. het voorziene hotel (wegens tekort aan hotelkamers in Waregem is dit 1 van de grote vereisten van stad) en een "toren" met te verhuren kantoorruimte.
Verder veel gedroom over loges, feestzalen, enz...
Mits een concreet en geen megalomaan idee, zou dit op termijn wel eens een goeie oplossing kunnen zijn.
Waarom niet al die andere wij-hebben-geen-deftig-stadion-meer-ploegen een hak zetten en nog als (bijna) eerste aan de slag gaan?

Het enige wat mij in dat hele stadionverhaal toch wel een klein beetje verontrust, is dat alles over winst, investeringen, VIP's, loges, enz... gaat. En wat missen we hier in dit verhaal? Vermits het nog altijd over voetbal gaat : de gewone supporters.
Hopelijk zullen zij (lees : wij) niet letterlijk / figuurlijk in de kou blijven staan.

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.162
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #944 Gepost op: augustus 24, 2007, 08:25:07 pm »
Kijk het is simpel, eerst moeten er gewoon betere resultaten komen. Ik kan mij inbeelden dat het voetbal dat Essevee nu speelt veel investeerders afschrikt. Als we zo blijven spelen een heel seizoen dan wordt het gewoon 2e klasse punt. We gaan nie elke week zoveel geluk hebben gelik vorige week ?. Niemand gaat investeren in een ploeg die mogelijks naar 2e zakt

Genk en AZ kregen ook maar een nieuwe tempel als er resultaten kwamen die op iets leken. OK Ze speelden toen mss nog geen kampioen ofzo, maar der was geen degradatiegevaar, en als je een beetje realist bent dan weet je dat dit bij ons wel t geval is

@ essevee007: 11000-14000 man in gewone matchen ?? komaan...

is dat zo onrealistisch, man man, welke vuile pessimisten en mensen zonder ambitie, TUURLIJK VEEL MET DE TYPISCHE BELGISCHE MENTALITEIT, allemaal en alles op het voorhand zeggen van dat kan niet, of dat winnen we nooit of dat is onmogelijk, of content met een derde plaats of content met een top 10 plaats

typische belgische mentaliteit

Als je kijkt nr een Hennis en een clijsters daar heb je een mooi contrast

clijsters typisch belgisch.  Hennin, pure ambitie en optimistisch

juist bij onze rode duivels ook, ze verliezen, intervieuw, ja we hebben goed gespeeld ik zie het positief, man man

anderlecht in tijde verloor op chelsea met 1-0 en ze waren content....die van anderlecht

man een nieuw stadion brengt sportief succes, budget, geldsucces, en vooral supportersaantal...

maja denk er allemaal het uwe van, ik weet beter, en het bestuur ook.
« Laatst bewerkt op: augustus 24, 2007, 08:27:06 pm door essevee007 »

salout?

  • Gast
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #945 Gepost op: augustus 24, 2007, 08:57:41 pm »
Kijk het is simpel, eerst moeten er gewoon betere resultaten komen. Ik kan mij inbeelden dat het voetbal dat Essevee nu speelt veel investeerders afschrikt. Als we zo blijven spelen een heel seizoen dan wordt het gewoon 2e klasse punt. We gaan nie elke week zoveel geluk hebben gelik vorige week ?. Niemand gaat investeren in een ploeg die mogelijks naar 2e zakt

Genk en AZ kregen ook maar een nieuwe tempel als er resultaten kwamen die op iets leken. OK Ze speelden toen mss nog geen kampioen ofzo, maar der was geen degradatiegevaar, en als je een beetje realist bent dan weet je dat dit bij ons wel t geval is

@ essevee007: 11000-14000 man in gewone matchen ?? komaan...

is dat zo onrealistisch, man man, welke vuile pessimisten en mensen zonder ambitie, TUURLIJK VEEL MET DE TYPISCHE BELGISCHE MENTALITEIT, allemaal en alles op het voorhand zeggen van dat kan niet, of dat winnen we nooit of dat is onmogelijk, of content met een derde plaats of content met een top 10 plaats

typische belgische mentaliteit

Als je kijkt nr een Hennis en een clijsters daar heb je een mooi contrast

clijsters typisch belgisch.  Hennin, pure ambitie en optimistisch

juist bij onze rode duivels ook, ze verliezen, intervieuw, ja we hebben goed gespeeld ik zie het positief, man man

anderlecht in tijde verloor op chelsea met 1-0 en ze waren content....die van anderlecht

man een nieuw stadion brengt sportief succes, budget, geldsucces, en vooral supportersaantal...

maja denk er allemaal het uwe van, ik weet beter, en het bestuur ook.
ok. wy zyn allemaal dom en jij bent slim. jij bent realist en wij surrealist... veel mensen zijn ons verleden nog niet vergeten, daarmee dat we op zekerheid willen spelen.. en niet overmoedig worden. ok , we moeten vooruit, maar laat dat stap voor stap gaan. En niet met reuzesprongen. Hopelijk denkt het bestuur er ook zo over.

forza essevee

  • Gast
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #946 Gepost op: augustus 24, 2007, 09:08:01 pm »
Kijk het is simpel, eerst moeten er gewoon betere resultaten komen. Ik kan mij inbeelden dat het voetbal dat Essevee nu speelt veel investeerders afschrikt. Als we zo blijven spelen een heel seizoen dan wordt het gewoon 2e klasse punt. We gaan nie elke week zoveel geluk hebben gelik vorige week ?. Niemand gaat investeren in een ploeg die mogelijks naar 2e zakt

Genk en AZ kregen ook maar een nieuwe tempel als er resultaten kwamen die op iets leken. OK Ze speelden toen mss nog geen kampioen ofzo, maar der was geen degradatiegevaar, en als je een beetje realist bent dan weet je dat dit bij ons wel t geval is

@ essevee007: 11000-14000 man in gewone matchen ?? komaan...

is dat zo onrealistisch, man man, welke vuile pessimisten en mensen zonder ambitie, TUURLIJK VEEL MET DE TYPISCHE BELGISCHE MENTALITEIT, allemaal en alles op het voorhand zeggen van dat kan niet, of dat winnen we nooit of dat is onmogelijk, of content met een derde plaats of content met een top 10 plaats

typische belgische mentaliteit

Als je kijkt nr een Hennis en een clijsters daar heb je een mooi contrast

clijsters typisch belgisch.  Hennin, pure ambitie en optimistisch

juist bij onze rode duivels ook, ze verliezen, intervieuw, ja we hebben goed gespeeld ik zie het positief, man man

anderlecht in tijde verloor op chelsea met 1-0 en ze waren content....die van anderlecht

man een nieuw stadion brengt sportief succes, budget, geldsucces, en vooral supportersaantal...

maja denk er allemaal het uwe van, ik weet beter, en het bestuur ook.
ok. wy zyn allemaal dom en jij bent slim. jij bent realist en wij surrealist... veel mensen zijn ons verleden nog niet vergeten, daarmee dat we op zekerheid willen spelen.. en niet overmoedig worden. ok , we moeten vooruit, maar laat dat stap voor stap gaan. En niet met reuzesprongen. Hopelijk denkt het bestuur er ook zo over.
Idd, we moeten stap voor stap streven naar dat professionalisme en geen reuzesprongen nemen ;)

Crudo

  • Gast
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #947 Gepost op: augustus 24, 2007, 11:27:02 pm »
Kijk het is simpel, eerst moeten er gewoon betere resultaten komen. Ik kan mij inbeelden dat het voetbal dat Essevee nu speelt veel investeerders afschrikt. Als we zo blijven spelen een heel seizoen dan wordt het gewoon 2e klasse punt. We gaan nie elke week zoveel geluk hebben gelik vorige week ?. Niemand gaat investeren in een ploeg die mogelijks naar 2e zakt

Genk en AZ kregen ook maar een nieuwe tempel als er resultaten kwamen die op iets leken. OK Ze speelden toen mss nog geen kampioen ofzo, maar der was geen degradatiegevaar, en als je een beetje realist bent dan weet je dat dit bij ons wel t geval is

@ essevee007: 11000-14000 man in gewone matchen ?? komaan...

is dat zo onrealistisch, man man, welke vuile pessimisten en mensen zonder ambitie, TUURLIJK VEEL MET DE TYPISCHE BELGISCHE MENTALITEIT, allemaal en alles op het voorhand zeggen van dat kan niet, of dat winnen we nooit of dat is onmogelijk, of content met een derde plaats of content met een top 10 plaats

typische belgische mentaliteit

Als je kijkt nr een Hennis en een clijsters daar heb je een mooi contrast

clijsters typisch belgisch.  Hennin, pure ambitie en optimistisch

juist bij onze rode duivels ook, ze verliezen, intervieuw, ja we hebben goed gespeeld ik zie het positief, man man

anderlecht in tijde verloor op chelsea met 1-0 en ze waren content....die van anderlecht

man een nieuw stadion brengt sportief succes, budget, geldsucces, en vooral supportersaantal...

maja denk er allemaal het uwe van, ik weet beter, en het bestuur ook.
  :o oproep aan het bestuur: verkoop al de goede spelers en bouw een stadion in de plaats, de prestaties zullen beter worden...

nee serieus, ambitie is idd goed, maar t moe realistisch blijven ?. wij dromen allemaal van een kuip van 20000 man, van een 2e genk... maar t moe nu eenmaal een beetje voorzichtig gebeuren, want voor je t weet zitten we weer in 4e

svzw sup

  • Gast
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #948 Gepost op: augustus 25, 2007, 11:58:58 am »
Kijk het is simpel, eerst moeten er gewoon betere resultaten komen. Ik kan mij inbeelden dat het voetbal dat Essevee nu speelt veel investeerders afschrikt. Als we zo blijven spelen een heel seizoen dan wordt het gewoon 2e klasse punt. We gaan nie elke week zoveel geluk hebben gelik vorige week ?. Niemand gaat investeren in een ploeg die mogelijks naar 2e zakt

Genk en AZ kregen ook maar een nieuwe tempel als er resultaten kwamen die op iets leken. OK Ze speelden toen mss nog geen kampioen ofzo, maar der was geen degradatiegevaar, en als je een beetje realist bent dan weet je dat dit bij ons wel t geval is

@ essevee007: 11000-14000 man in gewone matchen ?? komaan...

is dat zo onrealistisch, man man, welke vuile pessimisten en mensen zonder ambitie, TUURLIJK VEEL MET DE TYPISCHE BELGISCHE MENTALITEIT, allemaal en alles op het voorhand zeggen van dat kan niet, of dat winnen we nooit of dat is onmogelijk, of content met een derde plaats of content met een top 10 plaats

typische belgische mentaliteit

Als je kijkt nr een Hennis en een clijsters daar heb je een mooi contrast

clijsters typisch belgisch.  Hennin, pure ambitie en optimistisch

juist bij onze rode duivels ook, ze verliezen, intervieuw, ja we hebben goed gespeeld ik zie het positief, man man

anderlecht in tijde verloor op chelsea met 1-0 en ze waren content....die van anderlecht

man een nieuw stadion brengt sportief succes, budget, geldsucces, en vooral supportersaantal...

maja denk er allemaal het uwe van, ik weet beter, en het bestuur ook.

- az won eerst de eufa cup, met toen nog hun stadionnetje van 8000 man

en 11000 - 14000 is een een stijging van de toeschouwers met 60-70 % .. Niet echt realistisch he. (Vergelijk maar met nederland :P)

Offline DMQ

  • Leden
  • Berichten: 576
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #949 Gepost op: augustus 25, 2007, 02:17:50 pm »
mensen iedereen heeft zijn mening, dus antwoord op een deftige manier op hun post!!!

dank u
the adminz
essevee till i die!!!

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.162
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #950 Gepost op: augustus 26, 2007, 02:44:50 pm »
heel mis ?,
Kijk het is simpel, eerst moeten er gewoon betere resultaten komen. Ik kan mij inbeelden dat het voetbal dat Essevee nu speelt veel investeerders afschrikt. Als we zo blijven spelen een heel seizoen dan wordt het gewoon 2e klasse punt. We gaan nie elke week zoveel geluk hebben gelik vorige week ?. Niemand gaat investeren in een ploeg die mogelijks naar 2e zakt

Genk en AZ kregen ook maar een nieuwe tempel als er resultaten kwamen die op iets leken. OK Ze speelden toen mss nog geen kampioen ofzo, maar der was geen degradatiegevaar, en als je een beetje realist bent dan weet je dat dit bij ons wel t geval is

@ essevee007: 11000-14000 man in gewone matchen ?? komaan...

is dat zo onrealistisch, man man, welke vuile pessimisten en mensen zonder ambitie, TUURLIJK VEEL MET DE TYPISCHE BELGISCHE MENTALITEIT, allemaal en alles op het voorhand zeggen van dat kan niet, of dat winnen we nooit of dat is onmogelijk, of content met een derde plaats of content met een top 10 plaats

typische belgische mentaliteit

Als je kijkt nr een Hennis en een clijsters daar heb je een mooi contrast

clijsters typisch belgisch.  Hennin, pure ambitie en optimistisch

juist bij onze rode duivels ook, ze verliezen, intervieuw, ja we hebben goed gespeeld ik zie het positief, man man

anderlecht in tijde verloor op chelsea met 1-0 en ze waren content....die van anderlecht

man een nieuw stadion brengt sportief succes, budget, geldsucces, en vooral supportersaantal...

maja denk er allemaal het uwe van, ik weet beter, en het bestuur ook.

- az won eerst de eufa cup, met toen nog hun stadionnetje van 8000 man

en 11000 - 14000 is een een stijging van de toeschouwers met 60-70 % .. Niet echt realistisch he. (Vergelijk maar met nederland :P)

heel mis ziet dat er veel uit hun botten slaan

az heeft de uefa cup niet gewonnen, was gewoon de finale en dit zelfs  in 1980'  .... en de laatste 7 jaar tss plaats 14 en 8 geeindigd

en nu 2 jaar in de top 4

dusja
« Laatst bewerkt op: augustus 26, 2007, 02:47:27 pm door essevee007 »

Offline Vossie

  • Leden
  • Berichten: 436
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #951 Gepost op: augustus 26, 2007, 03:07:49 pm »
@ hierboven.

AZ heeft nog nooit een thuiswedstrijd verloren in de Europa Cup; de reeks omvat nu 30 wedstrijden. Vorig jaar kwartfinale, en 3 jaar geleden halve finale. Laatste jaren sterk bezig in de competitie. Daarmee trek je veel toeschouwers aan.
« Laatst bewerkt op: augustus 26, 2007, 03:09:21 pm door Vossie »

Offline Belgarion

  • Leden
  • Berichten: 112
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #952 Gepost op: augustus 27, 2007, 11:14:48 am »
Heeft er iemand eigenlijk aan gedacht wie er voor de financi?n zal zorgen?

Of wordt er van uit gegaan dat Stad Waregem, w??ral, voor alle kosten moet opdraaien?

Offline tomassi

  • Leden
  • Berichten: 303
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #953 Gepost op: augustus 27, 2007, 11:37:35 am »
zoals al, v??k, aangehaald, zullen de kosten gedeeld worden tussen 3 partners; Stad Waregem, SVZW en priv?-investeerders.

Offline bloempot

  • Leden
  • Berichten: 1.013
  • SFEER is geen misdaad!
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #954 Gepost op: september 11, 2007, 12:32:56 pm »
Zulte Waregem telt 4300 abonneesHet management van Zulte Waregem kijkt met een tevreden gevoel naar de zomermaanden terug. Er gingen ruim 4300 abonnementen over de toonbank. Dat is een evenaring van vorig seizoen, toen Zulte Waregem via de beker van Belgi? een ticket voor de UEFA Cup afdwong. Ook op commercieel vlak zet Essevee een stap vooruit.

Dankzij de stijging van de inkomsten kon de West-Vlaamse club de dagelijkse werking verder uitbouwen. Er kwam een boekhouder en een commercieel medewerker bij. Vanaf 1 oktober treedt Heidi Selleslagh in dienst als commercieel manager.

"De uitbreiding van het dagelijkse team moet SVZW in staat stellen om gepast in te spelen op de toenemende juridische, financi?le en logistieke verplichtingen die opgelegd worden aan professionele voetbalclubs," stelt algemeen directeur Vincent Mannaert op de clubsite. "Daarenboven kan er nu nog gerichter werk worden gemaakt van een verbeterde service aan zowel supporters als commerci?le partners."

Zulte Waregem investeerde in een fitnessruimte en dokterskabinet op het jeugdcentrum. Er zijn plannen voor de aanleg van een kunstgrasveld. Het restaurant, de businessruimtes, de perszaal en het onthaal werden in een nieuw kleedje gestopt.

Om op commercieel verder te kunnen blijven groeien is een grondige renovatie van het Regenboogstadion een conditio sine qua non. Achter de schermen lopen onderhandelingen met de diverse overheden. Zulte Waregem schermt met een aantal potenti?le investeerders.(voetbalbelgie.be)

Offline boer boer

  • Leden
  • Berichten: 444
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #955 Gepost op: september 13, 2007, 08:50:34 am »
Een artikel uit De Tijd van vandaag leert iets over de verborgen agenda's van sommigen, en zet de zwevers met hun beide voetjes terug op de grond:

Citaat
Voetbalstadion stootkar voor winkelcentrum
VASTGOED Projectontwikkelaars op zoek naar geschikte locatie

Akkoord, grondige aanpassingen van enkele voetbalstadions dringen zich op. Maar iedereen weet dat de mindere resultaten van onze clubs op Europees vlak niets te maken hebben met de grootte van onze stadions. Een kleine wagen kan in snelheid toch ook niet optornen tegen een sportwagen. De budgetten van de Belgische clubs zullen nooit de vergelijking kunnen doorstaan met die van Spanje, Itali?, Duitsland, Engeland en andere.

Tot zover een inleidende vaststelling. In de rand van de nieuwe stadiondromen zijn er projectontwikkelaars, shoppingcentra en/of winkelketens die hopen inplantingen te verkrijgen op locaties die uit oogpunt van de ruimtelijke ordening nooit te verantwoorden zijn. Anderlecht en Brugge zijn typische voorbeelden.

Laten we dit toelichten met het geval Brugge. Grotere winkelketens nemen een projectontwikkelaar (of omgekeerd) in de arm om in de open ruimte (Loppem) een nieuwe locatie los te weken. De stootkar is koning voetbal. De ketens beloven via een ontwikkelaar een groot stadion, door hen gefinancierd, met als tegenprestatie de inplanting van een nieuw shoppingcentrum.

Dat is op zijn minst een eigenaardige combinatie. Van synergie is er geen sprake. Daaraan storen de grotere ketens zich niet. Een nieuwe commerci?le vestiging is het doel.

Open ruimte

Een nieuw stadion, laat staan een nieuw winkelcentrum, in Loppem is uit stedenbouwkundig oogpunt nooit goed te praten. Het nieuwe winkelcentrum ligt in een open ruimte. Dat weet ook de projectontwikkelaar. Dan maar de politiek inschakelen. De afbakening van het Regionaal Stedelijk gebied Brugge - waarover sinds lang een akkoord bestaat - zou moeten worden gewijzigd en uitgebreid met net de zone van het nieuwe 'winkel- en voetbalproject'. Dat is grof spel. Er werden politici, kabinetsleden en ambtenaren voor minder veroordeeld. Maar ja een projectontwikkelaar kan het altijd proberen.

Het commercieel project in Loppem zou de creatie van 1.200 jobs betekenen voor de regio. Dat is pure onzin. Een euro kan slechts eenmaal worden uitgegeven. Door de zuivere verplaatsing van koopkracht of consumptie van Brugge en de randgemeenten naar de nieuwe locatie zullen er in dezelfde periode 1.200 jobs (zelfstandigen en werknemers) verloren gaan in de bestaande zaken. De lokale winkeliers van de regio Brugge worden de dupe. En het aantrekken van extra kopers berust op geen enkele basis.

Een ander lachertje is het nieuwe modewoord 'funshopping'. Voetbalsupporters en shoppen, vreemde combinatie. Zeg nu eens eerlijk: waar is het leukst winkelen: in een koele omgeving van een voetbalstadion of in de binnenstad van Brugge?

Kosten

Om een investering van 75 miljoen euro en bijgaande operationele en onderhoudskosten rendabel te maken, moet het aantal toeschouwers per wedstrijd met gemiddeld 15.000 personen omhoog. Dat is ondenkbaar. Club Brugge zit nu al aan zijn maximum. Vergeet niet dat door de groei van voetbalclub AA Gent de 'catchment area' zal verminderen. Cercle Brugge en Roeselare trekken ook meer en meer publiek aan.

Daarenboven zou de overheid over de brug moeten komen voor de hoge kosten van de aanpassing van de wegeninfrastructuur. Ook dat is niet te verantwoorden.

Een andere bedenking houdt verband met de hoge investeringskosten die de lokale en de centrale overheid hebben gedragen om het Jan Breydelstadion aan te passen voor Euro2000. Daar heeft niet de lokale bevolking nut uitgehaald.

Op een ogenblik dat iedereen de binnensteden wil revitaliseren, mag men de koopkracht niet wegtrekken ten voordele van voetbal-shoppingcentra in de open ruimte. Onze clubs moeten ook met de voeten op de grond blijven.

En zou een beter evenwicht tussen de clubs van eerste klasse niet een grotere zegen zijn voor het Belgisch voetbal? Het Belgisch voetbal is veel meer dan vijf topploegen.

13/09/2007 - Copyright ? De TIJD
[unquote]

fox

  • Gast
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #956 Gepost op: september 13, 2007, 01:36:25 pm »
vergist van gastenboek zeker  :-\
wat heeft fc loppem van de situatie in waregem te maken?


Omdat de lijn kan doorgetrokken worden naar Waregem

"Op een ogenblik dat iedereen de binnensteden wil revitaliseren, mag men de koopkracht niet wegtrekken ten voordele van voetbal-shoppingcentra in de open ruimte. Onze clubs moeten ook met de voeten op de grond blijven."

"In de rand van de nieuwe stadiondromen zijn er projectontwikkelaars, shoppingcentra en/of winkelketens die hopen inplantingen te verkrijgen op locaties die uit oogpunt van de ruimtelijke ordening nooit te verantwoorden zijn. Dat is op zijn minst een eigenaardige combinatie. Van synergie is er geen sprake. Daaraan storen de grotere ketens zich niet. Een nieuwe commerci?le vestiging is het doel."


De synergieen waar velen het hier over hebben worden in vraag gesteld.  Er wordt ook gesteld dat het niet goed is voor de waregemse binnenstad.

"Om een investering van 75 miljoen euro en bijgaande operationele en onderhoudskosten rendabel te maken, moet het aantal toeschouwers per wedstrijd met gemiddeld 15.000 personen omhoog. Dat is ondenkbaar. Club Brugge zit nu al aan zijn maximum. Vergeet niet dat door de groei van voetbalclub AA Gent de 'catchment area' zal verminderen. Cercle Brugge en Roeselare trekken ook meer en meer publiek aan."

Neem dat dit bij ons 25 miljoen is dan moeten we aan 5000 extra komen wat ondenkbaar, want bijna een verdubbeling is van ons huidig aantal!

Al bij al een interessant artikel dat de zaak ook eens vanuit een ander standpunt bekijkt.



Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.162
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #957 Gepost op: september 13, 2007, 02:50:13 pm »
Fox kent er nts van, en met je geleerde praat altijd.

Ik weet veel meer uit goede bronnen, is hier al iemand van waregem geweest in de zaak en in ander bedrijf, om erover te komen spreken en zij zeggen allen hetzelfde wat ik hier al massa's veel heb neergeschreven op dit forum...denk niet dat ik mij ga bezig houden met dingen uit de duim te zuigen en hier wat op te zetten.

+ het bestuur heeft mijn woorden( bedoel hetgene ik ook zeg) ook al massa's keer gebruikt in artikels (intervieuws)... waregem kan mits goede aanpak makkelijk spelen voor een 10 tot 15 000 man (topmatchen)

maja typisch belgisch zoals velen, geen ambitie, pessimistisch tot en met, denken dat er nts kan lukken, dit is Belgie op sportgebied...

de enige echte niet belgische mentaliteitssporters zijn HENNIN, BOONEN...

kzeg der gewoon niets op, indien ze de nodige investeerders hebben, zul je wel zien...

heeft geen nut van hier te zitten discuteren
« Laatst bewerkt op: september 13, 2007, 02:52:09 pm door essevee007 »

fox

  • Gast
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #958 Gepost op: september 13, 2007, 02:59:14 pm »
Fox kent er nts van, en met je geleerde praat altijd.

Ik weet veel meer uit goede bronnen, is hier al iemand van waregem geweest in de zaak en in ander bedrijf, om erover te komen spreken en zij zeggen allen hetzelfde wat ik hier al massa's veel heb neergeschreven op dit forum...denk niet dat ik mij ga bezig houden met dingen uit de duim te zuigen en hier wat op te zetten.

+ het bestuur heeft mijn woorden( bedoel hetgene ik ook zeg) ook al massa's keer gebruikt in artikels (intervieuws)... waregem kan mits goede aanpak makkelijk spelen voor een 10 tot 15 000 man (topmatchen)

maja typisch belgisch zoals velen, geen ambitie, pessimistisch tot en met, denken dat er nts kan lukken, dit is Belgie op sportgebied...

de enige echte niet belgische mentaliteitssporters zijn HENNIN, BOONEN...

kzeg der gewoon niets op, indien ze de nodige investeerders hebben, zul je wel zien...

heeft geen nut van hier te zitten discuteren

U hebt gelijk.  De tijd is pulp en men weet daar niet waar men het over heeft.  Speel trouwens maar weer lekker op de man, precies wel uw specialiteit

Offline carlitos

  • Leden
  • Berichten: 115
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #959 Gepost op: september 13, 2007, 03:34:51 pm »
Fox kent er nts van, en met je geleerde praat altijd.

Een normale mens noemt dat een 'discussie', of beter nog: argumenteren !
Nota bene iets waar jij weinig kaas van gegeten hebt met uw populistische praat...

Hoeveel keer ga je hier nu nog herhalen dat je er zeker van bent dat er 15 ? 20.000 man zou komen, dat we allemaal (vuile) pessimisten zijn, dat je het 'uit goede bron' vernomen hebt en dat het bestuur het zelf al meerdere malen heeft verkondigd!?

Wat Fox en ikzelf (en nog anderen) in dit topic proberen te doen is met argumenten (in uw ogen 'geleerde praat') naar voor komen om op een realistische manier te discussieren over de toekomstplannen van ons stadion. Het eerste gestaafde argument moet ik van u nog lezen, want samenraapsels van 35 interviews geven nog geen duidelijk beeld van wat de concrete of haalbare plannen zijn voor het stadion. Er is al zoveel over geschreven en gezeverd dat de realiteit wel eens ver van uw hersenspinsels zou kunnen liggen.


En kwestie van ook eens uw tactiek van herhaling toe te passen:

Ik geloof niet dat 15 ? 20.000 toeschouwers haalbaar is om de simpele reden dat we in onze regio zo geen achterban/hinterland hebben die dit mogelijk maakt. Vele andere clubs die dat wel halen of kunnen halen (Gent, Brugge, Anderlecht, Genk, AZ, ...) liggen ofwel in een zeer dichtbevolkt gebied, hebben meestal al een jarenlange tradtitie op het hoogste niveau of zijn de enige voetbalclub in een z??r grote regio. Wij zijn geen topclub met jarenlange traditie en supportersclubs over het ganse land, hebben niet zo een groot hinterland en hebben 3 andere eersteklasseclubs binnen een straal van 30km!!

Een club moet groeien, maar niet ten koste van alles en zeker niet van zichzelf. Kijk naar KSV Waregem in de jaren '90, zou je dat graag opnieuw zien gebeuren?