Auteur Topic: [17] MEITE Soualiho - ex speler  (gelezen 124643 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.649
  • Essevee!
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #40 Gepost op: oktober 03, 2016, 05:17:42 pm »
We zijn ook 'maar' zulte waregem ook he. Uiteindelijk moeten ze het nog allemaal bewijzen bij een topclub ee

Online toptrainer

  • Leden
  • Berichten: 1.319
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #41 Gepost op: oktober 03, 2016, 08:50:58 pm »
Dacht ik eerst ook, maar als je de echte feiten hoort.... Enkel bij Kums hebben we niet het onderste uit de kast gehaald, om de gekende reden. Al viel het daar ook nog mee.

Sylla was kreupel toen hij vertrok, op bijna al de rest een mooie doorverkoop kunnen onderhandelen. Is op lange termijn meestal nog meer waard dan een ??nmalig bedrag...
Welke voorbeelden ken je nog, waar we te weinig voor kregen?

Agree. Levert dikwijls meer op net omdat wij niet de miljoenen kunnen vragen (ale vragen wel, krijgen niet). Ook meer kans door verkoop naar buitenland en dat moet dan vaak via topclub in Belgi?. ..

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.261
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #42 Gepost op: oktober 03, 2016, 11:15:51 pm »
Als we europees halen moeten we onze kern trachten t ebehouden.  Altijd beetje dom als je dan europees haalt je geen europees kan spelen met dat team die het behaalde.  Ook zal de waarde van de spelers enkel nog stijgen in een deftige campagne.  Essevee zal wel moeilijker worden in de onderhandelingen.  Wordt eens dringend tijd ook.  Been stijf houden en neen is neen en grote bedragen durven vragen en niet plooien.  Op alle vlak zijn we top bezig maar op vlak van onderhandeling moet men minder soft worden.  Niet enkel voor het geld, maar ook voor de sterke ploeg te behouden.  Enkel de soap Hazard vond ik ons echt top handelen.  Keihard en niet plooien.
Ze moeten durven doorvragen, maar als er ploegen komen met veel geld dan moeten ze gewoon akkoord gaan. Club Brugge heeft dit in mijn ogen niet goed gespeeld, ze kregen heel veel geld voor Izquierdo & Engels.. Ze weigerden om die te verkopen, en daar staan ze dan met 0/6 in de CL.
SV TILL I DIE

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #43 Gepost op: oktober 03, 2016, 11:36:02 pm »
Ze moeten durven doorvragen, maar als er ploegen komen met veel geld dan moeten ze gewoon akkoord gaan. Club Brugge heeft dit in mijn ogen niet goed gespeeld, ze kregen heel veel geld voor Izquierdo & Engels.. Ze weigerden om die te verkopen, en daar staan ze dan met 0/6 in de CL.
Economisch gezien heb je natuurlijk gelijk maar op die manier kan je nooit een goede ploeg uitbouwen want de spelers die gegeerd zijn zijn altijd de beste spelers en dus moet je weer van nul beginnen. In het verleden zijn er heel wat spelers vertrokken omdat het niet anders kon.
Of Club de goede keuze heeft gemaakt zal nog moeten blijken. Het is niet omdat er zogezegd interesse is van ploegen dat het ook tot een verkoop komt. (er werden zogezegd ook miljoenen geboden voor Kaya en Verboom ....😀)

Online varadero

  • Leden
  • Berichten: 2.285
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #44 Gepost op: oktober 09, 2016, 09:40:50 am »
Volgens "The Mirror" zouden Liverpool en Dortmund beiden de meest gegadigden zijn om Meit? in te lijven na het seizoen .... (naast bvb ook West Ham).  Ze maken gewag van de aankoopoptie van Essevee voor 500.000 euro, volgens hen is de actuele waarde voor Meit? nu ...6,5 miljoen euro.....

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #45 Gepost op: oktober 09, 2016, 09:59:48 am »
Volgens "The Mirror" zouden Liverpool en Dortmund beiden de meest gegadigden zijn om Meit? in te lijven na het seizoen .... (naast bvb ook West Ham).  Ze maken gewag van de aankoopoptie van Essevee voor 500.000 euro, volgens hen is de actuele waarde voor Meit? nu ...6,5 miljoen euro.....
'Sterkhouder Essevee geniet interesse van Europese topclubs'
9 oktober 2016 om 08:29 via Voetbalprimeur.be

Zulte Waregem is de ietwat verrassende leider in de Jupiler Pro League. De ploeg van trainer Francky Dury presteert sterk en dankt dat onder meer aan middenvelder Soualiho Meit?.

The Mirror meent te weten dat heel wat clubs in Engeland en Duitsland de 22-jarige middenvelder in de gaten houden. Zo hebben onder meer Everton, West Ham en Schalke 04 Meit? op hun lijstje staan. Ook absolute topclubs als Liverpool en Borussia Dortmund volgen de speler van Zulte Waregem.

Essevee huurt de middenvelder momenteel van Lille OSC en zou over een aankoopclausule van minder dan een half miljoen euro beschikken. Een lucratieve zaak lijkt in de maak, want de Britse krant schat de waarde van de Fransman op meer dan zes miljoen euro.

Bron: http://www.voetbalprimeur.be/nieuws/694289/-sterkhouder-essevee-geniet-interesse-van-europese-topclubs-.html

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.649
  • Essevee!
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #46 Gepost op: oktober 09, 2016, 11:14:23 am »
Als we daar 3 miljoen voor kunnen krijgen mogen we al meer dan content zijn. Zou grootste uitgaande transfer uit de geschiedenis zijn denk ik.
Als we teveel vragen loop je het risico om het scenario Malanda opnieuw mee te maken.

Offline jowanie

  • Leden
  • Berichten: 506
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #47 Gepost op: oktober 09, 2016, 11:35:35 am »
Plus eventueel samenwerken met Lille. Als zij meer dan 500K vangen, is de kans op een goede deal groter en stellen we de succesvolle samenwerking met Lille veilig.

Offline Vossie

  • Leden
  • Berichten: 436
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #48 Gepost op: oktober 09, 2016, 11:37:05 am »
Als we daar 3 miljoen voor kunnen krijgen mogen we al meer dan content zijn. Zou grootste uitgaande transfer uit de geschiedenis zijn denk ik.
Als we teveel vragen loop je het risico om het scenario Malanda opnieuw mee te maken.

Speelt hij bij een zogezegde G5-club, vragen ze minstens 10M, is ook nog maar 22 jaar. Waarom zouden wij met 3M moeten tevreden zijn?

Waarom hem eens niet voor een jaar verhuren aan een premier league club? Doet hij het daar goed komen ze hier met de miljoenen smijten. Doet hij het daar slecht, dan komt hij terug een jaar hier shotten. Winwin-situatie me dunkt.

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.649
  • Essevee!
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #49 Gepost op: oktober 09, 2016, 12:05:23 pm »
Speelt hij bij een zogezegde G5-club, vragen ze minstens 10M, is ook nog maar 22 jaar. Waarom zouden wij met 3M moeten tevreden zijn?

Waarom hem eens niet voor een jaar verhuren aan een premier league club? Doet hij het daar goed komen ze hier met de miljoenen smijten. Doet hij het daar slecht, dan komt hij terug een jaar hier shotten. Winwin-situatie me dunkt.

Net daarom. Wij zijn geen g5 club. De omstandigheden zijn hier zijn helemaal anders dan bij G5 clubs he. Wij zijn maar zulte waregem. Geen enkele van die kleine clubs kan een spelers voor 10M verkopen. Max 5 ofzo (hanni)

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #50 Gepost op: oktober 09, 2016, 01:20:42 pm »
Speelt hij bij een zogezegde G5-club, vragen ze minstens 10M, is ook nog maar 22 jaar. Waarom zouden wij met 3M moeten tevreden zijn?

Waarom hem eens niet voor een jaar verhuren aan een premier league club? Doet hij het daar goed komen ze hier met de miljoenen smijten. Doet hij het daar slecht, dan komt hij terug een jaar hier shotten. Winwin-situatie me dunkt.

Wij betalen geen G-5 lonen, dan kan je ook geen G-5 transfersommen vangen. Zo simpel is het

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #51 Gepost op: oktober 09, 2016, 01:37:10 pm »
Als we daar 3 miljoen voor kunnen krijgen mogen we al meer dan content zijn. Zou grootste uitgaande transfer uit de geschiedenis zijn denk ik.
Als we teveel vragen loop je het risico om het scenario Malanda opnieuw mee te maken.

Denk dat de transferprijs voor Malanda hoger was. Alleen is omdat er veel managers tussenzaten maar tussen 1,5 M en 2 M bij ZW terechtgekomen.
We zullen wel zien wat er van komt, we zijn nog maar 9 matchen ver.

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.649
  • Essevee!
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #52 Gepost op: oktober 09, 2016, 02:08:25 pm »
Denk dat de transferprijs voor Malanda hoger was. Alleen is omdat er veel managers tussenzaten maar tussen 1,5 M en 2 M bij ZW terechtgekomen.
We zullen wel zien wat er van komt, we zijn nog maar 9 matchen ver.

We vroegen 4 -4.5 miljoen. Maar niemand wou dat gegeven. Daarop is Malanda afgehaakt en beginnen trainen bij Roeselare (een soort wet van 78). Uiteindelijk heeft wolfsburg tussen de 1.5 a 2 miljoen betaald aan essevee. Dat is wat ik mij meen te herinneren, ik kan mij vergissen natuurlijk.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #53 Gepost op: oktober 09, 2016, 02:41:42 pm »
We vroegen 4 -4.5 miljoen. Maar niemand wou dat gegeven. Daarop is Malanda afgehaakt en beginnen trainen bij Roeselare (een soort wet van 78). Uiteindelijk heeft wolfsburg tussen de 1.5 a 2 miljoen betaald aan essevee. Dat is wat ik mij meen te herinneren, ik kan mij vergissen natuurlijk.
Er heeft ooit een volledig artikel over deze transfer gestaan in HLN. Ik meen dat Wolfsburg 3,8 m betaalde in totaal waarvan tussen de 1.5 ? 2 m bij Essevee terechtkwam. Malanda speelde ook nog 6 maanden bij Essevee wat ook deel uitmaakte van het totaal pakket.
In feite een raar verhaal want Malanda had zijn contract verbroken en werd later toch verkocht/gehuurd.
PDC had wel meer van die wazige contracten/contacten, zie ook de Hazardsoap.

Offline fozie

  • Leden
  • Berichten: 1.842
  • Mr Gold
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #54 Gepost op: oktober 09, 2016, 04:41:14 pm »
Wij betalen geen G-5 lonen, dan kan je ook geen G-5 transfersommen vangen. Zo simpel is het
Geloof ik niet.Pdc betaalde wel G-5 lonen....nooit een voltreffer "gelukt" dan.
T'gaat eerder over kwaliteit vd speler en het aantal (serieuze) kandidaten met poen.
Vraag en aanbod dus.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #55 Gepost op: oktober 09, 2016, 06:16:08 pm »
Geloof ik niet.Pdc betaalde wel G-5 lonen....nooit een voltreffer "gelukt" dan.
T'gaat eerder over kwaliteit vd speler en het aantal (serieuze) kandidaten met poen.
Vraag en aanbod dus.
Als er meer dan 1 ploeg hem wil gaat de prijs sowieso omhoog. En dan nog : Bongonda was zelfs bankzitter toen hij voor 1,4 M werd verkocht.

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #56 Gepost op: oktober 09, 2016, 08:04:45 pm »
Geloof ik niet.Pdc betaalde wel G-5 lonen....nooit een voltreffer "gelukt" dan.
T'gaat eerder over kwaliteit vd speler en het aantal (serieuze) kandidaten met poen.
Vraag en aanbod dus.

Maar niet aan Malanda. Die betaalden ze quasi het minimumloon. Waarom denk je dat Malanda bij Roeselare aan het trainen was? Omdat PDC te dom was om zijn contract open te breken maar tegelijk miljoenen te vragen

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.653
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #57 Gepost op: oktober 10, 2016, 09:46:15 am »
Maar niet aan Malanda. Die betaalden ze quasi het minimumloon. Waarom denk je dat Malanda bij Roeselare aan het trainen was? Omdat PDC te dom was om zijn contract open te breken maar tegelijk miljoenen te vragen
Enige echte waarheid, dat is hier al meerdere keren de revue gepasseerd,en iedereen zat dan op de kap van Malanda,imo heel onterecht!
 Kon naar Club Brugge in de winterstop voor 2.5 miljoen, maar PDC wilde 5 miljoen(en liet Bayat opdraven met 'vermeende' interesses van Udinese en Fullham)en ondertussen weigerde PDC om het MINIMUMcontract van Malanda open te breken(verdiende 1500euro bruto!!).
Wat de samenwerking met Lille betreft,Lille is een club met enorm veel schulden,staan er niet goed voor dit jaar, Lille is een stervende zwaan,maar hebben een enorm goeie jeugd-opleiding,dus het is inderdaad de moment om goeie zaken te doen met Lille.  Het blijft toch ongeloofelijk dom dat zowel Lille als Coucke Soualiho lieten gaan, niet te verklaren.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #58 Gepost op: oktober 10, 2016, 10:30:36 am »
Enige echte waarheid, dat is hier al meerdere keren de revue gepasseerd,en iedereen zat dan op de kap van Malanda,imo heel onterecht!
 Kon naar Club Brugge in de winterstop voor 2.5 miljoen, maar PDC wilde 5 miljoen(en liet Bayat opdraven met 'vermeende' interesses van Udinese en Fullham)en ondertussen weigerde PDC om het MINIMUMcontract van Malanda open te breken(verdiende 1500euro bruto!!).
Wat de samenwerking met Lille betreft,Lille is een club met enorm veel schulden,staan er niet goed voor dit jaar, Lille is een stervende zwaan,maar hebben een enorm goeie jeugd-opleiding,dus het is inderdaad de moment om goeie zaken te doen met Lille.  Het blijft toch ongeloofelijk dom dat zowel Lille als Coucke Soualiho lieten gaan, niet te verklaren.

Dit blijven allemaal veronderstellingen natuurlijk. Dat van Malanda is een oud verhaal waar fouten gemaakt zijn maar de echte waarheid zullen we nooit weten. Of hoe te verklaren dat hij na de breuk toch bij Essevee bleef voetballen ? Als hij echt zo kwaad was op Essevee dan kon hij zorgen dat Essevee nul Euro kreeg en moest hij enkel zijn lopende contract afkopen(aan 1500 euro bruto per maand zou dat peanuts geweest zijn).
Wat Meite betreft : voor zover ik weet is hij nog altijd eigendom van Lille. Wat in het contract staat met Lille is mij niet bekend hoor. Voor hetzelfde geld heeft Lille een groot doorverkooppercentage vastgelegd als Essevee de optie licht.

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #59 Gepost op: oktober 10, 2016, 10:59:23 am »
Dit blijven allemaal veronderstellingen natuurlijk. Dat van Malanda is een oud verhaal waar fouten gemaakt zijn maar de echte waarheid zullen we nooit weten. Of hoe te verklaren dat hij na de breuk toch bij Essevee bleef voetballen ? Als hij echt zo kwaad was op Essevee dan kon hij zorgen dat Essevee nul Euro kreeg en moest hij enkel zijn lopende contract afkopen(aan 1500 euro bruto per maand zou dat peanuts geweest zijn).
Wat Meite betreft : voor zover ik weet is hij nog altijd eigendom van Lille. Wat in het contract staat met Lille is mij niet bekend hoor. Voor hetzelfde geld heeft Lille een groot doorverkooppercentage vastgelegd als Essevee de optie licht.

Hij was kwaad op PDC, niet op Zulte Waregem. Hij is teruggekomen bij Zulte Waregem na staalharde garanties en na bemiddeling van zijn vader. Zulte Waregem heeft daar enorm veel geluk gehad dat het zo een minzaam man is. Bij 99% van de voetballers en hun entourage konden ze fluiten achter hun geld.