Auteur Topic: [22] SØRMO Bent  (gelezen 1583 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Neleuh1985

  • Leden
  • Berichten: 1.578
  • Essevee!
[22] SØRMO Bent
« Gepost op: juli 23, 2021, 05:34:53 pm »
HLN - 23/07/2021
« Laatst bewerkt op: januari 03, 2022, 06:15:32 pm door svennay »

Offline Jens Flamand

  • Leden
  • Berichten: 609
  • Essevee!
Re: [22] SØRMO Bent
« Reactie #1 Gepost op: augustus 07, 2021, 10:50:55 am »
Er is een nieuw artikel van Bent op het Nieuwsblad verschenen. iemand die het hier kan posten? Het is een betalend artikel.

Offline Zigic14

  • Leden
  • Berichten: 552
  • Essevee!
Re: [22] SØRMO Bent
« Reactie #2 Gepost op: augustus 07, 2021, 12:08:50 pm »
Verdediger Bent Sørmo beleeft bij Zulte Waregem zijn eerste buitenlandse avontuur
“Belgen lijken qua karakter een beetje op Noren”


Een dikke maand geleden reisde Bent Sørmo (24) nog met Kristiansund richting de poolcirkel voor de wedstrijd tegen Tromsø in de Noorse competitie, maar ondertussen is hij een dikke maand in België, stond hij in de basis bij Essevee in de eerste twee wedstrijden van het seizoen en maakt hij zich op voor de ‘verre’ verplaatsing naar STVV. Hoog tijd voor een gesprek met de nieuwe verdediger van Essevee.

Je bent nu een maand in België. Voel je je hier al thuis?

“Ja, echt wel. Ik voel me hier goed. Sinds kort woon ik in Gent en dat is een erg mooie en leuke stad. Ik woon er dicht bij mijn landgenoot Andreas Hanche-Olsen, die bij AA Gent speelt. Met hem spreek ik af en toe af. Zo ging ik al naar een match van hem kijken toen hij met Gent tegen Valerenga speelde. Niet dat we voorheen echt vrienden waren, hoor. Ik kende hem vaagweg. Vooral van tegen hem te spelen en omdat we dezelfde makelaar hebben. Al zijn we ondertussen wel vrienden geworden. Toen bleek dat er interesse was van Zulte Waregem heb ik ook met hem gesproken. Hij was erg lovend over de club en de competitie, dus dat stelde me wel gerust.”

Het is je eerste buitenlandse avontuur.

“Inderdaad. Het was naar mijn gevoel het ideale moment om te vertrekken uit Noorwegen en nieuwe dingen te ontdekken. Ook om mezelf te ontdekken. Het is spannend om naar een nieuw land te verhuizen en ondergedompeld te worden in een nieuwe cultuur. Al moet ik zeggen dat de cultuurshock heel goed meevalt. Belgen lijken qua karakter een beetje op Noren. Ik voel me in België dus zeker op mijn gemak. Het helpt ook dat iedereen hier goed Engels spreekt. Ik begrijp trouwens ook wel wat Nederlandse woorden. Spreken is dan weer een ander verhaal.” (lacht)

Woorden zoals?

“Er zijn eigenlijk nog vrij veel Nederlandse woorden die lijken op hun Noorse variant. Zo was ik op zoek naar meubels, wat in het Noors møbler is. Dat kon ik dus wel begrijpen. Vooral als ik woorden lees, kan ik soms uitmaken waarover het gaat.”

Je bent lang niet de enige Noor in de Belgische competitie. In totaal zijn jullie met zeven. Hoe kijken ze in Noorwegen naar de Belgische competitie?

“Ze zien het als een sterke competitie, waar spelers zich kunnen ontwikkelen en van daaruit doorgroeien naar een mooie competitie. Het wordt toch gezien als een stap hogerop. Men weet dat deze competitie in het oog gehouden wordt door de Europese topcompetities. Het is dus een ideaal uitstalraam.”

Is dat de ambitie? De stap zetten naar een Europese topcompetitie?

“Ergens wel, want je wil altijd het hoogst mogelijke bereiken. Maar op dit moment is dat niet prioritair. Ik wil vooral hier succesvol zijn. Ik moet stappen zetten, presteren en eerst bewijzen dat ik in deze competitie mijn plek verdien. Natuurlijk kan het zijn dat er dan een volgende stap komt. Maar de ambitie is vooral om zo veel mogelijk uit mijn carrière te halen. En dan zie ik wel waar ik strand.”

Hoe sta je er op dit moment fysiek voor? Je bent al een tijdje bezig.

“Klopt. In Noorwegen begint de competitie al begin mei, waardoor ik al een tijdje bezig ben. Ik had slechts één week vakantie. Veel tijd om stoom af te laten en mijn lichaam te laten rusten heb ik dus niet gekregen. Komt er nog eens bij dat ik hier ben aangekomen op een moment dat de voorbereiding volop bezig was en de trainingen dan ook erg zwaar waren. Ik voelde dat mijn lichaam tijd nodig had om daaraan aan te passen. Ook omdat er in Noorwegen altijd op kunstgras getraind wordt. Die belasting is anders dan wanneer je op natuurgras traint. Het zorgde ervoor dat ik af en toe zware benen had. Ondertussen lukt het al veel beter. Ik merk dat ik sneller recupereer. Toch wordt het een lang seizoen voor mij. Maar dat mag geen probleem zijn. De medische staf weet dat ik al een half seizoen achter de rug heb en amper vakantie gehad heb en gaat er zeer goed mee om. Ze weten wat ze moeten doen om mij fit aan de aftrap te krijgen.”

Je miste wel de laatste match van de voorbereiding door een kleine blessure. Het gevolg van een overbelasting?

“Waarschijnlijk wel, want het was een oude blessure die opnieuw opspeelde. Ik heb toen enkele dagen rust genomen en sindsdien is het probleem van de baan. Gelukkig, want we kunnen we ons geen extra blessures veroorloven.”

Door de blessure van Alessandro Ciranni moet je in de competitie in tegenstelling tot in de voorbereiding als rechterwingback spelen.

“Dat maakt op zich weinig uit. Het klopt dat ik in de voorbereiding als rechtse centrale verdediger speelde in de driemansdefensie, maar ik heb niet echt een voorkeur. Eigenlijk zijn het allebei nieuwe posities voor mij, want bij Kristiansund speelde ik altijd als rechtsachter in een viermansdefensie. Sowieso is het dus wat aanpassen. Ik denk wel dat ik de fysieke capaciteiten heb om centraal achterin te spelen, maar ik denk dat ik als rechterwingback ook zeker tot mijn recht kan komen. Al maakt het me weinig uit waar de coach me zet. Ik zie die polyvalentie als een troef.”

Jullie trekken met 1 op 6 naar STVV. Voelen jullie al druk?

“Neen. We balen wel dat we niet al meer punten hebben, want dat verdienden we wel. Vorige zondag waren we na de match tegen Standard heel ontgoocheld. Het was moeilijk om de nederlaag te plaatsen, want we speelden een degelijke wedstrijd. Net als tegen OH Leuven. Die twijfelachtige strafschoppen helpen daar ook niet bij. We hebben dus nog niet gekregen wat we verdienden. Maar de sfeer in het team is top en we voelen geen extra druk of spanning, want we weten als we blijven werken en verdergaan op ons elan, dat de punten uiteindelijk wel zullen volgen. We blijven optimistisch. Het spel zal nog beter worden en er zullen nog meer automatismen komen. We trekken met vertrouwen naar ginder. Het wordt zaak van scherp te zijn achterin. Dan zullen de aanvallers wel hun goaltje meepikken. Geen stress dus. Al mogen de punten natuurlijk wel komen.”

Voor Essevee is de trip naar STVV met zo’n 150 kilometer rijden een van de verdere verplaatsingen van het seizoen. Maar zo’n afstand stelt voor jou niet veel voor, heb ik me laten vertellen?

(lacht) “Klopt. In Noorwegen moesten we bijna altijd het vliegtuig nemen om op verplaatsing te gaan. Kristiansund ligt dan ook nog eens op een eiland, maar gelukkig was er een vliegveld op het eiland, waardoor we niet eerst nog met de boot moesten reizen. Daarnaast was er ook een onderwatertunnel richting het vasteland. Maar meestal namen we gewoon het vliegtuig. En ik kan je verzekeren: als we naar een ploeg in het noorden moesten, waren we inderdaad altijd erg lang onderweg. STVV, dat is voor mij dus bijna bij de deur.” (lacht)

Offline Jens Flamand

  • Leden
  • Berichten: 609
  • Essevee!
Re: [22] SØRMO Bent
« Reactie #3 Gepost op: augustus 07, 2021, 12:12:08 pm »
Verdediger Bent Sørmo beleeft bij Zulte Waregem zijn eerste buitenlandse avontuur
“Belgen lijken qua karakter een beetje op Noren”


Een dikke maand geleden reisde Bent Sørmo (24) nog met Kristiansund richting de poolcirkel voor de wedstrijd tegen Tromsø in de Noorse competitie, maar ondertussen is hij een dikke maand in België, stond hij in de basis bij Essevee in de eerste twee wedstrijden van het seizoen en maakt hij zich op voor de ‘verre’ verplaatsing naar STVV. Hoog tijd voor een gesprek met de nieuwe verdediger van Essevee.

Je bent nu een maand in België. Voel je je hier al thuis?

“Ja, echt wel. Ik voel me hier goed. Sinds kort woon ik in Gent en dat is een erg mooie en leuke stad. Ik woon er dicht bij mijn landgenoot Andreas Hanche-Olsen, die bij AA Gent speelt. Met hem spreek ik af en toe af. Zo ging ik al naar een match van hem kijken toen hij met Gent tegen Valerenga speelde. Niet dat we voorheen echt vrienden waren, hoor. Ik kende hem vaagweg. Vooral van tegen hem te spelen en omdat we dezelfde makelaar hebben. Al zijn we ondertussen wel vrienden geworden. Toen bleek dat er interesse was van Zulte Waregem heb ik ook met hem gesproken. Hij was erg lovend over de club en de competitie, dus dat stelde me wel gerust.”

Het is je eerste buitenlandse avontuur.

“Inderdaad. Het was naar mijn gevoel het ideale moment om te vertrekken uit Noorwegen en nieuwe dingen te ontdekken. Ook om mezelf te ontdekken. Het is spannend om naar een nieuw land te verhuizen en ondergedompeld te worden in een nieuwe cultuur. Al moet ik zeggen dat de cultuurshock heel goed meevalt. Belgen lijken qua karakter een beetje op Noren. Ik voel me in België dus zeker op mijn gemak. Het helpt ook dat iedereen hier goed Engels spreekt. Ik begrijp trouwens ook wel wat Nederlandse woorden. Spreken is dan weer een ander verhaal.” (lacht)

Woorden zoals?

“Er zijn eigenlijk nog vrij veel Nederlandse woorden die lijken op hun Noorse variant. Zo was ik op zoek naar meubels, wat in het Noors møbler is. Dat kon ik dus wel begrijpen. Vooral als ik woorden lees, kan ik soms uitmaken waarover het gaat.”

Je bent lang niet de enige Noor in de Belgische competitie. In totaal zijn jullie met zeven. Hoe kijken ze in Noorwegen naar de Belgische competitie?

“Ze zien het als een sterke competitie, waar spelers zich kunnen ontwikkelen en van daaruit doorgroeien naar een mooie competitie. Het wordt toch gezien als een stap hogerop. Men weet dat deze competitie in het oog gehouden wordt door de Europese topcompetities. Het is dus een ideaal uitstalraam.”

Is dat de ambitie? De stap zetten naar een Europese topcompetitie?

“Ergens wel, want je wil altijd het hoogst mogelijke bereiken. Maar op dit moment is dat niet prioritair. Ik wil vooral hier succesvol zijn. Ik moet stappen zetten, presteren en eerst bewijzen dat ik in deze competitie mijn plek verdien. Natuurlijk kan het zijn dat er dan een volgende stap komt. Maar de ambitie is vooral om zo veel mogelijk uit mijn carrière te halen. En dan zie ik wel waar ik strand.”

Hoe sta je er op dit moment fysiek voor? Je bent al een tijdje bezig.

“Klopt. In Noorwegen begint de competitie al begin mei, waardoor ik al een tijdje bezig ben. Ik had slechts één week vakantie. Veel tijd om stoom af te laten en mijn lichaam te laten rusten heb ik dus niet gekregen. Komt er nog eens bij dat ik hier ben aangekomen op een moment dat de voorbereiding volop bezig was en de trainingen dan ook erg zwaar waren. Ik voelde dat mijn lichaam tijd nodig had om daaraan aan te passen. Ook omdat er in Noorwegen altijd op kunstgras getraind wordt. Die belasting is anders dan wanneer je op natuurgras traint. Het zorgde ervoor dat ik af en toe zware benen had. Ondertussen lukt het al veel beter. Ik merk dat ik sneller recupereer. Toch wordt het een lang seizoen voor mij. Maar dat mag geen probleem zijn. De medische staf weet dat ik al een half seizoen achter de rug heb en amper vakantie gehad heb en gaat er zeer goed mee om. Ze weten wat ze moeten doen om mij fit aan de aftrap te krijgen.”

Je miste wel de laatste match van de voorbereiding door een kleine blessure. Het gevolg van een overbelasting?

“Waarschijnlijk wel, want het was een oude blessure die opnieuw opspeelde. Ik heb toen enkele dagen rust genomen en sindsdien is het probleem van de baan. Gelukkig, want we kunnen we ons geen extra blessures veroorloven.”

Door de blessure van Alessandro Ciranni moet je in de competitie in tegenstelling tot in de voorbereiding als rechterwingback spelen.

“Dat maakt op zich weinig uit. Het klopt dat ik in de voorbereiding als rechtse centrale verdediger speelde in de driemansdefensie, maar ik heb niet echt een voorkeur. Eigenlijk zijn het allebei nieuwe posities voor mij, want bij Kristiansund speelde ik altijd als rechtsachter in een viermansdefensie. Sowieso is het dus wat aanpassen. Ik denk wel dat ik de fysieke capaciteiten heb om centraal achterin te spelen, maar ik denk dat ik als rechterwingback ook zeker tot mijn recht kan komen. Al maakt het me weinig uit waar de coach me zet. Ik zie die polyvalentie als een troef.”

Jullie trekken met 1 op 6 naar STVV. Voelen jullie al druk?

“Neen. We balen wel dat we niet al meer punten hebben, want dat verdienden we wel. Vorige zondag waren we na de match tegen Standard heel ontgoocheld. Het was moeilijk om de nederlaag te plaatsen, want we speelden een degelijke wedstrijd. Net als tegen OH Leuven. Die twijfelachtige strafschoppen helpen daar ook niet bij. We hebben dus nog niet gekregen wat we verdienden. Maar de sfeer in het team is top en we voelen geen extra druk of spanning, want we weten als we blijven werken en verdergaan op ons elan, dat de punten uiteindelijk wel zullen volgen. We blijven optimistisch. Het spel zal nog beter worden en er zullen nog meer automatismen komen. We trekken met vertrouwen naar ginder. Het wordt zaak van scherp te zijn achterin. Dan zullen de aanvallers wel hun goaltje meepikken. Geen stress dus. Al mogen de punten natuurlijk wel komen.”

Voor Essevee is de trip naar STVV met zo’n 150 kilometer rijden een van de verdere verplaatsingen van het seizoen. Maar zo’n afstand stelt voor jou niet veel voor, heb ik me laten vertellen?

(lacht) “Klopt. In Noorwegen moesten we bijna altijd het vliegtuig nemen om op verplaatsing te gaan. Kristiansund ligt dan ook nog eens op een eiland, maar gelukkig was er een vliegveld op het eiland, waardoor we niet eerst nog met de boot moesten reizen. Daarnaast was er ook een onderwatertunnel richting het vasteland. Maar meestal namen we gewoon het vliegtuig. En ik kan je verzekeren: als we naar een ploeg in het noorden moesten, waren we inderdaad altijd erg lang onderweg. STVV, dat is voor mij dus bijna bij de deur.” (lacht)

Dankuwel Zigic14! 🙌

Offline jakkie3000

  • Leden
  • Berichten: 985
  • Essevee!
Re: [22] SØRMO Bent
« Reactie #4 Gepost op: augustus 07, 2021, 09:54:24 pm »
Merci Zigic! Altijd leuk zo een interviews  ;)

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.653
  • Essevee!
Re: [22] SØRMO Bent
« Reactie #5 Gepost op: december 23, 2021, 07:47:41 pm »
Sørmo werd blijkbaar geopereerd vandaag.
Zal dus nog niet direct op het veld staan.

Bron: zijn eigen instagram

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.272
Re: [22] SØRMO Bent
« Reactie #6 Gepost op: december 24, 2021, 03:06:53 pm »
Hoe komt het dat het zolang moet duren vooraleer die een operatie ondergaat?
SV TILL I DIE

Offline Frank D

  • Leden
  • Berichten: 573
Re: [22] SØRMO Bent
« Reactie #7 Gepost op: december 24, 2021, 03:13:01 pm »
Bent Sørmo heeft nog niet veel plezier beleefd aan zijn overgang naar Zulte Waregem. De Noorse rechtsachter kwam in het tussenseizoen Essevee versterken, maar viel al snel uit met een zware knieblessure. Donderdag ging hij (met succes) onder het mes.

Bent Sørmo ontpopte zich meteen als een aanwinst en begon als basispion aan de competitie op de rechtsachter. De voormalige Noorse jeugdinternational liep in oktober een breuk in de knieschijf op.

Doordat de genezing niet volgens plan verliep, moest er alsnog operatief ingegrepen worden. De operatie verliep donderdag met succes. Sørmo zal de kerstdagen vanop zijn ziekenbed moeten doorbrengen. Mogelijk komt Sørmo dit seizoen nog in actie bij Essevee.



Read more: https://www.voetbalkrant.com/nieuws/2021-12-24/essevee-verdediger-onder-het-mes-maandenlange-revalidatie-gaat-van-start#ixzz7FyRPcQAs

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [22] SØRMO Bent
« Reactie #8 Gepost op: december 24, 2021, 03:21:54 pm »
Hoe komt het dat het zolang moet duren vooraleer die een operatie ondergaat?

Lang getwijfeld?
Gewacht op winterstop?
Geen idee eigenlijk...

Is het een meniscus operatie? iemand?

Online d_trulliaj

  • Leden
  • Berichten: 1.327
  • Essevee!
Re: [22] SØRMO Bent
« Reactie #9 Gepost op: december 24, 2021, 06:04:15 pm »
Hoe komt het dat het zolang moet duren vooraleer die een operatie ondergaat?

Lang getwijfeld?
Gewacht op winterstop?
Geen idee eigenlijk...

Is het een meniscus operatie? iemand?
Knieschijf. Meestal 3 maanden na operatie.

Offline jakkie3000

  • Leden
  • Berichten: 985
  • Essevee!
Re: [22] SØRMO Bent
« Reactie #10 Gepost op: december 25, 2021, 01:28:57 pm »
Hoe komt het dat het zolang moet duren vooraleer die een operatie ondergaat?

Lang getwijfeld?
Gewacht op winterstop?
Geen idee eigenlijk...

Is het een meniscus operatie? iemand?
Knieschijf. Meestal 3 maanden na operatie.

Nog een geluk bij een ongeluk. Het is niet onder de knie dus dan is dat allemaal gunstiger als sportman. Spoedig herstel Bent!

Offline Cuypers

  • Leden
  • Berichten: 99
  • Essevee!
Re: [22] SØRMO Bent
« Reactie #11 Gepost op: december 25, 2021, 02:06:47 pm »
Weet van Bent zelf, hij zal 98% zeker, niet meer in actie komen dit seizoen.

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.245
  • Essevee!
Re: [22] SØRMO Bent
« Reactie #12 Gepost op: januari 09, 2023, 11:04:21 am »
Bent Sörmo knokt terug bij Zulte Waregem na aanslepende spierblessure: “Ik voel me stilaan weer de oude”
06 januari 2023 uit Het Nieuwsblad

Maandenlang keek Bent Sörmo langs de zijlijn toe. Een hardnekkige blessure speelde hem dan ook danig parten. Nu probeert de 26-jarige Noor opnieuw een plaatsje te veroveren in de basiself van Mbaye Leye. “Ik kan nu weer volledig focussen op het sportieve.”

Vorige week stond Sörmo voor het eerst dit seizoen aan de aftrap van een officiële wedstrijd. Op bezoek bij STVV kon de minzame Noor evenwel niet bepaald genieten. “Die rode kaart na 35 minuten was natuurlijk een bittere pil. Gelukkig volgde een dag later al het bericht dat ik niet geschorst zou worden. Voor mij toch ook het bewijs dat de VAR gerust had mogen ingrijpen. Tja, achteraf ben ik vooral blij dat ik opnieuw aan de aftrap verscheen.”

“Het voorbije jaar was dan ook best pittig”, doet Sörmo heel sereen het verhaal van een bijzondere blessure. “Het was eigenlijk de eerste keer dat ik zo lang out was. Het duurde ook wel even voor ik echt wist wat er precies aan de hand was. Spiervermoeidheid is niet zo’n vaak voorkomend probleem. Door covid werd mijn operatie ook nog eens een drietal weken uitgesteld. Gelukkig bleek dat ik met de juiste behandeling volledig kon herstellen. Op de laatste speeldag van het vorige seizoen kon ik ook mijn wederoptreden vieren.”

Maar toen liep het opnieuw mis voor de Noor. Andermaal verdween hij voor maanden in de anonimiteit en moest hij terug zien te knokken. “Een week nadat we terugkeerden uit verlof, keerde de pijn in mijn knie terug. Dat was allicht de moeilijkste periode. Ik wist perfect wat me te wachten stond en het was ook mentaal best pittig om opnieuw zo lang aan de kant te staan. Gelukkig kreeg ik de steun van mijn vriendin en mijn familie en vrienden.”

“Ik voel me stilaan weer de oude”, glundert een zichtbaar opgeluchte Sörmo. “Mijn waarden zijn nu ongeveer dezelfde als voor mijn blessure en met de nodige preventieve oefeningen kan ik ook in de toekomst zorgenvrij voetballen. Zo kan ik weer volledig focussen op het sportieve. Dat belooft inderdaad best lastig te worden. Nee, ik ken de rangschikking niet uit mijn hoofd. Dat hoeft niet. Ik vind dat we gewoon zo veel mogelijk wedstrijden moeten winnen. Daarvoor hebben we ook genoeg kwaliteit in onze rangen.”

Opgetogen met Vormer

De selectie van Essevee kreeg deze week alvast een fikse kwaliteitsinjectie met de komst van routinier Ruud Vormer. “Een absolute topprof”, klinkt Sörmo zeer opgetogen. “Je merkt meteen dat Ruud ons team echt iets kan bijbrengen. Qua persoonlijkheid maar ook puur sportief. Ook in de kleedkamer zal hij zeker een leidersfiguur worden. Tijdens zijn jaren in Brugge heeft hij genoeg bewezen wat hij in zijn mars heeft.”

“Januari wordt voor ons inderdaad een heel belangrijke maand. We treffen heel wat topploegen. Zulke duels worden evenwel niet altijd beslist op pure kwaliteit. Als je niet even sterk bent, moet je gewoon slimmer zijn. Daar liep het tot nu toe soms wat fout bij ons, maar ook daar kan Ruud met zijn ervaring een meerwaarde betekenen. Zondag moeten we gewoon proberen meteen de drie punten thuis te houden tegen KV Mechelen en vervolgens zullen we ook tegen Genk, Club Brugge en Anderlecht punten moeten sprokkelen. We weten wat er ons te doen staat.”

Bron: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230105_95937208