Auteur Topic: Verwachting seizoen 2017-2018  (gelezen 25293 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline matti essevee

  • Leden
  • Berichten: 313
  • Essevee!
Re: Verwachting seizoen 2017-2018
« Reactie #20 Gepost op: november 28, 2017, 01:43:48 pm »
mee eens ! we moeten wij po 1 nog nie opgeven verdomme toch :o verder zou ik heylen naast de sart zetten

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Verwachting seizoen 2017-2018
« Reactie #21 Gepost op: november 28, 2017, 03:22:39 pm »
Ik zou zeggen, laat die match maar vallen en laat ons concentreren op de volgende competitiematch tegen Gent. Anders zijn we weer te vermoeid en laten we weer een kans liggen om opnieuw een mogelijke overwinning te pakken.
Respect voor ieder zn mening, maar denk niet dat iemand die mee was naar Nice ze zal delen.
PO1 halen we toch niet en hebben we ook niets te zoeken, degraderen zie ik ook niet meteen gebeuren, dus alles op die beker!

?

Zou absurd zijn om de snelste weg richting Europese groepsfase te laten schieten voor de competitie waar er niks meer te winnen of te verliezen valt.
Niks meer te winnen of verliezen is ook de waarheid geweld aan doen. We zitten natuurlijk in een mindere periode maar bv winnen tegen Gent en het ziet er al heel anders uit. De ploegen die nu een paar punten meer hebben kunnen ook een mindere periode kennen net als wij. Gent, Genk en Standard stonden er op een bepaald moment ook slecht voor maar hebben hun rug gerecht. Ik weet ook wel dat ze meer kwaliteit hebben maar in voetbal kan veel.

Ik ben graag realistisch, of probeer het toch te zijn. Ik zie ons niet degraderen maar zie ons evenmin meedoen voor PO1. Het zal iets te weinig zijn dit jaar. Iets te weinig body, dat hebben we onderschat denk ik, iets te weinig kwaliteit ook, iets te veel wedstrijden (Europees voetbal). Je hebt de G5 die allemaal in de running zijn en in of rond de top-6 staan momenteel, plus ploegen als Charleroi die een topjaar beleven (en Antwerp, Sint-Truiden, Beveren als outsiders). Dat zijn net iets teveel ploegen voor 6 plekjes, en de cijfers spreken voorlopig is ons nadeel.

Volgens mij het moeilijkste seizoen sinds de invoering van de play-offs. Het kan niet elke jaar prijs zijn natuurlijk, dus helemaal geen moeite mee. We mogen genieten van Europese wedstrijden/verplaatsingen, dat is al uniek genoeg op zich. Wie weet verder bekeren en dan weet je toch maar nooit.

Er vol voor gaan!

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.154
Re: Verwachting seizoen 2017-2018
« Reactie #22 Gepost op: november 28, 2017, 03:42:46 pm »
Inderdaad.  PO1 moet je verre van opgeven.  3 op 24 en nog steeds maar op 3 punten verwijderd van een po1 plek.  Dat zegt alles.  Beveren en Antwerp en Stvv zullen een stevige terugval kennen. Beveren is al begonnen en moeskroen bv is al tijdje bezig. 

PO1 niet halen is een mislukt seizoen.  Net zoals Anderlecht ieder jaar kampioen moet spelen moet essevee ieder jaar po1 halen. Lukt dat nipt niet dan zal er ontgoocheling zijn en ga ik alvast niet gaan roepen dat iedereen buiten moet.  Maar het seizoen is niet geslaagd dan en hopelijk halen we het jaar erop opnieuw en zal de druk wel echt hoger liggen dan om het te halen.  Het sportieve en alles rond het sportieve bij essevee is po1 waardig.  We zijn sportief niets voor niets G5 geworden en qua omkadering zijn we bij de allerbesten van de klas en vooral als gans die tempel eens af zal zijn. 

Donderdag verder bekeren en zondag thuis tegen Gent het zoveelste kantelmoment.  Dit zou echt een boostweek kunnen worden.   

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Verwachting seizoen 2017-2018
« Reactie #23 Gepost op: november 28, 2017, 03:50:54 pm »
Inderdaad.  PO1 moet je verre van opgeven.  3 op 24 en nog steeds maar op 3 punten verwijderd van een po1 plek.  Dat zegt alles.  Beveren en Antwerp en Stvv zullen een stevige terugval kennen. Beveren is al begonnen en moeskroen bv is al tijdje bezig. 

PO1 niet halen is een mislukt seizoen.  Net zoals Anderlecht ieder jaar kampioen moet spelen moet essevee ieder jaar po1 halen. Lukt dat nipt niet dan zal er ontgoocheling zijn en ga ik alvast niet gaan roepen dat iedereen buiten moet.  Maar het seizoen is niet geslaagd dan en hopelijk halen we het jaar erop opnieuw en zal de druk wel echt hoger liggen dan om het te halen.  Het sportieve en alles rond het sportieve bij essevee is po1 waardig.  We zijn sportief niets voor niets G5 geworden en qua omkadering zijn we bij de allerbesten van de klas en vooral als gans die tempel eens af zal zijn.

Donderdag verder bekeren en zondag thuis tegen Gent het zoveelste kantelmoment.  Dit zou echt een boostweek kunnen worden.

Denk jij nu werkelijk dat ons bestuur beter is dan dat van pakweg KV Mechelen? Natuurlijk niet, het enige verschil tussen die gasten en ons, dat is de persoon Franky Dury.

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Verwachting seizoen 2017-2018
« Reactie #24 Gepost op: november 28, 2017, 03:54:42 pm »
Inderdaad.  PO1 moet je verre van opgeven.  3 op 24 en nog steeds maar op 3 punten verwijderd van een po1 plek.  Dat zegt alles.  Beveren en Antwerp en Stvv zullen een stevige terugval kennen. Beveren is al begonnen en moeskroen bv is al tijdje bezig. 

PO1 niet halen is een mislukt seizoen. Net zoals Anderlecht ieder jaar kampioen moet spelen moet essevee ieder jaar po1 halen. Lukt dat nipt niet dan zal er ontgoocheling zijn en ga ik alvast niet gaan roepen dat iedereen buiten moet.  Maar het seizoen is niet geslaagd dan en hopelijk halen we het jaar erop opnieuw en zal de druk wel echt hoger liggen dan om het te halen.  Het sportieve en alles rond het sportieve bij essevee is po1 waardig.  We zijn sportief niets voor niets G5 geworden en qua omkadering zijn we bij de allerbesten van de klas en vooral als gans die tempel eens af zal zijn. 

Donderdag verder bekeren en zondag thuis tegen Gent het zoveelste kantelmoment.  Dit zou echt een boostweek kunnen worden.

Ik wil hier niet weer dezelfde discussie beginnen maar dat is volledig jouw opvatting. Noch sportief noch financieel is het missen van PO1 (dit seizoen) een ramp. De vergelijking met Anderlecht gaat al helemaal niet op. Anderlecht is de enige club van het land waar er iets "moet", de rest, en al zeker wij, doen mee bovenin of in de subtop en pakken af en toe een Beker zonder al te veel druk.

Het zou ontgoochelend zijn, natuurlijk, maar gezien de middelen en de concurrentie en het feit dat we zes extra "toppers" spelen, helemaal niet erg. We zijn ontzettend goed bezig en spelen eigenlijk al vijftien jaar boven ons niveau (budget) en daar mogen we ??n man in het bijzonder (en natuurlijk ook het ambitieuze bestuur) dankbaar voor zijn. Ook extra-sportief groeien we en leggen we nu de basis om op termijn, iets wat ze in pakweg Kortrijk of Oostende niet hebben want daar kan ??n man de stekker er zomaar uit trekken morgen, een vaste waarde te worden in de subtop en volgens mij eens kampioen te spelen.

Offline matti essevee

  • Leden
  • Berichten: 313
  • Essevee!
Re: Verwachting seizoen 2017-2018
« Reactie #25 Gepost op: november 28, 2017, 06:55:13 pm »
Inderdaad.  PO1 moet je verre van opgeven.  3 op 24 en nog steeds maar op 3 punten verwijderd van een po1 plek.  Dat zegt alles.  Beveren en Antwerp en Stvv zullen een stevige terugval kennen. Beveren is al begonnen en moeskroen bv is al tijdje bezig. 

PO1 niet halen is een mislukt seizoen.  Net zoals Anderlecht ieder jaar kampioen moet spelen moet essevee ieder jaar po1 halen. Lukt dat nipt niet dan zal er ontgoocheling zijn en ga ik alvast niet gaan roepen dat iedereen buiten moet.  Maar het seizoen is niet geslaagd dan en hopelijk halen we het jaar erop opnieuw en zal de druk wel echt hoger liggen dan om het te halen.  Het sportieve en alles rond het sportieve bij essevee is po1 waardig.  We zijn sportief niets voor niets G5 geworden en qua omkadering zijn we bij de allerbesten van de klas en vooral als gans die tempel eens af zal zijn. 

Donderdag verder bekeren en zondag thuis tegen Gent het zoveelste kantelmoment.  Dit zou echt een boostweek kunnen worden.
ewel ge kunt nie geloven hoe blij ik ben met uw reactie echt waar ;) dit is grinta en de juiste overtuiging tonen/vertellen om er samen voor te gaan!!! ik hoop dat velen hier en buiten dit forum het met je eens zijn!

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Verwachting seizoen 2017-2018
« Reactie #26 Gepost op: november 28, 2017, 08:16:40 pm »
Inderdaad.  PO1 moet je verre van opgeven.  3 op 24 en nog steeds maar op 3 punten verwijderd van een po1 plek.  Dat zegt alles.  Beveren en Antwerp en Stvv zullen een stevige terugval kennen. Beveren is al begonnen en moeskroen bv is al tijdje bezig. 

PO1 niet halen is een mislukt seizoen.  Net zoals Anderlecht ieder jaar kampioen moet spelen moet essevee ieder jaar po1 halen. Lukt dat nipt niet dan zal er ontgoocheling zijn en ga ik alvast niet gaan roepen dat iedereen buiten moet.  Maar het seizoen is niet geslaagd dan en hopelijk halen we het jaar erop opnieuw en zal de druk wel echt hoger liggen dan om het te halen.  Het sportieve en alles rond het sportieve bij essevee is po1 waardig.  We zijn sportief niets voor niets G5 geworden en qua omkadering zijn we bij de allerbesten van de klas en vooral als gans die tempel eens af zal zijn. 

Donderdag verder bekeren en zondag thuis tegen Gent het zoveelste kantelmoment.  Dit zou echt een boostweek kunnen worden.

PO1 niet halen is helemaal geen mislukt seizoen.

Als je een beetje realist bent weet je dat het dit seizoen waarschijnlijk niet zal lukken.
Waarom ? Om verschillende redenen. Ik noem er twee. Ten eerste omdat in tegenstelling met andere jaren er het alle schijn van heeft dat de G5 ploegen er dit keer wel zullen bijzijn + Charleroi. Ten tweede omdat we dit jaar niet beschikken of konden beschikken over een Bossut, een Meite, een Lerager, een Leye, een goede Derijck en de vervangers niet of te weinig een voldoende niveau halen (we verloren halfweg al ongeveer evenveel matchen of vorig jaar na een volledig regulier seizoen).

Zoveel keren PO1 halen is in feite voor een ploeg als ZW een krachttoer maar sommigen vinden dit blijkbaar al normaal.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: Verwachting seizoen 2017-2018
« Reactie #27 Gepost op: november 28, 2017, 11:35:20 pm »
Is inderdaad een krachttoer,maar de club en vooral onze trainer hebben die ambitie.  Op een bepaald moment konden we Roef hebben konden we met iets wat meer transferbudget enkele betere spelers halen,vooral de club wou zo ver niet gaan,dat mag,maar strookt dat dan nog met de ambitie van de trainer ?

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Verwachting seizoen 2017-2018
« Reactie #28 Gepost op: november 29, 2017, 09:01:46 am »
Is inderdaad een krachttoer,maar de club en vooral onze trainer hebben die ambitie.  Op een bepaald moment konden we Roef hebben konden we met iets wat meer transferbudget enkele betere spelers halen,vooral de club wou zo ver niet gaan,dat mag,maar strookt dat dan nog met de ambitie van de trainer ?
Er is een hemelsbreed verschil tussen ambitie hebben om PO1 te halen en gewag te maken van een mislukt seizoen als PO1 niet gehaald wordt. Mijn reactie ging eerder daar over.

Zelfs met het aantrekken van betere spelers (ook dat is afwachten wat die brengen) heb je geen zekerheid. Dat is al genoeg gebleken bij andere ploegen de afgelopen jaren en waar je wel van een
mislukt seizoen kan spreken als PO1 niet gehaald wordt.
« Laatst bewerkt op: november 29, 2017, 09:44:19 am door Patje »

Offline isidoor

  • Leden
  • Berichten: 2.469
  • Essevee!
Re: Verwachting seizoen 2017-2018
« Reactie #29 Gepost op: november 29, 2017, 11:55:28 am »
Voor een ploeg als de onze, zou ik reeds het volgende meer dan uniek vinden :
Het ene jaar spelen voor PO1 met Europees voetbal.
Het volgende jaar gewoon zo goed mogelijk Europees spelen en zorgen dat we niet degraderen. Ook gaan voor de beker. Intussen spelers voorbereiden voor het volgende seizoen.
Het jaar daarop weerom voluit gaan voor PO1 met ambitie Europees voetbal.
Daarna weer Europees spelen en PO1 niet belangrijk vinden. Gaan voor de beker en spelers inpassen voor volgend seizoen. En zo verder ...

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Verwachting seizoen 2017-2018
« Reactie #30 Gepost op: november 29, 2017, 12:42:49 pm »
Als supporter moet je ook realistisch durven blijven h?, meestrijden op 3 fronten is voor een club als Essevee gewoon niet mogelijk, 't is al een enorme opgave voor de G5. Daarvoor is ons budget lees: onze kern momenteel veel te klein.

Ook begrijpt een pak supporters het verschil niet tussen "PO1 is de ambitie" en "PO1 is een must" ... zij die dit niet begrijpen zijn gewoon niet realistisch.

Veel supporters zouden zeggen : (v??r het seizoen) we spelen Europees volgend seizoen ?n we verkochten goed, dus moeten we veel geld uitgeven aan (duurdere en betere) spelers!
Maar ... men vergeet natuurlijk wel dat een Europese campagne voor een club als Essevee geen lang leven beschoren is, met wat geluk kunnen we overwinteren maar dat is dan ook (op deze moment / in de huidige situatie) het hoogst haalbare. Men vergeet dan ook (bewust?) dat die eventuele duurdere spelers na die 6-8-10 wedstrijden bij ons onder contract blijven ?n dus de hogere kosten met zich meebrengen en minstens 2-3 seizoenen aanhouden.

In deze zaak kan ik ons -down to earth- bestuur met -gezond boereverstand- heel goed begrijpen.

Trouwens ... een trainer moet ambitieus zijn! Anders kan hij nooit zijn spelers prepareren om het hoogst mogelijke te halen of de juiste beslissingen te nemen.

En wat vele supporters ook niet (willen?) begrijpen is dat het interne en externe verhaal ook niet altijd dezelfde is. Stel ... men tekent de krijtlijnen uit om dit jaar Europees te spelen (mooie inkomsten) en zich enkel te focussen op de beker en het behoud. (ik zeg maar iets!) je kan dan toch niet verwachten dat een trainer dat gewoon rechtuit op TV zal zeggen in een interview. En hiermee kom ik weer terug naar mijn tweede alinea ... PO1 is een ambitie, maar geen must!

Natuurlijk moet je gaan voor het hoogst mogelijks, natuurlijk moet je hard en zo goed mogelijk proberen om op alle vlakken mee te strijden maar dit is voor ons gewoon niet haalbaar.
Zoals Dury zelf al aangaf ... momenteel bestaat de tijd tussen de wedstrijden vooral uit recuperatie en analyse en komen we tijd tekort om te trainen.





Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: Verwachting seizoen 2017-2018
« Reactie #31 Gepost op: november 29, 2017, 02:47:51 pm »
Als supporter moet je ook realistisch durven blijven h?, meestrijden op 3 fronten is voor een club als Essevee gewoon niet mogelijk, 't is al een enorme opgave voor de G5. Daarvoor is ons budget lees: onze kern momenteel veel te klein.

Ook begrijpt een pak supporters het verschil niet tussen "PO1 is de ambitie" en "PO1 is een must" ... zij die dit niet begrijpen zijn gewoon niet realistisch.

Veel supporters zouden zeggen : (v??r het seizoen) we spelen Europees volgend seizoen ?n we verkochten goed, dus moeten we veel geld uitgeven aan (duurdere en betere) spelers!
Maar ... men vergeet natuurlijk wel dat een Europese campagne voor een club als Essevee geen lang leven beschoren is, met wat geluk kunnen we overwinteren maar dat is dan ook (op deze moment / in de huidige situatie) het hoogst haalbare. Men vergeet dan ook (bewust?) dat die eventuele duurdere spelers na die 6-8-10 wedstrijden bij ons onder contract blijven ?n dus de hogere kosten met zich meebrengen en minstens 2-3 seizoenen aanhouden.

In deze zaak kan ik ons -down to earth- bestuur met -gezond boereverstand- heel goed begrijpen.

Trouwens ... een trainer moet ambitieus zijn! Anders kan hij nooit zijn spelers prepareren om het hoogst mogelijke te halen of de juiste beslissingen te nemen.

En wat vele supporters ook niet (willen?) begrijpen is dat het interne en externe verhaal ook niet altijd dezelfde is. Stel ... men tekent de krijtlijnen uit om dit jaar Europees te spelen (mooie inkomsten) en zich enkel te focussen op de beker en het behoud. (ik zeg maar iets!) je kan dan toch niet verwachten dat een trainer dat gewoon rechtuit op TV zal zeggen in een interview. En hiermee kom ik weer terug naar mijn tweede alinea ... PO1 is een ambitie, maar geen must!

Natuurlijk moet je gaan voor het hoogst mogelijks, natuurlijk moet je hard en zo goed mogelijk proberen om op alle vlakken mee te strijden maar dit is voor ons gewoon niet haalbaar.
Zoals Dury zelf al aangaf ... momenteel bestaat de tijd tussen de wedstrijden vooral uit recuperatie en analyse en komen we tijd tekort om te trainen.
Allemaal waar,MAAR....ge gaat niet ieder jaar zoveel geld binnenhalen aan transfers(is ons succesvolste jaar geweest ivm binnenkomende transfers)  dit was een uitgelezen kans om DEFINITIEVE transfers te doen,in plaats van weer een gehuurde speler(ik heb geen probleem met enkele huurspelers, maar dit jaar is dit gewoon TEVEEL), gelukkig hebben we een Kaya en Cordaro enkele jaren terug wel aangekocht!
Ik ben niet tegen die VIP-tribune, kan ons op lange termijn heel veel opbrengen, maar de balans stenen/versterken van de ploeg is scheef, ik blijf erbij dat we VOORAF al wisten dat deze kern deze zware beproeving (strijden PO1, Europees spelen) niet zou aankunnen, als je dan weet dat Dury heeft moeten zagen om aub ook Coopman toch aan te trekken, dan vindt ik dit niet ok!
Gelukkig haalden we al zoveel punten in het begin van het seizoen, of het kon echt wel (kan nog, maar ook ik denk van niet) nog erger en stonden we bij KV Mechelen en Kortrijk.  Het is een moeilijke oefening, en gelukkig blijven ze hier rustig genoeg, maar ik ben er zeker van(hoor ik toch in de wandelgangen) dat ons bestuur, en dan vooral Beeuwsaert, dit ook beseffen en extra geld gaat vrijmaken voor definitieve transfers te halen(ik weet niet of die in de winterstop al gaan plaatsvinden of volgende zomer).

Offline varadero

  • Leden
  • Berichten: 2.279
Re: Verwachting seizoen 2017-2018
« Reactie #32 Gepost op: november 29, 2017, 03:48:02 pm »
Als supporter moet je ook realistisch durven blijven h?, meestrijden op 3 fronten is voor een club als Essevee gewoon niet mogelijk, 't is al een enorme opgave voor de G5. Daarvoor is ons budget lees: onze kern momenteel veel te klein.

Ook begrijpt een pak supporters het verschil niet tussen "PO1 is de ambitie" en "PO1 is een must" ... zij die dit niet begrijpen zijn gewoon niet realistisch.

Veel supporters zouden zeggen : (v??r het seizoen) we spelen Europees volgend seizoen ?n we verkochten goed, dus moeten we veel geld uitgeven aan (duurdere en betere) spelers!
Maar ... men vergeet natuurlijk wel dat een Europese campagne voor een club als Essevee geen lang leven beschoren is, met wat geluk kunnen we overwinteren maar dat is dan ook (op deze moment / in de huidige situatie) het hoogst haalbare. Men vergeet dan ook (bewust?) dat die eventuele duurdere spelers na die 6-8-10 wedstrijden bij ons onder contract blijven ?n dus de hogere kosten met zich meebrengen en minstens 2-3 seizoenen aanhouden.

In deze zaak kan ik ons -down to earth- bestuur met -gezond boereverstand- heel goed begrijpen.

Trouwens ... een trainer moet ambitieus zijn! Anders kan hij nooit zijn spelers prepareren om het hoogst mogelijke te halen of de juiste beslissingen te nemen.

En wat vele supporters ook niet (willen?) begrijpen is dat het interne en externe verhaal ook niet altijd dezelfde is. Stel ... men tekent de krijtlijnen uit om dit jaar Europees te spelen (mooie inkomsten) en zich enkel te focussen op de beker en het behoud. (ik zeg maar iets!) je kan dan toch niet verwachten dat een trainer dat gewoon rechtuit op TV zal zeggen in een interview. En hiermee kom ik weer terug naar mijn tweede alinea ... PO1 is een ambitie, maar geen must!

Natuurlijk moet je gaan voor het hoogst mogelijks, natuurlijk moet je hard en zo goed mogelijk proberen om op alle vlakken mee te strijden maar dit is voor ons gewoon niet haalbaar.
Zoals Dury zelf al aangaf ... momenteel bestaat de tijd tussen de wedstrijden vooral uit recuperatie en analyse en komen we tijd tekort om te trainen.
Allemaal waar,MAAR....ge gaat niet ieder jaar zoveel geld binnenhalen aan transfers(is ons succesvolste jaar geweest ivm binnenkomende transfers)  dit was een uitgelezen kans om DEFINITIEVE transfers te doen,in plaats van weer een gehuurde speler(ik heb geen probleem met enkele huurspelers, maar dit jaar is dit gewoon TEVEEL), gelukkig hebben we een Kaya en Cordaro enkele jaren terug wel aangekocht!
Ik ben niet tegen die VIP-tribune, kan ons op lange termijn heel veel opbrengen, maar de balans stenen/versterken van de ploeg is scheef, ik blijf erbij dat we VOORAF al wisten dat deze kern deze zware beproeving (strijden PO1, Europees spelen) niet zou aankunnen, als je dan weet dat Dury heeft moeten zagen om aub ook Coopman toch aan te trekken, dan vindt ik dit niet ok!
Gelukkig haalden we al zoveel punten in het begin van het seizoen, of het kon echt wel (kan nog, maar ook ik denk van niet) nog erger en stonden we bij KV Mechelen en Kortrijk.  Het is een moeilijke oefening, en gelukkig blijven ze hier rustig genoeg, maar ik ben er zeker van(hoor ik toch in de wandelgangen) dat ons bestuur, en dan vooral Beeuwsaert, dit ook beseffen en extra geld gaat vrijmaken voor definitieve transfers te halen(ik weet niet of die in de winterstop al gaan plaatsvinden of volgende zomer).


In een artikel in Sport/Voetbalmagazine over Essevee in Nice vermeldt de redacteur dat de voornaamste conclusie van de terugval duidelijk  is en geweten  door het bestuur: te weinig kwaliteit. Dus zal hoofdaandeelhouder  Tony Beeuwsaert  tijdens de winterstop wat extra's aanvoeren. "We hebben veel ge?nvesteerd in het stadion, nu moet er ook kapitaal op het veld komen - niet alleen met huurspelers. Prioriteit: een spits en een duelkrachtige verdedigende middenvelder", klinkt het unisono.
Hopelijk juiste informatie.
« Laatst bewerkt op: november 29, 2017, 03:51:14 pm door svennay »

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: Verwachting seizoen 2017-2018
« Reactie #33 Gepost op: november 29, 2017, 04:54:07 pm »
Als supporter moet je ook realistisch durven blijven h?, meestrijden op 3 fronten is voor een club als Essevee gewoon niet mogelijk, 't is al een enorme opgave voor de G5. Daarvoor is ons budget lees: onze kern momenteel veel te klein.

Ook begrijpt een pak supporters het verschil niet tussen "PO1 is de ambitie" en "PO1 is een must" ... zij die dit niet begrijpen zijn gewoon niet realistisch.

Veel supporters zouden zeggen : (v??r het seizoen) we spelen Europees volgend seizoen ?n we verkochten goed, dus moeten we veel geld uitgeven aan (duurdere en betere) spelers!
Maar ... men vergeet natuurlijk wel dat een Europese campagne voor een club als Essevee geen lang leven beschoren is, met wat geluk kunnen we overwinteren maar dat is dan ook (op deze moment / in de huidige situatie) het hoogst haalbare. Men vergeet dan ook (bewust?) dat die eventuele duurdere spelers na die 6-8-10 wedstrijden bij ons onder contract blijven ?n dus de hogere kosten met zich meebrengen en minstens 2-3 seizoenen aanhouden.

In deze zaak kan ik ons -down to earth- bestuur met -gezond boereverstand- heel goed begrijpen.

Trouwens ... een trainer moet ambitieus zijn! Anders kan hij nooit zijn spelers prepareren om het hoogst mogelijke te halen of de juiste beslissingen te nemen.

En wat vele supporters ook niet (willen?) begrijpen is dat het interne en externe verhaal ook niet altijd dezelfde is. Stel ... men tekent de krijtlijnen uit om dit jaar Europees te spelen (mooie inkomsten) en zich enkel te focussen op de beker en het behoud. (ik zeg maar iets!) je kan dan toch niet verwachten dat een trainer dat gewoon rechtuit op TV zal zeggen in een interview. En hiermee kom ik weer terug naar mijn tweede alinea ... PO1 is een ambitie, maar geen must!

Natuurlijk moet je gaan voor het hoogst mogelijks, natuurlijk moet je hard en zo goed mogelijk proberen om op alle vlakken mee te strijden maar dit is voor ons gewoon niet haalbaar.
Zoals Dury zelf al aangaf ... momenteel bestaat de tijd tussen de wedstrijden vooral uit recuperatie en analyse en komen we tijd tekort om te trainen.
Allemaal waar,MAAR....ge gaat niet ieder jaar zoveel geld binnenhalen aan transfers(is ons succesvolste jaar geweest ivm binnenkomende transfers)  dit was een uitgelezen kans om DEFINITIEVE transfers te doen,in plaats van weer een gehuurde speler(ik heb geen probleem met enkele huurspelers, maar dit jaar is dit gewoon TEVEEL), gelukkig hebben we een Kaya en Cordaro enkele jaren terug wel aangekocht!
Ik ben niet tegen die VIP-tribune, kan ons op lange termijn heel veel opbrengen, maar de balans stenen/versterken van de ploeg is scheef, ik blijf erbij dat we VOORAF al wisten dat deze kern deze zware beproeving (strijden PO1, Europees spelen) niet zou aankunnen, als je dan weet dat Dury heeft moeten zagen om aub ook Coopman toch aan te trekken, dan vindt ik dit niet ok!
Gelukkig haalden we al zoveel punten in het begin van het seizoen, of het kon echt wel (kan nog, maar ook ik denk van niet) nog erger en stonden we bij KV Mechelen en Kortrijk.  Het is een moeilijke oefening, en gelukkig blijven ze hier rustig genoeg, maar ik ben er zeker van(hoor ik toch in de wandelgangen) dat ons bestuur, en dan vooral Beeuwsaert, dit ook beseffen en extra geld gaat vrijmaken voor definitieve transfers te halen(ik weet niet of die in de winterstop al gaan plaatsvinden of volgende zomer).


In een artikel in Sport/Voetbalmagazine over Essevee in Nice vermeldt de redacteur dat de voornaamste conclusie van de terugval duidelijk  is en geweten  door het bestuur: te weinig kwaliteit. Dus zal hoofdaandeelhouder  Tony Beeuwsaert  tijdens de winterstop wat extra's aanvoeren. "We hebben veel ge?nvesteerd in het stadion, nu moet er ook kapitaal op het veld komen - niet alleen met huurspelers. Prioriteit: een spits en een duelkrachtige verdedigende middenvelder", klinkt het unisono.
Hopelijk juiste informatie.
Had ik nog niet gelezen, is dus een bevestiging van hetgeen ik hoorde, mooi!  We mogen blij zijn dat we zo'n kerel hebben(heeft onze club gered, en als je de verhalen hoort wat Decuyper hier allemaal deed, bv spelers betalen die bij bv Ronse speelden ZONDER dat de rest van de club dit wist(zegt veel over de rest van dat bestuur) blijkbaar was er 6 maanden nadat Decuyper hier de kaarten uitdeelde niks meer over van de reservepot die Essevee ooit had),Beewsaert lijkt mij ook iemand die nuchter is, het feit dat hij niet echt in de picture wil zegt toch ook iets. 

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Verwachting seizoen 2017-2018
« Reactie #34 Gepost op: november 29, 2017, 05:19:53 pm »
Sport/Voetbalmagazine 29/11/2017
via Ludwig V


Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Verwachting seizoen 2017-2018
« Reactie #35 Gepost op: november 29, 2017, 05:21:18 pm »
Volledig artikel
(openklikken voor betere leesbaarheid)


Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: Verwachting seizoen 2017-2018
« Reactie #36 Gepost op: november 29, 2017, 07:57:09 pm »
Volledig artikel
(openklikken voor betere leesbaarheid)
Bij deze een grotere versie...  ;)

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Verwachting seizoen 2017-2018
« Reactie #37 Gepost op: november 29, 2017, 08:47:11 pm »
Als je klikt op mijn versie dan is het ook leesbaar ... maar deze is nog beter (makkelijker) ;-)

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Verwachting seizoen 2017-2018
« Reactie #38 Gepost op: november 30, 2017, 12:56:13 pm »
Nog wat leesvoer:

Nieuwsblad 30-11-17
Via Ludwig V

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Verwachting seizoen 2017-2018
« Reactie #39 Gepost op: december 06, 2017, 08:02:03 pm »
Dury over problemen bij Zulte Waregem: "We zijn te zuinig geweest deze zomer"
06/12/2017 - 17:36 via sporza.be

Zulte Waregem moet morgen nog een overbodige match spelen in de Europa League spelen, maar de blik is toch vooral op de Belgische competitie gericht. Daar gaat het de voorbije weken niet goed. Coach Dury wijst naar de beperkte budgettaire slagkracht.

"Eigenlijk had ik deze match tegen Lazio liever niet gespeeld", is Francky Dury eerlijk. "We zijn toch al uitgeschakeld en er komen nu 4 belangrijke matchen aan in de competitie."

"Het is niet zo dramatisch als overal wordt voorgesteld"
- Francky Dury

"Maar ik wil onze 3e plaats in de groep wel verdedigen, zodat we niet voor niets gewonnen hebben tegen Vitesse. Ik wil ook aan de fans tonen dat we iets geleerd hebben in Europa. Want we mogen hier met een goed gevoel op terugblikken."

"Iedereen beseft dat we met Zulte Waregem niet in de meest comfortabele positie zitten, maar het is ook niet zo dramatisch als wordt voorgesteld. We halen 3 op 27, maar hadden wel een zeer goeie start. We missen wat geluk en missen ook vertrouwen. Maar verwacht niet dat het tegen Lazio plots top zal zijn."

"In januari correctie uitvoeren op de transfermarkt"
Volgens Francky Dury is het met Zulte Waregem al in de zomer misgelopen. "We hebben budgettair flink moeten bezuinigen, maar iedereen beseft nu dat we te zuinig zijn geweest."

"Als je mij 5 miljoen geeft, hadden we zeker andere transfers gedaan"
- Francky Dury

"In januari proberen we een correctie uit te voeren om te proberen ons seizoen toch nog te redden. Dan spreek ik niet over Play-off I of zelfs maar de linkerkolom, maar wel om uit deze benarde situatie te geraken."

"Als je mij 5 miljoen geeft, dan hadden we zeker andere transfers gedaan. Ik heb vorig jaar ook gezegd: we willen minder huurlingen. Maar we zitten er weer met 8 nu, gewoon omdat we het geld niet hebben om spelers te kopen."

"Belgi?: te weinig geld, te weinig goed voetbal en bouwen duurt 20 jaar"
Dury trekt op de persconferentie voor de match tegen Lazio het plaatje ook breder. Volgens hem heeft de Belgische competitie een probleem en moet er nagedacht worden over het huidige format.

"Het aantal boeiende matchen in Belgi? is op ??n hand te tellen"
- Francky Dury

"Er is te weinig geld, er wordt te weinig goed voetbal gespeeld en als je een stadion wil bouwen duurt dat 20 jaar."

"Er zit enorm veel spanning op onze competitie. Het aantal boeiende matchen tot nu toe is op ??n hand te tellen. Kijk ook naar mijn collega's: 50% is al ontslagen."

Ook de lange competitie speelt niet in ons voordeel. "We beginnen er al heel vroeg aan, hebben een korte winterstop en hebben pas laat gedaan. Met een beperkt budget is het moeilijk om dat te bolwerken, zeker als je ook nog Europees speelt."

Bron: http://sporza.be/cm/sporza/voetbal/europa_league/1.3109795