Auteur Topic: Cofidis Cup  (gelezen 13534 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.261
Re: Cofidis Cup
« Reactie #40 Gepost op: oktober 03, 2013, 04:54:25 pm »

UEFA schaft Europees ticket voor bekerwinnaar af


 
De winnaar van de Cofidis Cup, en bij uitbreiding winnaars van gelijk welke nationale beker, zal vanaf 2015 geen ticket meer krijgen voor de voorronde of groepsfase van de Europa League. Dat besliste de UEFA op een bijeenkomst in Dubrovnik.

De wijziging in de regels werd met een ruime meerderheid van de stemmen aangenomen. 30 personen stemden voor het idee, 21 stemden tegen. Vanaf 2015 zullen ploegen uit lagere reeksen dus bijna nooit meer Europees voetbal kunnen spelen, dat staat te lezen op goal.com. Tot op heden kregen de bekerwinnaars op basis van de co?ffici?ntenlijst van de UEFA een ticket toegewezen voor de Europa League.

Vanaf 2015 zal enkel de eindklassering in de hoogste competitie dus nog een Europees ticket opleveren. Gevolg hiervan is dat iedere competitie van het hoogste niveau ??n extra Europees ticket zal kunnen verdelen. Situaties als die van dit seizoen, waar FA Cup-winnaar Wigan Athletic in de Europa League Zulte Waregem ontmoet zullen niet meer kunnen voorkomen. De ploeg speelt immers in de Championshipafdeling in Engeland (gelijk aan de Belgische Belgacom League).


SV TILL I DIE

Offline Mephistow.be

  • Leden
  • Berichten: 713
Re: Cofidis Cup
« Reactie #41 Gepost op: oktober 03, 2013, 04:57:00 pm »
?? Dus geen Europees meer voor de bekerwinnaar? Of lees ik dat verkeerd?

Ik had begrepen dat de VERLIEZENDE finalist geen Europees meer kan/mag spelen, maar dat dat ticket naar de 4e of 5e in de stand ging.

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.179
Re: Cofidis Cup
« Reactie #42 Gepost op: oktober 03, 2013, 05:11:20 pm »
Dus vanaf de campagne in 2015 speelt iedere eerste klasser met een B-elftal+beloften.

We mogen concluderen dat de beker ten dode opgeschreven is.

Offline svzw4ever

  • Leden
  • Berichten: 626
Re: Cofidis Cup
« Reactie #43 Gepost op: oktober 03, 2013, 05:55:47 pm »
?? Dus geen Europees meer voor de bekerwinnaar? Of lees ik dat verkeerd?

Ik had begrepen dat de VERLIEZENDE finalist geen Europees meer kan/mag spelen, maar dat dat ticket naar de 4e of 5e in de stand ging.

dacht ik ook dat het zo was (ergens gelezen paar dagen terug)
maar dit artikel zegt nu dat er zoiezo geen ticket meer is

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: Cofidis Cup
« Reactie #44 Gepost op: oktober 03, 2013, 11:48:39 pm »
Hopelijk is dit artikel een grote kwakkel, zo niet heeft het inderdaad geen zin meer om die beker te organiseren, onbegrijpelijk dat er een meerderheid zou gevonden zijn om dit goed te keuren.

Klagen en zagen dat de beker niet interessant is en geen volk trekt, met deze maatregel wordt het niet meer dan een beloftentoernooi met enkel een paar zotten in de tribune die geld en tijd te veel hebben.

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.766
Re: Cofidis Cup
« Reactie #45 Gepost op: oktober 04, 2013, 09:29:18 am »
wel...was dat voor zever.. allez geen 71000 mensen meer voor de bekerwedstrijd in Duitsland tussen tweedeklasser 1860 Munchen en Dortmund...

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: Cofidis Cup
« Reactie #46 Gepost op: oktober 04, 2013, 11:18:42 am »
Zou blijkbaar toch om een fout gaan op de site van de UEFA en zou het aangepast zijn.
Bekerwinnaar speelt altijd Europees, indien die al zeker is van een Europees ticket via de competite gaat het echter niet meer naar de verliezende bekerfinalist maar naar de beste ploeg in het eindklassement zonder ticket.

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.767
  • Essevee!
Re: Cofidis Cup
« Reactie #47 Gepost op: oktober 04, 2013, 11:27:15 am »
Zou blijkbaar toch om een fout gaan op de site van de UEFA en zou het aangepast zijn.
Bekerwinnaar speelt altijd Europees, indien die al zeker is van een Europees ticket via de competite gaat het echter niet meer naar de verliezende bekerfinalist maar naar de beste ploeg in het eindklassement zonder ticket.

ja lijkt me logisch dat het zo zou gaan.