Auteur Topic: Gouden Schoen  (gelezen 14406 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sv Zulte Waregem

  • Gast
Re: Gouden Schoen
« Reactie #20 Gepost op: januari 22, 2009, 12:10:18 pm »
MBOKANI: "DIT IS NIET ERNSTIG"
 ???????????????????????????????????????
 Dieumerci Mbokani was meer dan ontgoo-
 cheld. "Ik ben 6e. Dit is niet ernstig.
 Ik moet minstens in de top 3 staan",   
 zegt de Congolees in Het Nieuwsblad.   
                                       
 "Ik ben de beste aanvaller in Belgi?. 
 Iedereen bewierookt mij voor mijn Euro-
 pese prestaties en dan dit. Ik wil weg
 uit Belgi?, liefst nog deze winter.
En
 anders op het einde van het seizoen. Ik
 heb contacten met clubs in Duitsland."
                                       
 "Het is omdat ik Afrikaan ben. Dit is 
 racisme.
Ik zal nu maar topscorer wor-
 den zeker? Naar de Profvoetballer van 
 het Jaar in mei ga ik zeker niet. Ik   
 ga me niet nog eens belachelijk maken."

1 woord: ZIELIGAARD

Hij had inderdaad hoger moeten staan, maar de racisme-kaart gebruiken getuigt van een zielige mentaliteit.

Offline sv_forever

  • Leden
  • Berichten: 3.182
Re: Gouden Schoen
« Reactie #21 Gepost op: januari 22, 2009, 12:32:27 pm »
Zou die rode blaaspop Hein niet zijn ? Ie kan er net in .... ?

Ja, maar dan toch maar in 1 richting ;)

Crudo

  • Gast
Re: Gouden Schoen
« Reactie #22 Gepost op: januari 22, 2009, 01:20:34 pm »
Jovanovic krijgt gewoon meer punten dan Mbokani omdat hij veel grappiger en meer open is. In principe zou ik niet kunnen zeggen wie van de 2 beste voetballer is, Mbokani 6e is dan ook totaal belachelijk. Nuja net zoals die hele show eigenlijk, amateurs  ;D

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.269
Re: Gouden Schoen
« Reactie #23 Gepost op: januari 22, 2009, 02:17:06 pm »
Toen je gisteren Mbokani zag zitten in zijne stoel het was alsof het hem precies niet intereseerde en hij zat daar ook te kauwen dat geen naam had.
SV TILL I DIE

Offline Vossie

  • Leden
  • Berichten: 436
Re: Gouden Schoen
« Reactie #24 Gepost op: januari 22, 2009, 02:46:48 pm »
Toen je gisteren Mbokani zag zitten in zijne stoel het was alsof het hem precies niet intereseerde en hij zat daar ook te kauwen dat geen naam had.

idd, kwas aant wachten totdat hij zich verslikte, dan ginget pas grappig zijn. Twas link datie op begrafenis zat.

Offline Soulscream

  • Leden
  • Berichten: 3.065
  • Voice of the voiceless!
Re: Gouden Schoen
« Reactie #25 Gepost op: januari 22, 2009, 05:41:29 pm »
Arrogantie  = Mbokani, chance dat hem kan voetballen of t'ging nog erger zijn :p

Sv Zulte Waregem

  • Gast
Re: Gouden Schoen
« Reactie #26 Gepost op: januari 22, 2009, 05:55:41 pm »
Jovanovic krijgt gewoon meer punten dan Mbokani omdat hij veel grappiger en meer open is. In principe zou ik niet kunnen zeggen wie van de 2 beste voetballer is, Mbokani 6e is dan ook totaal belachelijk. Nuja net zoals die hele show eigenlijk, amateurs  ;D

Voila,

dat hij bijvoorbeeld achter Boussoufa komt is ronduit belachelijk, maar veel heeft te maken met zijn arrogantie, dat hij daar maar eens over nadenkt. Jovanovic is altijd goedlachs, zalige kerel, verdient alleen daarvoor al om hoger te staan. Een goede speler is niet alleen op het veld 'groots', maar ook ernaast. Beginnen bleiten dat dit racisme is toont vooral hoe klein hij is.

Sv Zulte Waregem

  • Gast
Re: Gouden Schoen
« Reactie #27 Gepost op: januari 22, 2009, 08:04:21 pm »
Nagels. Koppen.

Dieu is God niet

Ik geef het toe. Ook ik heb voor de Gouden Schoen niet op Dieumerci Mbokani gestemd. Ik vulde bovenaan mijn stemformulier immers ook de naam van Axel Witsel in. En ik kan u verzekeren dat racisme, zoals Mbokani zelf suggereert, geen motief was om niet op de Congolese spits te stemmen.

Waarom dan wel Witsel en niet Mbokani? De kersverse Gouden Schoen is de vleesgeworden droom van iedereen die in Belgi? ooit zelf heeft gevoetbald. De hoop van elke jeugdspeler in een land waar jonge, talentvolle voetballers amper kansen krijgen bij topclubs en waar het idee leeft dat beloftevolle spelers beter eerst naar Nederland uitwijken om door te breken. Witsel, net als Defour vorig jaar, bewijst dat doorbreken ook in Belgi? kan. Standard bewijst nu ook nog eens dat zijn jeugdacademie haar vruchten afwerpt. Witsel voetbalt al sinds zijn 10 jaar voor de Rouches. Zijn Gouden Schoen is hoopgevend voor het Belgisch voetbal.

Verdient Mbokani dan niet beter dan zijn huidige zesde plaats? Natuurlijk wel, maar verdient Steven Defour ook niet hoger te staan dan zijn vijfde stek? Standard was vorig seizoen een geheel waarin elke speler uitblonk. Mbokani viel vooral op door zijn goals, maar doelpunten zijn meestal het resultaat van teamwerk. Mbokani was dikwijls een ongelofelijk getalenteerd acteur in een film die geregisseerd werd door jongens als Witsel, Defour en eerder ook Fellaini. Regisseurs geven de opdrachten, acteurs voeren uit.

Dan wordt gezegd dat diepe, scorende spits de moeilijkste plaats is in het elftal. Het is vooral de opvallendste plaats. Loopwerk, balrecuperatie en omschakeling van verdediging naar aanval vallen nu eenmaal minder op dan goals.

Het probleem van Mbokani is het je m?en foutisme dat hij uitstraalt. Komt hij te laat op training, dan kan hem dat niet schelen. Krijgt hij zijn zin niet, dan wil hij Standard verlaten. De Congolees gedraagt zich dikwijls naar zijn afgekorte naam, maar Dieu is God niet. Axel Witsel geeft veel meer de indruk dat hij werkt voor zijn voetbalcarri?re, Mbokani teert veel te veel op zijn intrensiek talent.

Jurgen Geril

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Gouden Schoen
« Reactie #28 Gepost op: januari 23, 2009, 12:00:49 am »
Toen je gisteren Mbokani zag zitten in zijne stoel het was alsof het hem precies niet intereseerde en hij zat daar ook te kauwen dat geen naam had.

idd, kwas aant wachten totdat hij zich verslikte, dan ginget pas grappig zijn. Twas link datie op begrafenis zat.

volgens mij was die maniokbladeren aan het herkauwen of zoiets .

Offline Daredevil

  • Leden
  • Berichten: 593
Re: Gouden Schoen
« Reactie #29 Gepost op: januari 23, 2009, 08:28:19 am »
Toen je gisteren Mbokani zag zitten in zijne stoel het was alsof het hem precies niet intereseerde en hij zat daar ook te kauwen dat geen naam had.

idd, kwas aant wachten totdat hij zich verslikte, dan ginget pas grappig zijn. Twas link datie op begrafenis zat.

volgens mij was die maniokbladeren aan het herkauwen of zoiets .

nogal logisch dat een monument als Michel Verschueren daarnet op Stubru nogal hard van leer trok over 'Spelers die op de gala avond Cheewing gum (zijn woorden !) aan het kauwen waren'


fox

  • Gast
Re: Gouden Schoen
« Reactie #30 Gepost op: januari 23, 2009, 04:48:45 pm »
Hylarisch om de racismekaart uit te spelen. Witsel en Fellaini hebben buitenlandse roots. Jovanovic is een servier en Boussoufa is een Marrokaan.

Die Mbokani mag van geluk spreken dat hij belachelijk veel voetbaltalent heeft want toen het verstand werd uitgedeeld stond hij overduidelijk ergens op de achterste rij.

Offline StreuvelsX

  • Leden
  • Berichten: 729
Re: Gouden Schoen
« Reactie #31 Gepost op: januari 23, 2013, 09:30:55 am »
Gouden Schoen 2013

Wordt dus Mbokani. Hopelijk beetje erkenning voor Berrier met een top tien plaats. Maar ik vrees dat er terug alleen spelers uit de G5 zullen punten pakken, zoals elk jaar.

Wel mooi op Sporza:

Wie kreeg de punten van Vandenbempt? Vandenbempt maakt er geen geheim van op wie hij stemde. In juni heb ik Matias Suarez op 1 gezet, omdat die toch een bepalende rol had in de titel van Anderlecht. Jelle Vossen zette ik op 2 en Silvio Proto op 3. Voor de tweede helft van 2012 heb ik Thomas Buffel op 1 gezet. Dat is misschien verbazend, maar ik vind dat Buffel van augustus tot december een heel hoog niveau heeft gehaald. Misschien wel het beste niveau in zijn carrire. Hij was bepalend voor Genk, zowel in de competitie, de beker als de Europa League. Vandenbempt gaf voor de tweede jaarhelft ook punten aan Mbokani en Franck Berrier. Voor de derde plaats is het altijd moeilijk om er n speler uit te pikken, vind ik. Maar ik vind dat Zulte Waregem voor zijn eerste seizoenshelft wel een speler verdient in de top drie.

Online San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.189
Re: Gouden Schoen
« Reactie #32 Gepost op: januari 23, 2013, 11:37:44 am »
Ben ik nu de enige die Mbokani echt niet overtuigend vond?
Begrijp echt niet dat die de topfavoriet is.
Voor mij zijn er 3 topfavorieten en dat zijn Vossen, De Ceulaer en Proto.
Allee,dat is alvast mijn top 3

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.155
Re: Gouden Schoen
« Reactie #33 Gepost op: januari 23, 2013, 12:21:26 pm »
Sportredactie nieuwsblad 0,0 punten aan berrier.  Zimling, lestienne krijgen er wel... Tes weer van dat.  Te verwachten wel.  1 grote klucht!

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.767
Re: Gouden Schoen
« Reactie #34 Gepost op: januari 23, 2013, 01:10:19 pm »
idd...heb het ook gelezen in het nieuwsblad....in de tweede ronde krijgen er spelers van club punten terwijl het individueel allemaal betere spelers zouden moeten zijn?!!
schandalig dat daar geen speler van essevee, lokeren in staat. Lestienne??!! een lachertje toch. als je ziet hoeveel wedstrijden Berrier spelbepalend is en de regisseur van de ploeg is?!! maar ja, we staan maar 2de ?...GELOOFWAARDIGHEID NIHIL

Offline StreuvelsX

  • Leden
  • Berichten: 729
Re: Gouden Schoen
« Reactie #35 Gepost op: januari 23, 2013, 02:40:25 pm »
idd...heb het ook gelezen in het nieuwsblad....in de tweede ronde krijgen er spelers van club punten terwijl het individueel allemaal betere spelers zouden moeten zijn?!!
schandalig dat daar geen speler van essevee, lokeren in staat. Lestienne??!! een lachertje toch. als je ziet hoeveel wedstrijden Berrier spelbepalend is en de regisseur van de ploeg is?!! maar ja, we staan maar 2de ?...GELOOFWAARDIGHEID NIHIL

Niet overdrijven, Lestienne is goeie voetballer, ook spelbepalend, veel goals en assists, 100 matchen in eerste klasse en pas 20. Tis nu ook niet dat Brugge laatste staat.

Berrier is goed, maar als de journalisten slechts 3 namen mogen geven, dan is het logisch dat hij er niet vaak bijzit. Mbokani, Vossen, De Ceulaer, Buffel, Proto, Bacca, .. + dan nog punten voor De Bruyne in 1e ronde of Praet 2e ronde.. Genk en Anderlecht waren de ploegen van 2012 Nationaal en Europees, is normaal dat hun spelers meestal bij de drie zitten.

Ik hoop voor Berrier top tien plaats, dit zou mooi zijn en naar waarde geschat.







Offline mutske

  • Leden
  • Berichten: 1.373
Re: Gouden Schoen
« Reactie #36 Gepost op: januari 23, 2013, 03:32:48 pm »
Als Bacca in de top 5 staat dan moet Perbet er zeker ook bij. Vorig jaar topschutter met moeilijkere doelpunten of Bacca. Veel doelpunten van Bacca nu zijn afgeweken schotten die andere meters naast zouden vliegen. Maar als Bacca er bij is, dan zegt het genoeg dat er enkel spelers uit de G5 kans maken. 

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.767
Re: Gouden Schoen
« Reactie #37 Gepost op: januari 23, 2013, 03:55:05 pm »
we moeten ook eerlijk zijn ?...Bacca speelt in een ploeg die veel beter is dan de onze....en ze staan dan nog achter ons...veel recht van spreken heeft een speler van club niet. dan is het inderdaad een veel grotere prestatie wat Perbet doet in een veel mindere ploeg. Er zijn er zelfs die Ezekiel van Standard er op zetten??!! dat ze dat net zoals bij Lestienne doen als Club of Standard in de top 3 staan en Europees overleven...maar daar staan die ploegen nu niet...dus hebben ze volledig gefaald.
in de tweede ronde zou Berrier normaal toch top 5 moeten kunnen halen (Mbokani, Vossen, Proto, Bacca zullen wel in die ronde meer punten halen)...

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.155
Re: Gouden Schoen
« Reactie #38 Gepost op: januari 23, 2013, 04:39:45 pm »
Brugge een ploeg die veel beter is dan de onze????

Offline Skygre

  • Leden
  • Berichten: 201
  • Essevee!
Re: Gouden Schoen
« Reactie #39 Gepost op: januari 23, 2013, 10:06:18 pm »
Die gouden schoen: ene kak Anderlecht boel.