Auteur Topic: [01] BOSSUT Sammy  (gelezen 69542 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Thraso

  • Leden
  • Berichten: 1.695
Re: [01] BOSSUT Sammy
« Reactie #120 Gepost op: september 15, 2020, 11:25:26 am »
Sammy was afgelopen zondag gastspreker bij de Young Business Club van Zulte Waregem en gaf een update over zijn blessure. Check videofragment: https://t.co/uhQENGJUI6?amp=1 .

Online varadero

  • Leden
  • Berichten: 2.288
Re: [01] BOSSUT Sammy
« Reactie #121 Gepost op: oktober 08, 2020, 11:33:05 am »
Bossut, einde contract, wil heel graag bijtekenen.  Heeft al positieve geruchten gehoord, maar
onderhandelingen zijn nog niet gestart.
Hij zou mogelijks einde dit jaar terug kunnen meespelen. (met helm als Schmeichel) HLN

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.189
Re: [01] BOSSUT Sammy
« Reactie #122 Gepost op: oktober 08, 2020, 12:20:23 pm »
Bossut, einde contract, wil heel graag bijtekenen.  Heeft al positieve geruchten gehoord, maar
onderhandelingen zijn nog niet gestart.
Hij zou mogelijks einde dit jaar terug kunnen meespelen. (met helm als Schmeichel) HLN

Als Cech  ;)

Online varadero

  • Leden
  • Berichten: 2.288
Re: [01] BOSSUT Sammy
« Reactie #123 Gepost op: oktober 08, 2020, 12:27:06 pm »
Bossut, einde contract, wil heel graag bijtekenen.  Heeft al positieve geruchten gehoord, maar
onderhandelingen zijn nog niet gestart.
Hij zou mogelijks einde dit jaar terug kunnen meespelen. (met helm als Schmeichel) HLN

Als Cech  ;)
Inderdaad. Grote flater... >:(

Offline 1000camps

  • Leden
  • Berichten: 24
  • Essevee!
Re: [01] BOSSUT Sammy
« Reactie #124 Gepost op: oktober 08, 2020, 12:43:20 pm »
Sammy Bossut na schedelfractuur op de terugweg, mét helm: “Nooit aan het einde van mijn carrière gedacht”
08 oktober 2020 07u00 via hln.be

De Jupiler Pro League krijgt zijn Petr Cech. Zulte Waregem-doelman Sammy Bossut (35) zal na een schedelfractuur voortaan met een helm keepen. Voor het eerst doet de ex-Rode Duivel zijn verhaal: “Was ik een klein beetje hoger of lager geraakt, dan was ik nu misschien nóg van de kaart.”

Nu kan ze erom lachen, maar tóen…

“Sammy bleef maar hetzelfde herhalen, toen ik hem na het incident een eerste keer aan de telefoon kreeg. ‘Love you. Zie je graag. Goh, schatje, wat ik nu voorheb, zeg.’”

Sammy Bossut zelf herinnert zich niks meer van dat gesprek met zijn vrouw Annelore. “Eén zwart gat.”

Het toont aan hoe intens de klap geweest is. Tijdens een oefenmatch tegen Gent, begin augustus, is er een botsing tussen Jordan Botaka en Bossut, knie tegen hoofd. De clubdokters verzorgen de keeper minutenlang op het veld -— “ik was meteen van de wereld” — waarna hij overgebracht wordt naar het Universitair Ziekenhuis in Gent. “Toen ik wakker werd, stonden Annelore en mijn broer naast mijn bed.”

Beangstigend, waren de eerste momenten, vertelt Annelore. “Het is verschieten, hoor, als je ziet hoe zijn ogen keer op keer wegdraaien. Telkens als Sammy bij bewustzijn kwam, vroeg hij wat er gebeurd was. Hij leek het niet op te pikken. Toen de verpleging hem naar de dienst intensieve zorgen bracht, was hij zelfs al vergeten dat ik er was.” (lacht)

Sammy: “Ik heb blijkbaar gevraagd: ‘Weet Annelore hiervan?’ Terwijl ze net bij me was geweest.”

Het verdict na de scans: een zware hersenschudding, een schedelfractuur en bloedingen. “De eerste nacht kwamen de verpleegsters me elk uur controleren. Je weet niet hoe je lichaam reageert op die bloedingen — een operatie was toen niet uitgesloten — maar al bij al was mijn situatie behoorlijk snel stabiel. De grootste zorgen waren weg.”

Des te meer omdat het antwoord op de vraag ‘kan ik nog voetballen?’ positief was. “Ik heb op geen enkel moment gedacht dat ik nu al zou moeten stoppen.”

Het had anders kunnen zijn, beseft Bossut. “Was ik een klein beetje hoger of lager geraakt, dan was ik nu misschien nóg van de kaart. Ik heb ook het immense geluk gehad dat mijn evenwichtsorgaan onbeschadigd bleef. Dat ligt nochtans dicht bij het slakkenhuis in het oor, waar er wel een breukje was. Tegenwoordig hoor ik dertig decibel minder aan de linkerkant. Dat blijft wellicht zo. Ach, als het dat maar is.”

Fruitmand
Liever kijkt Bossut vooruit. “In het ziekenhuis verwees Sammy al naar Petr Cech”, aldus Annelore. De Tsjechische voormalige doelman van Chelsea speelde na een gelijkaardig incident in 2006 met een helm. Bossut zal dat voorbeeld volgen. «Dat is noodzakelijk, aangezien mijn breuken niet makkelijk helen — een schedel is niet als een arm.» Het is ook beter voor de gemoedstoestand van Annelore. “Ik was vroeger al angstig, wanneer hij eens bleef liggen. Dat zal er nu niet op verbeteren. Die ongerustheid neemt alleen maar toe.”

Bossut revalideert inmiddels al op de club. En hij heeft allerminst schrik voor wat komen gaat. “Waarom zou ik? Dit was gewoon pech. Hopelijk ben ik tegen het einde van het jaar speelklaar. Mét helm. (lacht) Als het dan begint vriezen, ga ik het tenminste niet koud hebben aan mijn hoofdje.”

Mocht het toch te fris worden, dan volstaat het voor Bossut om terug te denken aan de hartverwarmende boodschappen. De voetbalgemeenschap stak hem collectief een hart onder de riem. “Ik heb honderden berichtjes gekregen. Alleen kon ik niet meteen antwoorden. De eerste week lukte het amper om te lezen, ondertitels op televisie kon ik niet volgen. Maar het deed wel deugd om vast te stellen dat mannen als Thibaut Courtois en Simon Mignolet aan mij dachten. Botaka heeft me ook gebeld, voorzitter Ivan De Witte contacteerde Annelore en zorgde voor een boeket bloemen. En Club stuurde een fruitmand — da’s heel knap.”

Brazilië
Het valt nu te hopen voor Bossut dat Zulte Waregem even genereus is. De voormalige Rode Duivel — hij was erbij op het WK in Brazilië in 2014 — zit namelijk in zijn laatste contractjaar in het Regenboogstadion. “Ik zou graag bijtekenen. De clubleiding heeft mijn manager laten weten dat het in principe wel in orde komt, maar ik zou niet graag tot de laatste speeldagen in onzekerheid leven. Ik speel hier vijftien jaar, de club kent mijn meerwaarde, zodus…”

Aan een lucratieve transfer denkt Bossut niet (meer). “Een paar seizoenen geleden kon ik naar Sivasspor. Dat was financieel interessant, maar het sleepte te lang aan. Dan hoeft het voor mij niet meer. Ach, zelfs zonder het buitenland is mijn carrière geslaagd. Ik won de beker, werd bijna kampioen, speelde Europees en stond op een WK. En het is niet gedaan, hé.”

“Nog vele járen”, wil Bossut voetballen. Daar zal dat ongelukkige accident in augustus niks aan veranderen. “Ik kom zeker terug op niveau. Niet aan twijfelen.”

Bron: https://www.hln.be/sport/voetbal/belgisch-voetbal/zulte-waregem/sammy-bossut-na-schedelfractuur-op-de-terugweg-met-helm-nooit-aan-het-einde-van-mijn-carriere-gedacht~aff97eb3/

Offline turbosmurf

  • Leden
  • Berichten: 158
  • Essevee!
Re: [01] BOSSUT Sammy
« Reactie #125 Gepost op: januari 21, 2023, 09:22:52 am »
Essevee-sluitstuk Sammy Bossut denkt nog niet aan zijn voetbalpensioen: “Ik wil doorgaan tot mijn veertigste”
21/01/2023 via Het Nieuwsblad

Op bezoek bij Anderlecht ontpopte Sammy Bossut zich tot matchwinnaar voor Zulte Waregem. De 37-jarige doelman blaakt opnieuw van zelfvertrouwen en bewijst dat hij allesbehalve op zijn retour is. “Ik ben in de eerste plaats nog altijd te veel een voetballer en ik kan het zeker nog aan om nog een jaar of twee verder te spelen.”

“Belangrijk zijn kan ook als je niet speelt”, relativeert Bossut zijn belang voor het team. “Je kunt ook zonder in de basis te staan gewoon op training en in de kleedkamer je verantwoordelijkheid opnemen naar de groep toe. Dat omzetten naar prestaties tijdens wedstrijden blijft natuurlijk altijd tof. Ik ben ervan overtuigd dat ik er nog altijd sta. De club gelooft ook nog in mij, maar op een bepaald moment heb je je leeftijd tegen en neemt men soms beslissingen waarbij je je moet neerleggen. Ook al ga je daar diep vanbinnen niet mee akkoord.”

Over zijn toekomst tast Bossut evenwel nog in het duister. Eind dit seizoen loopt zijn contract bij Essevee af, maar uitbollen bij een amateurclub blijkt alvast geen optie. “Ik ben niet de man om af te zakken naar lagere reeksen. Ik verkies toch het profvoetbal. Een andere rol? Ik ben in de eerste plaats nog altijd te veel een voetballer en ik kan het zeker nog aan om nog een jaar of twee verder te spelen. Ik wil volgend jaar dan ook zeker nog voortdoen.”

“Als het even kan bij Zulte Waregem. Als het hier stopt, zou me dat wel pijn doen”, aldus clubman Bossut, die voorlopig nog niet rond de tafel zat met het bestuur van Essevee. “Het moet wel allemaal kloppen. Ik zie wel wat de toekomst brengt. Ik zit al zeventien jaar in het vak en ken ondertussen wel een beetje de knepen van het vak. Ik wil doorgaan tot mijn 40. Ik voel me nog fit genoeg, maar ik bekijk het nu wel jaar per jaar.”

Ondertussen werkt Bossut onder een coach die jarenlang zijn ploegmakker was. Geen probleem zo blijkt. De aanpak van Leye bevalt de 37-jarige doelman wel: “Mbaye is heel open in zijn communicatie. We hebben eigenlijk ook gelijkaardige karakters. Toen de coach koos voor Louis, heeft hij daar ook eerlijk over gecommuniceerd. Weet je, ik heb gewoon een goede band met Mbaye. Hij is een ex-ploegmakker, maar ik vind hem ook oprecht een goede coach met een duidelijke visie.”

Mooi niveau
Toch heeft Bossut zich nooit neergelegd bij die beslissing van zijn trainer. “Dat was geen fijn moment. Ik ging er wel van uit dat dit niet het einde was voor mij als eerste doelman bij Zulte Waregem. De omstandigheden zaten gewoon niet mee, maar je bent ook afhankelijk van de jongens die voor jou staan. Tenslotte ga je toch mee in die spiraal. De laatste jaren hadden we als doelman bij Essevee wel vaker veel werk. Misschien waren er wat twijfels over mij, maar in Anderlecht bewees ik toch dat ik nog altijd een mooi niveau haal.”

“Ik leg mezelf nog altijd dezelfde druk op als tien jaar geleden”, spreekt de geboren winnaar in Bossut. “Misschien train ik nu nog wel harder dan vroeger. Ook met onze keeperstrainer ga ik nog altijd voluit. Die bekermatchen waren voor mij daarom ook wel belangrijk om mezelf te tonen. Ik moest toen trouwens ook genoeg werk opknappen. Zo moet je je tonen en bewijzen dat je klaar staat.”

Bron: https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230120_95990820





EDIT: artikel gepost + opmaak - graag de moeite doen om artikels te posten AUB
« Laatst bewerkt op: januari 21, 2023, 10:43:49 am door Frederik »

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.270
Re: [01] BOSSUT Sammy
« Reactie #126 Gepost op: januari 21, 2023, 10:29:06 am »
Van mij mag Bossut zeker nog bijtekenen maar dan niet als eerste keeper. Denk ook wel dat hij zich kan schikken in de rol van 2e keeper. Ook bij het bijtekenen een beetje laten inleveren.
SV TILL I DIE

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.769
  • Essevee!
Re: [01] BOSSUT Sammy
« Reactie #127 Gepost op: januari 30, 2023, 07:47:05 pm »
Bossut bijtekenen en 2e keeper
nieuwe nr 1 halen…

Offline Zias bastiaen

  • Leden
  • Berichten: 358
  • Essevee!
Re: [01] BOSSUT Sammy
« Reactie #128 Gepost op: januari 30, 2023, 07:50:17 pm »
Bossut bijtekenen en 2e keeper
nieuwe nr 1 halen…

Ze zouden graag tobe leysen willen

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.769
  • Essevee!
Re: [01] BOSSUT Sammy
« Reactie #129 Gepost op: januari 30, 2023, 07:59:47 pm »
Bossut bijtekenen en 2e keeper
nieuwe nr 1 halen…

Ze zouden graag tobe leysen willen
ik hoorde eerder de naam van een meer ervaren keeper
maar da zou ni voor nu zijn…

Offline Neleuh1985

  • Leden
  • Berichten: 1.576
  • Essevee!
Re: [01] BOSSUT Sammy
« Reactie #130 Gepost op: januari 31, 2023, 01:49:35 pm »
Bossut bijtekenen en 2e keeper
nieuwe nr 1 halen…

Ze zouden graag tobe leysen willen
Als Vandevoordt effectief op het einde van het seizoen naar RB Leipzig al vertrekt kan ik me niet voorstellen dat ze Leysen laten vertrekken. Hij is daar toch doublure van Vandevoordt.

Online varadero

  • Leden
  • Berichten: 2.288
Re: [01] BOSSUT Sammy
« Reactie #131 Gepost op: maart 10, 2023, 08:23:09 am »
"We geven de moed niet op zolang het mathematisch nog mogelijk is. En als we degraderen, spelen we volgend seizoen kampioen. Maar we degraderen niet " ( Sammy in HNB)
Dacht dat hij zou stoppen eind dit seizoen, of zou het als keepertrainer zijn?

Offline Habib habibou

  • Leden
  • Berichten: 958
  • 4451
Re: [01] BOSSUT Sammy
« Reactie #132 Gepost op: maart 10, 2023, 08:48:12 am »
Zou Bossut nie beter keer presteren in plaats van iedere week die gazetteklap. Als we volgend jaar naar 2de gaan met Bossut staan we het jaar derachter in 3de. Sammy hou de eer aan uzelf en stop ermee. Uw houdbaarheidsdatum is al 5 jaar verstreken

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.668
Re: [01] BOSSUT Sammy
« Reactie #133 Gepost op: maart 10, 2023, 09:39:36 am »
Zou Bossut nie beter keer presteren in plaats van iedere week die gazetteklap. Als we volgend jaar naar 2de gaan met Bossut staan we het jaar derachter in 3de. Sammy hou de eer aan uzelf en stop ermee. Uw houdbaarheidsdatum is al 5 jaar verstreken
Ja, maar dat moet je toch ook zien als club en als trainer dat die niet meer voldoet?
We moeten ook eerlijk zijn, thuis tegen Mechelen en in Anderlecht haalden we 6 op 6 mede dankzij goeie reddingen van hem.  Maar die uitschieters wegen niet op tegen al de rest van zijn prestaties, die ondermaats zijn.  Zijn uittrappen, zijn communicatie met zijn verdediging, zijn trage reacties, zijn niet uitkomen in de 16 op hoge ballen, zijn instructies ivm muur zetten en mensen aan de palen, zijn reactie op afstandschoten.    En dit zijn pijnpunten van de laatste 4,5 seizoenen.
Bostijn had een goeie periode 2 seizoenen geleden, maar vorig jaar en dit jaar was hij even slecht als Sammy, dus daar moeten we ook niet op rekenen.
Beide doelmannen zijn op dit moment de slechtste van 1A, misschien wel ook met 1B erbij.  Beiden zijn sowieso weg al keeper  volgend jaar, de ene omdat zijn contract ten einde is, den anderen omdat hij denkt dat hij beter is dan niveau 1B en zal vertrekken.
« Laatst bewerkt op: maart 10, 2023, 09:41:55 am door mogul »

Online Koekenaas

  • Leden
  • Berichten: 2.632
  • Essevee!
Re: [01] BOSSUT Sammy
« Reactie #134 Gepost op: maart 10, 2023, 09:48:59 am »
Zou Bossut nie beter keer presteren in plaats van iedere week die gazetteklap. Als we volgend jaar naar 2de gaan met Bossut staan we het jaar derachter in 3de. Sammy hou de eer aan uzelf en stop ermee. Uw houdbaarheidsdatum is al 5 jaar verstreken
Ja, maar dat moet je toch ook zien als club en als trainer dat die niet meer voldoet?
We moeten ook eerlijk zijn, thuis tegen Mechelen en in Anderlecht haalden we 6 op 6 mede dankzij goeie reddingen van hem.  Maar die uitschieters wegen niet op tegen al de rest van zijn prestaties, die ondermaats zijn.  Zijn uittrappen, zijn communicatie met zijn verdediging, zijn trage reacties, zijn niet uitkomen in de 16 op hoge ballen, zijn instructies ivm muur zetten en mensen aan de palen, zijn reactie op afstandschoten.    En dit zijn pijnpunten van de laatste 4,5 seizoenen.
Bostijn had een goeie periode 2 seizoenen geleden, maar vorig jaar en dit jaar was hij even slecht als Sammy, dus daar moeten we ook niet op rekenen.
Beide doelmannen zijn op dit moment de slechtste van 1A, misschien wel ook met 1B erbij.  Beiden zijn sowieso weg al keeper  volgend jaar, de ene omdat zijn contract ten einde is, den anderen omdat hij denkt dat hij beter is dan niveau 1B en zal vertrekken.
Vertrekken hoger dan 1B? Naar....?

Offline Windraider

  • Leden
  • Berichten: 548
  • Superboeren
Re: [01] BOSSUT Sammy
« Reactie #135 Gepost op: maart 10, 2023, 10:33:24 am »
"We geven de moed niet op zolang het mathematisch nog mogelijk is. En als we degraderen, spelen we volgend seizoen kampioen. Maar we degraderen niet " ( Sammy in HNB)
Dacht dat hij zou stoppen eind dit seizoen, of zou het als keepertrainer zijn?
En als we degraderen, spelen we volgend seizoen kampioen.
Dat komt er eigenlijk op neer dat ze nu al zeggen "goh, 1B is nog zo erg niet, we gaan daar een jaartje spelen en dan wel direct terug overgaan". Nou...

Offline Neleuh1985

  • Leden
  • Berichten: 1.576
  • Essevee!
Re: [01] BOSSUT Sammy
« Reactie #136 Gepost op: maart 10, 2023, 04:33:20 pm »
"We geven de moed niet op zolang het mathematisch nog mogelijk is. En als we degraderen, spelen we volgend seizoen kampioen. Maar we degraderen niet " ( Sammy in HNB)
Dacht dat hij zou stoppen eind dit seizoen, of zou het als keepertrainer zijn?
En als we degraderen, spelen we volgend seizoen kampioen.
Dat komt er eigenlijk op neer dat ze nu al zeggen "goh, 1B is nog zo erg niet, we gaan daar een jaartje spelen en dan wel direct terug overgaan". Nou...
Dat is wel heel optimistisch dat.. welke spelers gaan hier volgend seizoen nog rondlopen als we degraderen..

Online ManU

  • Leden
  • Berichten: 1.041
Re: [01] BOSSUT Sammy
« Reactie #137 Gepost op: maart 10, 2023, 06:00:31 pm »
"We geven de moed niet op zolang het mathematisch nog mogelijk is. En als we degraderen, spelen we volgend seizoen kampioen. Maar we degraderen niet " ( Sammy in HNB)
Dacht dat hij zou stoppen eind dit seizoen, of zou het als keepertrainer zijn?
En als we degraderen, spelen we volgend seizoen kampioen.
Dat komt er eigenlijk op neer dat ze nu al zeggen "goh, 1B is nog zo erg niet, we gaan daar een jaartje spelen en dan wel direct terug overgaan". Nou...
Dat is wel heel optimistisch dat.. welke spelers gaan hier volgend seizoen nog rondlopen als we degraderen..
Als we degraderen, dan moet je toch eerlijk zijn, wie WILLEN we nog houden van die bende ?

Offline Amor

  • Leden
  • Berichten: 22
  • Essevee!
Re: [01] BOSSUT Sammy
« Reactie #138 Gepost op: maart 10, 2023, 07:58:36 pm »
"We geven de moed niet op zolang het mathematisch nog mogelijk is. En als we degraderen, spelen we volgend seizoen kampioen. Maar we degraderen niet " ( Sammy in HNB)
Dacht dat hij zou stoppen eind dit seizoen, of zou het als keepertrainer zijn?
En als we degraderen, spelen we volgend seizoen kampioen.
Dat komt er eigenlijk op neer dat ze nu al zeggen "goh, 1B is nog zo erg niet, we gaan daar een jaartje spelen en dan wel direct terug overgaan". Nou...
Dat is wel heel optimistisch dat.. welke spelers gaan hier volgend seizoen nog rondlopen als we degraderen..
Als we degraderen, dan moet je toch eerlijk zijn, wie WILLEN we nog houden van die bende ?
Willen, tambedou, debuyser, braem, demuynck.

Offline Naughtius Maximus

  • Leden
  • Berichten: 2.358
  • Essevee!
Re: [01] BOSSUT Sammy
« Reactie #139 Gepost op: maart 10, 2023, 11:46:37 pm »
"We geven de moed niet op zolang het mathematisch nog mogelijk is. En als we degraderen, spelen we volgend seizoen kampioen. Maar we degraderen niet " ( Sammy in HNB)
Dacht dat hij zou stoppen eind dit seizoen, of zou het als keepertrainer zijn?
En als we degraderen, spelen we volgend seizoen kampioen.
Dat komt er eigenlijk op neer dat ze nu al zeggen "goh, 1B is nog zo erg niet, we gaan daar een jaartje spelen en dan wel direct terug overgaan". Nou...
Dat is wel heel optimistisch dat.. welke spelers gaan hier volgend seizoen nog rondlopen als we degraderen..
Als we degraderen, dan moet je toch eerlijk zijn, wie WILLEN we nog houden van die bende ?
Willen, tambedou, debuyser, braem, demuynck.
Stop toch eens met altijd op Bossut zijn kap te zitten. Die kerel heeft het goed gedaan voor onze club, alleen sedert zijn botsing met Botaka heeft hij het niveau niet meer gehaald. Hadden al de spelers die ooit voor onze club hadden gespeeld, hetzelfde gedaan voor onze club, dan waren we nooit in zo'n shit-situatie beland als nu.