Auteur Topic: Speeldag 5 : 22/08/2021 - 16.00u : Essevee - Sporting Charleroi  (gelezen 9750 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline niederbacher76

  • Leden
  • Berichten: 783
  • Essevee!
Re: Speeldag 5 : 22/08/2021 - 16.00u : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #60 Gepost op: augustus 22, 2021, 07:50:11 pm »
Ik snap de kritiek op Gano niet. Speelt met veel inzet, vrij ok als targetman. Kreeg te weinig goeie hoge voorzetten.
Ja 't is Dennis Bergkamp niet he, elegant gaat het er nooit uitzien.
Een snelle man rond Gano zou goed zijn.
Vossen speelt met tomeloze inzet en maakt heel veel verdedigende meters. Als Berahino met dezelfde instelling zou spelen,  zat hij al lang weer in Engeland. Gaf overigens wel enkele leuke pasjes waar zijn klasse bovenkomt maar er moet volgens mij nog een kilo of 2 af

Offline express

  • Leden
  • Berichten: 234
  • Essevee!
Re: Speeldag 5 : 22/08/2021 - 16.00u : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #61 Gepost op: augustus 22, 2021, 07:56:58 pm »
Als je ziet waar ons grootste probleem ligt, dan is het des te schrijnender dat een eigen jeugdproduct het mooie weer maakt bij de tegenstander. Die Zaroury is pakken beter dan Vossen en onze houtenklaas Gano. Wij hebben geen voorlinie die kan voetballen en de bal kan bijhouden. Als ze geluk hebben en de bal eens goed valt, dan kunnen ze er wel eentje in het mandje leggen, maar voor de rest speel je vaak met 9 man ipv 11.

We hebben een balvaste spits nodig en een 10 die in z’n schaduw kan spelen.
Die Zaroury is 2,5 geleden transfervrij bij ons vertrokken.
duo vossen - gano 6 doelpunten in 5 matchen volledig op schema voor mijn 25 doelpunten.

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.189
Re: Speeldag 5 : 22/08/2021 - 16.00u : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #62 Gepost op: augustus 22, 2021, 08:04:09 pm »
Systeem niet goed, Pletinckx te min, Gano een houten klaas.
En als ik dat een maand geleden zei was dat hier precies allemaal geen waar.

Dury kent maar 1 systeem, van al de rest heeft hij geen kaas gegeten.
4-2-3-1, of een 4-5-1 hoe u wil.
Speel dat gewoon! De oplossing is simpel hoor

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.668
Re: Speeldag 5 : 22/08/2021 - 16.00u : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #63 Gepost op: augustus 22, 2021, 08:40:25 pm »
Systeem niet goed, Pletinckx te min, Gano een houten klaas.
En als ik dat een maand geleden zei was dat hier precies allemaal geen waar.

Dury kent maar 1 systeem, van al de rest heeft hij geen kaas gegeten.
4-2-3-1, of een 4-5-1 hoe u wil.
Speel dat gewoon! De oplossing is simpel hoor
Hij kan dit wel, in een ander systeem spelen, maar hij wil dit niet meer doen, tenzij we echt punten nodig hebben.  Chory was ook te min voor u, ik vond dit niet, kon de bal iets beter bijhouden dan Gano, maar was wel te duur voor wat hij waard was.  Geef Gano voorzetten vanuit de flanken, nu moet Gano zelf in de hoeken de ballen gaan halen, Gano is iemand voor in de box, Vossen infeite ook, dan moet je 1 van de 2 als diepe spits zetten é en niet allebei in het elftal.  Sormo is een verdediger of een back, maar geen rechtermiddenvelder of winger.  Iedere verdediger bij ons, van Humpreys over Van Aken over De Bock over Sormo over Ewoud gaan altijd beter spelen in een 4-2-3-1 of een 4-5-1 of een 5-3-2 wanneer de focus vooral op het verdedigen gericht is(eerste 20 minuten tegen Club)maar als ge als coacht te pas en te onpas die spelers naar voren schreeuwt dan ben je enorm kwetsbaar en sta je daar dan met maximaal 3 maar vaak zelfs maar met 2 verdedigers tegen een overtal, zoals tegen Club de rest van de wedstrijd en nu ook tegen Charleroi.  Maar waarom Ewoud zo ver meegaat is ook voor mij niet echt te verstaan, is ook zijn eerste keer niet dat hij dit doet.
En zitten we dus weer met hetzelfde verhaal van vorig jaar, een coach die ....dom doet en spelers op plaatsen zet die de hunne niet is, in een systeem speelt die voor onze kern niet optimaal is, zo'n Srafi zet hij dan linksachter, dat is niet normaal.
De inzet was wel in orde, de invallers wilden er ook voor gaan, dat lijkt mij toch ook beter dan vorig jaar.

Offline nick

  • Leden
  • Berichten: 768
Re: Speeldag 5 : 22/08/2021 - 16.00u : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #64 Gepost op: augustus 22, 2021, 10:21:00 pm »
Kijk als je 3-5-2 wilt spelen heb je 2 flank spelers nodig die dit kunnen belopen en ook aanvallend goed voor de dag komen. Dit hebben wij gewoonweg niet , sormo en de neve kwamen er aanvallend te weinig uit er kwam van beide heel weinig dreiging.
Je speelt centraal met 2 verdedigende middenvelders en daarvoor  vigen.  Wie zet de lijnen uit bij ons? Je speelt zonder spelverdeler , vigen is meer een 8 dan een 10.
Voor mij ligt het magere aanvalsplan niet aan gano of vossen maar aan spelers die niet in het systeem passen.

Nu ,wat doe je eraan je systeem aanpassen waar je een ganse voorbereiding op traint ?
Fadera die inviel, zag je toch ook direct dat hij dit systeem niet gewend is . Is zeker niet iemand die een ganse flank voor zijn rekening kan nemen.

Offline scott

  • Leden
  • Berichten: 997
  • Essevee!
Re: Speeldag 5 : 22/08/2021 - 16.00u : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #65 Gepost op: augustus 22, 2021, 10:37:04 pm »
Kijk als je 3-5-2 wilt spelen heb je 2 flank spelers nodig die dit kunnen belopen en ook aanvallend goed voor de dag komen. Dit hebben wij gewoonweg niet , sormo en de neve kwamen er aanvallend te weinig uit er kwam van beide heel weinig dreiging.
Je speelt centraal met 2 verdedigende middenvelders en daarvoor  vigen.  Wie zet de lijnen uit bij ons? Je speelt zonder spelverdeler , vigen is meer een 8 dan een 10.
Voor mij ligt het magere aanvalsplan niet aan gano of vossen maar aan spelers die niet in het systeem passen.

Nu ,wat doe je eraan je systeem aanpassen waar je een ganse voorbereiding op traint ?
Fadera die inviel, zag je toch ook direct dat hij dit systeem niet gewend is . Is zeker niet iemand die een ganse flank voor zijn rekening kan nemen.

Ja en nee, ons aanvallend duo is voetballend gewoon te min en niet balvast, zo kan je je team nooit laten aansluiten.

Wat er wel wringt aan het systeem zijn de flanken, om toch wat extra dreiging te brengen moet Vigen op beide flanken te vaak in de openingen duiken of laat Dury bij de regelmaat van de klok De Bock en Humphreys oprukken om een dubbele flank te creëren waardoor er bij balverlies (te vaak bij Sissako) achteraan geregeld man tegen man moet worden verdedigd. Hubert is ondertussen ook niet meer van de rapste wat ook niet echt helpt in zo’n situatie.

Btw, er is wat van te zeggen dat Pletinckx te ver doorjaagde bij het tweede doelpunt, maar hem hiervoor de zwarte piet doorschuiven vind ik er wat over… waar zaten Hubert en Sissako op dat moment, of was het de bedoeling op Morioka de rode loper uit te rollen?

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.769
  • Essevee!
Re: Speeldag 5 : 22/08/2021 - 16.00u : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #66 Gepost op: augustus 22, 2021, 10:39:31 pm »
Systeem niet goed, Pletinckx te min, Gano een houten klaas.
En als ik dat een maand geleden zei was dat hier precies allemaal geen waar.

Dury kent maar 1 systeem, van al de rest heeft hij geen kaas gegeten.
4-2-3-1, of een 4-5-1 hoe u wil.
Speel dat gewoon! De oplossing is simpel hoor
Hij kan dit wel, in een ander systeem spelen, maar hij wil dit niet meer doen, tenzij we echt punten nodig hebben.  Chory was ook te min voor u, ik vond dit niet, kon de bal iets beter bijhouden dan Gano, maar was wel te duur voor wat hij waard was.  Geef Gano voorzetten vanuit de flanken, nu moet Gano zelf in de hoeken de ballen gaan halen, Gano is iemand voor in de box, Vossen infeite ook, dan moet je 1 van de 2 als diepe spits zetten é en niet allebei in het elftal.  Sormo is een verdediger of een back, maar geen rechtermiddenvelder of winger.  Iedere verdediger bij ons, van Humpreys over Van Aken over De Bock over Sormo over Ewoud gaan altijd beter spelen in een 4-2-3-1 of een 4-5-1 of een 5-3-2 wanneer de focus vooral op het verdedigen gericht is(eerste 20 minuten tegen Club)maar als ge als coacht te pas en te onpas die spelers naar voren schreeuwt dan ben je enorm kwetsbaar en sta je daar dan met maximaal 3 maar vaak zelfs maar met 2 verdedigers tegen een overtal, zoals tegen Club de rest van de wedstrijd en nu ook tegen Charleroi.  Maar waarom Ewoud zo ver meegaat is ook voor mij niet echt te verstaan, is ook zijn eerste keer niet dat hij dit doet.
En zitten we dus weer met hetzelfde verhaal van vorig jaar, een coach die ....dom doet en spelers op plaatsen zet die de hunne niet is, in een systeem speelt die voor onze kern niet optimaal is, zo'n Srafi zet hij dan linksachter, dat is niet normaal.
De inzet was wel in orde, de invallers wilden er ook voor gaan, dat lijkt mij toch ook beter dan vorig jaar.
2
Pletinckx er ook telkens uit voor een aanvaller, tegen Club en vandaag
das risicos pakken e
en soms pakt da goe uit, ma kan ook tegenvallen, en dan ist open deurdagen

soms stond Ewoud hoger dan Hubert (meest onderschatte speler bij ons)

Sissako mee zijn balverlies ook terug
en alstie em bal verliest staan er nog 2 achter he
Pletinckx en Humprey
want ons backs staan dan al dieper

en constant da gebrei ook
om zot van te worden
na 5 passen zitten we over de middenlijn
mo dienen durft dan wel terug na de keeper
om te moeten herbeginnen
veel te trage opbouw en veel te weinig duels winnen

na wa ik tegen ohl en Standard zag
ben ik zwaar teleurgesteld
terug qua mentaliteit

(behalve in Srarfi, als back… sterk)

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.767
Re: Speeldag 5 : 22/08/2021 - 16.00u : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #67 Gepost op: augustus 23, 2021, 12:53:41 am »
We mogen idd blij zijn met n punt.
was het al slecht? Zeker niet.
Maar toch enkele pijnpunten.
Vooral het feit dat er vanuit de verdediging steeds immens traag,breed,achteruit wordt gespeeld zorgt er voor dat de tegenstander zich makkelijk kan organiseren.

Gano vond ik bij de mindere.
Vossen daarentegen was heel goed.
Pluim aan 2 spelers die voor mij met veel grinta invielen: Srarfi en Berahino.
Nooit gedacht dat ze nog kansen gingen krijgen en zeker niet in dezelfde wedstrijd.
Er was meteen meer snelheid, voetballend vermogen.

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.270
Re: Speeldag 5 : 22/08/2021 - 16.00u : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #68 Gepost op: augustus 23, 2021, 10:20:54 am »
Dury vond ons goed spelen, ik vind ons vooral zoekende in deze opstelling. Ben totaal geen fan van dit systeem, we hebben er de spelers niet voor.

Vossen wel met 2 klasse goals, vooral die eerste, niet veel spitsen kunnen zo afwerken.

Jammer dat we 2 tegendoelpunten krijgen na individueel geflater. Al vind ik dat Bostyn ook beter kan doen hoor.. Bij de terugspeelbal van Sormo schopt hij een gat in de lucht  ::) bij het tweede tegendoelpunt zie ik Sammy die bal wel pakken..
SV TILL I DIE

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.652
  • Essevee!
Re: Speeldag 5 : 22/08/2021 - 16.00u : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #69 Gepost op: augustus 23, 2021, 10:36:37 am »
Dury vond ons goed spelen, ik vind ons vooral zoekende in deze opstelling. Ben totaal geen fan van dit systeem, we hebben er de spelers niet voor.

Vossen wel met 2 klasse goals, vooral die eerste, niet veel spitsen kunnen zo afwerken.

Jammer dat we 2 tegendoelpunten krijgen na individueel geflater. Al vind ik dat Bostyn ook beter kan doen hoor.. Bij de terugspeelbal van Sormo schopt hij een gat in de lucht  ::) bij het tweede tegendoelpunt zie ik Sammy die bal wel pakken..

Klopt. Die 2e goal van Vossen is wel een serieuze blunder van Koffie hoor, mag daar nooit binnen aan de eerste paal.
Eerste goal was klasse. In de verdediging zit er inderdaad te weinig voetbalverstand.
Pletinckx op kop, maar De Bock en Humphreys stappen ook veel te vaak en onnodig uit.
Ik heb daar zo wat het gevoel dat ze zomaar wat doen in de verdediging.
Een organisatie is er niet echt,  beslissen ze om door te dekken, is dit een individuele beslissing en is de rest van het team daar niet voor in positie.

Offline Fredje SVZW

  • Leden
  • Berichten: 1.266
Re: Speeldag 5 : 22/08/2021 - 16.00u : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #70 Gepost op: augustus 23, 2021, 10:51:35 am »
Iedereen mag zeker en vast kritiek geven. En er zit ook veel waarheid in, maar soms denk ik...Als alle fouten die hier worden opgenoemd (ja, daar dient een forum voor !!!) er niet zouden zijn, we waren PSG of Real hé. Inzet wil ik vooral zien! En dat zag ik ! Vanuit het uitvak (wat ziet dat er allemaal mooi uit, daar, in vergelijking met veel andere uitvakken in 1A). Al dat gezaag op Vossen en Gano. Werkende spitsen, met een neus voor goals ! De verdediging van Charleroi had er miserie mee. Vossen speelt in dienst van het team en scoort ook 2 keer. En dan moet je lezen dat het een fout van Koffi was...ja jongens...elke goal is een vorm van een fout van een tegenstander hoor ! Die eerste goal van Vossen, zien ze bij Charleroi ook al een fout van hun verdediger ! En dan dat toeschouwersaantal...6000 man. Ja hallo. Sinds wanneer tel je ook barpersoneel, stewards, hostessen, ...mee? Daar had ik toch meer van verwacht. Ik had een soort "supportershonger" verwacht na 2 seizoenen corona. Niet dus...We zijn op goede weg. Hopelijk zijn de recentste nieuwkomers een meerwaarde. Pletinckx vind ik nu wél verdienstelijk spelen. Zijn kwaliteiten halen het voorlopig van zijn gebreken. En dat laatste wordt hier constant opgesomd, wat spelers voor NIET kunnen...precies of iedereen wil hier tonen dat ze hét als eerste gezien hebben. Op naar de volgende. Hopelijk 3 punten bij KVO. Pressingploeg, dus...ruimte in de rug. Wat kijk ik uit naar een uitmatch, eerlijk gezegd !

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.652
  • Essevee!
Re: Speeldag 5 : 22/08/2021 - 16.00u : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #71 Gepost op: augustus 23, 2021, 11:01:00 am »
Iedereen mag zeker en vast kritiek geven. En er zit ook veel waarheid in, maar soms denk ik...Als alle fouten die hier worden opgenoemd (ja, daar dient een forum voor !!!) er niet zouden zijn, we waren PSG of Real hé. Inzet wil ik vooral zien! En dat zag ik ! Vanuit het uitvak (wat ziet dat er allemaal mooi uit, daar, in vergelijking met veel andere uitvakken in 1A). Al dat gezaag op Vossen en Gano. Werkende spitsen, met een neus voor goals ! De verdediging van Charleroi had er miserie mee. Vossen speelt in dienst van het team en scoort ook 2 keer. En dan moet je lezen dat het een fout van Koffi was...ja jongens...elke goal is een vorm van een fout van een tegenstander hoor ! Die eerste goal van Vossen, zien ze bij Charleroi ook al een fout van hun verdediger ! En dan dat toeschouwersaantal...6000 man. Ja hallo. Sinds wanneer tel je ook barpersoneel, stewards, hostessen, ...mee? Daar had ik toch meer van verwacht. Ik had een soort "supportershonger" verwacht na 2 seizoenen corona. Niet dus...We zijn op goede weg. Hopelijk zijn de recentste nieuwkomers een meerwaarde. Pletinckx vind ik nu wél verdienstelijk spelen. Zijn kwaliteiten halen het voorlopig van zijn gebreken. En dat laatste wordt hier constant opgesomd, wat spelers voor NIET kunnen...precies of iedereen wil hier tonen dat ze hét als eerste gezien hebben. Op naar de volgende. Hopelijk 3 punten bij KVO. Pressingploeg, dus...ruimte in de rug. Wat kijk ik uit naar een uitmatch, eerlijk gezegd !

Er zit terug karakter in de ploeg, waar iedereen terug tevreden over is. Vorig jaar had je gegarandeerd deze match verloren, dat klopt.

PSG of Real, dat ga je niet worden :). Maar ik denk dat we je sowieso aan de slag moet met de fouten die gemaakt worden. Zo kan je enkel verbeteren. Je moet een kat een kat kunnen noemen he.
Net zoals die goal van Vossen gewoon een blunder van Koffie is.
Als we zo'n goal tegen krijgen, wordt dat ook gewoon als blunder van de doelman benoemd hoor.
Maar zo'n goals moet je ook scoren en moet je van profiteren.

Die eerste goal was een zeer knappe tik, subtiel en perfect.

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.270
Re: Speeldag 5 : 22/08/2021 - 16.00u : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #72 Gepost op: augustus 23, 2021, 11:16:52 am »
Dury vond ons goed spelen, ik vind ons vooral zoekende in deze opstelling. Ben totaal geen fan van dit systeem, we hebben er de spelers niet voor.

Vossen wel met 2 klasse goals, vooral die eerste, niet veel spitsen kunnen zo afwerken.

Jammer dat we 2 tegendoelpunten krijgen na individueel geflater. Al vind ik dat Bostyn ook beter kan doen hoor.. Bij de terugspeelbal van Sormo schopt hij een gat in de lucht  ::) bij het tweede tegendoelpunt zie ik Sammy die bal wel pakken..

 In de verdediging zit er inderdaad te weinig voetbalverstand.
Pletinckx op kop, maar De Bock en Humphreys stappen ook veel te vaak en onnodig uit.
Ik heb daar zo wat het gevoel dat ze zomaar wat doen in de verdediging.
Een organisatie is er niet echt,  beslissen ze om door te dekken, is dit een individuele beslissing en is de rest van het team daar niet voor in positie.
Daar mis je toch een echte leider zoals een Deschacht..
SV TILL I DIE

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.668
Re: Speeldag 5 : 22/08/2021 - 16.00u : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #73 Gepost op: augustus 23, 2021, 11:50:15 am »
Dury vond ons goed spelen, ik vind ons vooral zoekende in deze opstelling. Ben totaal geen fan van dit systeem, we hebben er de spelers niet voor.

Vossen wel met 2 klasse goals, vooral die eerste, niet veel spitsen kunnen zo afwerken.

Jammer dat we 2 tegendoelpunten krijgen na individueel geflater. Al vind ik dat Bostyn ook beter kan doen hoor.. Bij de terugspeelbal van Sormo schopt hij een gat in de lucht  ::) bij het tweede tegendoelpunt zie ik Sammy die bal wel pakken..

 In de verdediging zit er inderdaad te weinig voetbalverstand.
Pletinckx op kop, maar De Bock en Humphreys stappen ook veel te vaak en onnodig uit.
Ik heb daar zo wat het gevoel dat ze zomaar wat doen in de verdediging.
Een organisatie is er niet echt,  beslissen ze om door te dekken, is dit een individuele beslissing en is de rest van het team daar niet voor in positie.
Daar mis je toch een echte leider zoals een Deschacht..

Zou dat geen idee zijn, om een linie-coach aan te stellen?  Normaal zou een Simons of een De fauw dat toch ook moeten kunnen? Deschacht als linie-coach of iemand anders?
Er waren veel kansen voor Charleroi,De Bock was ook zwak en niet scherp,Humpreys(bij die eerste goal met fout van Sormo kan hij zich toch duidelijk positioneren dat Sormo een simpele pas naar hem kan geven, doet dit niet) hetzelfde liedje,Hubert ook.  Die tweede goal krijgen we tegen waarbij we wel allemaal terug zijn,dan zou men dit zo niet mogen tegenkomen, die kansen van Charleroi na de 1-2 komen ook omdat er veel teveel risico werden genomen(en dat qua kansen voor ons ook weinig opleverde),is een ander gegeven.   Ik stel mij ook vragen bij het middenveld,normaal gezien moet Hubert toch onze meest verdedigende middenvelder zijn of Sissako en zeker Vigen niet(zijn zwakste punt toch,bij die eerste kans van Charleroi werd hij er heel gemakkelijk af gelopen).
Onze verdediging staat niet op punt, die 5-3-2 kan werken wanneer de focus ligt op de verdediging, nu was het geen 5-3-2 maar een 3-5-2, en dat werkte voor geen kanten.
Tegen KVO zou ik De Bock echt als linksback zetten en met 4 vaste achteraan en Sormo echt als rechtsback die niet veel naar voren moet trekken,als cv's zou ik Hubert en Humpreys zetten(hoe zit het met Van Aken?)
Seck dan als verdedigende middenvelder(of Hubert indien men nog vertrouwen heeft in Van Aken of Ewoud),dan Sissako en Vigen, op de flanken dan Dompé(of Fadera indien Dompé niet meer wil of wordt verkocht of gekwetst is) en Srafi dan de andere kant, en dan moet je kiezen tussen Gano en Vossen als diepe spits, en dan kies ik voor Gano.  En de focus moet zijn, KVO aan de bal laten en als blok spelen en speculeren op balverlies van KVO.   Op de bank heb je dan nog genoeg aanvallende opties,Vossen,Berahino,De Neve.