Auteur Topic: Speeldag 11 : 16/10/2021 - 18.30u : Essevee - Royal Antwerp  (gelezen 23535 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.772
  • Essevee!
Re: Speeldag 11 : 16/10/2021 - 18.30u : Essevee - Royal Antwerp
« Reactie #80 Gepost op: oktober 15, 2021, 10:10:17 pm »
Net vernomen dat Sammy morgen start in het doel.

En de kapitein eruit, de De Bock er terug in. Bij Antwerp hebben ze veel gestalte, ik vermoed bij ons ook.
de bock speelklaar? is da ni groot risico?
langs andere kant
veel opties ede ni
tenzij ge terug hubert daar zet

bossut
humprey hubert pletinckx cirrani
sissaka doumbia
 fadera
dompe Srarfi
vossen

42121

3 die moeten focussen op aanval
7 die gene minuut mogen stilstaan constant moeten storen en focus op verdediging

en aub
keer match zonder rode kaart aub…

Offline Porky

  • Leden
  • Berichten: 4.921
Re: Speeldag 11 : 16/10/2021 - 18.30u : Essevee - Royal Antwerp
« Reactie #81 Gepost op: oktober 15, 2021, 10:15:33 pm »
https://www.hln.be/waregem/ex-uitbater-van-failliete-waregemse-funcafe-zit-in-de-cel-hij-bleef-maar-doordoen-ondanks-een-beroepsverbod~a6258791/

Hier zit de funfather..
Ok, is ook mijn vriend niet, maar is niet nodig om hem dan hier volledig zwart te maken, wat je voor alle duidelijkheid niet doet é Porky.

Wat?
Is niet dat ik leugens zeg of dingen die er niet zijn..
Wat anderen hier wel doen..

Is een openbaar artikel..

Offline Glitch.

  • Leden
  • Berichten: 2.057
Re: Speeldag 11 : 16/10/2021 - 18.30u : Essevee - Royal Antwerp
« Reactie #82 Gepost op: oktober 15, 2021, 10:23:41 pm »
Het is heel eenvoudig.

Smijten ze er met hun klak naar, dan zal Dury/management/rvb ook wel beseffen dat zijn positie onhoudbaar is.

Gaan ze ervoor en spelen ze een verdienstelijke wedstrijd (ongeacht resultaat), dan staan ze nog achter Dury of willen ze minstens hun klak er niet naar smijten.

Ik roep op tot kalmte. Het is wat het is momenteel. Kijk naar Kortrijk, daar moeten ze hun ex-coach voor de rechtbank dagen...

Een groep supporters heeft ooit Duchâtelet uit Luik gejaagd, en zie in welke miserie dat ze nu dreigen terecht te komen. Think twice.
Sussen....  Uw vergelijkingen zijn totaal van de pot gerukt.  Steekt Dury geld in Essevee?  Heeft hij dezelfde functie in onze club zoals Duchatelet?   De vergelijking met Kortrijk is minstens even bizar.  Daar waren ze blij met de coach en hun resultaten en jij vergelijkt dat met onze situatie?
Het is duidelijk dat men enkele gasten hier de opdracht gaf om de gemoederen te kalmeren.  Net zoals ze deden toen PDC weg moest.  En niet toevallig door iemand die de uitnodiging van Bayat door de YBC verdedigde.  Ja, het ligt er vingerdik op,al zullen de betrokken individuen in alle toonaarden ontkennen. Ze doen maar.
aiaiai
ja ik doe dit voor het bestuur en krijg er geld voor….
 ::)

als een mening al geven
zou staan voor naar de pijpen dansen…

ik ben geen fan van Dury
wel van essevee
ik vertrouw in de spelers
niet in de coach
ik ga dus die steunen en voor die supporteren als ze er hun kop voor leggen
ist weer zonder grinta en lamentabel… dan zelfs da ni

Dury wegroepen of den boel afbreken doenek niet
want vo mij istie er ni meer
uitzweten en hopelijk lachend uitwuiven als heel da circus achter de rug is
datie zijn gedacht (de centen) niet zomaar kreeg, daar bennek content voor

ik zeg nog 1 ding en dan zwijg ik erover
kom achteraf ni zagen en neuten als er stadionverboden vallen
als ge ergens komt waar ge ni moogt

Voor mij is ie er niet meer.
Dat is makkelijk gezegd, maar ie staat er wel e…
Al dat geklap, ze hebben het al elk jaar gedaan de afgelopen 4 seizoenen…
Ik trap niet meer in die zever hoor.

Er schort al jaren iets

Als mensen duidelijk willen maken dat ze Dury niet meer willen, dan mag dat toch?
80% van de supporters wil hem niet meer. Dat is de situatie!

Denkte nu echt da ne speler minder gaat spelen omdat ge tegen de coach roept.
We hebben het hier over profs, niet over spelers van FC Wijtschate.

Wat kan het die mannen schelen wie hun trainer is

San Iker, waar haal jij die 80%?
Los van het feit ik pro of contra ben, we weten in geen 1000 jaar hoeveel mensen er Dury niet meer willen.
Als je enkel het forum-publiek ten harte neemt dan heb je volgens mij geen juiste represenatie van dit cijfer.

Dus... zijn er mensen die Dury buiten willen? JA! maar Essevee is meer dan alleen de roepers op het forum en SLC ;-)
We zullen morgen horen en zien hoeveel er nog achter Dury staan. Aan de kant van de Vijvers zullen het er allesinds niet veel meer zijn.

Nope. Mijn stem, wordt alvast gesmeerd.
-SVZW Forever-

Offline Naughtius Maximus

  • Leden
  • Berichten: 2.360
  • Essevee!
Re: Speeldag 11 : 16/10/2021 - 18.30u : Essevee - Royal Antwerp
« Reactie #83 Gepost op: oktober 15, 2021, 10:45:38 pm »
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20211015_95111651

Als als als als Dury
Tis altijd zelfste..

Dury heeft het dus nie begrepen
Hetgeen Dury zegt klopt, maar wat niet klopt is dat je al 10 jaar ieder seizoen minstens 10 transfers per jaar doet, en dat je geen back-up hebt voor een linksback. Die klucht met Srarfi mag ook stoppen. Die gast kan niets en als hij iets kan, dan kan hij het zeer goed wegsteken.

Offline Naughtius Maximus

  • Leden
  • Berichten: 2.360
  • Essevee!
Re: Speeldag 11 : 16/10/2021 - 18.30u : Essevee - Royal Antwerp
« Reactie #84 Gepost op: oktober 15, 2021, 10:51:09 pm »
Hopelijk weer geen dictatoriale taferelen zaterdag waar spandoeken etc. worden weggehaald. Ik vrees ervoor…
Zijn onze SLO en funfather ook aanwezig? Heb die al een tijdje niet meer gehoord!
funfather zal er wss efkes ni zijn…
Op vakantie?  ;)
dolce far niente
da zeker  8)
De plaats waar hij momenteel is, daar laat je best de zeep niet vallen onder de douche. :D :D :D :D

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.678
Re: Speeldag 11 : 16/10/2021 - 18.30u : Essevee - Royal Antwerp
« Reactie #85 Gepost op: oktober 15, 2021, 11:12:26 pm »
https://www.hln.be/waregem/ex-uitbater-van-failliete-waregemse-funcafe-zit-in-de-cel-hij-bleef-maar-doordoen-ondanks-een-beroepsverbod~a6258791/

Hier zit de funfather..
Ok, is ook mijn vriend niet, maar is niet nodig om hem dan hier volledig zwart te maken, wat je voor alle duidelijkheid niet doet é Porky.

Wat?
Is niet dat ik leugens zeg of dingen die er niet zijn..
Wat anderen hier wel doen..

Is een openbaar artikel..
Dat bedoel ik juist.  Het is relevant om dit hier te plaatsen Porky,hij kan er al niet zijn want hij zit in de bak.  Is dus ok om dit hier te plaatsen,maar ik wil anderen voor zijn,iemand die al in de goote ligt moet je misschien niet extra schoppen geven,maar wie ben ik om daarover te oordelen.

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.772
  • Essevee!
Re: Speeldag 11 : 16/10/2021 - 18.30u : Essevee - Royal Antwerp
« Reactie #86 Gepost op: oktober 15, 2021, 11:25:07 pm »
Hopelijk weer geen dictatoriale taferelen zaterdag waar spandoeken etc. worden weggehaald. Ik vrees ervoor…
Zijn onze SLO en funfather ook aanwezig? Heb die al een tijdje niet meer gehoord!
funfather zal er wss efkes ni zijn…
Op vakantie?  ;)
dolce far niente
da zeker  8)
De plaats waar hij momenteel is, daar laat je best de zeep niet vallen onder de douche. :D :D :D :D
geen idee
ervaring mee mss?  ;D

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Speeldag 11 : 16/10/2021 - 18.30u : Essevee - Royal Antwerp
« Reactie #87 Gepost op: oktober 16, 2021, 09:26:35 am »
Mannekes, mannekes, er wordt hier nogal wat afgezaagd. Maar hebben jullie nu nog niet door dat ondanks eventuele protesten, boycots of whatever, er NIETS maar dan ook NIETS zal veranderen…

Ziehier een nuchtere kijk op de zaken :
1. Moet Dury buiten? ABSOLUUT
2. Hebben ze destijds een grote stommiteit begaan door Dury dergelijk contract te geven? ZEER ZEKER
3. Is er weinig of geen voetbalkennis in het bestuur en het management? GEEN en dat is nog een understatement
4. Kan je het bestuur het kwadelijk nemen dat ze nu het risico niet neemt om 3 jaar oprotpremie te moeten betalen? Los van hun stommiteit uit het verleden kan ik er als goede huisvader inkomen
5. In de hoop dat we ons dit seizoen redden, met of zonder Dury, moet er dan schoon schip gemaakt worden? TABULA RASA zonder meer, en ik mag maar hopen dat er nu al volop werk van gemaakt wordt want het zal gvd nodig zijn. Naast een nieuwe T1 moet het volledige management doorgelicht en vervangen worden, van het sportieve tot het operationele, over het juridische tot het commerciële. Ze hebben jonge leeuwen nodig met veel ambitie, honger en vooral een portie gezond boerenverstand. In plaats van bepaalde spelers genre Govea >600K €/jaar te betalen, zouden ze beter 3 sterke profielen zoeken die ze elk 200K €/jaar betalen met extra bonussen op basis van de resultaten (op het veld en meerwaardes uit transfers). Het enigste waar ik nog vertrouwen in heb, is het financiële, het afgelopen boekjaar die - als ik me niet vergis - nog moet worden gepubliceerd worden, werd met een kleine winst afgesloten, en dat in een VOL coronajaar.

Maar ondertussen kunnen we op onze kop staan, ik vrees dat er op korte termijn weinig of niets zal veranderen. Stel je eens voor dat je als werknemer graag je job doet en trots bent op het bedrijf waar je werkt, maar een manager irriteert het merendeel van de collega’s. Je weet dat hij binnen 8 maand moet oprotten, ga je dan nog het schip verlaten?

Ik ben zwaar ontgoocheld dat Dury hier nog zit en misschien nog meer ontgoocheld in het bestuur omdat het zulke stommekloten waren om hem een wurgcontract te laten tekenen. Maar puur rationeel kan ik er wel inkomen dat ze het niet zien zitten om 3 miljoen ontslag vergoeding uit te betalen.
Morgen telt er maar 1 ding, wij als supporters moeten er staan voor ONZE CLUB/HET TEAM. Je kan niet EN supporteren voor het team EN ondertussen trainer en/of bestuur op de korrel nemen op hetzelfde moment. Op die manier leg je nog meer onnodige druk op de spelers. Steun de ploeg tijdens de match en doe de rest na de match of op sociale media/fora.

Enfin, ik probeer het wat minder emotioneel in te zien dan vele anderen hier…

+1

Blij dat er nog supporters zijn die rationeel denken.

Veel zaken wat je schrijft klopt, en het is wel iets meer dan een kleine winst. ;)
Chapeau voor de club incl. alle medewerkers die mee een inspanning hebben gedaan.

Ook het contract van Dury is nog het werk van het vorige bestuur, dat is iets wat men nu helaas moet "uitzitten" hoe belachelijk en kostelijk het ook is. Afspraak is afspraak, contract is contract.

Eerlijk gezegd... ik had Dury 'gezien zijn verdienste in het verleden' toch liever via de grote poort zien buitenstappen, dat is nu allemaal een waas en raar gevoel.

Offline svzwfan

  • Leden
  • Berichten: 554
Re: Speeldag 11 : 16/10/2021 - 18.30u : Essevee - Royal Antwerp
« Reactie #88 Gepost op: oktober 16, 2021, 09:49:51 am »
Na Antwerp komt Mechelen en dan Genk jammer maar ik vrees voor een 0/9

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.772
  • Essevee!
Re: Speeldag 11 : 16/10/2021 - 18.30u : Essevee - Royal Antwerp
« Reactie #89 Gepost op: oktober 16, 2021, 10:39:47 am »
Na Antwerp komt Mechelen en dan Genk jammer maar ik vrees voor een 0/9
mechelen moet lukken om wa te rapen
als ze het slim aanpakken en willen vechten
mechelen beerschot dit weekend
belangrijke match ook voor ons dat….

maar eerst zien wat vanavond brengt
de manier waarop is van belang vanavond
ge kunt verliezen
ma tis manier waarop
u belachelijk laten maken en kinderlijk spelen
kan niet meer
al genoeg gehad dit seizoen….

Offline isidoor

  • Leden
  • Berichten: 2.471
  • Essevee!
Re: Speeldag 11 : 16/10/2021 - 18.30u : Essevee - Royal Antwerp
« Reactie #90 Gepost op: oktober 16, 2021, 10:41:14 am »
Mijn pronostiek : 0 - 4

Offline Cuypers

  • Leden
  • Berichten: 99
  • Essevee!
Re: Speeldag 11 : 16/10/2021 - 18.30u : Essevee - Royal Antwerp
« Reactie #91 Gepost op: oktober 16, 2021, 10:47:49 am »
Velen hebben hier steeds een grote mond.. Maar al weggestoken onder een nickname..
Buiten het forum hoor je ze niet...

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Speeldag 11 : 16/10/2021 - 18.30u : Essevee - Royal Antwerp
« Reactie #92 Gepost op: oktober 16, 2021, 10:58:14 am »
Sammy Bossut wil Zulte Waregem uit miserie helpen sleuren: “We beseffen allemaal wat ons te doen staat”
14-10-21 via Het Laatste Nieuws

Het getormenteerde Zulte Waregem krijgt zaterdag Antwerp over de vloer. Aan de Gaverbeek wacht een supergemotiveerde ouderdomsdeken Sammy Bossut de coleiders op. “Hopelijk krijgen we de volle steun van ons publiek, want we willen met zijn allen snel uit de put kruipen”, zegt de 36-jarige doelman vastbesloten.

Het zijn turbulente dagen geweest in Waregem sinds de pijnlijke 5-1-kastijding op Le Pairay. Tijdens de interlandbreak lag het hoofd van Francky Dury op het kapblok, maar de luide roep van het publiek om de jarenlange succescoach te offeren werd door de bestuurders van Essevee niet beantwoord. Dury blijft T1, in de bestuurskamer wordt op een forse reactie van de spelersgroep gerekend om uit de impasse te geraken. “Of de rust nu binnen de club is teruggekeerd, dat weet ik niet”, zegt Sammy Bossut. “Ik kan enkel spreken voor de kleedkamer en die is zich wel heel fel bewust van de ernst van de situatie, dat kan ik verzekeren. Niemand was gelukkig met de prestatie in Seraing en met onze positie in het klassement. Iedereen weet wat hem te doen staat. We moeten aan hetzelfde zeel trekken om het tij te keren.”

Communicatief sterk
Bossut mocht in Seraing voor het eerst sinds anderhalf jaar nog eens postvatten onder de Waregemse lat in een competitieduel. Dat hij in een schietkraam stond en er liefst vijf om de oren kreeg, vrat niet aan zijn zelfvertrouwen. Ook al omdat hij minstens evenveel ‘gemaakte goals’ verijdelde. “De coach had me uitgelegd dat hij op mijn ervaring en communicatieve kracht rekende en had daar ook met Louis Bostyn over gepraat”, aldus Bossut. “Maar het pakte niet uit zoals verhoopt. Ik had me mijn rentree helemaal anders voorgesteld, ja. Als je achteraf moet vaststellen dat zij 19 keer op doel schoten, weet je dat ons verweer een lekke zeef was. Zelf kon ik me ondanks alles aan enkele goeie reddingen optrekken, en op de trainingen heb ik sindsdien geen seconde de moed laten zakken. Dat ligt niet in mijn aard. Kijk, wij beseffen dat Antwerp opnieuw een harde dobber wordt, maar we zullen er alles aan doen om ons team weer op de rails te krijgen.”

Daarbij hoopt en rekent het clubicoon van Zulte Waregem ook op steun vanuit de tribunes. “Dat er animositeit kan zijn is best mogelijk, maar ook onze supporters willen alleen maar dat de ploeg uit het dal kruipt”, zegt hij. “Men mag kritisch zijn, men moet zelfs kritisch zijn, maar ik mag vooral hopen dat iedereen het belang van een positieve ondersteuning beseft.”

Zo niet eindigen
Voor Bossut wordt het zaterdag overigens een terugkeer voor zijn thuispubliek, waar hij voor het laatst in competitie aantrad toen Waasland-Beveren in februari van 2020 met 5-0 over de knie werd gelegd. Nadien volgden de bekeruitschakeling door Club Brugge en in augustus die fatale oefenmatch waarin hij tegen AA Gent met een schedelbreuk moest worden geëvacueerd. “Na 3 maanden revalidatie had ik toen gehoopt snel mijn plaats terug te pakken, maar net op dat ogenblik begon het team te winnen met Louis Bostyn tussen de palen en had de coach geen reden om te wisselen”, kijkt hij terug. “Ik heb me steeds positief opgesteld, het sterke seizoen van Louis kwam er ook omdat ik hem scherp hield.”

“Dat hij dit seizoen opnieuw de voorkeur kreeg, was voor mij even moeilijk omdat ik in de voorbereiding het gevoel had dat ik echt weer mijn niveau haalde. Dus moest ik geduldig wachten op een kans. Niet op een fout van Louis, neen. Wij trainen nu al 8 jaar samen en stimuleren elkaar. In doel kan er maar één spelen. Mijn motivatie om niet op te geven haalde ik uit mezelf. ‘Zo wil ik hier niet eindigen’, hield ik mezelf voor. Hopelijk kan ik het team nu mee uit de miserie sleuren.”

Bron: https://www.hln.be/sport-in-de-buurt/sammy-bossut-wil-zulte-waregem-uit-miserie-helpen-sleuren-we-beseffen-allemaal-wat-ons-te-doen-staat~ae71a935

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.249
  • Essevee!
Re: Speeldag 11 : 16/10/2021 - 18.30u : Essevee - Royal Antwerp
« Reactie #93 Gepost op: oktober 16, 2021, 11:00:42 am »
Velen hebben hier steeds een grote mond.. Maar al weggestoken onder een nickname..
Buiten het forum hoor je ze niet...
Sommige.

Ik ken verschillende leden persoonlijk en die lieten zich al horen en zullen vanavond en in de toekomst ook hoorbaar zijn...

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Speeldag 11 : 16/10/2021 - 18.30u : Essevee - Royal Antwerp
« Reactie #94 Gepost op: oktober 16, 2021, 11:19:53 am »
Gert Verheyen ziet wat Zulte Waregem het meeste mist: "Hij was heel belangrijk"
15/10/2021 via Voetbalkrant.com

Zulte Waregem heeft het niet gemakkelijk, al mag de situatie ook niet als dramatisch bestempeld worden.

Toch ligt het probleem, volgens Gert Verheyen, vooral in de verdediging. “Van Humphreys was ik nooit fan. Van Aken, de Nederlander, deed een keer mee en was een ramp. Hij pakte rood, van miserie. Hij had de ene fout na de andere nodig. En Pletinckx ziet er bij een aantal tegengoals redelijk ongelukkig uit. Voor een verdediger vind ik hem nog te onrustig, te paniekerig. Vooral onoordeelkundig uitstappen, daar zondigt hij tegen”, zegt de analist bij Het Nieuwsblad.

“Verdedigen is een ervaringsvak. Dek ik door of niet, dat is een kwestie van de juiste beslissingen nemen. Maar het is niet omdat er iets fout loopt in het middenveld dat hij de verdediging moet verlaten.”

Ze missen één iemand die hen op de juiste weg zet. “Deschacht blijkt vorig seizoen héél belangrijk te zijn geweest. Met zijn ervaring, naast Humphreys, of tussen Humphreys en Pletinckx, hield hij de boel bij elkaar. Die missen ze. Want die jongens hebben sturing nodig. Wie gaat hen dat geven?”

Bron: https://www.voetbalkrant.com/nieuws/2021-10-15/gert-verheyen-ziet-wat-zulte-waregem-het-meeste-mist-hij-was-heel-belangrijk

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Speeldag 11 : 16/10/2021 - 18.30u : Essevee - Royal Antwerp
« Reactie #95 Gepost op: oktober 16, 2021, 11:21:53 am »
Gert Verheyen ziet wat Zulte Waregem het meeste mist: "Hij was heel belangrijk"
15/10/2021 via Voetbalkrant.com

Zulte Waregem heeft het niet gemakkelijk, al mag de situatie ook niet als dramatisch bestempeld worden.

Toch ligt het probleem, volgens Gert Verheyen, vooral in de verdediging. “Van Humphreys was ik nooit fan. Van Aken, de Nederlander, deed een keer mee en was een ramp. Hij pakte rood, van miserie. Hij had de ene fout na de andere nodig. En Pletinckx ziet er bij een aantal tegengoals redelijk ongelukkig uit. Voor een verdediger vind ik hem nog te onrustig, te paniekerig. Vooral onoordeelkundig uitstappen, daar zondigt hij tegen”, zegt de analist bij Het Nieuwsblad.

“Verdedigen is een ervaringsvak. Dek ik door of niet, dat is een kwestie van de juiste beslissingen nemen. Maar het is niet omdat er iets fout loopt in het middenveld dat hij de verdediging moet verlaten.”

Ze missen één iemand die hen op de juiste weg zet. “Deschacht blijkt vorig seizoen héél belangrijk te zijn geweest. Met zijn ervaring, naast Humphreys, of tussen Humphreys en Pletinckx, hield hij de boel bij elkaar. Die missen ze. Want die jongens hebben sturing nodig. Wie gaat hen dat geven?”

Bron: https://www.voetbalkrant.com/nieuws/2021-10-15/gert-verheyen-ziet-wat-zulte-waregem-het-meeste-mist-hij-was-heel-belangrijk

Ja, correcte vaststelling van Gert. We missen Olli achteraan.

Zoals je las in andere artikel van Bossut, is het ook de reden van zijn terugkeer in doel.
Maar of dat voldoende zal zijn ... tegen Seraing toch geen verbetering.
« Laatst bewerkt op: oktober 16, 2021, 11:26:56 am door svennay »

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Speeldag 11 : 16/10/2021 - 18.30u : Essevee - Royal Antwerp
« Reactie #96 Gepost op: oktober 16, 2021, 11:46:28 am »
Geen Nainggolan ... geblesseerd.

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.196
Re: Speeldag 11 : 16/10/2021 - 18.30u : Essevee - Royal Antwerp
« Reactie #97 Gepost op: oktober 16, 2021, 11:52:56 am »
Gert Verheyen ziet wat Zulte Waregem het meeste mist: "Hij was heel belangrijk"
15/10/2021 via Voetbalkrant.com

Zulte Waregem heeft het niet gemakkelijk, al mag de situatie ook niet als dramatisch bestempeld worden.

Toch ligt het probleem, volgens Gert Verheyen, vooral in de verdediging. “Van Humphreys was ik nooit fan. Van Aken, de Nederlander, deed een keer mee en was een ramp. Hij pakte rood, van miserie. Hij had de ene fout na de andere nodig. En Pletinckx ziet er bij een aantal tegengoals redelijk ongelukkig uit. Voor een verdediger vind ik hem nog te onrustig, te paniekerig. Vooral onoordeelkundig uitstappen, daar zondigt hij tegen”, zegt de analist bij Het Nieuwsblad.

“Verdedigen is een ervaringsvak. Dek ik door of niet, dat is een kwestie van de juiste beslissingen nemen. Maar het is niet omdat er iets fout loopt in het middenveld dat hij de verdediging moet verlaten.”

Ze missen één iemand die hen op de juiste weg zet. “Deschacht blijkt vorig seizoen héél belangrijk te zijn geweest. Met zijn ervaring, naast Humphreys, of tussen Humphreys en Pletinckx, hield hij de boel bij elkaar. Die missen ze. Want die jongens hebben sturing nodig. Wie gaat hen dat geven?”

Bron: https://www.voetbalkrant.com/nieuws/2021-10-15/gert-verheyen-ziet-wat-zulte-waregem-het-meeste-mist-hij-was-heel-belangrijk

Ja, correcte vaststelling van Gert. We missen Olli achteraan.

Zoals je las in andere artikel van Bossut, is het ook de reden van zijn terugkeer in doel.
Maar of dat voldoende zal zijn ... tegen Seraing toch geen verbetering.

Dat is zever e
We missen gewoon een goeie centrale verdediger, voila, of dat nu Olli is of iemand anders…
Pletinckx en Humphreys zijn te zwak. Dat ziet iedereen.
Maar ze halen da enkel Joost Vanaken voor die centrale positie, dat begrijp je toch niet.
Nota bene een speler die elders ook niet aan de bak kwam.
Je vraagt je af of die gescout is.
Want in voorbereiding en op Leuven was die dramatisch.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.678
Re: Speeldag 11 : 16/10/2021 - 18.30u : Essevee - Royal Antwerp
« Reactie #98 Gepost op: oktober 16, 2021, 12:29:19 pm »
Gert Verheyen ziet wat Zulte Waregem het meeste mist: "Hij was heel belangrijk"
15/10/2021 via Voetbalkrant.com

Zulte Waregem heeft het niet gemakkelijk, al mag de situatie ook niet als dramatisch bestempeld worden.

Toch ligt het probleem, volgens Gert Verheyen, vooral in de verdediging. “Van Humphreys was ik nooit fan. Van Aken, de Nederlander, deed een keer mee en was een ramp. Hij pakte rood, van miserie. Hij had de ene fout na de andere nodig. En Pletinckx ziet er bij een aantal tegengoals redelijk ongelukkig uit. Voor een verdediger vind ik hem nog te onrustig, te paniekerig. Vooral onoordeelkundig uitstappen, daar zondigt hij tegen”, zegt de analist bij Het Nieuwsblad.

“Verdedigen is een ervaringsvak. Dek ik door of niet, dat is een kwestie van de juiste beslissingen nemen. Maar het is niet omdat er iets fout loopt in het middenveld dat hij de verdediging moet verlaten.”

Ze missen één iemand die hen op de juiste weg zet. “Deschacht blijkt vorig seizoen héél belangrijk te zijn geweest. Met zijn ervaring, naast Humphreys, of tussen Humphreys en Pletinckx, hield hij de boel bij elkaar. Die missen ze. Want die jongens hebben sturing nodig. Wie gaat hen dat geven?”

Bron: https://www.voetbalkrant.com/nieuws/2021-10-15/gert-verheyen-ziet-wat-zulte-waregem-het-meeste-mist-hij-was-heel-belangrijk

Ja, correcte vaststelling van Gert. We missen Olli achteraan.

Zoals je las in andere artikel van Bossut, is het ook de reden van zijn terugkeer in doel.
Maar of dat voldoende zal zijn ... tegen Seraing toch geen verbetering.
Natuurlijk is een ervaren verdediger van cruciaal belang, indien De Bock zijn niveau direct haalt zal dit ook al veel helpen.  En ook bij Deschacht had dit een invloed.
Maar we moeten eerlijk zijn, ook met een Deschacht,een Derijck,een De Bock en wat of wie weet ik allemaal niet, maar feit is dat we OOK MET DIE ERVAREN SPELERS reeksen kregen van 7 op 30, om dan daarna weer betere reeksen te halen omdat men DEFENSIEVER DACHT.  Maw, het is toch ook een beetje larie en apekool dat het daaraan ligt!
Voor de zoveelste keer, maar blijkbaar is het voor sommige nog altijd niet duidelijk,en het is zo klaar als een klontje!

Offline Bertrand

  • Leden
  • Berichten: 1.072
Re: Speeldag 11 : 16/10/2021 - 18.30u : Essevee - Royal Antwerp
« Reactie #99 Gepost op: oktober 16, 2021, 12:54:44 pm »
Gert Verheyen ziet wat Zulte Waregem het meeste mist: "Hij was heel belangrijk"
15/10/2021 via Voetbalkrant.com

Zulte Waregem heeft het niet gemakkelijk, al mag de situatie ook niet als dramatisch bestempeld worden.

Toch ligt het probleem, volgens Gert Verheyen, vooral in de verdediging. “Van Humphreys was ik nooit fan. Van Aken, de Nederlander, deed een keer mee en was een ramp. Hij pakte rood, van miserie. Hij had de ene fout na de andere nodig. En Pletinckx ziet er bij een aantal tegengoals redelijk ongelukkig uit. Voor een verdediger vind ik hem nog te onrustig, te paniekerig. Vooral onoordeelkundig uitstappen, daar zondigt hij tegen”, zegt de analist bij Het Nieuwsblad.

“Verdedigen is een ervaringsvak. Dek ik door of niet, dat is een kwestie van de juiste beslissingen nemen. Maar het is niet omdat er iets fout loopt in het middenveld dat hij de verdediging moet verlaten.”

Ze missen één iemand die hen op de juiste weg zet. “Deschacht blijkt vorig seizoen héél belangrijk te zijn geweest. Met zijn ervaring, naast Humphreys, of tussen Humphreys en Pletinckx, hield hij de boel bij elkaar. Die missen ze. Want die jongens hebben sturing nodig. Wie gaat hen dat geven?”

Bron: https://www.voetbalkrant.com/nieuws/2021-10-15/gert-verheyen-ziet-wat-zulte-waregem-het-meeste-mist-hij-was-heel-belangrijk

Inderdaad, hij heeft het over het opstellen van spelers in de verdediging die geen verdedigers zijn zoals Boya, Hubert, Sormo, Srarfi, Van Aken. Humphreys en Pletinckx maken ook teveel fouten. Wij zijn de kampioen in het weggeven van kansen. Over ons middenveld ook geen goed woord, ons vierkant tussen de 2 verdedigende en aanvallende middenvelders werkt niet en er ontstaan te grote gaten op ons middenveld. Over de nieuwelingen Boya en Doumbia heeft hij ook niet veel goeds te vertellen. Hij heeft weinig positiefs over onze ploeg te zeggen, hopelijk zijn er nog een paar ploegen zoals Beerschot en OHL die nog slechter zijn dan ons.