Auteur Topic: Gezamenlijk communiqué rond naamgeving Essevee  (gelezen 13096 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline boerkens4ever

  • Leden
  • Berichten: 2.641
Re:Gezamenlijk communiqu? rond naamgeving Essevee
« Reactie #40 Gepost op: juni 10, 2011, 04:34:04 pm »
Wat kan mij diene naam schelen  >:( Tis goed voetbal dak wil zien en dit op 5km van mijn deur !!!!
Is mij om het even hoe ze ons gaan noemen ik heb een abo op svzw omdat ik hou van voetbal het de dichtste club is die in 1ste speelt astemblieft !!!!!!!

En dan klagen dat er geen sfeer is. Als d?t de beleving is, de supporterscultuur, dan is het ver gekomen me dunkt. Tip: Club Brugge wint de meeste van hun thuismatchen, dat is maar een halfuurtje rijden.

Wat is dat nu voor een opmerking. Mensen die voor een topploeg supporteren omdat ze aan de top spelen vind ik juist dom. Supporteren voor een ploeg die wint is gemakkelijk, maar het is belangrijker van een ploeg te steunen in uw buurt/regio die nog niet aan de top speelt. Dan ben je een echte supporter.

Japarov heeft niet gezegd dat hij supportert voor Essevee omwille van het goed voetbal, maar vindt het voetbal belangrijker dan die randaspecten zoals de naam enzo. Ik denk trouwens dat de meeste mensen er zo over denken.

SV Forever nagel op de kop zou ik zo zeggen !!!! Wanneer ik een successupporter zou zijn dan ga ik idd naar club alhoewel die de laatste 5 jaar ook weinig succes hebben gekend :)
Ik bedoelde gewoon dat het mij niet kan schelen welke naam ze uitvinden ik vind dit een belachlijke discussie en men kan beter zijn energie in het team stoppen dan in een clubnaam volgens mij !!!!
Ik vind de clubnaam wel heel belangrijk nu ja ieder zijn gedacht erover e ;)

Offline trollie

  • Leden
  • Berichten: 516
Re:Gezamenlijk communiqu? rond naamgeving Essevee
« Reactie #41 Gepost op: juni 10, 2011, 08:48:13 pm »
Wat is dat nu voor een opmerking. Mensen die voor een topploeg supporteren omdat ze aan de top spelen vind ik juist dom. Supporteren voor een ploeg die wint is gemakkelijk, maar het is belangrijker van een ploeg te steunen in uw buurt/regio die nog niet aan de top speelt. Dan ben je een echte supporter.

Japarov heeft niet gezegd dat hij supportert voor Essevee omwille van het goed voetbal, maar vindt het voetbal belangrijker dan die randaspecten zoals de naam enzo. Ik denk trouwens dat de meeste mensen er zo over denken.

Japarov zegt dat het niet belangrijk is hoe de club heet, zolang er maar eersteklassevoetbal is, en Zulte Waregem is nu eenmaal de dichtste club die in eerste klasse speelt. Als dat zijn motivaties zijn, dan raad ik hem aan i?ts verder te rijden, dan krijgt hij sowieso beter voetbal te zien, ?n meer overwinningen. Ik ben supporter omdat ik me (enigszins nog) kan vinden in de club, en ik ga naar het stadion voor de maten en de pinten, niet zozeer om eersteklasse voetbal te zien. Zonder overdrijven, de allermooiste tijden als supporter waren voor mij die in vierde klasse.
een heel dikke 2

Offline Bertrand

  • Leden
  • Berichten: 1.072
Re:Gezamenlijk communiqu? rond naamgeving Essevee
« Reactie #42 Gepost op: juni 13, 2011, 05:57:31 pm »
Essevee United lijkt me niet slecht :-)
Er MOET sowieso een stads-, gemeente- of plaatsnaam aan de clubnaam verbonden zijn in Belgi?!
Dus wordt het dan Essevee United Waregem Zulte of Essevee United Zulte Waregem en blijft ge met het zelfde probleem zitten.

Essevee Zulte Waregem.
Maar dan gewoon Essevee als eigenlijke offici?le naam gebruiken voor krantenartikels, tussenstand van de competitie, tussenstand van wedstrijden, in interviews etc.
Eens je bij tussenstanden van wedstrijden Essevee ziet staan gaat niemand nog "Zulte" of "Waregem" tegen onze ploeg zeggen, maar dan zal iedereen wel Essevee beginnen gebruiken.

Beetje gelijk STVV dan... Dat wordt ook (nog meer dan vroeger) zo gezegd en staat bv ook zo op teletekst. Persoonlijk vind ik dat ze dan ook Waregem mogen eerst zetten: Essevee Waregem Zulte.

Ik denk dat de naam Zulte eerst komt omdat wij spelen met het stamnummer van Zulte, wat toch normaal is. Het is tenslotte ksv Waregem die bij Zultse gevoegd is en niet omgekeerd, anders moesten we na de fusie in vierde starten in plaats van in derde afdeling. Daarbij, Ik hoor hier weinig spreken over dat stamnummer

WAEREGHEM

  • Gast
Re: Gezamenlijk communiqu? rond naamgeving Essevee
« Reactie #43 Gepost op: juni 13, 2011, 06:33:23 pm »
Wat kan mij diene naam schelen  >:( Tis goed voetbal dak wil zien en dit op 5km van mijn deur !!!!
Is mij om het even hoe ze ons gaan noemen ik heb een abo op svzw omdat ik hou van voetbal het de dichtste club is die in 1ste speelt astemblieft !!!!!!!

En dan klagen dat er geen sfeer is. Als d?t de beleving is, de supporterscultuur, dan is het ver gekomen me dunkt. Tip: Club Brugge wint de meeste van hun thuismatchen, dat is maar een halfuurtje rijden.

Wat is dat nu voor een opmerking. Mensen die voor een topploeg supporteren omdat ze aan de top spelen vind ik juist dom. Supporteren voor een ploeg die wint is gemakkelijk, maar het is belangrijker van een ploeg te steunen in uw buurt/regio die nog niet aan de top speelt. Dan ben je een echte supporter.

Japarov heeft niet gezegd dat hij supportert voor Essevee omwille van het goed voetbal, maar vindt het voetbal belangrijker dan die randaspecten zoals de naam enzo. Ik denk trouwens dat de meeste mensen er zo over denken.

SV Forever nagel op de kop zou ik zo zeggen !!!! Wanneer ik een successupporter zou zijn dan ga ik idd naar club alhoewel die de laatste 5 jaar ook weinig succes hebben gekend :)
Ik bedoelde gewoon dat het mij niet kan schelen welke naam ze uitvinden ik vind dit een belachlijke discussie en men kan beter zijn energie in het team stoppen dan in een clubnaam volgens mij !!!!

Zonder overdrijven: als ze deze club binnenkort een naam gaan geven waarin ik me helemaal niet kan in vinden, dan laat ik het voetbal volledig links liggen. Een voetbalclub staat of valt met haar supporters, in mijn ogen, en wanneer je jezelf, als supporter, niet (meer) kan vinden in de club en haar zogenaamde clubcultuur en supporterscultuur (iets wat in een fusieclub moet groeien), dan is er gewoon niks meer aan, en dan kan je evengoed naar Brugge gaan kijken, of naar Kortrijk. Als je dan toch eersteklassevoetbal wil zien, zonder dat de clubnaam er toe doet, ga dan toch naar een beter voetballend team zou ik zo zeggen.

Vreemd toch allemaal, dit soort uitspraken, ik denk niet dat iemand dit normaal zou gevonden hebben ten tijde van KSVW, maar dat terzijde.

WAEREGHEM

  • Gast
Re: Gezamenlijk communiqu? rond naamgeving Essevee
« Reactie #44 Gepost op: juni 13, 2011, 06:40:33 pm »
Essevee United lijkt me niet slecht :-)
Er MOET sowieso een stads-, gemeente- of plaatsnaam aan de clubnaam verbonden zijn in Belgi?!
Dus wordt het dan Essevee United Waregem Zulte of Essevee United Zulte Waregem en blijft ge met het zelfde probleem zitten.

Essevee Zulte Waregem.
Maar dan gewoon Essevee als eigenlijke offici?le naam gebruiken voor krantenartikels, tussenstand van de competitie, tussenstand van wedstrijden, in interviews etc.
Eens je bij tussenstanden van wedstrijden Essevee ziet staan gaat niemand nog "Zulte" of "Waregem" tegen onze ploeg zeggen, maar dan zal iedereen wel Essevee beginnen gebruiken.

Beetje gelijk STVV dan... Dat wordt ook (nog meer dan vroeger) zo gezegd en staat bv ook zo op teletekst. Persoonlijk vind ik dat ze dan ook Waregem mogen eerst zetten: Essevee Waregem Zulte.

Ik denk dat de naam Zulte eerst komt omdat wij spelen met het stamnummer van Zulte, wat toch normaal is. Het is tenslotte ksv Waregem die bij Zultse gevoegd is en niet omgekeerd, anders moesten we na de fusie in vierde starten in plaats van in derde afdeling. Daarbij, Ik hoor hier weinig spreken over dat stamnummer

Sommigen willen het niet begrijpen. Zulte had geen toekomst zonder Waregem, en Waregem had geen toekomst zonder Zulte. Het is een fusieclub geworden, met andere woorden een samensmelting van twee clubs. Het stadion, de achterban, enzovoort kwamen van Waregem, het stamnummer en dergelijke van Zulte. De kleuren werden een afschuwelijke mix, spijtig natuurlijk maar ook de laatste jaren van KSV Waregem werd er eigenlijk al in het groen-geel gespeeld, en ook dat was heel spijtig en al even weerzinwekkend.

De club wil nu vooruit/hogerop, en heeft daarom centjes nodig. Om van middenmoter/subtopper naar een degelijke subtopper te gaan, heb je een groter stadion en betere accomodatie nodig (en veel fans). En die centjes (en die fans) komen nu blijkbaar voornamelijk van Waregem - dus dan kan je evengoed zeggen dat Waregem nu eerst moet komen te staan.

Maar oke, wat een discussie, we zullen zien met wat ze uit de bus komen.

Offline Bertrand

  • Leden
  • Berichten: 1.072
Re: Gezamenlijk communiqu? rond naamgeving Essevee
« Reactie #45 Gepost op: juni 13, 2011, 07:04:23 pm »
Essevee United lijkt me niet slecht :-)
Er MOET sowieso een stads-, gemeente- of plaatsnaam aan de clubnaam verbonden zijn in Belgi?!
Dus wordt het dan Essevee United Waregem Zulte of Essevee United Zulte Waregem en blijft ge met het zelfde probleem zitten.

Essevee Zulte Waregem.
Maar dan gewoon Essevee als eigenlijke offici?le naam gebruiken voor krantenartikels, tussenstand van de competitie, tussenstand van wedstrijden, in interviews etc.
Eens je bij tussenstanden van wedstrijden Essevee ziet staan gaat niemand nog "Zulte" of "Waregem" tegen onze ploeg zeggen, maar dan zal iedereen wel Essevee beginnen gebruiken.

Beetje gelijk STVV dan... Dat wordt ook (nog meer dan vroeger) zo gezegd en staat bv ook zo op teletekst. Persoonlijk vind ik dat ze dan ook Waregem mogen eerst zetten: Essevee Waregem Zulte.

Ik denk dat de naam Zulte eerst komt omdat wij spelen met het stamnummer van Zulte, wat toch normaal is. Het is tenslotte ksv Waregem die bij Zultse gevoegd is en niet omgekeerd, anders moesten we na de fusie in vierde starten in plaats van in derde afdeling. Daarbij, Ik hoor hier weinig spreken over dat stamnummer

Sommigen willen het niet begrijpen. Zulte had geen toekomst zonder Waregem, en Waregem had geen toekomst zonder Zulte. Het is een fusieclub geworden, met andere woorden een samensmelting van twee clubs. Het stadion, de achterban, enzovoort kwamen van Waregem, het stamnummer en dergelijke van Zulte. De kleuren werden een afschuwelijke mix, spijtig natuurlijk maar ook de laatste jaren van KSV Waregem werd er eigenlijk al in het groen-geel gespeeld, en ook dat was heel spijtig en al even weerzinwekkend.

De club wil nu vooruit/hogerop, en heeft daarom centjes nodig. Om van middenmoter/subtopper naar een degelijke subtopper te gaan, heb je een groter stadion en betere accomodatie nodig (en veel fans). En die centjes (en die fans) komen nu blijkbaar voornamelijk van Waregem - dus dan kan je evengoed zeggen dat Waregem nu eerst moet komen te staan.

Maar oke, wat een discussie, we zullen zien met wat ze uit de bus komen.

Het stamnummer en dergelijke kwamen van Zulte!!! Die dergelijke waren dan wel het bestuur, de trainer, de spelers, de sponsors en supporters  enz.. van Zultse + het feit dat Zultse toen in derde afdeling speelde,  blijkbaar was dat niets voor U.

WAEREGHEM

  • Gast
Re: Gezamenlijk communiqu? rond naamgeving Essevee
« Reactie #46 Gepost op: juni 13, 2011, 07:09:26 pm »
Het stamnummer en dergelijke kwamen van Zulte!!! Die dergelijke waren dan wel het bestuur, de trainer, de spelers, de sponsors en supporters  enz.. van Zultse + het feit dat Zultse toen in derde afdeling speelde,  blijkbaar was dat niets voor U.

Zoals ik zei dus, zonder Zulte geen toekomst voor Waregem, en zonder Waregem geen toekomst voor Zulte.

Offline jenske

  • Leden
  • Berichten: 2.177
    • SV Anzegem
Re: Gezamenlijk communiqu? rond naamgeving Essevee
« Reactie #47 Gepost op: juni 13, 2011, 09:07:26 pm »
Ofwel behouden we de naam SV Zulte Waregem en blijven we aanmodderen in de middenmoot van eerste klasse en houden we ons hart vast dat we niet te vaak in gevarenzone komen (geen centen, geen stadion, ...)
OF
We veranderen van naam (centen, stadion, ...) en mikken hogerop. 

Ieder zijn mening zal hier verschillend zijn, en dat is ieders recht. maar ons bestuur koos voor het tweede en dat kan ik ze niet kwalijk nemen. En mocht ik dat al doen, dan kan ik daar niets, maar dan ook helemaal niets aan veranderen.

Offline Kartouch

  • Leden
  • Berichten: 1.020
  • SEMPRE FORZA SV ZULTE WAREGEM
Re: Gezamenlijk communiqu? rond naamgeving Essevee
« Reactie #48 Gepost op: juni 14, 2011, 11:06:22 pm »
SV ZULTE WAREGEM               of               ESSEVEE ZULTE WAREGEM


Als de rest is ::)


Wat ESSEVEE ZULTE WAREGEM betreft...

Je verwijst er nog meer mee naar Waregem en je toont er zowel respect mee naar het verleden als naar de toekomst, naar Zult(s) (VV) als naar (SV) Waregem. OK, het zou onze naam (op papier) nog langer maken, maar ik denk niet dat een echte Esseveesupporter dit echt erg zou vinden. Bovendien hoeft niemand in te binden, noch stad Waregem, noch gemeente Zulte, noch de supporters, noch de politiek.

Daarenboven zou een (kleine) verandering van ons logo een mooie kwinkslag zijn naar ons 10-jarig bestaan. Stel je voor: ESSEVEE i.p.v. SV onder het regenboogje of gewoon ESSEVEE in de vorm van een regenboog.


Volgens mij komt stad Waregem hierdoor extra uit de verf. ESSEVEE zal sowieso altijd eerst gelinkt worden aan Waregem (en terecht). En de meeste Zultenaars hebben er geen enkele moeite mee om "Essevee" te roepen.


Kan hier eventueel eens een poll rond gemaakt worden?
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that." Bill Shankly