Auteur Topic: Speeldag 11 : 22/10/2017 20:00u : Essevee - Waasland-Beveren  (gelezen 18289 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Speeldag 11 : 22/10/2017 20:00u : Essevee - Waasland-Beveren
« Reactie #80 Gepost op: oktober 23, 2017, 01:40:30 pm »
Volledig akkoord met de kritiek hier, dit trok (weer) op niks. Beveren goed voetballende ploeg, vergeet dat niet (speelden al Genk, Anderlecht, Antwerp en anderen op een hoopje) maar dit was gewoon onaanvaardbaar. Geen reden tot paniek (ze k?nnen goed voetballen, dat hebben ze al bewezen) maar het is w?l 5 voor 12 om eens h??l goed na te denken over de kwaliteit in, en de balans van, dit team. Ingrijpen in de winter lijkt me geen optie maar een vereiste.

Aan de kleine kindjes die hun grammetje komen halen, ik zie hoeveel plezier het jullie doet dus ik gun het jullie. :)

Offline bvdsteen

  • Leden
  • Berichten: 697
  • Essevee!
Re: Speeldag 11 : 22/10/2017 20:00u : Essevee - Waasland-Beveren
« Reactie #81 Gepost op: oktober 23, 2017, 01:46:36 pm »
De malaise is in feite begonnen thuis tegen Brugge. We zijn verloren door allerlei scheidsrechterlijke dwalingen (wat wel meer gebeurt, zeker dit seizoen). Het staat mij voor dat dit seizoen een uitschieter is van onterecht afgenomen punten. Dit kruipt in de koppekes, dit is nog steeds dezelfde ploeg dan in september. Ik zou echter stoppen met beroep te doen op de polyvalentie van de spelers. Dit gaat allemaal ten koste van automatismen. Ik zou terugkeren naar wat werkt en het simpel houden.

BOSTYN
DE FAUW-DERIJCK-HEYLEN-HAMALAINEN
DOUMBIA-DESART
KAYA
DE PAUW-OLAYINKA
SAPONIC

Dit is de opstelling die thuis 2-0 won van STVV. Het STVV dat momenteel een heel stuk hoger geklasseerd staan als wij. In elk geval heeft de verdediging in deze opstelling meer kans overeind te blijven (iedereen met uitzondering van Hama spreekt NL) en er geen 5 rond de oren te krijgen.

Offline isidoor

  • Leden
  • Berichten: 2.469
  • Essevee!
Re: Speeldag 11 : 22/10/2017 20:00u : Essevee - Waasland-Beveren
« Reactie #82 Gepost op: oktober 23, 2017, 02:07:17 pm »
We hebben nog het nadeel dat Anderlecht zeker zal willen winnen na het verlies tegen Genk.
Het zal bibberen zijn, om ons niet belachelijk te laten maken.

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Speeldag 11 : 22/10/2017 20:00u : Essevee - Waasland-Beveren
« Reactie #83 Gepost op: oktober 23, 2017, 02:22:27 pm »
We hebben nog het nadeel dat Anderlecht zeker zal willen winnen na het verlies tegen Genk.
Het zal bibberen zijn, om ons niet belachelijk te laten maken.

Aja, want moesten ze gewonnen hebben tegen Genk, dan wilden ze niet tegen ons winnen.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Speeldag 11 : 22/10/2017 20:00u : Essevee - Waasland-Beveren
« Reactie #84 Gepost op: oktober 23, 2017, 02:24:21 pm »
Volledig akkoord met de kritiek hier, dit trok (weer) op niks. Beveren goed voetballende ploeg, vergeet dat niet (speelden al Genk, Anderlecht, Antwerp en anderen op een hoopje) maar dit was gewoon onaanvaardbaar. Geen reden tot paniek (ze k?nnen goed voetballen, dat hebben ze al bewezen) maar het is w?l 5 voor 12 om eens h??l goed na te denken over de kwaliteit in, en de balans van, dit team. Ingrijpen in de winter lijkt me geen optie maar een vereiste.

Aan de kleine kindjes die hun grammetje komen halen, ik zie hoeveel plezier het jullie doet dus ik gun het jullie. :)
Maar dan nog waren er gisteren ook positieve zaken : er werden veel kansen afgedwongen, we kregen de ene corner na de andere, we scoorden tweemaal ... Dat weegt natuurlijk niet op tegen het negatieve maar ... 
Ik vrees een beetje dat door de tegenvallende resultaten er een ander systeem zal worden gespeeld en dat we dan niets meer te zien zullen krijgen.

Offline Thraso

  • Leden
  • Berichten: 1.695
Re: Speeldag 11 : 22/10/2017 20:00u : Essevee - Waasland-Beveren
« Reactie #85 Gepost op: oktober 23, 2017, 02:28:02 pm »
Ik kan me zelf de laatste keer dat we op Anderlecht wonnen, niet herinneren...

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Speeldag 11 : 22/10/2017 20:00u : Essevee - Waasland-Beveren
« Reactie #86 Gepost op: oktober 23, 2017, 02:31:45 pm »
Ik kan me zelf de laatste keer dat we op Anderlecht wonnen, niet herinneren...

0-1 Frank Berrier.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Speeldag 11 : 22/10/2017 20:00u : Essevee - Waasland-Beveren
« Reactie #87 Gepost op: oktober 23, 2017, 02:33:11 pm »
Ik kan me zelf de laatste keer dat we op Anderlecht wonnen, niet herinneren...

Is nog niet zo lang geleden hoor. 0-1 goal Berrier.

Offline neutraal

  • Leden
  • Berichten: 669
  • Essevee!
Re: Speeldag 11 : 22/10/2017 20:00u : Essevee - Waasland-Beveren
« Reactie #88 Gepost op: oktober 23, 2017, 02:40:54 pm »
Los van alles wat hier al is gezegd en geschreven : volgens mij moet er toch iets fundamenteels fout zitten in de ploeg.  Is het nu tussen spelers onderling of tussen spelers - trainer, wie zal het zeggen.

Het kan niet dat je tot voor kort nog zowat het beste voetbal in Belgi? speelde (met dezelfde spelers !) om dan nu vast te stellen dat het heel wat minder is.  Ik zie ook geen beleving meer, geen vuur in de ploeg.  Er is goede wil, maar het loopt niet meer.

Zou het zomaar kunnen dat de mayonnaise tussen Dury en Zulte Waregem niet meer pakt ?  Ik zag Dury een interview geven (ik denk dat het de vorige wedstrijd was) op Play Sports voor de wedstrijd : zo gelaten (toen al), ik zag niet de Dury die we meestal zien voor de wedstrijd : met een glimlachje, wat strijd in de stem.  Niets van dit alles nu.  Terwijl je als coach juist je zelfvertrouwen moet kunnen overbrengen op de spelers.

Wat ik mij ook afvraag : word er voldoende fysisch getraind ?  Of net te veel ?  Ik weet het niet.

De komende weken zal misschien veel duidelijk worden, maar dat er iets moet veranderen, is volgens mij wel duidelijk geworden.


Online San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.192
Re: Speeldag 11 : 22/10/2017 20:00u : Essevee - Waasland-Beveren
« Reactie #89 Gepost op: oktober 23, 2017, 02:51:07 pm »
Los van alles wat hier al is gezegd en geschreven : volgens mij moet er toch iets fundamenteels fout zitten in de ploeg.  Is het nu tussen spelers onderling of tussen spelers - trainer, wie zal het zeggen.

Het kan niet dat je tot voor kort nog zowat het beste voetbal in Belgi? speelde (met dezelfde spelers !) om dan nu vast te stellen dat het heel wat minder is.  Ik zie ook geen beleving meer, geen vuur in de ploeg.  Er is goede wil, maar het loopt niet meer.

Zou het zomaar kunnen dat de mayonnaise tussen Dury en Zulte Waregem niet meer pakt ?  Ik zag Dury een interview geven (ik denk dat het de vorige wedstrijd was) op Play Sports voor de wedstrijd : zo gelaten (toen al), ik zag niet de Dury die we meestal zien voor de wedstrijd : met een glimlachje, wat strijd in de stem.  Niets van dit alles nu.  Terwijl je als coach juist je zelfvertrouwen moet kunnen overbrengen op de spelers.

Wat ik mij ook afvraag : word er voldoende fysisch getraind ?  Of net te veel ?  Ik weet het niet.

De komende weken zal misschien veel duidelijk worden, maar dat er iets moet veranderen, is volgens mij wel duidelijk geworden.

Ik vond Dury gistern langs de lijn ook zo gelaten, al vanaf de eerste seconde. Niets aanwijzingen, geen applausje na goede actie,... Zat daar lang op zijn stoelke(zelden gezien)
Heeft het te maken met die contractverlengingen?

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Speeldag 11 : 22/10/2017 20:00u : Essevee - Waasland-Beveren
« Reactie #90 Gepost op: oktober 23, 2017, 03:24:26 pm »
Los van alles wat hier al is gezegd en geschreven : volgens mij moet er toch iets fundamenteels fout zitten in de ploeg.  Is het nu tussen spelers onderling of tussen spelers - trainer, wie zal het zeggen.

Het kan niet dat je tot voor kort nog zowat het beste voetbal in Belgi? speelde (met dezelfde spelers !) om dan nu vast te stellen dat het heel wat minder is.  Ik zie ook geen beleving meer, geen vuur in de ploeg.  Er is goede wil, maar het loopt niet meer.

Zou het zomaar kunnen dat de mayonnaise tussen Dury en Zulte Waregem niet meer pakt ?  Ik zag Dury een interview geven (ik denk dat het de vorige wedstrijd was) op Play Sports voor de wedstrijd : zo gelaten (toen al), ik zag niet de Dury die we meestal zien voor de wedstrijd : met een glimlachje, wat strijd in de stem.  Niets van dit alles nu.  Terwijl je als coach juist je zelfvertrouwen moet kunnen overbrengen op de spelers.

Wat ik mij ook afvraag : word er voldoende fysisch getraind ?  Of net te veel ?  Ik weet het niet.

De komende weken zal misschien veel duidelijk worden, maar dat er iets moet veranderen, is volgens mij wel duidelijk geworden.

Zou het kunnen te maken hebben met het feit dat "gelijkaardige" trainers (Hein, Yves en in mindere mate Mazzu) carri?re aan het maken zijn? En dat Dury afgelopen zomer, misschien, zijn kans gemist heeft? Hein bij de grootste club van het land, Yves bij Gent, Mazzu veelbelovend (nu ja)... Misschien loopt hij wat gefrustreerd + een paar mislukte transfers, niet 100% tevreden over de kwaliteit in de kern...

Offline Bertrand

  • Leden
  • Berichten: 1.072
Re: Speeldag 11 : 22/10/2017 20:00u : Essevee - Waasland-Beveren
« Reactie #91 Gepost op: oktober 23, 2017, 03:43:10 pm »
Volledig akkoord met de kritiek hier, dit trok (weer) op niks. Beveren goed voetballende ploeg, vergeet dat niet (speelden al Genk, Anderlecht, Antwerp en anderen op een hoopje) maar dit was gewoon onaanvaardbaar. Geen reden tot paniek (ze k?nnen goed voetballen, dat hebben ze al bewezen) maar het is w?l 5 voor 12 om eens h??l goed na te denken over de kwaliteit in, en de balans van, dit team. Ingrijpen in de winter lijkt me geen optie maar een vereiste.

Aan de kleine kindjes die hun grammetje komen halen, ik zie hoeveel plezier het jullie doet dus ik gun het jullie. :)
Maar dan nog waren er gisteren ook positieve zaken : er werden veel kansen afgedwongen, we kregen de ene corner na de andere, we scoorden tweemaal ... Dat weegt natuurlijk niet op tegen het negatieve maar ... 
Ik vrees een beetje dat door de tegenvallende resultaten er een ander systeem zal worden gespeeld en dat we dan niets meer te zien zullen krijgen.

Ge moet het systeem aanpassen volgens de spelers die je voorhanden hebt en niet omgekeerd, anders haalt het niets uit. We hebben de laatste tijd gezien dat het systeem van Dury niet meer werkt met deze groep spelers.

Offline niederbacher76

  • Leden
  • Berichten: 783
  • Essevee!
Re: Speeldag 11 : 22/10/2017 20:00u : Essevee - Waasland-Beveren
« Reactie #92 Gepost op: oktober 23, 2017, 04:04:29 pm »
't wordt toch stillaan tijd om ergens enkele jongens rust te gunnen en wat meer te focussen op power en mentaliteit.

Madu heeft power en is snel -> zet hem eens op de plaats van Coopman.

De verdediging is een ramp. Wat met Severin , die vond ik eigenlijk zo slecht nog niet spelen vorig jaar in 1 van die bekermatchen.

Baudry is snel en athletisch maar helaas technisch zo beperkt dat hij nu al 2 weken op rij een fatale blunder begaat.

Hebben we bij de beloften dan niks lopen ?

En Bala wat doet die ?

Iemand een idee van uitblinkers bij de beloften ?

Offline Essevee boy

  • Leden
  • Berichten: 1.455
Re: Speeldag 11 : 22/10/2017 20:00u : Essevee - Waasland-Beveren
« Reactie #93 Gepost op: oktober 23, 2017, 04:41:57 pm »
Severin was een ramp in de voorbereiding en is bij de beloften verre van uitblinker, lijkt mij een enorm risico om hem nu in te zetten...

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Speeldag 11 : 22/10/2017 20:00u : Essevee - Waasland-Beveren
« Reactie #94 Gepost op: oktober 23, 2017, 04:52:04 pm »
Volledig akkoord met de kritiek hier, dit trok (weer) op niks. Beveren goed voetballende ploeg, vergeet dat niet (speelden al Genk, Anderlecht, Antwerp en anderen op een hoopje) maar dit was gewoon onaanvaardbaar. Geen reden tot paniek (ze k?nnen goed voetballen, dat hebben ze al bewezen) maar het is w?l 5 voor 12 om eens h??l goed na te denken over de kwaliteit in, en de balans van, dit team. Ingrijpen in de winter lijkt me geen optie maar een vereiste.

Aan de kleine kindjes die hun grammetje komen halen, ik zie hoeveel plezier het jullie doet dus ik gun het jullie. :)
Maar dan nog waren er gisteren ook positieve zaken : er werden veel kansen afgedwongen, we kregen de ene corner na de andere, we scoorden tweemaal ... Dat weegt natuurlijk niet op tegen het negatieve maar ... 
Ik vrees een beetje dat door de tegenvallende resultaten er een ander systeem zal worden gespeeld en dat we dan niets meer te zien zullen krijgen.

Ge moet het systeem aanpassen volgens de spelers die je voorhanden hebt en niet omgekeerd, anders haalt het niets uit. We hebben de laatste tijd gezien dat het systeem van Dury niet meer werkt met deze groep spelers.
De laatste tijd ? Dan heb je het over 2 matchen. Tegen Lokeren werkte het systeem wel want we hadden 25 doelpogingen en Verhulst had een super dag. En gisteren : je mag gelijk welk systeem spelen als je spelers blunderen zoals bij goal 3 en 4.

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: Speeldag 11 : 22/10/2017 20:00u : Essevee - Waasland-Beveren
« Reactie #95 Gepost op: oktober 23, 2017, 05:43:42 pm »
Los van alles wat hier al is gezegd en geschreven : volgens mij moet er toch iets fundamenteels fout zitten in de ploeg.  Is het nu tussen spelers onderling of tussen spelers - trainer, wie zal het zeggen.

Het kan niet dat je tot voor kort nog zowat het beste voetbal in Belgi? speelde (met dezelfde spelers !) om dan nu vast te stellen dat het heel wat minder is.  Ik zie ook geen beleving meer, geen vuur in de ploeg.  Er is goede wil, maar het loopt niet meer.

Zou het zomaar kunnen dat de mayonnaise tussen Dury en Zulte Waregem niet meer pakt ?  Ik zag Dury een interview geven (ik denk dat het de vorige wedstrijd was) op Play Sports voor de wedstrijd : zo gelaten (toen al), ik zag niet de Dury die we meestal zien voor de wedstrijd : met een glimlachje, wat strijd in de stem.  Niets van dit alles nu.  Terwijl je als coach juist je zelfvertrouwen moet kunnen overbrengen op de spelers.

Wat ik mij ook afvraag : word er voldoende fysisch getraind ?  Of net te veel ?  Ik weet het niet.

De komende weken zal misschien veel duidelijk worden, maar dat er iets moet veranderen, is volgens mij wel duidelijk geworden.

Ik vond Dury gistern langs de lijn ook zo gelaten, al vanaf de eerste seconde. Niets aanwijzingen, geen applausje na goede actie,... Zat daar lang op zijn stoelke(zelden gezien)
Heeft het te maken met die contractverlengingen?

Dury stond in het begin van de wedstrijd even vurig te coachen als altijd.

Toen het 0-1 was ging hij razende kwaad naar de bank en vloekte daar alles bij mekaar.
Dat hij nadien 'op' was begrijp ik volledig. Was ook ontgoocheld he, zoals iedereen. W??r een fout in de verdediging, w??r op achterstand,...
Wat moet die man doen? Daar als een randdebiel staan zwaaien en gebaren maken? Nee toch. Dat heeft geen enkele zin. Was gewoon machteloos en kansloos bij zoveel onkunde in de ploeg.

Is hier een weerkerend fenomeen. In periodes wanneer het slecht gaat wordt verwezen naar de zogezegd gelatenheid die Dury op dat moment uitstraalt.

Aan het lachwekkend verhaaltje van neutraal die over mayonaise spreekt die niet meer zou pakken wil ik het zelfs niet hebben. Lachwekkend verhaal van een lachwekkend figuur.

Iedere trainer is afhankelijk van zijn materiaal. En zeker Zulte Waregem dat denkt van ieder jaar voor POI mee te doen door in totaal 400 000 euro uit te geven.
Dan loop je eens tegen de lamp ja.
De enige 'fout' die gemaakt is imo is het laten gaan van Steppe. Geen wereldkeeper maar je kent toch enigszins z'n kwaliteiten. Maar neen, ze wouden Bostyn kansen geven omdat die maar 1 doelpunt binnenkreeg thuis tegen Oostende in de PO's.

Offline neutraal

  • Leden
  • Berichten: 669
  • Essevee!
Re: Speeldag 11 : 22/10/2017 20:00u : Essevee - Waasland-Beveren
« Reactie #96 Gepost op: oktober 23, 2017, 05:59:21 pm »
Och Balboa, als jij je plezier vind om mensen op het forum uit te maken, ga gerust Uw gang !  Daar ben je goed in, he.

Ik weet niet of je het weet, maar hier mogen mensen hun mening hebben over alles wat met Zulte Waregem te maken heeft.  Of anders moet je maar een elite forum oprichten waar betweters zoals jij volledig hun gang kunnen gaan.

Heren moderators, het word echt tijd dat hier iets aan gedaan word.  Is niet de eerste keer dat mensen klagen omdat ze kritiek krijgen omwille van een mening. 

Offline japarov

  • Leden
  • Berichten: 2.114
Re: Speeldag 11 : 22/10/2017 20:00u : Essevee - Waasland-Beveren
« Reactie #97 Gepost op: oktober 23, 2017, 07:30:26 pm »
Soms begrijp ik onze supporters niet , het kot is weer te klein omdat we ochere in een mindere periode zitten , ik weet niet of de mensen weten hoe we uit de vorige crisis gekomen zijn ????? Idd SAMEN met de spelers,staff en iedereen die ook maar iets met de club te maken heeft !!!!!! Voila da moest er even uit want sommigen hebben hier commentaar dat eigenlijk geen steek houdt !

Offline neutraal

  • Leden
  • Berichten: 669
  • Essevee!
Re: Speeldag 11 : 22/10/2017 20:00u : Essevee - Waasland-Beveren
« Reactie #98 Gepost op: oktober 23, 2017, 08:04:13 pm »
Nogmaals, meningen mogen hier gegeven worden, of moet men eerst toestemming vragen misschien ?

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Speeldag 11 : 22/10/2017 20:00u : Essevee - Waasland-Beveren
« Reactie #99 Gepost op: oktober 23, 2017, 08:05:11 pm »
Soms begrijp ik onze supporters niet , het kot is weer te klein omdat we ochere in een mindere periode zitten , ik weet niet of de mensen weten hoe we uit de vorige crisis gekomen zijn ????? Idd SAMEN met de spelers,staff en iedereen die ook maar iets met de club te maken heeft !!!!!! Voila da moest er even uit want sommigen hebben hier commentaar dat eigenlijk geen steek houdt !

Het kot is niet te klein omwille van de mindere periode, maar omwille van het schandalig verdedigen. Een unicum hebben ze gepresteerd. Onze keeper plus voltallige verdediging in het flopelftal en compleet terecht. En dan zouden we nog moeten zwijgen ook zeker?