Auteur Topic: PO I seizoen 2014-15  (gelezen 24856 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: PO I seizoen 2014-15
« Reactie #20 Gepost op: mei 17, 2015, 08:34:54 pm »
Over heel het seizoen verdienen ze de titel en zeker id po's. Ik ben ook geen fan van gent. Maar de beste wint meestal (behalve 2j geleden) de titel. Liever Gent dan Brugge. Al doet het pijn te weten dat zij wel lukken waarin wij net niet slagen. Maakt de match v 2j geleden des te pijnlijker.

Er is nog niets beslist hoor, alleen Club is zo goed als uitgeteld.
Gent nog thuis tegen Standard, zeker ook geen lachtertje, en Anderlecht naar een (uitgeblust?) KVK.

Hopelijk valt de beslissing op de laatste speeldag, Anderlecht - Gent, zou een mooie afsluiter zijn  :)

Vincent

  • Gast
Re: PO I seizoen 2014-15
« Reactie #21 Gepost op: mei 17, 2015, 08:49:20 pm »
Er is nog niets beslist hoor, alleen Club is zo goed als uitgeteld.
Gent nog thuis tegen Standard, zeker ook geen lachtertje, en Anderlecht naar een (uitgeblust?) KVK.

Hopelijk valt de beslissing op de laatste speeldag, Anderlecht - Gent, zou een mooie afsluiter zijn  :)

In de wetenschap dat Standard met veel plezier de titel zal gunnen aan Gent om Anderlecht een poot uit te vijzen is het volgens mij wel degelijk geklonken ...

Offline athos

  • Leden
  • Berichten: 476
Re: PO I seizoen 2014-15
« Reactie #22 Gepost op: mei 17, 2015, 08:57:50 pm »
In de wetenschap dat Standard met veel plezier de titel zal gunnen aan Gent om Anderlecht een poot uit te vijzen is het volgens mij wel degelijk geklonken ...
Zullen normaal met Charleroi moeten strijden om een Europees ticket (zoals het er nu naar uitziet), denk dus niet dat ze zich zomaar gewonnen geven  ;)
« Laatst bewerkt op: mei 17, 2015, 09:09:03 pm door athos »

Offline chicco

  • Leden
  • Berichten: 87
  • Essevee!
Re: PO I seizoen 2014-15
« Reactie #23 Gepost op: mei 17, 2015, 09:03:33 pm »
Bij een eventuele titel voor Gent, toch ook een beetje de verdienste van een Waregemnaar met name keepertrainer Francky Vandendriessche.

Offline goessaert

  • Leden
  • Berichten: 767
Re: PO I seizoen 2014-15
« Reactie #24 Gepost op: mei 17, 2015, 10:18:52 pm »
Ik gun het Gent wel, meer dan brugge alleszins

Offline fan4ever

  • Leden
  • Berichten: 1.278
  • Essevee!
Re: PO I seizoen 2014-15
« Reactie #25 Gepost op: mei 17, 2015, 10:26:25 pm »
Ik gun het Gent wel, meer dan brugge alleszins

Het scum uit brugge doet de naam weer alle eer aan: boel maken in gent, cameraploegen aanvallen....
Is mijn indruk verkeerd dat die er steeds straffeloos mee wegkomen????????


Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: PO I seizoen 2014-15
« Reactie #26 Gepost op: mei 17, 2015, 11:03:22 pm »
schandalig inderdaad van hun o-zo-goede supporters . met DUIZENDEN het stadion voor tijd verlaten, vol frustraties, en ja dan vallen ze maar de VRT aan h?  :o

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.155
Re: PO I seizoen 2014-15
« Reactie #27 Gepost op: mei 17, 2015, 11:56:22 pm »
Sluit ik mij bij aan. Die hebben die genoeg van den toren geblazen & denigrerend gedaan tov ons dit seizoen. 't Feit dat Billy Turf daar nu trainer is, sterkt mijn afgunst. Dan idd nog liever RSCA. 't Zijn dan w??ral de nekken, maar van die zijn we 't al gewoon...

2. Denk ik ook zo over!  Met gent een titel zal je hele dagen dewitte zijn nek zien groeien louchewagie zijn gesten.  Billy Turf ondertussen zal nog meer denken dat hij een wereldtrainer is.  Ook heeft er niemand hen iets in de weg gelegd .  Denk dan aan fuckin Nzolo bij ons destijds of we waren ook voor de 1x kampioen.  Om nog maar te zwijgen van hen afgunst tegen essevee toen we dichter en dichter kwamen als concurrent.  Met een titel krijgt opnieuw een ploeg en dan nog uit de dichtere regio een injectie van 15-20 miljoen euro.  En dan hebben we nog onze vriend Wanneke.  Hoop dat mijn scenario nog uitkomt.  Gent er nipt naast, brugge geen kampioen en scumcity geen europees.

Offline A.R.A.G.

  • Leden
  • Berichten: 129
Re: PO I seizoen 2014-15
« Reactie #28 Gepost op: mei 18, 2015, 09:22:22 am »
Jullie kennen precies ook alles van afgunst.  ::)

Offline Thomas

  • Leden
  • Berichten: 1.907
  • Essevee forever!!!!
Re: PO I seizoen 2014-15
« Reactie #29 Gepost op: mei 18, 2015, 09:24:15 am »
Jullie kennen precies ook alles van afgunst.  ::)
Jullie ook . Jullie hebben de laatste jaren genoeg kunnen oefenen.

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: PO I seizoen 2014-15
« Reactie #30 Gepost op: mei 18, 2015, 09:30:39 am »
Jullie kennen precies ook alles van afgunst.  ::)
Zeg eens A.R.A.G, hoe kijk jij tegen je eigen ploegje aan?

Uiteindelijk vind ik het wel heel knap wat Gent presteert.
Er steekt namelijk niemand bovenuit bij Gent. En als ik puur individueel naar de spelers kijk, vind ik het allemaal niet zo veel. Met Rafinha en Nielsen in je verdediging word je normaal gezien geen kampioen. Foket en Asare hebben grote longen akkoord. Neto ben ik ook niet helemaal wild van, hoewel ik die de laatste matchen heel sterk vind spelen. Aan Dejaegere als mens ben ik niet, te veel gedoe, maar is wel een pocketspelertje, maar nu ook niet iemand die je kampioen maakt normaal gezien. Milicevic is dan een beetje jullie beste speler, die is gegroeid. Raman zat een aantal weken geleden nog in de tribune.
Simon zit al heel POI niet in vorm. Pedersen is een man van glas.

Je moet dus concluderen dat Hein daar een waar mirakeltje aan het verrichten is.
Heeft ook wel een hele brave (en wat mij betreft, labiele) groep. Ze eten allemaal uit zijn hand. Wat dan ook wel weer Heins verdienste is. Hij heeft er voor gezorgd dat de slechte karakters zijn verdwenen.

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.652
  • Essevee!
Re: PO I seizoen 2014-15
« Reactie #31 Gepost op: mei 18, 2015, 09:37:31 am »
Het is gewoon heel knap wat Gent presteert zoals balboa zegt, geen enkele wereld speler. Maar een heel sterk collectief. Ben totaal geen fan van Hein, maar wat hij soms af en toe uit zijn hoed wist te toveren qua opstellingen (en het klopte nog meestal ook) was wel knap.

Afgunst, tja. Als je een harde supporter bent van een ploeg gun je het niemand behalve je eigen ploeg eigenlijk. Ik ben ook voor geen enkele po 1 ploeg, maar als je naar resultaten in de po's kijkt kan je gewoon niet anders da concluderen dat Gent de beste was. Daarom al bij al verdiend.
+Natuurlijk is het moeilijker voor ons, na 2 zo'n topseizoen dat 2 ploegen uit de regio het beter doen. Denk dat dit hetzelfde gevoel is als Gent en Kortrijk de voorbije 2 jaar...

Offline Essevee boy

  • Leden
  • Berichten: 1.455
Re: PO I seizoen 2014-15
« Reactie #32 Gepost op: mei 18, 2015, 09:55:50 am »
Liever Gent dan Klup voor mij... Nog minstens een jaartje wachten voor de Klupfans  ;D

Offline Bertrand

  • Leden
  • Berichten: 1.072
Re: PO I seizoen 2014-15
« Reactie #33 Gepost op: mei 18, 2015, 10:01:38 am »
Jullie kennen precies ook alles van afgunst.  ::)

Afgunst ziet ge niet alleen in het voetbal maar overal in het dagelijks leven, de mensen kunnen gewoon niets meer van elkaar verdragen, dat is een maatschappelijk probleem geworden.

Offline A.R.A.G.

  • Leden
  • Berichten: 129
Re: PO I seizoen 2014-15
« Reactie #34 Gepost op: mei 18, 2015, 10:08:03 am »
Het is gewoon heel knap wat Gent presteert zoals balboa zegt, geen enkele wereld speler. Maar een heel sterk collectief. Ben totaal geen fan van Hein, maar wat hij soms af en toe uit zijn hoed wist te toveren qua opstellingen (en het klopte nog meestal ook) was wel knap.

Afgunst, tja. Als je een harde supporter bent van een ploeg gun je het niemand behalve je eigen ploeg eigenlijk. Ik ben ook voor geen enkele po 1 ploeg, maar als je naar resultaten in de po's kijkt kan je gewoon niet anders da concluderen dat Gent de beste was. Daarom al bij al verdiend.
+Natuurlijk is het moeilijker voor ons, na 2 zo'n topseizoen dat 2 ploegen uit de regio het beter doen. Denk dat dit hetzelfde gevoel is als Gent en Kortrijk de voorbije 2 jaar...
Het klopt wat je zegt, qua individueel talent zijn we waarschijnlijk ??n van de mindere van PO1, maar ik heb het gevoel en de resultaten geven mij gelijk, dat we ontegensprekelijk de beste ploeg hebben van allemaal. Dit brengt nadelen met zich mee, deze ploeg heeft een duidelijke kwaliteitsinjectie nodig (vooral defensief) als we volgend jaar weer aan de top willen spelen in combinatie met Europees voetbal en we weten niet hoe die hechte ploeg gaat reageren op die nieuwe en betere spelers. Maar anderzijds biedt deze situatie ook voordelen, net omdat we geen echte sterspelers hebben, heb ik geen schrik dat ze ons komen leegplukken. Bovendien zullen de meeste spelers wel beseffen dat bij Gent blijven waarschijnlijk hun enige kans zal zijn om ooit van de CL te kunnen proeven.

Maar om terug te komen over die afgunst. Ik denk niet dat er veel Buffalo's zo negatief waren toen jullie er zo dicht bij stonden. OK, het piekte dat wij om dat moment aan het broddelen waren, maar het is niet zo dat we het jullie minder gunden dan bvb Club Brugge.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.679
  • Essevee! Olé Olé!
Re: PO I seizoen 2014-15
« Reactie #35 Gepost op: mei 18, 2015, 10:18:22 am »
Het klopt wat je zegt, qua individueel talent zijn we waarschijnlijk ??n van de mindere van PO1, maar ik heb het gevoel en de resultaten geven mij gelijk, dat we ontegensprekelijk de beste ploeg hebben van allemaal. Dit brengt nadelen met zich mee, deze ploeg heeft een duidelijke kwaliteitsinjectie nodig (vooral defensief) als we volgend jaar weer aan de top willen spelen in combinatie met Europees voetbal en we weten niet hoe die hechte ploeg gaat reageren op die nieuwe en betere spelers. Maar anderzijds biedt deze situatie ook voordelen, net omdat we geen echte sterspelers hebben, heb ik geen schrik dat ze ons komen leegplukken. Bovendien zullen de meeste spelers wel beseffen dat bij Gent blijven waarschijnlijk hun enige kans zal zijn om ooit van de CL te kunnen proeven.

Gent maakt een beetje mee wat wij 2j meemaakten. Een goede flow, een team die ervoor gaat ...
Ik 'denk' dat toch bepaalde elementen wel zullen worden weggeplukt, al ware het maar om dik betaald op de bank te zitten bij Brugge en/of Anderlecht en mindere mate Standard. Zij dulden geen andere clubs die makkelijk spelen voor het kampioenschap. Zij hebben het voordeel van het grote geld, en kunnen het permitteren om 2-3 spelers weg te kopen om de andere te verzwakken en te destabiliseren. Wij Essevee kennen er alles van ... + we kunnen het de spelers niet kwalijk nemen dat ze ambitieus zijn en voor het geld kiezen.

Maar om terug te komen over die afgunst. Ik denk niet dat er veel Buffalo's zo negatief waren toen jullie er zo dicht bij stonden. OK, het piekte dat wij om dat moment aan het broddelen waren, maar het is niet zo dat we het jullie minder gunden dan bvb Club Brugge.

Ik heb (persoonlijk) eerder moeite met de manier waarop jullie Kums bij ons losgeweekt hebben dan dat jullie nu op de vooravond staan van kampioen worden.

Offline A.R.A.G.

  • Leden
  • Berichten: 129
Re: PO I seizoen 2014-15
« Reactie #36 Gepost op: mei 18, 2015, 10:31:03 am »
Gent maakt een beetje mee wat wij 2j meemaakten. Een goede flow, een team die ervoor gaat ...
Ik 'denk' dat toch bepaalde elementen wel zullen worden weggeplukt, al ware het maar om dik betaald op de bank te zitten bij Brugge en/of Anderlecht en mindere mate Standard. Zij dulden geen andere clubs die makkelijk spelen voor het kampioenschap. Zij hebben het voordeel van het grote geld, en kunnen het permitteren om 2-3 spelers weg te kopen om de andere te verzwakken en te destabiliseren. Wij Essevee kennen er alles van ... + we kunnen het de spelers niet kwalijk nemen dat ze ambitieus zijn en voor het geld kiezen.
Om Benito Raman te citeren: de 2e plaats is een schijtplaats. Als we alsnog 2e worden is zo'n scenario meer dan re?el, maar als we kampioen worden vrees is daar minder voor. Met 18 miljoen euro CL-premie zullen we die elementen makkelijker kunnen overtuigen om te blijven en voor de meesten is blijven waarschijnlijk hun enige kans om ooit eens van de CL-poules te kunnen proeven.

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.652
  • Essevee!
Re: PO I seizoen 2014-15
« Reactie #37 Gepost op: mei 18, 2015, 10:33:11 am »
Om Benito Raman te citeren: de 2e plaats is een schijtplaats. Als we alsnog 2e worden is zo'n scenario meer dan re?el, maar als we kampioen worden vrees is daar minder voor. Met 18 miljoen euro CL-premie zullen we die elementen makkelijker kunnen overtuigen om te blijven en voor de meesten is blijven waarschijnlijk hun enige kans om ooit eens van de CL-poules te kunnen proeven.

Dan rest nog de vraag. Kan Gent die CL poules aan? Daar vrees ik toch een beetje voor hetzelfde scenario als bij ons (tegen PSV) met zo'n groep. Daar waar anderlecht toch iets meer talent heeft . Maarja we zullen zien ee

Offline A.R.A.G.

  • Leden
  • Berichten: 129
Re: PO I seizoen 2014-15
« Reactie #38 Gepost op: mei 18, 2015, 10:41:40 am »
Dan rest nog de vraag. Kan Gent die CL poules aan? Daar vrees ik toch een beetje voor hetzelfde scenario als bij ons (tegen PSV) met zo'n groep. Daar waar anderlecht toch iets meer talent heeft . Maarja we zullen zien ee
Neen, we kunnen dat niet aan en ik vind ook niet dat dat onze ambitie moet zijn. Want laat ons eerlijk zijn, zelfs Anderlecht kan dat amper of niet aan. We moeten gewoon trachten ons er zoveel mogelijk van te genieten en laat de andere ploegen het Europese co?efficent maar hoog houden in de EL, waar Belgische ploegen wel hun plaats hebben

Offline bullseye

  • Leden
  • Berichten: 1.841
Re: PO I seizoen 2014-15
« Reactie #39 Gepost op: mei 18, 2015, 11:02:56 am »
Het is heel simpel. Als je op het einde van de rit bovenaan staat verdien je het. Hein heeft daar fantastisch werk geleverd. We kunnen lachen met die man maar je moet dit toch ook kunnen inzien?