Auteur Topic: Vastgoedprojecten rond het (vernieuw(d)e) stadion  (gelezen 110731 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Soulscream

  • Leden
  • Berichten: 3.063
  • Voice of the voiceless!
Re: Vastgoedprojecten rond het (vernieuw(d)e) stadion
« Reactie #20 Gepost op: januari 08, 2016, 04:25:28 pm »
Inderdaad, waarom enkel sport-gerelateerd? Hebben de middenstanders in Waregem nu nog altijd niet door wanneer er bv een grote kleerwinkelketen komt dat sowieso nieuwe klanten trekt,ook voor de winkelstraten 200 meter verder?
idd Sport gerelateerd : decathlon, sports direct? Wat met del sport? Zo dicht bij elkaar voor een klein stadje..
« Laatst bewerkt op: januari 08, 2016, 05:12:25 pm door Soulscream »

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Vastgoedprojecten rond het (vernieuw(d)e) stadion
« Reactie #21 Gepost op: januari 08, 2016, 05:31:42 pm »
Inderdaad, waarom enkel sport-gerelateerd? Hebben de middenstanders in Waregem nu nog altijd niet door wanneer er bv een grote kleerwinkelketen komt dat sowieso nieuwe klanten trekt,ook voor de winkelstraten 200 meter verder?

Klopt niet hoor, mensen/klanten die aangetrokken worden door die winkel of keten, gaan niet perse ook naar de Stormestraat 200m verder gaan, (is zelfs verder, tenzij je via Meerstraat of Kwaestratje gaat, maar buitenstaanders kennen die niet) integendeel. Was het in de Stormestraat (die keten) dan was het een ander verhaal. (ps. ik weet waarover ik spreek ;))

De reden ze kiezen voor een sportwinkel is omdat mogelijks dat goed past in het plaatje met het stadion (totaalbeleving/totaalconcept). Een pop-up store van Del-Sport met specifiek voetbal producten zou bijvoorbeeld een leuk idee zijn, en die dan combineren met een clubstore die open is voor, tijdens en na de wedstrijden bijvoorbeeld... Fritz, Kurt & Veronique - anyone? hint hint !!!

De keuze voor een sport of vrijetijdswinkel is eveneens om de middenstand te ontlasten, (stad bepaald mee) met de extra wintelcentra aan de Carrefour in Vijve en binnekort hetzelfde project naast Europoint wil men daarmee toch opletten dat er niet teveel het centrum verlaten ...

« Laatst bewerkt op: januari 08, 2016, 06:06:15 pm door Frederik »

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.260
Re: Vastgoedprojecten rond het (vernieuw(d)e) stadion
« Reactie #22 Gepost op: januari 08, 2016, 06:55:57 pm »

Mijn mening is dat als del-sport zich niet verplaatst, dat een zeer domme zet is voor hen!
Je moet op dat vlak uw concurrentie zoveel mogelijk inperken, en waar den delsport momenteel zit, zitten ze een beet op hun limiet om te groeien!
Ik denk niet dat Del-Sport zich veel zorgen hoeft te maken
SV TILL I DIE

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Vastgoedprojecten rond het (vernieuw(d)e) stadion
« Reactie #23 Gepost op: januari 08, 2016, 07:45:55 pm »
Inderdaad, waarom enkel sport-gerelateerd? Hebben de middenstanders in Waregem nu nog altijd niet door wanneer er bv een grote kleerwinkelketen komt dat sowieso nieuwe klanten trekt,ook voor de winkelstraten 200 meter verder?

ja? Ga jij dat dan maar eens gaan uitleggen in Deinze. Sinds kort heb je daar 2 retailparken en de ene handelaar na de andere gaat overkop in de traditionele winkelstraat daar.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: Vastgoedprojecten rond het (vernieuw(d)e) stadion
« Reactie #24 Gepost op: januari 08, 2016, 10:44:26 pm »
ja? Ga jij dat dan maar eens gaan uitleggen in Deinze. Sinds kort heb je daar 2 retailparken en de ene handelaar na de andere gaat overkop in de traditionele winkelstraat daar.
Deinze vergelijken met Waregem, goe bezig.   Clienteel in Waregem is van rijkere afkomst,het is ook geen 'park',gaat om 1 winkel,de vaste klanten die de boutieks hebben in Waregem gaan heus niet naar een h&m. 

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Vastgoedprojecten rond het (vernieuw(d)e) stadion
« Reactie #25 Gepost op: januari 08, 2016, 11:19:28 pm »
Deinze vergelijken met Waregem, goe bezig.   Clienteel in Waregem is van rijkere afkomst,het is ook geen 'park',gaat om 1 winkel,de vaste klanten die de boutieks hebben in Waregem gaan heus niet naar een h&m.

Daarmee dat het gemiddeld inkomen in Deinze hoger ligt dan in Waregem.

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.767
  • Essevee!
Re: Vastgoedprojecten rond het (vernieuw(d)e) stadion
« Reactie #26 Gepost op: januari 09, 2016, 07:45:00 am »
Dat het sport gerelateerd moet zijn komt nog van de tijd van
Manaert. Toen stonden de winkels van Waregem op hun achterpoten
omdat men nog sprak van 3 panden voor "winkels".
Men was bang een 2e Kortrijkse Steenweg te creeeren...
Daarbij kwam dat het recreatie gebied was/is en daar mag geen
"gewone" commercie inkomen, enkel gerelateerd aan recreatie...

Wat Chris Baert zegt ivm Gothic...
Die mensen zitten volgens mij NIET op een 4 sterren hotel te wachten denk ik.. 

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Vastgoedprojecten rond het (vernieuw(d)e) stadion
« Reactie #27 Gepost op: januari 09, 2016, 11:26:13 am »

-- knip --

Wat Chris Baert zegt ivm Gothic...
Die mensen zitten volgens mij NIET op een 4 sterren hotel te wachten denk ik..

De Waregemnaren niet neen, wij slapen in ons eigen bed :)

Los daarvan zou het volgens mij wel een meerwaarde zijn voor Waregem.

In Waregem is niet zoveel slaapgelegenheid, waardoor veel mensen genoodzaakt zijn om naar Kortrijk of Gent (of da nieuw in Deerlijk) te gaan. Als die toeristen/zakenlui/standhouders dan naar Kortrijk moeten om te slapen, gaan ze daar 's avonds ook het (nacht)leven induiken. (om iets te gaan eten, cadeautje voor de madam thuis ...)

In Waregem hebben we nog:
Ambassade *** 16 kamers
Sint-Janshof *** 21 kamers
De Peracker *** 14 kamers
De Keizer *** 8 kamers
De Jager *** 13 kamers (Sint-Eloois-Vijve)
Golfhotel *** 10 kamers

Allen van matige maar toch met de nodige luxe.

Gezien alle andere bestaande hotels 3 sterren hebben, lijkt het me logisch ze kiezen voor een 4 sterren hotel. Op die manier zal het zich onderscheiden en mogelijks ook volk aantrekken van de omliggende steden. Dan gaan standhouders/bezoekers van de Kortrijkse Xpo misschien ook es naar Waregem op hotel komen (en Waregem ontdekken). Dus die insteek vind ik helemaal niet fout. Voor een driesterren hotel gaan ze volgens mij niet vrijwillig naar Waregem komen. Kortrijk heeft minstens 6 viersterrenhotels.






Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Vastgoedprojecten rond het (vernieuw(d)e) stadion
« Reactie #28 Gepost op: januari 09, 2016, 11:29:57 am »
Het Nieuwsblad 09/01/2016
via Patje (VDH)


(full size)

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.767
  • Essevee!
Re: Vastgoedprojecten rond het (vernieuw(d)e) stadion
« Reactie #29 Gepost op: januari 09, 2016, 07:58:52 pm »
De Waregemnaren niet neen, wij slapen in ons eigen bed :)

Los daarvan zou het volgens mij wel een meerwaarde zijn voor Waregem.

In Waregem is niet zoveel slaapgelegenheid, waardoor veel mensen genoodzaakt zijn om naar Kortrijk of Gent (of da nieuw in Deerlijk) te gaan. Als die toeristen/zakenlui/standhouders dan naar Kortrijk moeten om te slapen, gaan ze daar 's avonds ook het (nacht)leven induiken. (om iets te gaan eten, cadeautje voor de madam thuis ...)

In Waregem hebben we nog:
Ambassade *** 16 kamers
Sint-Janshof *** 21 kamers
De Peracker *** 14 kamers
De Keizer *** 8 kamers
De Jager *** 13 kamers (Sint-Eloois-Vijve)
Golfhotel *** 10 kamers

Allen van matige maar toch met de nodige luxe.

Gezien alle andere bestaande hotels 3 sterren hebben, lijkt het me logisch ze kiezen voor een 4 sterren hotel. Op die manier zal het zich onderscheiden en mogelijks ook volk aantrekken van de omliggende steden. Dan gaan standhouders/bezoekers van de Kortrijkse Xpo misschien ook es naar Waregem op hotel komen (en Waregem ontdekken). Dus die insteek vind ik helemaal niet fout. Voor een driesterren hotel gaan ze volgens mij niet vrijwillig naar Waregem komen. Kortrijk heeft minstens 6 viersterrenhotels.
Meerwaarde en een must

Offline jeroenie

  • Leden
  • Berichten: 892
Re: Vastgoedprojecten rond het (vernieuw(d)e) stadion
« Reactie #30 Gepost op: januari 10, 2016, 10:34:56 pm »
De Waregemnaren niet neen, wij slapen in ons eigen bed :)

Los daarvan zou het volgens mij wel een meerwaarde zijn voor Waregem.

In Waregem is niet zoveel slaapgelegenheid, waardoor veel mensen genoodzaakt zijn om naar Kortrijk of Gent (of da nieuw in Deerlijk) te gaan. Als die toeristen/zakenlui/standhouders dan naar Kortrijk moeten om te slapen, gaan ze daar 's avonds ook het (nacht)leven induiken. (om iets te gaan eten, cadeautje voor de madam thuis ...)

In Waregem hebben we nog:
Ambassade *** 16 kamers
Sint-Janshof *** 21 kamers
De Peracker *** 14 kamers
De Keizer *** 8 kamers
De Jager *** 13 kamers (Sint-Eloois-Vijve)
Golfhotel *** 10 kamers

Allen van matige maar toch met de nodige luxe.

Gezien alle andere bestaande hotels 3 sterren hebben, lijkt het me logisch ze kiezen voor een 4 sterren hotel. Op die manier zal het zich onderscheiden en mogelijks ook volk aantrekken van de omliggende steden. Dan gaan standhouders/bezoekers van de Kortrijkse Xpo misschien ook es naar Waregem op hotel komen (en Waregem ontdekken). Dus die insteek vind ik helemaal niet fout. Voor een driesterren hotel gaan ze volgens mij niet vrijwillig naar Waregem komen. Kortrijk heeft minstens 6 viersterrenhotels.

ge vergeet da hotel waar vroeger frituur francky was! Hotel othello, met een volle * en met 8 kamers! Goed voor de ontrouwe mannen en poolse werkers  :D

Da nieuw hotel in deerlijk is ferm de moeite voor zij die er nog niet geweest zijn!
is **** en van uitstekende kwaliteit!
ak et goe voorheb noemt da bleu woods ofzo! Edit: noemt bleu woods!
http://www.bluewoodshotel.be/nl/het-hotel
« Laatst bewerkt op: januari 10, 2016, 10:37:33 pm door jeroenie »

Offline esseveer

  • Leden
  • Berichten: 78
  • Essevee!
Re: Vastgoedprojecten rond het (vernieuw(d)e) stadion
« Reactie #31 Gepost op: januari 12, 2016, 11:33:23 am »
ondertussen doen ze wel verder met de bouw van tribune

Offline jeroenie

  • Leden
  • Berichten: 892
Re: Vastgoedprojecten rond het (vernieuw(d)e) stadion
« Reactie #32 Gepost op: mei 17, 2016, 07:58:33 pm »

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Vastgoedprojecten rond het (vernieuw(d)e) stadion
« Reactie #33 Gepost op: mei 17, 2016, 08:36:43 pm »
kleine update... niks nieuws...

http://www.focus-wtv.be/nieuws/waregem-krijgt-extra-hotel

Ging het net posten maar je bent me voor ...

Neen weinig nieuws, maar dat er eind 2016 al beslist wordt wist ik toch nog niet.
Hopelijk is er interesse (genoeg) ...
Anders valt er niet veel te beslissen door de commissie.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Vastgoedprojecten rond het (vernieuw(d)e) stadion
« Reactie #34 Gepost op: mei 17, 2016, 09:26:04 pm »
Ging het net posten maar je bent me voor ...

Neen weinig nieuws, maar dat er eind 2016 al beslist wordt wist ik toch nog niet.
Hopelijk is er interesse (genoeg) ...
Anders valt er niet veel te beslissen door de commissie.
In dat kleine artikeltje staat wel meer dan wat ik al wist of lees ik verkeerd dat er nog 3 kandidaten overblijven en dat na toewijzing deze naast een hotel ook 3 woonblokken en een commerciele ruimte in de omgeving van het stadion zullen bouwen. Als ik me niet vergis hangt de verdere uitbouw van het stadion af van dit project.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Vastgoedprojecten rond het (vernieuw(d)e) stadion
« Reactie #35 Gepost op: mei 17, 2016, 09:56:06 pm »
In dat kleine artikeltje staat wel meer dan wat ik al wist of lees ik verkeerd dat er nog 3 kandidaten overblijven en dat na toewijzing deze naast een hotel ook 3 woonblokken en een commerciele ruimte in de omgeving van het stadion zullen bouwen. Als ik me niet vergis hangt de verdere uitbouw van het stadion af van dit project.

Bouwpromotoren mogen een voorstel indienen en uit die inzendingen wordt dan 1 gekozen door een comissie.

Of er effectief al (3) kandidaten zijn weet ik niet.

Offline Capino

  • Leden
  • Berichten: 30
Re: Vastgoedprojecten rond het (vernieuw(d)e) stadion
« Reactie #36 Gepost op: mei 18, 2016, 08:50:09 am »
Bouwpromotoren mogen een voorstel indienen en uit die inzendingen wordt dan 1 gekozen door een comissie.

Of er effectief al (3) kandidaten zijn weet ik niet.

HLN 17/05/2016:

Drie kandidaten voor viersterrenhotel

Waregem krijgt een viersterrenhotel met minstens 30 kamers op de Expo-parking. Er zijn nu drie kandidaat-bouwheren, die tegen oktober een ontwerp indienen. Dat zijn Vanhaerents Development uit Gent, een groep rond Alheembouw uit Roeselare en ION uit Waregem en een groep rond Eribo uit Waregem en Vanhout uit Geel. Een professionele jury buigt zich over de ontwerpen. De definitieve bouwheer wordt in december aangeduid. Het optrekken van het hotel op de Expo-parking, aan de kant van de Zuiderlaan en de oefenvelden van SV Zulte Waregem, start in de loop van 2017. Het hotel met maximum vier verdiepingen wordt op palen gezet, zodat Expo geen parkeerplaatsen verliest. Het hotel krijgt verder een lobby en een bar, maar geen restaurant. Waregem telt nu 50 hotelkamers, wat te weinig is. De komst van een nieuw hotel is economisch dan ook belangrijk. Zo moeten klanten van Waregemse bedrijven nu vaak elders op hotel, zoals in Deerlijk of Kortrijk. Het blijft niet bij een hotel alleen. Aan de ingang van het Regenboogstadion zijn drie woontorens van maximum twaalf verdiepingen gepland. Op een derde stuk grond op de hoek van de Zuiderlaan en Meersstraat, waar vroeger camping Regenboog was, is een sport- of recreatiewinkel van 1.900 vierkante meter welkom. De verkoop van de gronden voor het hotel, de woontorens en de winkel moet tot 8 miljoen euro opbrengen en gaat naar de verdere vernieuwing van het Regenboogstadion. (LPS)

Bron: http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-waregem/drie-kandidaten-voor-viersterrenhotel-a2705805/

EDIT: bron bijgezet
« Laatst bewerkt op: mei 18, 2016, 01:37:56 pm door Frederik »

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: Vastgoedprojecten rond het (vernieuw(d)e) stadion
« Reactie #37 Gepost op: mei 18, 2016, 09:13:55 am »
Een hotel zonder restaurant in, daar gaat nogal volk op afkomen zeker.. :-\
Of is er een achterliggende reden hiervoor?

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.649
  • Essevee!
Re: Vastgoedprojecten rond het (vernieuw(d)e) stadion
« Reactie #38 Gepost op: mei 18, 2016, 09:22:10 am »
Een hotel zonder restaurant in, daar gaat nogal volk op afkomen zeker.. :-\
Of is er een achterliggende reden hiervoor?

Er zijn toch genoeg goede restaurants in de buurt?
Willen ze iets 'simpels' eten, gaan ze naar het boothuis, koetsier ofzo
Willen ze chique eten kunnen ze naar bertho of hobo ofzo?

Offline Justinho

  • Leden
  • Berichten: 1.029
Re: Vastgoedprojecten rond het (vernieuw(d)e) stadion
« Reactie #39 Gepost op: mei 18, 2016, 09:28:54 am »
Er zijn toch genoeg goede restaurants in de buurt?
Willen ze iets 'simpels' eten, gaan ze naar het boothuis, koetsier ofzo
Willen ze chique eten kunnen ze naar bertho of hobo ofzo?
Of men mikt (nog steeds) op een restaurant in het vernieuwde stadion?!