Auteur Topic: Het Nieuwsblad  (gelezen 155557 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

forza essevee

  • Gast
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #80 Gepost op: augustus 12, 2007, 01:34:54 pm »
Over de match van zaterdag ( Cercle ) :
Dury : Niet panikeren. Hij zegt ook dat vanaf een kwartier in de tweede helft ( maar zegt er niet bij dat dat was omdat Verschuere erin kwam ) dat het beter begon te draaien. Cercle heeft ons goed gescout, in de rug gepakt, ...
Roelandts : Ik was slecht, en hij zou het stadion 'uitgevlucht' zijn.
Goed van Roelandts om dit toe te geven!
roelandts heeft veddeteneigingen nie normaal meer ::)

Offline jenske

  • Leden
  • Berichten: 2.177
    • SV Anzegem
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #81 Gepost op: augustus 12, 2007, 04:54:59 pm »
Over de match van zaterdag ( Cercle ) :
Dury : Niet panikeren. Hij zegt ook dat vanaf een kwartier in de tweede helft ( maar zegt er niet bij dat dat was omdat Verschuere erin kwam ) dat het beter begon te draaien. Cercle heeft ons goed gescout, in de rug gepakt, ...
Roelandts : Ik was slecht, en hij zou het stadion 'uitgevlucht' zijn.
Goed van Roelandts om dit toe te geven!
roelandts heeft veddeteneigingen nie normaal meer ::)

Hoe moet hij dan wel reageren denk je???????   AUB zeg!

forza essevee

  • Gast
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #82 Gepost op: augustus 12, 2007, 06:28:08 pm »
Over de match van zaterdag ( Cercle ) :
Dury : Niet panikeren. Hij zegt ook dat vanaf een kwartier in de tweede helft ( maar zegt er niet bij dat dat was omdat Verschuere erin kwam ) dat het beter begon te draaien. Cercle heeft ons goed gescout, in de rug gepakt, ...
Roelandts : Ik was slecht, en hij zou het stadion 'uitgevlucht' zijn.
Goed van Roelandts om dit toe te geven!
roelandts heeft veddeteneigingen nie normaal meer ::)
Kwou gewoon aantonen dat gistern roelandts niet slecht was, maar zijn gedrag heeft hem gistern zwak gemaakt, hopelijk volgende week beter kevin! ;)

Hoe moet hij dan wel reageren denk je???????   AUB zeg!

Offline carlitos

  • Leden
  • Berichten: 115
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #83 Gepost op: augustus 17, 2007, 01:33:06 pm »
KVM volgens 'de wetenschap' grootste kanshebber op degradatie:
http://www.sportwereld.be/Article/Detail.aspx?articleID=U01G450J

Een iets uitgebreidere tekst van die doctoraatsstudent zijn onderzoek op:
http://debalisrond.blogspot.com/

 => Kans voor SVZW op degradatie 13.7%.


Uiteraard allemaal zever voor een echte voetballiefhebber! Er staat wel een omerkelijk stukje in over KSV Waregem: was blijkbaar de enige ploeg die er de laatste 20 jaar in slaagde het jaar na een top 5 plaats te degraderen... ('93-'94)

Offline sv_forever

  • Leden
  • Berichten: 3.182
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #84 Gepost op: augustus 20, 2007, 11:49:51 am »
KVM volgens 'de wetenschap' grootste kanshebber op degradatie:
http://www.sportwereld.be/Article/Detail.aspx?articleID=U01G450J

Een iets uitgebreidere tekst van die doctoraatsstudent zijn onderzoek op:
http://debalisrond.blogspot.com/

 => Kans voor SVZW op degradatie 13.7%.


Uiteraard allemaal zever voor een echte voetballiefhebber! Er staat wel een omerkelijk stukje in over KSV Waregem: was blijkbaar de enige ploeg die er de laatste 20 jaar in slaagde het jaar na een top 5 plaats te degraderen... ('93-'94)

ja, en die er als Zulte Waregem later in slaagt om na de promotie direct top 6 te spelen en de beker te winnen  :D ;)

Offline Breeza

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 1.589
    • SV5381.be
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #85 Gepost op: augustus 20, 2007, 11:53:46 am »
?n daarna meteen Europees te overwinteren,... Wie doet dit ons na!

Offline sv-boerke

  • Leden
  • Berichten: 244
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #86 Gepost op: augustus 20, 2007, 01:32:27 pm »
Hier de spelersbeoordeling van SVZW-Westerlo van int nieuwsblad:

De Vlieger    6/10
Minne      5/10
D?Haene                6/10
Dindeleux                5/10
Reina      4/10
Lander      6/10
Verscheure   7/10
Lutte      6/10
Matthys                5/10
Leye      4/10
Jelavic                 4/10
-----------------------
Meert      5/10

Vind toch dat bepaalde spelers zoals een Reina en een Leye toch wat meer verdienen

Offline BecauseSV

  • Leden
  • Berichten: 225
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #87 Gepost op: augustus 20, 2007, 01:35:55 pm »
En De Vlieger mocht ook wel een 7 of zelf 8 gehad hebben..



Offline jompie

  • Leden
  • Berichten: 123
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #88 Gepost op: augustus 20, 2007, 01:39:44 pm »
jelavic moet minstens een 6 hebben voor inzet en werkkracht alleen al



Offline gunther

  • Leden
  • Berichten: 1.231
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #89 Gepost op: augustus 20, 2007, 01:52:37 pm »
idd lage quoteringen. maar met leye voor hem stond reina niet echt stevig op zijn benen. ik vind dat leye soms niet altijd het spel goed leest.
soit, in het nb stond ook de ongelooflijke domme commentaar dat van alle 8 aankopen van SV maar 2 in de basis stonden. "Waarom al die aankopen dan?". Die vergat al dat er 2 inkwamen in de 2de helft ?n dat we vorig jaar soms een heel erg dunne kern hadden... Ik vraag me af wat sommige reporters wel verwachten van ons, terwijl cercle ternauwernood punten pakt tegen ons en 4-1 op hun doos krijgen van standard, ?n ze nog lovend zitten doen omtrent een erg matig cercle.

Offline jompie

  • Leden
  • Berichten: 123
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #90 Gepost op: augustus 20, 2007, 02:49:05 pm »
idd lage quoteringen. maar met leye voor hem stond reina niet echt stevig op zijn benen. ik vind dat leye soms niet altijd het spel goed leest.
soit, in het nb stond ook de ongelooflijke domme commentaar dat van alle 8 aankopen van SV maar 2 in de basis stonden. "Waarom al die aankopen dan?". Die vergat al dat er 2 inkwamen in de 2de helft ?n dat we vorig jaar soms een heel erg dunne kern hadden... Ik vraag me af wat sommige reporters wel verwachten van ons, terwijl cercle ternauwernood punten pakt tegen ons en 4-1 op hun doos krijgen van standard, ?n ze nog lovend zitten doen omtrent een erg matig cercle.

ongelijk kun je ze niet geven wat transfers betreft
kijk naar roeselaere ze doen het altijd rustig in het tussen seizoen maar ze hebben toch wel mooi 5/9



Offline gunther

  • Leden
  • Berichten: 1.231
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #91 Gepost op: augustus 20, 2007, 04:36:12 pm »
ongelijk kun je ze niet geven wat transfers betreft
kijk naar roeselaere ze doen het altijd rustig in het tussen seizoen maar ze hebben toch wel mooi 5/9

Roulers heeft behoorlijk wat chance met hun kalender en hun risicovolle transfers.
Daarenboven deden ze nog wa paniekaankopen bij ons vrienden van standard toen ze maar met ne kern van 16 zaten.
Ze moeten blijkbaar wel nogal wat geld voor uitgaande transfers hebben gekregen (monteyne, vandamme,...) en hebben dit misschien wel beter gespendeerd (bvb geen onzinnig bedrag voor een geleende speler) en volgens mij ook een groter budget dan ons (als ik hoor dat wij tanghe en devleeshouwer nie konden betalen...)
ik hoop dat hun chance op is als wij naar daar moeten trekken....

Offline mmm

  • Leden
  • Berichten: 372
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #92 Gepost op: augustus 20, 2007, 06:47:13 pm »
De Vlieger    6/10 moet 8/10 zijn
Minne      5/10
D’Haene                6/10
Dindeleux                5/10
Reina      4/10 moet 6/10 zijn
Lander      6/10
Verscheure   7/10
Lutte      6/10
Matthys                5/10
Leye      4/10
Jelavic                 4/10 moet 6/10 zijn ; werkkracht + ; werd vele malen onderuit geschoffeld
-----------------------
Meert      5/10 moet 7/10 zijn ; zeer goed ingevallen !

zo klopt het beter

Rafa

  • Gast
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #93 Gepost op: augustus 20, 2007, 07:08:31 pm »
Allemaal 6, uitgezonderd De Vlieger, D'Haene en Verschuere een 7.

Offline matie

  • Leden
  • Berichten: 80
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #94 Gepost op: augustus 21, 2007, 11:32:25 am »
eindelijk terug positief over De Vlieger en over heel de ploeg trouwens ik zeg da ze vertrokken zijn alles op zijn tijd

Offline ann:)

  • Leden
  • Berichten: 2
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #95 Gepost op: augustus 27, 2007, 10:01:14 am »
'Dit is afval, voetbal moet spektakel zijn'  (Maandag 27 augustus)
Trond Sollied haalt zwaar uit naar afbraakvoetbal Zulte Waregem

Francky Dury is de eerste trainer die AA Gent punten afhandig maakt (1-1). Tot daar het goede nieuws van de Gaverbeek, want Zulte Waregem produceerde in het Ottenstadion afbraakvoetbal om misselijk van te worden.


Liever twaalfde met mooi voetbal dan achtste met defensief spel.' Het waren woorden van Francky Dury voor de competitiestart, maar zaterdagavond leed de voormalige politieman aan geheugenverlies. Geprikkeld door de gedeeltelijk mislukte competitiestart, ging hij als een angsthaas met tien man achter de bal liggen.

Het moet gezegd, zijn 4-6-0 aanpak (Gentse assistent Chris Van Puyvelde sprak achteraf zelfs over een 2-4-6-0, refererend aan de sterke prestatie van doelman Geert De Vlieger, red.) rendeerde perfect.

Gent kreeg inderdaad veel minder kansen dan gewoonlijk. Door zijn twee spitsen Matthijs (goeie rechtsachter!) en Leye op te offeren voor de bewaking van Moia en Gillet, legde Dury Gent letterlijk vleugellam. Maar eigenlijk was het om te huilen, hoe Nathan D'Haemers daar in het Ottenstadion als diepste speerpunt lag te spartelen. Sceptici zullen roepen dat Sollied, ondanks de vier spitsen in de slotfase, geen antwoord vond op de verdedigende aanpak van zijn collega. Maar positief voetbal brengen is nu eenmaal een stuk moeilijker dan het louter destructief op poten zetten van een elftal. Al klopt het wel dat Gent zaterdag een echte box-speler miste (Zewlakow is dat zeker, Foley niet).

Dury was de voorbije twee seizoenen de nieuwlichter van de Jupiler Liga. Als analist is hij op de VRT nog regelmatig een pleitbezorger voor een betere Belgische toekomst. Maar afgelopen zaterdag heeft hij de klok teruggedraaid. Dury dweept met Louis van Gaal, de Nederlandse succescoach die hij graag een keer zou ontmoeten. Weet dan dat de voetbalgoeroe van AZ gruwt van dit soort voetbal. Bij onze noorderburen wordt deze manier van spelen afgekraakt tot op het bot.

Banbliksems

Ook AA Gent-coach Sollied reageerde heel scherp. 'Deze jonge groep moet hier van leren. We waren te overhaast', zo verwees hij eerst nog naar het jeugdige karakter van zijn spelersgroep. De banbliksems richting overkant waren er niet minder om. 'Dit is een bankroof op klaarlichte dag. Het anti-voetbal werd beloond. Als alle ploegen straks beginnen te spelen alsof wij Real Madrid zijn. Liever stop ik ermee, dan zo te moeten voetballen. Maar ik heb er geen schrik van. Bij Club Brugge heb ik het ook meegemaakt (Sollied noemde geen namen, maar ongetwijfeld dacht hij aan het Racing Genk van Vandereycken en het Lierse van Ferrera, die destijds met een 4-6-0 naar Olympia kwamen, red). Zij moeten zich w?l zorgen maken', sneerde de plaatselijke coach richting Zulte Waregem. 'Als ze zo dertig punten halen, zwijg ik. Maar in acht van de tien gevallen verlies je uiteindelijk toch. Zulte Waregem had gewoon geluk vandaag. Maar om altijd te winnen, moet je echt goed zijn.'

Of Sollied misschien iets geleerd had van de aanpak van zijn collega? De Noor ontplofte bijna. 'Dit is afval. Ik dacht dat voetbal om spektakel ging. Als je na amper drie matchen al panikeert, waar ben je dan mee bezig?'

Marc Reunes

 :-[  :-[  :-[  :-[  :-[

Offline Ranter

  • Leden
  • Berichten: 1.637
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #96 Gepost op: augustus 27, 2007, 10:22:03 am »
Om het vliegend ... van te krijgen. >:(

AA Gent speelt sinds een jaar of 3 steeds mee in de suptop, maar hebben zelf ongeloofelijk geheugenverlies dat zij zulke spelwijzes zelf tegen de grotere ploegen uitprobeerden !!

En zeg AA Gent,  wees eens ongeloofelijk dankbaar richting SVZW!!! Dankzij ons was er sinds jarennnnnnnn nog een europees voebal in het Ottenstadion  ;D ;D ;D

Offline Mephistow.be

  • Leden
  • Berichten: 713
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #97 Gepost op: augustus 27, 2007, 10:23:33 am »
Ik nodig iedere Gent supporter en Mr.Sollied incluis uit om samen met mij deze match eens te herbekijken.

Als er al iemand mag klagen is het Dury zelf wegens afschuwelijke arbitrage. Vreemd dat daar niets van geschreven wordt.

De enige die zich in mijn ogen belachelijk maakt is Mr.Sollied himself, die zich blijkbaar zelf indekt omdat hij zijn maximum kwijt is tegen het kleine Zulte Waregem. Is dat ook niet laster en eerroof? Opletten met dergelijke uitspraken als je tegen Standard speelt, beste Trond, ze zijn daar nogal lichtgeraakt.

Ik ken de statistieken niet, maar ik denk eigenlijk dat wij bijna evenveel kansen hebben gecre?erd als Gent. Op bepaalde momenten ging de bal bij ons goed rond, en zag je dat Gent moest terugplooien. De rush van Lander gezien? De acties van Leye? De tegenprikken op de counter de laatste 10 minuten?

Jammer dat de media (studio1??) de helft van onze kansen niet toont, wat de publieke opinie weer wat be?nvloed.

Way to go Essevee & Colono Boys, keep it up, zowel op als naast het veld een goeie prestatie. Op naar GBA!

Offline ann:)

  • Leden
  • Berichten: 2
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #98 Gepost op: augustus 27, 2007, 10:43:38 am »

Ik nodig iedere Gent supporter en Mr.Sollied incluis uit om samen met mij deze match eens te herbekijken.

Als er al iemand mag klagen is het Dury zelf wegens afschuwelijke arbitrage. Vreemd dat daar niets van geschreven wordt.

De enige die zich in mijn ogen belachelijk maakt is Mr.Sollied himself, die zich blijkbaar zelf indekt omdat hij zijn maximum kwijt is tegen het kleine Zulte Waregem. Is dat ook niet laster en eerroof? Opletten met dergelijke uitspraken als je tegen Standard speelt, beste Trond, ze zijn daar nogal lichtgeraakt.

Ik ken de statistieken niet, maar ik denk eigenlijk dat wij bijna evenveel kansen hebben gecre?erd als Gent. Op bepaalde momenten ging de bal bij ons goed rond, en zag je dat Gent moest terugplooien. De rush van Lander gezien? De acties van Leye? De tegenprikken op de counter de laatste 10 minuten?

Jammer dat de media (studio1??) de helft van onze kansen niet toont, wat de publieke opinie weer wat be?nvloed.

Way to go Essevee & Colono Boys, keep it up, zowel op als naast het veld een goeie prestatie. Op naar GBA!

Volledig mee eens, afschuwelijke arbitrage: De Vlieger verdiende geel wegens zijn + 10 minuten die hij steelt met treuzelen en dan nog die ontelbare venijnige fouten van jullie "profs" (hiel trappen, enz....) die telkens het spel stilleggen en onbestraft bleven :'( :'( :'(

Offline Mephistow.be

  • Leden
  • Berichten: 713
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #99 Gepost op: augustus 27, 2007, 10:58:28 am »

Ik nodig iedere Gent supporter en Mr.Sollied incluis uit om samen met mij deze match eens te herbekijken.

Als er al iemand mag klagen is het Dury zelf wegens afschuwelijke arbitrage. Vreemd dat daar niets van geschreven wordt.

De enige die zich in mijn ogen belachelijk maakt is Mr.Sollied himself, die zich blijkbaar zelf indekt omdat hij zijn maximum kwijt is tegen het kleine Zulte Waregem. Is dat ook niet laster en eerroof? Opletten met dergelijke uitspraken als je tegen Standard speelt, beste Trond, ze zijn daar nogal lichtgeraakt.

Ik ken de statistieken niet, maar ik denk eigenlijk dat wij bijna evenveel kansen hebben gecre?erd als Gent. Op bepaalde momenten ging de bal bij ons goed rond, en zag je dat Gent moest terugplooien. De rush van Lander gezien? De acties van Leye? De tegenprikken op de counter de laatste 10 minuten?

Jammer dat de media (studio1??) de helft van onze kansen niet toont, wat de publieke opinie weer wat be?nvloed.

Way to go Essevee & Colono Boys, keep it up, zowel op als naast het veld een goeie prestatie. Op naar GBA!

Volledig mee eens, afschuwelijke arbitrage: De Vlieger verdiende geel wegens zijn + 10 minuten die hij steelt met treuzelen en dan nog die ontelbare venijnige fouten van jullie "profs" (hiel trappen, enz....) die telkens het spel stilleggen en onbestraft bleven :'( :'( :'(

Juist ja, ik herinner me een vliegende tackel op Verscheure die hem bijna een scheenbeenbreuk opleverde en waar er g??n geel voor getrokken wordt + een slag van jullie middenvelder in de maag van Dindeleux, gelukkig ontgaan aan het oog van scheids- en lijnrechter.

Moet ik verder doen, Ann?

In ieder geval was de arbitrage desastreus, langs beide kanten werden er serieuze flaters begaan.