Auteur Topic: [02] DE FAUW Davy  (gelezen 53567 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
[02] DE FAUW Davy
« Gepost op: mei 27, 2016, 08:36:36 pm »
Terug naar het oude nest.

Moet voor 2 ? 3 jaar organisatie brengen achterin.

The Cap.

Houdt Leye zijn band?  8)
« Laatst bewerkt op: februari 13, 2018, 09:58:55 pm door Frederik »

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [2] DE FAUW Davy
« Reactie #1 Gepost op: mei 27, 2016, 08:53:36 pm »
Ik lees toch hier en daar slechte reacties op de terugkomt van Davy.

Met alle respect maar Davy is en blijft een goede voetballer, en ik neem het hem niet kwalijk dat hij voor meer centen de overstap gemaakt heeft. 2j geleden hebben we er nog geld voor gehad en nu krijgen we hem gratis terug.

Ik zie Davy als een goede verdediger die de joungsters en nieuwelingen kan ondersteunen naar de toekomst toe.

Waar gaan we een betere verdediger, met bakken ervaring & die het huis kent vinden voor 0?? Right!

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: [2] DE FAUW Davy
« Reactie #2 Gepost op: mei 27, 2016, 08:57:53 pm »
Dan zijn die mensen heiliger dan de paus.

Neem het De fauw eens kwalijk. Kon naar de club van zijn hart. Kans op kampioen te worden, waarin hij ook geslaagd is.

En kan nu terug naar het oude nest waar hij vaste man is.

Offline Grompie

  • Leden
  • Berichten: 1.013
Re: [2] DE FAUW Davy
« Reactie #3 Gepost op: mei 27, 2016, 09:04:16 pm »
Dan zijn die mensen heiliger dan de paus.

Neem het De fauw eens kwalijk. Kon naar de club van zijn hart. Kans op kampioen te worden, waarin hij ook geslaagd is.

En kan nu terug naar het oude nest waar hij vaste man is.
+1

Offline Oizo87

  • Leden
  • Berichten: 1.343
  • Essevee!
Re: [2] DE FAUW Davy
« Reactie #4 Gepost op: mei 27, 2016, 09:06:51 pm »

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.260
Re: [2] DE FAUW Davy
« Reactie #5 Gepost op: mei 27, 2016, 09:15:56 pm »
In het begin toen hij de transfer bekend was dat hij naar Brugge zou gaan was ik ontgoocheld en de eerste keer dat hij terug in het Regenboogstadion kwam heb ik mij moeten inhouden om hem uit te fluiten. De wedstrijd op Brugge, na verlies van Essevee was het ook hij die de spionkop toeriep, en dat deed ook pijn.

Maar! Achteraf gezien was het een logische stap in zijn carri?re om toch nog eens te proeven van een topclub, hij heeft toch maar mooi de beker van Belgi? gepakt + het kampioenschap, heeft matchen tegen ManU gespeeld en andere Europese wedstrijden.

Ik kan het hem moeilijk kwalijk nemen en ben dan ook heel tevreden dat hij terug is bij ons! Hij zal ervaring, leiderschap en zijn verdedigende kwaliteiten kunnen bijbrengen in ons team. Zo iemand kan terug de organisatie achteraan terug op poten zetten.
SV TILL I DIE

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [2] DE FAUW Davy
« Reactie #6 Gepost op: mei 27, 2016, 09:46:25 pm »
De fauw legt uit waarom hij Club Brugge verlaat: "Miste het om op het veld te staan"
27 Mei 2016 21:00 via voetbalnieuws.be
 
Davy De fauw pakte in twee jaar Club Brugge een titel en een beker, maar keert Blauw-Zwart nu toch de rug toe. De ervaren rechtsachter keert terug naar Zulte Waregem, waar hij van 2011 tot 2014 al speelde.

Bij EsseveeTV geeft De fauw wat meer toelichting bij die stap. "Ik ben heel blij om terug te zijn. Ik ben Essevee altijd blijven volgen", aldus De fauw. "Ik ben op een leeftijd gekomen waarop ik graag weer aan spelen wil toekomen."

"Bij Brugge heb ik de laatste periodes niet zoveel gespeeld. Ik miste het toch wel om op het veld te staan. Ik ben blij dat ik bij Zulte Waregem weer de kans krijg om elke week te spelen. Ik wil de spelers rondom mij beter maken met mijn ervaring."


Bron: http://www.voetbalnieuws.be/news/214485/De_fauw_legt_uit_waarom_hij_...op_het_veld_te_staan

---

De video van EsseveeTV

[youtube]yAju9NI6gSc[/youtube]
« Laatst bewerkt op: mei 27, 2016, 09:47:58 pm door Frederik »

Offline Bert4

  • Leden
  • Berichten: 1.358
Re: [2] DE FAUW Davy
« Reactie #7 Gepost op: mei 28, 2016, 08:21:01 am »
Welcome back!!

Online Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.649
  • Essevee!
Re: [2] DE FAUW Davy
« Reactie #8 Gepost op: mei 28, 2016, 08:39:28 am »
Zijn overstap was gewoon pijnlijk en onverwacht, maar ik neem het hem echt niet kwalijk. Zoals hierboven gezegd op je 32e een transfer versieren naar een topclub+ de club waarbij je in de jeugd speelde en meer kan verdienen. Dat was een logische stap.
Verder van de rest content datie terug is, maar benieuwd hoe Dury het gaat oplossen met Dalsgaard en andere consorten

Offline wyffelch

  • Leden
  • Berichten: 123
Re: [2] DE FAUW Davy
« Reactie #9 Gepost op: mei 28, 2016, 08:55:44 am »
zet Dalsgaard maar voor de Defauw dat zal veel beter gaan.
Ik geloof in Dalsgaard maar met een volledige voorbereiding.
Want hij had problemen met het hoge tempo in PO 1.

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.177
Re: [2] DE FAUW Davy
« Reactie #10 Gepost op: mei 28, 2016, 09:12:26 am »
Natuurlijk had die liever met Club in de CL gezeten.
Maar speelminuten waren iets belangrijker.
Goed voor de stabiliteit in de defensie

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: [2] DE FAUW Davy
« Reactie #11 Gepost op: mei 28, 2016, 11:06:23 am »
Ik lees toch hier en daar slechte reacties op de terugkomt van Davy.

Met alle respect maar Davy is en blijft een goede voetballer, en ik neem het hem niet kwalijk dat hij voor meer centen de overstap gemaakt heeft. 2j geleden hebben we er nog geld voor gehad en nu krijgen we hem gratis terug.

Ik zie Davy als een goede verdediger die de joungsters en nieuwelingen kan ondersteunen naar de toekomst toe.

Waar gaan we een betere verdediger, met bakken ervaring & die het huis kent vinden voor 0?? Right!

de Fauw was hier een zeer graag geziene speler en tekende bij in dec '13 omdat "hij hier graag was en het de bedoeling was om zijn carriere hier af te sluiten" om dan nauwelijks een half jaar later naar nota bene Club 'de club van zijn hart' te vertrekken. Dit is bij velen in het verkeerde keelgat geschoten, en terecht imo.

Echte clubspelers bestaan in deze tijd al lang niet meer, maar doen alsof je er 1 bent om dan een half jaar later naar een club te trekken die hier alles behalve graag gezien is, is gewoon hoogst ongelukkig (om het zacht uit te drukken).

Rationeel gezien was het voor iedereen mss een goeie transfer, en is het nu opnieuw een goeie transfer (Belg, gratis, ervaring), op enige sympathie hoeft hij echter niet meer te rekenen. De ene supporter tilt daar nu eenmaal zwaarder aan dan de andere.

Dat hij nu terug keert omdat hij het veld mist is ook zo'n lachertje. 'De club van zijn hart' gaft maar een contract van 1 jaar en zal gewoon minder betalen dan wat hij hier zal krijgen, zo simpel is het. Waarom zou hij anders de kans op CL-voetbal laten liggen?

En wie weet bied 'de club van zijn hart' in Amerika of Dubai hem volgend jaar een niet te missen contractvoorstel aan en is hij opnieuw weg  ;)

Offline Goesse

  • Leden
  • Berichten: 1.431
Re: [2] DE FAUW Davy
« Reactie #12 Gepost op: mei 28, 2016, 12:33:26 pm »
de Fauw was hier een zeer graag geziene speler en tekende bij in dec '13 omdat "hij hier graag was en het de bedoeling was om zijn carriere hier af te sluiten" om dan nauwelijks een half jaar later naar nota bene Club 'de club van zijn hart' te vertrekken. Dit is bij velen in het verkeerde keelgat geschoten, en terecht imo.

Echte clubspelers bestaan in deze tijd al lang niet meer, maar doen alsof je er 1 bent om dan een half jaar later naar een club te trekken die hier alles behalve graag gezien is, is gewoon hoogst ongelukkig (om het zacht uit te drukken).

Rationeel gezien was het voor iedereen mss een goeie transfer, en is het nu opnieuw een goeie transfer (Belg, gratis, ervaring), op enige sympathie hoeft hij echter niet meer te rekenen. De ene supporter tilt daar nu eenmaal zwaarder aan dan de andere.

Dat hij nu terug keert omdat hij het veld mist is ook zo'n lachertje. 'De club van zijn hart' gaft maar een contract van 1 jaar en zal gewoon minder betalen dan wat hij hier zal krijgen, zo simpel is het. Waarom zou hij anders de kans op CL-voetbal laten liggen?

En wie weet bied 'de club van zijn hart' in Amerika of Dubai hem volgend jaar een niet te missen contractvoorstel aan en is hij opnieuw weg  ;)
2
Welkom Davy maar laten we er niet opnieuw een God van maken.
Toen we onder Kalezic ook veel doelpunten slikten kon hij ook alleen niet alles oplossen.

Offline toptrainer

  • Leden
  • Berichten: 1.318
Re: [2] DE FAUW Davy
« Reactie #13 Gepost op: mei 28, 2016, 01:17:52 pm »
zet Dalsgaard maar voor de Defauw dat zal veel beter gaan.
Ik geloof in Dalsgaard maar met een volledige voorbereiding.
Want hij had problemen met het hoge tempo in PO 1.

Dan rem je imo het offensieve van de fauw?

Offline Vidmar

  • Leden
  • Berichten: 1.744
Re: [2] DE FAUW Davy
« Reactie #14 Gepost op: mei 28, 2016, 03:49:28 pm »

Dat hij nu terug keert omdat hij het veld mist is ook zo'n lachertje. 'De club van zijn hart' gaft maar een contract van 1 jaar en zal gewoon minder betalen dan wat hij hier zal krijgen, zo simpel is het. Waarom zou hij anders de kans op CL-voetbal laten liggen?

Niemand weet hoeveel loon hij voorgeschoteld kreeg op zijn nieuw contract bij Club Brugge. En niemand weet ook hoeveel hij hier zal verdienen. Ik vind het alvast mooi van hem dat hij deze keer voor ons kiest ipv voor Club Brugge, dat straks tegen misschien wel Barcelona zal spelen. Wie zou zo'n kans willen laten liggen?

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: [2] DE FAUW Davy
« Reactie #15 Gepost op: mei 28, 2016, 07:15:34 pm »
Niemand weet hoeveel loon hij voorgeschoteld kreeg op zijn nieuw contract bij Club Brugge. En niemand weet ook hoeveel hij hier zal verdienen. Ik vind het alvast mooi van hem dat hij deze keer voor ons kiest ipv voor Club Brugge, dat straks tegen misschien wel Barcelona zal spelen. Wie zou zo'n kans willen laten liggen?

Inderdaad, je zegt het zelf. Wie zou de kans laten liggen om straks misschien tegen Barca te spelen?
Dat contract bij Brugge kan echt niet veel voorgesteld hebben.

Ben trouwens eens benieuwd naar zijn fysieke paraatheid, als 34-jarige 90 minuten lang het lijntje aflopen zal niet evident zijn.
Misschien is hij wel gehaald als CV, net zoals Deschacht bij Anderlecht, die het ook niet meer kon belopen.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [2] DE FAUW Davy
« Reactie #16 Gepost op: mei 28, 2016, 08:49:47 pm »
Inderdaad, je zegt het zelf. Wie zou de kans laten liggen om straks misschien tegen Barca te spelen?
Dat contract bij Brugge kan echt niet veel voorgesteld hebben.

Ben trouwens eens benieuwd naar zijn fysieke paraatheid, als 34-jarige 90 minuten lang het lijntje aflopen zal niet evident zijn.
Misschien is hij wel gehaald als CV, net zoals Deschacht bij Anderlecht, die het ook niet meer kon belopen.

34 is niet meer jong maar is nu ook geen oude p? h? ...

Er zijn wel meer topsporters die op die leeftijd optimaal presteren.
In de Jupiler Pro League tel ik al +10 spelers van 34-35-39.

In andere sporten zelfs nog meer...


Offline toptrainer

  • Leden
  • Berichten: 1.318
Re: [2] DE FAUW Davy
« Reactie #17 Gepost op: mei 28, 2016, 09:23:53 pm »
Niemand weet hoeveel loon hij voorgeschoteld kreeg op zijn nieuw contract bij Club Brugge. En niemand weet ook hoeveel hij hier zal verdienen. Ik vind het alvast mooi van hem dat hij deze keer voor ons kiest ipv voor Club Brugge, dat straks tegen misschien wel Barcelona zal spelen. Wie zou zo'n kans willen laten liggen?

2 jaar aan 500k is nog altijd beter dan bv 1 jaar 700k. ..

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: [2] DE FAUW Davy
« Reactie #18 Gepost op: juli 27, 2016, 09:44:16 am »
De fauw was ontevreden bij Club Brugge: "Ik heb het goed kunnen wegsteken
27 juli 2016 om 08:56 via voetbalprimeur.be

Davy De fauw speelt dit seizoen terug bij Zulte Waregem, hij heeft zijn contract bij Club Brugge niet meer verlengd. De reden is duidelijk. Hij had meer problemen met zijn bankzittersstatuut dan iedereen dacht.

Nochtans had De fauw zich er mentaal wel op voorbereid. "Ik wist op voorhand dat het bij Club, met een concurrent als Meunier, moeilijker zou worden om veel te spelen - ik ben niet dom - maar ik had er meer moeite mee dan gedacht. Ik heb het gelukkig goed kunnen wegsteken. Ik wilde niet dat de groep er onder zou lijden", vertelt hij aan Het Laatste Nieuws.

Nochtans wrong het wel voor de nu 35-jarige verdediger. "Goed of slecht spelen, het maakte bij Club niet echt uit. Ik belandde finaal toch altijd weer op de bank. Daarom vertrok ik er ook, ook al kon ik blijven, maar ik wilde niet stoppen als eeuwige invaller. Nu sp??l ik tenminste weer."

Toch vindt hij niet dat zijn transfer naar Club Brugge mislukt is.  "Dat is een groot woord. Ik pakte er een titel en een beker. De trainingen waren ook steeds op hoog niveau. Het was een positief verhaal. Ik ben altijd voorbeeldig gebleven."

Bron: http://www.voetbalprimeur.be/nieuws/676820/de-fauw-was-ontevreden-bij-club-brugge-ik-heb-het-goed-kunnen-wegsteken-.html?utm_source=vpclubsectie&utm_medium=facebookclub&utm_campaign=fbzultewaregemprimeur

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: [2] DE FAUW Davy
« Reactie #19 Gepost op: juli 27, 2016, 01:38:21 pm »
Wordt Zulte Waregem een topclub in Belgi?? "Er is niet veel nodig"
27 juli 2016 om 13:10 via voetbalprimeur.be

Davy De fauw besloot in de zomertransferperiode om Club Brugge te verlaten voor Zulte Waregem. Van een Belgische topclub naar een ploeg van een iets lager niveau. Al is Zulte Waregem volgens De fauw al zeker een Belgische subtopper geworden.

"Ik voel dat Zulte Waregem toegroeit naar het topniveau. Nu al zijn we een subtopper. Het potentieel is enorm. Er is niet veel nodig om de stap te zetten naar de absolute top", vertelt hij in Het Laatste Nieuws.

"De basis daarvoor ligt bij de prestaties op het veld. En we moeten ook niet te snel willen gaan. Dit seizoen is de ambitie Play-Off 1. Niet makkelijk, maar als we het niet halen, zal ik enorm ontgoocheld zijn. Logisch, vind ik", aldus De fauw.

Toch ziet de verdediger toch een verschil tussen zijn vorige en huidige ploeg. "Club is groter. Zij staan elke dag in de kranten, wij niet. Er is meer personeel. Er is meer budget. En er is meer druk. Dat is normaal", besluit de veteraan.

Bron: http://www.voetbalprimeur.be/nieuws/676885/de-fauw-voorspelt-mooie-toekomst-voor-zulte-waregem-niet-veel-nodig-.html?utm_source=vpclubsectie&utm_medium=facebookclub&utm_campaign=fbsvzultewaregemprimeur