Auteur Topic: [7] THIAM Mame - ex-speler  (gelezen 22351 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jeroenie

  • Leden
  • Berichten: 892
Re: [7] THIAM Mame
« Reactie #20 Gepost op: januari 11, 2016, 10:29:09 pm »
Toch raar dat jij, jeroenie, die zo'n waarde hecht aan stamnummers (wat normaal is), nog enige sympathie voor PDC kan vinden.

Heel bizar.
de plannen op zijn lijstje om stamnummers te verwisselen, te fusioneren met kortrijk en dergelijke zijn inderdaad zum kotsen, en dat was voor mij ook een opluchting toen hij vertrok. maar ik vind dat die man ook goeie dingen deed voor de club. zonder hem hadden we geen hazard en gouden schoen, zonder hem hadden we nooit vice-kampioen geweest, zonder hem was er waarschijnlijk nog geen sprake van vak X, zonder hem zat de stadionuitbouw mss nog nergens, want deze kreeg een stroomversnelling door het afgelopen succes!
Ik ga em dus niet ophemelen, maar ik ben wel blij dat ie ne keer door waregem is gevlogen om de club een duwtje in de rug te geven, gelukkig is het bij nen duw gebleven, en zit er geen mes in ;)

Online Porky

  • Leden
  • Berichten: 4.915
Re: [7] THIAM Mame
« Reactie #21 Gepost op: januari 11, 2016, 10:35:15 pm »
Aankoopoptie lichten! En vo dubbele doorverkopen 😁

Offline Soulscream

  • Leden
  • Berichten: 3.065
  • Voice of the voiceless!
Re: [7] THIAM Mame
« Reactie #22 Gepost op: januari 11, 2016, 11:38:01 pm »
Mja thiam zullen we wel kwijt spelen, zal seizoen uitdoen, wij kunnen hem niet kopen, ... Ploegen uit Frankrijk op de loer

Offline jeroenie

  • Leden
  • Berichten: 892
Re: [7] THIAM Mame
« Reactie #23 Gepost op: januari 12, 2016, 08:47:00 am »
Mja thiam zullen we wel kwijt spelen, zal seizoen uitdoen, wij kunnen hem niet kopen, ... Ploegen uit Frankrijk op de loer
Kunnen niet kopen? Als ze nu al staan te springen om hem aan te kopen, kunt ge die ploegen al eens uithoren wat ze willen bieden! Als die bedragen het aankoopbedrag overschrijden, dan kan zijn optie gelicht worden, en kan hij onmiddellijk doorverkocht worden ook indien ze dat willen! Zie maar hoe vossen naar brugge ging ;-)

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.672
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [7] THIAM Mame
« Reactie #24 Gepost op: januari 12, 2016, 09:02:31 am »
de plannen op zijn lijstje om stamnummers te verwisselen, te fusioneren met kortrijk en dergelijke zijn inderdaad zum kotsen, en dat was voor mij ook een opluchting toen hij vertrok. maar ik vind dat die man ook goeie dingen deed voor de club. zonder hem hadden we geen hazard en gouden schoen, zonder hem hadden we nooit vice-kampioen geweest, zonder hem was er waarschijnlijk nog geen sprake van vak X, zonder hem zat de stadionuitbouw mss nog nergens, want deze kreeg een stroomversnelling door het afgelopen succes!
Ik ga em dus niet ophemelen, maar ik ben wel blij dat ie ne keer door waregem is gevlogen om de club een duwtje in de rug te geven, gelukkig is het bij nen duw gebleven, en zit er geen mes in ;)

Heel vak ben ik het oneens met je (soms ook beetje de manier waarop) ... maar in deze deel ik je mening. ;)

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.672
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [7] THIAM Mame
« Reactie #25 Gepost op: januari 12, 2016, 09:10:15 am »
Kunnen niet kopen? Als ze nu al staan te springen om hem aan te kopen, kunt ge die ploegen al eens uithoren wat ze willen bieden! Als die bedragen het aankoopbedrag overschrijden, dan kan zijn optie gelicht worden, en kan hij onmiddellijk doorverkocht worden ook indien ze dat willen! Zie maar hoe vossen naar brugge ging ;-)

We gissen ook maar h? ... wie zegt dat we het (nu) niet willen/kunnen betalen?
Met Jesper toch kwijt te geraken kunnen ze vb. die 700.000? aan lonen aan de kant houden tegen volgend jaar, ik zeg maar wat. Tel daarbij dan nog een bepaald bedrag die ze voor ogen hadden en dan kom je volgens mij al snel aan +1.500k? (wat dan ook onze grootste aankoop ooit zou worden).

Als de club Thiam nog een jaar extra wil huren om hem volledig te laten groeien/ontbolsteren maar vooral uitkijkend naar bevestiging, dan denk ik wel dat de club een inspanning wil/zal doen indien hij zijn meerwaarde bevestigd.

Gisteren op Play Sports was het nog es de uitzending "Zulte-Waregem 2 minuten kampioen" (heerlijk om terug te zien trouwens) en daarin zei Willy dak ook nog es duidelijk dat foute aankopen een serieuze smet zijn op de club en zijn financieren, en ze daar dus inderdaad zeer voorzichtig mee zijn, wat ik ook kan begrijpen.

Offline Goesse

  • Leden
  • Berichten: 1.431
Re: [7] THIAM Mame
« Reactie #26 Gepost op: januari 12, 2016, 08:57:38 pm »
Ik twijfel of Thiam zelf nog langer wil blijven.
Als Standard en Franse teams al hengelen dan kunnen wij qua loon niet meer mee...

Aankoopclausule is 1 ding,  Mame zijn loon nog x anders.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.672
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [7] THIAM Mame
« Reactie #27 Gepost op: januari 12, 2016, 09:11:31 pm »
Ik twijfel of Thiam zelf nog langer wil blijven.
Als Standard en Franse teams al hengelen dan kunnen wij qua loon niet meer mee...

Aankoopclausule is 1 ding,  Mame zijn loon nog x anders.

Als er zoveel interesse is, dan moeten we zeker de aankoopclausule lichten.
Desnoods centen bijeen scrapen en het risico / de investering wagen.

Offline velociraptor

  • Leden
  • Berichten: 309
Re: [7] THIAM Mame
« Reactie #28 Gepost op: januari 12, 2016, 10:07:00 pm »
2 !🏦💰

Online Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.767
  • Essevee!
Re: [7] THIAM Mame
« Reactie #29 Gepost op: januari 13, 2016, 11:09:20 am »
Als er zoveel interesse is, dan moeten we zeker de aankoopclausule lichten.
Desnoods centen bijeen scrapen en het risico / de investering wagen.
een DIKKE TWEE

Offline velociraptor

  • Leden
  • Berichten: 309
Re: [7] THIAM Mame
« Reactie #30 Gepost op: januari 13, 2016, 11:40:23 pm »
3!💰

Offline die hard esseveeër

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: [7] THIAM Mame
« Reactie #31 Gepost op: januari 14, 2016, 04:51:33 pm »
Forget it!
Essevee doet geen transfers van 2miljoen.
En gelijk hebben ze.
Veel te groot risico.
Voor een ploeg met het budget van een G5-ploeg is 2miljoen procentueel gezien een aanvaardbare som, maar voor ons clubke vooralsnog niet.

Offline fozie

  • Leden
  • Berichten: 1.842
  • Mr Gold
Re: [7] THIAM Mame
« Reactie #32 Gepost op: januari 14, 2016, 06:00:42 pm »
Forget it!
Essevee doet geen transfers van 2miljoen.
En gelijk hebben ze.
Veel te groot risico.
Voor een ploeg met het budget van een G5-ploeg is 2miljoen procentueel gezien een aanvaardbare som, maar voor ons clubke vooralsnog niet.
2

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.179
Re: [7] THIAM Mame
« Reactie #33 Gepost op: januari 14, 2016, 06:02:21 pm »
We zien wel, alst er enen in het bestuur het zot in zijne kop krijgt mss... (Huyzentruyt ofzo)

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: [7] THIAM Mame
« Reactie #34 Gepost op: januari 15, 2016, 04:15:19 pm »
Je moet, Zulte Waregem zijnde, Thiam n??it aantrekken voor 2 miljoen, wat is dat nu.

Voor Zulte Waregem is dat een ?norme hap in het budget. En dat heeft zelfs niets te zien met "een gok wagen" en "de stap durven zetten".

Stel dat hij zijn niveau aanhoudt, wat zeg ik, verb?tert. Hoe goed gaat hij dan al niet moeten spelen om hem aan n?g meer dan 2 miljoen te kunnen verkopen?

En daarbij, we hebben het hier ook niet over Maradona he. 't Is Thiam.
Iemand die evengoed een ?norme vormcrisis ? la Moses Simon kan meemaken.

Online Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.767
  • Essevee!
Re: [7] THIAM Mame
« Reactie #35 Gepost op: januari 15, 2016, 04:20:20 pm »
Je moet, Zulte Waregem zijnde, Thiam n??it aantrekken voor 2 miljoen, wat is dat nu.

Voor Zulte Waregem is dat een ?norme hap in het budget. En dat heeft zelfs niets te zien met "een gok wagen" en "de stap durven zetten".

Stel dat hij zijn niveau aanhoudt, wat zeg ik, verb?tert. Hoe goed gaat hij dan al niet moeten spelen om hem aan n?g meer dan 2 miljoen te kunnen verkopen?

En daarbij, we hebben het hier ook niet over Maradona he. 't Is Thiam.
Iemand die evengoed een ?norme vormcrisis ? la Moses Simon kan meemaken.
Ja das waar
in Waregem mag je nooit meer vragen dan 2m? voor een speler....

Als je ziet wat ze de dag van vandaag geven voor bepaalde spelers...
Theo bongonda bvb....


Offline Zigic14

  • Leden
  • Berichten: 552
  • Essevee!
Re: [7] THIAM Mame
« Reactie #36 Gepost op: januari 15, 2016, 04:24:23 pm »
Ja das waar
in Waregem mag je nooit meer vragen dan 2m? voor een speler....

Als je ziet wat ze de dag van vandaag geven voor bepaalde spelers...
Theo bongonda bvb....

2 miljoen geven voor Hazard, dat zou een berekend risico geweest zijn.
2 miljoen geven voor Thiam, dat is gewoon een risico.

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: [7] THIAM Mame
« Reactie #37 Gepost op: maart 22, 2016, 10:09:31 pm »
Lille richt transfervizier op Zulte Waregem-aanvaller
22 Maart 2016 21:27 - Voetbalnieuws.be

Zulte Waregem slaagde er afgelopen zomer in om een speler van Juventus te huren. Daar zullen Francky Dury en de zijnen ongetwijfeld nog geen spijt van hebben gehad. Mame Baba Thiam was dit seizoen immers al goed voor 9 doelpunten en 3 assists bij Essevee.

Die sterke prestatie zijn ook de ploegen in de Ligue 1 niet ontgaan. Zo meldt butfootballclub dat Lille serieuze interesse heeft in de 23-jarige aanvaller van Zulte Waregem.

De huurling van Juventus wordt tot slot ook op de voet gevolgd door Stade de Reims en EA Guingamp. Zulte Waregem krijgt echter het eerste woord. Zij beschikken over een aankoopoptie.

Bron: http://www.voetbalnieuws.be/news/208238/Lille_richt_transfervizier_op_Zulte_Waregem-aanvaller_#ixzz43fUtlNVV

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.649
  • Essevee!
Re: [7] THIAM Mame
« Reactie #38 Gepost op: maart 30, 2016, 11:59:03 am »
Aanvaller Zulte Waregem werd vergeleken met Italiaanse topspits

Zulte Waregem is er op de valreep in geslaagd om de deur naar Play-Off I open te beuken. Francky Dury heeft veel te danken aan Mame Thiam, die met negen goals en drie assists al belangrijk was dit seizoen.

Thiam wordt door Juventus ??n seizoen aan Zulte Waregem verhuurd, maar doorliep de jeugdopleiding van Inter Milaan. In Itali? werd hij met een bijzondere man vergeleken: ?Je weet hoe dat gaat in Itali?: een gekleurde speler die het goed doet, vergelijken ze graag met Mario Balotelli?, vertelt Thiam aan Sport/Voetbalmagazine. ??Super Mame? was mijn bijnaam, al van bij mijn debuut als prof in 2011 bij Avellino. Vooral vanwege de fysieke gelijkenis en mijn manier van lopen.?

Gelukkig voor Thiam houdt de vergelijking daar dan ook op: ?Karakterieel zijn we verschillend. Enfin, ik ken hem niet persoonlijk en mag niet oordelen, maar hij heeft toch de reputatie van bad boy. Ik ben een sereen iemand en probeer alleen maar te trainen en mijn plicht als voetballer te doen?, besluit de aanvaller van Zulte Waregem.


Lees verder: http://www.voetbalnieuws.be/news/208899/Aanvaller_Zulte_Waregem_werd_vergeleken_met_Italiaanse_topspits#ixzz44NYH5jMk

Offline Zigic14

  • Leden
  • Berichten: 552
  • Essevee!
Re: [7] THIAM Mame
« Reactie #39 Gepost op: maart 30, 2016, 12:43:53 pm »
Aanvaller Zulte Waregem werd vergeleken met Italiaanse topspits

Zulte Waregem is er op de valreep in geslaagd om de deur naar Play-Off I open te beuken. Francky Dury heeft veel te danken aan Mame Thiam, die met negen goals en drie assists al belangrijk was dit seizoen.

Thiam wordt door Juventus ??n seizoen aan Zulte Waregem verhuurd, maar doorliep de jeugdopleiding van Inter Milaan. In Itali? werd hij met een bijzondere man vergeleken: ?Je weet hoe dat gaat in Itali?: een gekleurde speler die het goed doet, vergelijken ze graag met Mario Balotelli?, vertelt Thiam aan Sport/Voetbalmagazine. ??Super Mame? was mijn bijnaam, al van bij mijn debuut als prof in 2011 bij Avellino. Vooral vanwege de fysieke gelijkenis en mijn manier van lopen.?

Gelukkig voor Thiam houdt de vergelijking daar dan ook op: ?Karakterieel zijn we verschillend. Enfin, ik ken hem niet persoonlijk en mag niet oordelen, maar hij heeft toch de reputatie van bad boy. Ik ben een sereen iemand en probeer alleen maar te trainen en mijn plicht als voetballer te doen?, besluit de aanvaller van Zulte Waregem.


Lees verder: http://www.voetbalnieuws.be/news/208899/Aanvaller_Zulte_Waregem_werd_vergeleken_met_Italiaanse_topspits#ixzz44NYH5jMk

Onze serene kopstoter en nummertoner :-)
Ivm Balo inderdaad wel een koorknaapje