Auteur Topic: Nieuws  (gelezen 147842 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Nieuws
« Reactie #20 Gepost op: april 21, 2016, 02:20:18 pm »
Mooie fotoreeks ...

Offline LoyalMate1312

  • Leden
  • Berichten: 53
  • SLC
Re: Nieuws
« Reactie #21 Gepost op: april 25, 2016, 08:20:42 pm »
Onze club, onze passie.
South Lane Crew

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: Nieuws
« Reactie #22 Gepost op: april 25, 2016, 11:19:39 pm »
Beter eens doen gelijk in Genk, 90 minuten zoals ze het blijkbaar willen, stilzitten, kijken, geen vlaggen, geen trommel en na het laatste fluitsignaal allemaal van de tribune.

Misschien ga je dan iets bereiken, met een brief alleen wordt het 2 keer niets hoor.

Offline essevee5381

  • Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 513
  • SLC
Re: Nieuws
« Reactie #23 Gepost op: april 26, 2016, 01:54:58 am »
Beter eens doen gelijk in Genk, 90 minuten zoals ze het blijkbaar willen, stilzitten, kijken, geen vlaggen, geen trommel en na het laatste fluitsignaal allemaal van de tribune.

Misschien ga je dan iets bereiken, met een brief alleen wordt het 2 keer niets hoor.

Feit, maar hier bereik je 85% van de supporters die niet weten hoe de vork aan de steel zit.
Nu, ons doel blijft de ploeg steunen.
South Lane Crew.

Offline tappi

  • Leden
  • Berichten: 746
  • South Lane Crew
Re: Nieuws
« Reactie #24 Gepost op: april 26, 2016, 09:08:47 pm »
Beter eens doen gelijk in Genk, 90 minuten zoals ze het blijkbaar willen, stilzitten, kijken, geen vlaggen, geen trommel en na het laatste fluitsignaal allemaal van de tribune.

Misschien ga je dan iets bereiken, met een brief alleen wordt het 2 keer niets hoor.
Ik begrijp je reactie. Bij Genk is dat gedoe ook al een tijdje langer aan de gang.

Waarom wij voor een open brief kozen: Wij nemen de club niks kwalijk. De club zelf kan hier weinig aan doen. Politie moet aanwezig zijn bij voetbalwedstrijden in eerste klasse. Anders mag de wedstrijd niet door gaan. Ik weet trouwens uit goeie bron dat wij geen enkel stadionverbod lopen hebben, dat door de club opgelegd is. Al onze stadionverboden zijn via politie en binnenlandse zaken. Dat geeft dus een perfect beeld van waar de schoen wringt. Bij de politie.
Niemand heeft een probleem met de club, de club heeft met niemand een probleem. Dus als we 90' zouden zwijgenen op ons stoeltje zitten, dan straffen we in feite de club en spelers en doen we daar de politie een groot plezier mee. Want dat is wat ze willen.

Dergelijk protest kan. Maar misschien in een later stadium.  Er is meerdere malen (zonder medeweten van media en supporters) om overleg gevraagd met politie. Zij weigeren of negeren die vraag. Dus dan kunnen wij niks anders doen dan alles op papier zetten, ons ongenoegen uiten op een beleefde en onderbouwde manier en die te lezen zetten voor iedereen zodat iedereen op de hoogte is en media dit kan oppikken.
Daarom hebben we die open brief geschreven. Zodat jullie in de eerste plaats ook op de hoogte zouden zijn van alles en wij ons ongenoegen konden uiten.en ons probleem kenbaar maken voor heel Belgi?.
« Laatst bewerkt op: april 26, 2016, 09:12:51 pm door tappi »
No pain, no gain.

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.260
Re: Nieuws
« Reactie #25 Gepost op: april 26, 2016, 10:59:09 pm »
Ik begrijp niet zo goed hoe de sfeergroep aan zoveel stadionverboden geraakt. Ik ga ook al lang naar het voetbal kijken en doe veel verplaatsingen mee. Ik sta ook enthousiast te supporteren en af en toe eens met een vlag te zwaaien. Maar ik heb nog nooit problemen gekend met spotters of politie.

Wat ik wel al gezien heb en daarmee wil zeker niet met de vinger wijzen maar vb op Kortrijk zag ik schermutselingen tussen leden van SLC en gewone supporters. Ook op Leuven zag ik problemen met leden van SLC en gewone supporters.

Dit is zeker geen aanval naar leden van SLC of de gewone supporters maar ik zie soms wel dingen in de tribune waarvan ik denk, dit zou wel eens een SV kunnen opleveren.
SV TILL I DIE

Offline tappi

  • Leden
  • Berichten: 746
  • South Lane Crew
Re: Nieuws
« Reactie #26 Gepost op: april 27, 2016, 08:53:09 am »
Ik begrijp niet zo goed hoe de sfeergroep aan zoveel stadionverboden geraakt. Ik ga ook al lang naar het voetbal kijken en doe veel verplaatsingen mee. Ik sta ook enthousiast te supporteren en af en toe eens met een vlag te zwaaien. Maar ik heb nog nooit problemen gekend met spotters of politie.

Wat ik wel al gezien heb en daarmee wil zeker niet met de vinger wijzen maar vb op Kortrijk zag ik schermutselingen tussen leden van SLC en gewone supporters. Ook op Leuven zag ik problemen met leden van SLC en gewone supporters.

Dit is zeker geen aanval naar leden van SLC of de gewone supporters maar ik zie soms wel dingen in de tribune waarvan ik denk, dit zou wel eens een SV kunnen opleveren.
'T gaat heus niet alleen over leden van SLC die stadionverbod hebben of krijgen. Een groot deel van de stadionverboden komen zelfs niet van SLC. Begrijp me niet verkeert. Sadionverboden zijn soms ook terecht. Als je bijvoorbeeld vuurwerk aansteekt, weet je wat de gevolgen zijn. Het gaat ons vooral om de onnodige, nutteloze stadionverboden, die aangeklaagd worden. Sv's waar zowel SLC als gewone supporters mee te maken krijgen. Zoals de brief zegt, we begrijpen dat er politie aanwezig is. We begrijpen dat er voetbalwet is. Maar de laatste tijd is men ferm aan het overdrijven. DAT is het probleem. En blijkbaar niet alleen in Waregem. Dezelfde berichten komen nu ook bovenwater bij veel andere clubs in Belgi?.
No pain, no gain.

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.260
Re: Nieuws
« Reactie #27 Gepost op: april 27, 2016, 09:12:52 am »
Wat zijn die nutteloze sv dan concreet? Hoe zijn die verkregen?
SV TILL I DIE

Offline tappi

  • Leden
  • Berichten: 746
  • South Lane Crew
Re: Nieuws
« Reactie #28 Gepost op: april 27, 2016, 09:43:22 am »
Wat zijn die nutteloze sv dan concreet? Hoe zijn die verkregen?

Er staan denk ik genoeg voorbeelden in de brief.
Maar om nog een voorbeeld te geven: de laatste pv die we ontvangen hebben, was voor iemand die een "handjes-draaien" gebaar gedaan had op de tribune. Hem werd "provocatie" verweten. Er hangt 3maand en 250 euro boete boven zijn hoofd.. Da's nu een heel mooi voorbeeld van een nutteloos en overdreven stadionverbod.
No pain, no gain.

Offline Oizo87

  • Leden
  • Berichten: 1.343
  • Essevee!
Re: Nieuws
« Reactie #29 Gepost op: april 27, 2016, 09:54:58 am »
Wat ik wel al gezien heb en daarmee wil zeker niet met de vinger wijzen maar vb op Kortrijk zag ik schermutselingen tussen leden van SLC en gewone supporters. Ook op Leuven zag ik problemen met leden van SLC en gewone supporters.
Op Leuven van dichtbij kunnen volgen wat mis liep: een flauwe plezante die er een sport van maakt(e) om telkens SLC een nieuw deuntje inzette, gauw een ander liedje ten berde te brengen. Behoorlijk vervelend.

Ik zeg niet dat SLC iedereen kan dicteren, maar als je sfeermakers saboteert in hun goede bedoelingen, moet je niet verwonderd zijn dat er problemen ontstaan.

Offline Vidmar

  • Leden
  • Berichten: 1.744
Re: Nieuws
« Reactie #30 Gepost op: april 27, 2016, 11:41:16 am »
Op Leuven van dichtbij kunnen volgen wat mis liep: een flauwe plezante die er een sport van maakt(e) om telkens SLC een nieuw deuntje inzette, gauw een ander liedje ten berde te brengen. Behoorlijk vervelend.

Ik zeg niet dat SLC iedereen kan dicteren, maar als je sfeermakers saboteert in hun goede bedoelingen, moet je niet verwonderd zijn dat er problemen ontstaan.

Heb dat ook van dichtbij kunnen volgen, maar die situatie heb ik toch anders ge?nterpreteerd dan jij. Die man wou graag een liedje inzetten, maar werd iedere keer onderbroken door de trommel van SLC, dat een ander liedje inzette. Daar zou ik ook gefrustreerd van worden.

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Nieuws
« Reactie #31 Gepost op: april 27, 2016, 12:33:09 pm »
Interpelleren op de gemeenteraad lijkt me efficienter dan een open brief.

Offline Oizo87

  • Leden
  • Berichten: 1.343
  • Essevee!
Re: Nieuws
« Reactie #32 Gepost op: april 27, 2016, 01:04:10 pm »
Heb dat ook van dichtbij kunnen volgen, maar die situatie heb ik toch anders ge?nterpreteerd dan jij. Die man wou graag een liedje inzetten, maar werd iedere keer onderbroken door de trommel van SLC, dat een ander liedje inzette. Daar zou ik ook gefrustreerd van worden.
Dan zie ik het inderdaad anders.
Dat een sfeergroep de toon zet, vind ik trouwens niet meer dan normaal. Zij doen immers hun best om er de schwung in te houden, niet?

Offline Vidmar

  • Leden
  • Berichten: 1.744
Re: Nieuws
« Reactie #33 Gepost op: april 27, 2016, 01:20:33 pm »
Dan zie ik het inderdaad anders.
Dat een sfeergroep de toon zet, vind ik trouwens niet meer dan normaal. Zij doen immers hun best om er de schwung in te houden, niet?

Zeker en vast. Maar dat wil niet zeggen dat een buitenstaander geen liedje mag inzetten als het even stil is.

Offline Oizo87

  • Leden
  • Berichten: 1.343
  • Essevee!
Re: Nieuws
« Reactie #34 Gepost op: april 27, 2016, 01:29:39 pm »
Zeker en vast. Maar dat wil niet zeggen dat een buitenstaander geen liedje mag inzetten als het even stil is.
Hoh, denk dat ze bij SLC wel weten wat ze doen (wanneer het d? moment is voor een 'Forza-tje' bvb).
Als iedereen zijn moment gekomen acht om op eender welk moment een liedje te zingen, vergaat de sfeer in pure chaos, lijkt me...

Ieder zijn mening, natuurlijk :)

Offline Soulscream

  • Leden
  • Berichten: 3.064
  • Voice of the voiceless!
Re: Nieuws
« Reactie #35 Gepost op: april 27, 2016, 05:58:24 pm »
Interpelleren op de gemeenteraad lijkt me efficienter dan een open brief.
idd ! Die brief haalt niks uit, al maak je hem 100 keer opnieuw. Gemeenteraad, burgemeester, of toch proberen een gesprek met den politie chef.

Offline essevee5381

  • Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 513
  • SLC
Re: Nieuws
« Reactie #36 Gepost op: april 27, 2016, 06:59:12 pm »
idd ! Die brief haalt niks uit, al maak je hem 100 keer opnieuw. Gemeenteraad, burgemeester, of toch proberen een gesprek met den politie chef.
Meermaals gevraagd geweest door ons naar hen toe... Iedere keer werd dit afgewezen...
South Lane Crew.

Offline Mr. Jones

  • Leden
  • Berichten: 300
Re: Nieuws
« Reactie #37 Gepost op: april 28, 2016, 01:32:34 am »
Meermaals gevraagd geweest door ons naar hen toe... Iedere keer werd dit afgewezen...

Als ik je een tip mag geven, zoek een partij in de oppositie met een gemeenteraadslid die ook hevige fan is, bespreek het probleem en vraag of hij een offici?le vraag wil stellen in de gemeenteraad met daarin bijvoorbeeld een concreet voorbeeld zodat de Burgemeester en zijn schepenen niet anders kunnen dan antwoord geven... Ik zou denken aan Open VLD en NVA.

Offline jenske

  • Leden
  • Berichten: 2.177
    • SV Anzegem
Re: Nieuws
« Reactie #38 Gepost op: april 28, 2016, 07:04:24 am »
idd ! Die brief haalt niks uit, al maak je hem 100 keer opnieuw. Gemeenteraad, burgemeester, of toch proberen een gesprek met den politie chef.

En niets doen haalt zeker niets uit...

Offline tappi

  • Leden
  • Berichten: 746
  • South Lane Crew
Re: Nieuws
« Reactie #39 Gepost op: april 28, 2016, 07:43:58 am »
Als ik je een tip mag geven, zoek een partij in de oppositie met een gemeenteraadslid die ook hevige fan is, bespreek het probleem en vraag of hij een offici?le vraag wil stellen in de gemeenteraad met daarin bijvoorbeeld een concreet voorbeeld zodat de Burgemeester en zijn schepenen niet anders kunnen dan antwoord geven... Ik zou denken aan Open VLD en NVA.

idd ! Die brief haalt niks uit, al maak je hem 100 keer opnieuw. Gemeenteraad, burgemeester, of toch proberen een gesprek met den politie chef.

Interpelleren op de gemeenteraad lijkt me efficienter dan een open brief.

Er is al een tijd geleden een gesprek geweest met de burgemeester ivm een dergelijke zaak. Het antwoord van de burgemeester was dan dat hij eigenlijk enkel maar de "administratieve baas" is van de politie in Waregem. Over het uitvoerende heeft hij niks of toch weinig te zeggen. En de politie weigert of negeert de vraag om overleg. In tegenstelling tot wat de korpschef gisteren in de krant zei.
De Korpschef zei dat hij de voorbije 2 maanden al 2 maal samen zat met de supporters en open staat voor extra overleg. Toch vallen wij van SLC en de mensen van de supportersfederatie compleet uit de lucht. Want niemand heeft weet van een recent overleg. Begrijpen wie begrijpen kan.
No pain, no gain.