Auteur Topic: Over de Veekaa  (gelezen 923175 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline tappi

  • Leden
  • Berichten: 746
  • South Lane Crew
Re: Over de Veekaa
« Reactie #360 Gepost op: september 05, 2008, 09:45:40 am »
dit stond op de website van WTV

Kortrijk - Er waren verleden week zaterdag op verschillende plaatsen rellen waarin KVK-supporters betrokken waren. Zowel bij KV Kortrijk als bij de supportersclubs zelf betreurt men zwaar de feiten. Vandaag komen zij met een gezamenlijk standpunt naar buiten.

In Anderlecht werden de bussen belaagd door paars-wit supporters bij het wegrijden. In Groot-Bijgaarden werden de KVK-supporters belaagd door mensen van Zulte-Waregem.  In Nazareth waren de supporters van KVK alweer het mikpunt van mensen van Zulte Waregem.

De rood-witfans namen dan weerwraak in Wetteren. Maar de drieste KVK-supporter, die een sjaal van een bejaarde Zulte Waregemfan pikte, werd door de eigen aanhang hardhandig aangepakt.

Zij wijzen op het feit dat KVK niet alle schuld treft en dat er nog meer maatregelen zullen genomen worden om dergelijke feiten te vermijden.

Er was immers ook nog een incident met supporters van Bergen. Op een parking in Nazareth verbroederden KVK- en Moeskroensupporters, maar de vreedzame voetbalbabbel werd bruut gestoord door de Bergensupporters, die zowaar met stokken en kettingen de andere voetballiefhebbers tekeer gingen.

Zowel van de rellen in Nazareth als in Wetteren zijn er beelden. Enkele heethoofden kunnen met zekerheid ge?dentificeerd worden en zullen zich moeten verantwoorden. (DEL)

Uitgebreide versie in Krant van West-Vlaanderen (editie Kortrijks Handelsblad) van 6 september 2008.


Der sta daar nu toch een fout in?
Vergelijk de vetgedrukte es en let op het onderstreepte.
ZEeg mij, als ik het mis heb..
No pain, no gain.

Offline SVZW.BE

  • Leden
  • Berichten: 1.565
  • webteam SV Zulte Waregem - svzw.be - essevee.be
    • SV Zulte Waregem
Re: Over de Veekaa
« Reactie #361 Gepost op: september 05, 2008, 09:56:59 am »
Blijkbaar waren daar toevallig supporters van Bergen.
Een echte schande hoe ze zich eruit willen lullen!

Artikel werd al doorgegeven aan de club en die zal het nodige doen.
Webteam SV Zulte Waregem

Offline SVZW.BE

  • Leden
  • Berichten: 1.565
  • webteam SV Zulte Waregem - svzw.be - essevee.be
    • SV Zulte Waregem
Re: Over de Veekaa
« Reactie #362 Gepost op: september 05, 2008, 11:07:03 am »
Citaat van: KVK.BE
Na de incidenten met KV Kortrijk na de wedstrijd op Anderlecht
werd deze brief verstuurd:


Kortrijk, dinsdag 2 september  2008.

Aan  de Nationale Supportersfederatie
de voetbalploegen en supporters van
SV Zulte-Waregem
Excelsior Moeskroen
RAEC Mons
RSC Anderlecht

Kopie aan
Elke supportersclub van KVKortrijk
Voetbalcel Binnenlandse Zaken
de pers

Geachte,

Betreft : incidenten zaterdagnacht 30 augustus 2008

Zowel de voetbalclub K.V.Kortrijk als het co?rdinatiecomit? van K.V.K.-supportersclubs keuren ten zeerste de incidenten af waarbij supporters van K.V.Kortrijk zaterdagnacht laatstleden betrokken waren als dader of slachtoffer.

Wij betreuren het materi?le maar vooral ook het menselijke leed dat veroorzaakt werd.

Zowel op de bussen van de andere ploegen en van K.V.K. waren ook kinderen en ouderen geschokt door de feiten.

Naar aanleiding van de promotie naar 1? klasse nam het co?rdinatiecomit? van de K.V.K.-supportersclubs, in samenspraak met club en veiligheidsdiensten,  een reeks maatregelen op vlak van organisatie en veiligheid. Zo werd vorige week nog met alle supportersclubs, afgevaardigden van K.V.Kortrijk en van de politiediensten vergaderd om de laatste concrete afspraken te maken in verband met de komende busverplaatsingen. Deze aanpak zal onverdroten verder gezet en verfijnd worden.

Het standpunt van de Kortrijkse supportersfederatie en de voetbalclub is heel klaar en duidelijk: ieder individu die de veiligheid van supporters in gevaar brengt moet aangepakt worden.

De incidenten op diverse plaatsen zaterdagnacht waarbij supporters van K.V.K. (en harde kernleden van andere ploegen) betrokken waren als dader en als slachtoffer kunnen niet getolereerd worden. Het co?rdinatiecomit? van K.V.K-supportersclubs en de voetbalclub K.V.K. zullen dan ook alle medewerking verlenen om samen met de politiediensten de daders van de feiten actief op te sporen.

Het moet duidelijk zijn dat het gedrag van enkelingen niet mag verruimd worden naar alle KVK-supporters. Die individuen moeten beseffen dat zij het imago van de club en haar supporters ernstige schade berokkent en aanleiding geven tot verstrengde veiligheidsmaatregelen waar de goedmenende K.V.K.-supporter het slachtoffer van is.

We rekenen er op dat de nodige maatregelen ten aanzien van de enkelingen-amokmakers snel genomen worden en dat we alsnog een sportief seizoen tegemoet mogen zien.

Joseph ALLIJNS                                                                    Patrick JOLIE

Voorzitter K.V.Kortrijk                                                            Voorzitter Co?rdinatiecomit?                                                         K.V.K.-supportersclubs.

Webteam SV Zulte Waregem

Offline winterke

  • Leden
  • Berichten: 176
Re: Over de Veekaa
« Reactie #363 Gepost op: september 05, 2008, 12:47:01 pm »
In Nazareth is een groep van Kortrijk aangevallen door mensen van Bergen. Frappant om dit te lezen.
Ze kunnen geen slagen genoeg vangen!
- One essevee!
- Tegen het moderne voetbal!
- vrijheid voor ultras!

Sv Zulte Waregem

  • Gast
Re: Over de Veekaa
« Reactie #364 Gepost op: september 05, 2008, 12:48:40 pm »
In Nazareth is een groep van Kortrijk aangevallen door mensen van Bergen. Frappant om dit te lezen.
Ze kunnen geen slagen genoeg vangen!

Ik bedoelde dat het artikel van WTV frappant om lezen is, niet het feit dat ze klappen hebben gevangen. ;)

Maar goed, zowiezo is dit alles te betreuren. Allemaal leuk en goed en wel en schitterend zo'n brief sturen, maar als ze ?cht willen hebben ze de rotte appels binnen hier en volgende week bij hun kraag. Geen woorden maar daden, het zou me niet verwonderen als er bij de volgende derby weer wat incidenten zijn met hun 'harde kern'.

Offline Famous Essevee

  • Leden
  • Berichten: 317
Re: Over de Veekaa
« Reactie #365 Gepost op: september 05, 2008, 04:21:58 pm »
In Nazareth is een groep van Kortrijk aangevallen door mensen van Bergen. Frappant om dit te lezen.
Ze kunnen geen slagen genoeg vangen!

Ik bedoelde dat het artikel van WTV frappant om lezen is, niet het feit dat ze klappen hebben gevangen. ;)

Maar goed, zowiezo is dit alles te betreuren. Allemaal leuk en goed en wel en schitterend zo'n brief sturen, maar als ze ?cht willen hebben ze de rotte appels binnen hier en volgende week bij hun kraag. Geen woorden maar daden, het zou me niet verwonderen als er bij de volgende derby weer wat incidenten zijn met hun 'harde kern'.
ze kunnen dan bij de verplaatsing naar kvk den e17 afzetten kwestie van toch heel veilig te zitten. man waar gaat het naar toe en dat wij dan nog van enkele de schuld krijgen treft echt alles...
WTV staat al langer bekend om nen kak-zender en nooit echt waregem-lievend maar dit slaat gewoon alles

Offline Daredevil

  • Leden
  • Berichten: 593
Re: Over de Veekaa
« Reactie #366 Gepost op: september 05, 2008, 07:29:07 pm »
wat mij enorm stoort aan de tekst is de zin
"Dader en slachtoffer"

het was te verwachten dat we die richting uitgingen

sv74

  • Gast
Re: Over de Veekaa
« Reactie #367 Gepost op: september 06, 2008, 11:54:12 am »
wat mij enorm stoort aan de tekst is de zin
"Dader en slachtoffer"

het was te verwachten dat we die richting uitgingen


Het is weer typisch Kortrijk, ze zitten al jaren met een 'hooligan'probleem, maar doen er niets aan en ze insinueren ook dat het niet enkel Kortrijk is maar ook 'leden van andere harde kernen'. 
M.a.w. ze zeggen dat zij niet enkel schuldig zijn ook de andere ploegen hebben schuld, ze(kortrijk) nemen dus weeral hun verantwoordelijkheid niet op, het zal daar nooit veranderen! Ook WTV geeft de feiten niet correct weer.  Ik walg van die mentaliteit.

Sv Zulte Waregem

  • Gast
Re: Over de Veekaa
« Reactie #368 Gepost op: september 06, 2008, 05:33:59 pm »
Artikel uit De Morgen, juni 2008:

Op advies van de nationale voetbalcel wordt KV Kortrijk, nieuw in eerste klasse, ingedeeld in de zogenaamde A-categorie, dat wil zeggen bij de ploegen met een laag veiligheidsrisico. Dat heeft minister van Binnenlandse Zaken Patrick Dewael beslist. Bewijsteams van de federale politie zullen tijdens de eerste vier maanden van het nieuwe seizoen wel systematisch de 'slechte' supporters identificeren, bewijslast tegen hen verzamelen en zo de basis leggen voor vervolging.

Incidenten
Het stadsbestuur van Kortrijk was bevreesd voor de indeling met betrekking tot het veiligheidsrisico, omdat er in het verleden al - weliswaar ge?soleerde - incidenten zijn geweest met een beperkt aantal risicosupporters van KVK. Dat was onder meer het geval tijdens de bekermatchen met Zulte-Waregem en AA Gent van afgelopen seizoen. Een indeling in de zogenaamde B- of C-categorie zou de stad zuur opbreken, omdat in dergelijk geval flink wat politiemensen meegestuurd moeten worden naar de uitwedstrijden van de neo-eersteklasser. (belga/gb)


Offline winterke

  • Leden
  • Berichten: 176
Re: Over de Veekaa
« Reactie #369 Gepost op: september 08, 2008, 12:53:51 pm »
Goed kijken... Wij gaan nog een verplichte combi hebben naar scum-city!
- One essevee!
- Tegen het moderne voetbal!
- vrijheid voor ultras!

Sv Zulte Waregem

  • Gast
Re: Over de Veekaa
« Reactie #370 Gepost op: september 08, 2008, 01:37:43 pm »
Goed kijken... Wij gaan nog een verplichte combi hebben naar scum-city!

Zou me niet verwonderen, hun nieuwe tribune zal tegen dan trouwens klaar zijn en het uitvak zal qua capaciteit zowat gehalveerd zijn - wat een combi (voor pakweg 1000 ipv 2400 uitfans, zoals vorig seizoen) makkelijker maakt om te regelen.

Offline SVZW.BE

  • Leden
  • Berichten: 1.565
  • webteam SV Zulte Waregem - svzw.be - essevee.be
    • SV Zulte Waregem
Re: Over de Veekaa
« Reactie #371 Gepost op: september 08, 2008, 02:36:56 pm »
Goed kijken... Wij gaan nog een verplichte combi hebben naar scum-city!

Dit zou sowieso al zo geweest zijn h? ...
Webteam SV Zulte Waregem

fox

  • Gast
Re: Over de Veekaa
« Reactie #372 Gepost op: september 08, 2008, 02:56:28 pm »
Goed kijken... Wij gaan nog een verplichte combi hebben naar scum-city!

Dit zou sowieso al zo geweest zijn h? ...

Waarom? Ik ben al elke keer gewoon met de auto naar Kortrijk geweest. En nu zal ik naar alle waarschijnlijkheid niet kunnen gaan omdat er een paar onnozelaars van Kortrijk weer zonodig de marginaal moesten afgeven.

Offline Glitch.

  • Leden
  • Berichten: 2.057
Re: Over de Veekaa
« Reactie #373 Gepost op: september 08, 2008, 08:22:23 pm »
Goed kijken... Wij gaan nog een verplichte combi hebben naar scum-city!

Dit zou sowieso al zo geweest zijn h? ...

Waarom? Ik ben al elke keer gewoon met de auto naar Kortrijk geweest. En nu zal ik naar alle waarschijnlijkheid niet kunnen gaan omdat er een paar onnozelaars van Kortrijk weer zonodig de marginaal moesten afgeven.

Idem...En uiteindelijk verliep het vorig jaar, tijdens het bekertreffen, toch wel op een deftige manier, zonder combiregeling.
Hopelijk kunnen we gewoon met de auto gaan.
-SVZW Forever-

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.154
Re: Over de Veekaa
« Reactie #374 Gepost op: september 09, 2008, 11:36:10 am »
Msh best, want die heel ruimdenkende en laffe gasten die ouwe mensen en kinderen van 14 jaar aanvallen en bussen beschadigen.  (iedereen kan dit) en ze beschadigen ook heel graag auto's.

Laf en ruimdenkend en hun clubje met hun grote budget maar betalen, triestigaards.

Iedere ploeg in belgie kan dit, maar geen ??n ploeg is zo dom en zo weinig ruimdenkend in heel Belgie.  Zelfs een anderlecht, of brugge niet. Verre van zelfs.

Zet liever mijnen voiture niet in de buurt van dat krotje.

Online Justinho

  • Leden
  • Berichten: 1.029
Re: Over de Veekaa
« Reactie #375 Gepost op: september 09, 2008, 04:23:12 pm »
Msh best, want die heel ruimdenkende en laffe gasten die ouwe mensen en kinderen van 14 jaar aanvallen en bussen beschadigen.  (iedereen kan dit) en ze beschadigen ook heel graag auto's.

Laf en ruimdenkend en hun clubje met hun grote budget maar betalen, triestigaards.

Iedere ploeg in belgie kan dit, maar geen ??n ploeg is zo dom en zo weinig ruimdenkend in heel Belgie.  Zelfs een anderlecht, of brugge niet. Verre van zelfs.

Zet liever mijnen voiture niet in de buurt van dat krotje.
Jij hebt iets met 'ruimdenkend' zeker?! ;-)

Offline mister f

  • Leden
  • Berichten: 627
Re: Over de Veekaa
« Reactie #376 Gepost op: september 09, 2008, 05:54:19 pm »
we gaan ne keer kijken of ze zaterdag ook zulke groote mond gaan hebben in standard. ze zullen ginder geen mensen aanvallen de nekken. ;)

Offline bloempot

  • Leden
  • Berichten: 1.013
  • SFEER is geen misdaad!
Re: Over de Veekaa
« Reactie #377 Gepost op: september 09, 2008, 07:07:09 pm »
Mijn vader (die lesgeeft in kortrijk en een net als ik een groot svzw supporter is), kreeg vandaag dit in zijn bakje:



Man, ik kan echt niet wachten tot we hen een pak slaag geven

Offline JSPR_G

  • Leden
  • Berichten: 1.576
Re: Over de Veekaa
« Reactie #378 Gepost op: september 09, 2008, 07:15:14 pm »
Wel leuk gemaakt  :P

Offline wrd

  • Leden
  • Berichten: 404
Re: Over de Veekaa
« Reactie #379 Gepost op: september 09, 2008, 09:34:10 pm »
Ge moogt zeggen wat ge wilt, maar ik vind het goed gemaakt :)