Auteur Topic: [T1] DURY Francky  (gelezen 439654 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline fan4ever

  • Leden
  • Berichten: 1.278
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2680 Gepost op: december 19, 2017, 06:10:51 pm »
ach san iker enkel positief zijn mag! kritisch zijn niet.... ik zette hier gisteren dit: ik ben tevens een enorme fan van dury! maar is het nu echt geen tijd om het schok effect boven te halen ? en dury als td te behouden uiteraard! onder het motto wie niet waagt niet wint??? ik geef maar een optie h? ...a #alles #in #het #belang #van #de #club??? wat vindt u hiervan?

Dury buiten kost meer dan het geld dat we uitgegeven hebben op pakweg 4jaar aan transfers. Dus uw voorstel vind ik gewoon slecht. Spelers weten tenminste dat ze met de trainer niet moeten sollen.
Onze ploeg vorig jaar zonder meit? en lerager zou even slecht zijn geweest. Kwestie van 1 ? 2 spelers met meerwaarde te vinden.
en wat als er spelers tussen zitten die denken ach onder deze trainer spelen we toch! wrm nog ons best doen! ik zeg stel h? maar daar al es aan gedacht


Zucht. Precies of spelers zich met plezier wekelijks laten verliezen en lucratieve premies laten schieten.
In de kern van pakweg 25 is er niet ?en die absoluut top is of er bovenuit steekt. Investeren is dan ook de enige oplossing.

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2681 Gepost op: december 20, 2017, 10:39:47 am »
ach san iker enkel positief zijn mag! kritisch zijn niet.... ik zette hier gisteren dit: ik ben tevens een enorme fan van dury! maar is het nu echt geen tijd om het schok effect boven te halen ? en dury als td te behouden uiteraard! onder het motto wie niet waagt niet wint??? ik geef maar een optie h? ...a #alles #in #het #belang #van #de #club??? wat vindt u hiervan?

Dury buiten kost meer dan het geld dat we uitgegeven hebben op pakweg 4jaar aan transfers. Dus uw voorstel vind ik gewoon slecht. Spelers weten tenminste dat ze met de trainer niet moeten sollen.
Onze ploeg vorig jaar zonder meit? en lerager zou even slecht zijn geweest. Kwestie van 1 ? 2 spelers met meerwaarde te vinden.
en wat als er spelers tussen zitten die denken ach onder deze trainer spelen we toch! wrm nog ons best doen! ik zeg stel h? maar daar al es aan gedacht

Ah ja, onze spelers verliezen graag en zijn niet geinteresseerd in geld. Wat gaan we eigenlijk nog allemaal van u moeten horen? Denk jij eigenlijk ooit eens na over wat je schrijft? Of braak jij effectief echt elke gedachte uit die in je opkomt?

Online Frank D

  • Leden
  • Berichten: 573
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2682 Gepost op: december 23, 2017, 10:19:20 am »
DREIGT FRANCKY DURY MET VERTREK?
? www.voetbalbelgie.be - DC


Zulte Waregem en Francky Dury, dat leek een 'never ending story'. Maar na een prima start volgde een terugval die kan tellen. Essevee zit aan 4 op 33. Play-off 1 is heel ver weg. Krijgt Dury het nodige vuur en vertrouwen terug in de ploeg? Saint-Etienne en Lille polsten al of hij zin had in een nieuw avontuur.

Het loopt al maanden niet lekker. Toch klinkt er nog veel strijdvaardigheid bij Francky Dury. "Veel mensen verwijten mij dat ik anderen voortdurend vraag om uit hun comfortzone te treden, maar dat zelf nooit doe. Ik ga daar niet mee akkoord. Ik wil van Zulte Waregem een topclub maken, met een goeie voetbalvisie", zegt Dury in Het Laatste Nieuws.
"De komende maanden wil ik zien of de club dezelfde ingesteldheid heeft."

"Ik ga n??it aanvaarden dat we een stap terugzetten. Of ik dan vertrek, laat ik in het midden, maar ik hoop dat de huidige toestand een doorstart kan zijn. Dan hebben we geen tijd verloren. Sterker nog: dan is dit misschien zelfs goed geweest."

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2683 Gepost op: december 23, 2017, 11:08:27 am »
DREIGT FRANCKY DURY MET VERTREK?
? www.voetbalbelgie.be - DC


Zulte Waregem en Francky Dury, dat leek een 'never ending story'. Maar na een prima start volgde een terugval die kan tellen. Essevee zit aan 4 op 33. Play-off 1 is heel ver weg. Krijgt Dury het nodige vuur en vertrouwen terug in de ploeg? Saint-Etienne en Lille polsten al of hij zin had in een nieuw avontuur.

Het loopt al maanden niet lekker. Toch klinkt er nog veel strijdvaardigheid bij Francky Dury. "Veel mensen verwijten mij dat ik anderen voortdurend vraag om uit hun comfortzone te treden, maar dat zelf nooit doe. Ik ga daar niet mee akkoord. Ik wil van Zulte Waregem een topclub maken, met een goeie voetbalvisie", zegt Dury in Het Laatste Nieuws.
"De komende maanden wil ik zien of de club dezelfde ingesteldheid heeft."

"Ik ga n??it aanvaarden dat we een stap terugzetten. Of ik dan vertrek, laat ik in het midden, maar ik hoop dat de huidige toestand een doorstart kan zijn. Dan hebben we geen tijd verloren. Sterker nog: dan is dit misschien zelfs goed geweest."

Mooi interview trouwens. Kan het hier niet posten maar tussen de regels kan je toch lezen dat er een en ander niet gelopen is zoals het voorzien was o.a. vertrek Leye, huurspelers, etc.
Wel duidelijk dat Dury (nog) niet opgeeft. Maar club zal wel moeten investeren.

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2684 Gepost op: december 23, 2017, 11:15:21 am »
Mooi interview trouwens. Kan het hier niet posten maar tussen de regels kan je toch lezen dat er een en ander niet gelopen is zoals het voorzien was o.a. vertrek Leye, huurspelers, etc.
Wel duidelijk dat Dury (nog) niet opgeeft. Maar club zal wel moeten investeren.

PM het es op Facebook of fvc@telenet.be dan plaats ik het wel.

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.250
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2685 Gepost op: december 23, 2017, 12:30:26 pm »
Via Ludwig V. uit Het Laatste Nieuws
23 december 2017

Offline neutraal

  • Leden
  • Berichten: 669
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2686 Gepost op: december 23, 2017, 04:33:14 pm »
Wat ik dan niet begrijp : Zulte-Waregem heeft in het verleden verkondigd dat ze een satelietploeg wil zijn, en nu verkondigd hijzelf dat hij een topclub wil maken.  Vraag is : gaat dit dan samen ?

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.678
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2687 Gepost op: december 23, 2017, 05:53:12 pm »
Dury verwoord bijna letterlijk wat ik reeds zei ergens in Augustus, het is schrijnend dat men zoveel energie moet stoppen om toch maar iets extra's te krijgen,hij zegt ook wel dat hij zelf fout was (nog te braaf tov bestuur)om mee te gaan in dat verhaal (geen geld willen uitgeven,huurspelers halen en teveel jonge spelers).
Hij uit ook kritiek naar de scouting (waarom dat Band? of Morioca-dinges hier niet zitten) of is dit ook kritiek op het bestuur (imo zitten die spelers daar omdat ze te duur waren om in ons vizier te komen.  Het is wel opmerkelijk dat bij beide ploegen een ex-Esseveemember zit nl. Daniel  Declercq en Rik Vandevelde!).
Dury laat duidelijk uitschijnen dat zijn ambitie meer is dan een modale eersteklasser, gaat onze club mee in dat verhaal of niet (tiens,ik stelde die vraag ook reeds in augustus!).

Offline neutraal

  • Leden
  • Berichten: 669
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2688 Gepost op: december 23, 2017, 07:52:31 pm »
Met het verlies tegen Moeskroen kan er nu toch wel gesproken worden van een serieuze crisis, hoe jammer ook.  Veel pech, teveel jeugd, te weinig talent, teveel tegendoelpunten ...  We moeten het onder ogen durven zien.  In hoeverre kan Dury dit nog aan ??

Offline Vossie

  • Leden
  • Berichten: 436
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2689 Gepost op: december 26, 2017, 08:07:54 am »
Den Dury begint nu weer over de hervormingsplannen van de Belgische competitie (zie http://sporza.be/cm/sporza/voetbal/Jupiler_Pro_League/1.3117589), hetgeen ik niet slecht vind, maar de timing is wel dramatisch.

Zou het niet beter zijn om uw ploeg terug op de rails te krijgen en na het seizoen u hiermee bezig te houden?

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2690 Gepost op: december 26, 2017, 09:35:49 am »
Den Dury begint nu weer over de hervormingsplannen van de Belgische competitie (zie http://sporza.be/cm/sporza/voetbal/Jupiler_Pro_League/1.3117589), hetgeen ik niet slecht vind, maar de timing is wel dramatisch.

Zou het niet beter zijn om uw ploeg terug op de rails te krijgen en na het seizoen u hiermee bezig te houden?

Al meer dan een week hoor ...

Offline Tavie

  • Leden
  • Berichten: 149
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2691 Gepost op: januari 06, 2018, 05:33:29 pm »
Dury op stage: "Wordt een uitdaging om hier door te geraken"

Francky Dury en Zulte Waregem zijn 2018 ingedoken met een 4 op 39 in de competitie. Het tweede deel van deze voetbaljaargang wordt gekenmerkt door de strijd tegen de degradatie. "Ik ben nog maar half tevreden", zegt Dury over de twee versterkingen Harbaoui en Marcq.


"We hebben mannen met baarden nodig"

"De redding wordt een hele opdracht." Francky Dury windt er bij Sporza op stage in Spanje geen doekjes om. "We hebben heel veel pech gehad in 2017. Ik hoop dat de pech zijn dieptepunt bereikt heeft."

Hoe kan Dury de hele matige reeks van zijn ploeg verklaren? "Dat ligt aan iedereen. Ik neem ook mijn verantwoordelijkheid. We zijn veel spelers kwijt. Meité en Lerager hebben we, door budgettaire redenen, niet kunnen vervangen. Net als Leye. En achterin hadden we enkele geblesseerden."

"We hebben veel talent lopen. Ik heb al gezegd: mochten al die talenten eigendom van Zulte Waregem zijn, dan zouden we veel kapitaal hebben. Maar we hebben veel jongens moeten huren."

"En dat zijn dan jongens van 18 tot 20 jaar, die in volle ontwikkeling zijn. Aan hen vragen om het op te lossen, dat gaat moeilijker. We hebben nu mannen met baarden nodig."



"Ik hoop dat iedereen zijn verantwoordelijkheid neemt"


Met Hamdi Harbaoui en Damien Marcq heeft Zulte Waregem "operatie redding" al stevig opgestart. "Maar ik ben nog maar half tevreden. We hebben vooraf gezegd dat we 4 spelers zouden halen. Er moet nog een flankaanvaller bij en ook nog een centrale verdediger."

"We moeten ons versterken. We kunnen geen risico's nemen. We zijn dit ook niet gewoon. Eupen heeft dit al eens meegemaakt. Als ik die rechterkolom zie: dat is niet leuk."

"Het wordt een uitdaging om hier door te geraken. Ik hoop dat iedereen daar zijn verantwoordelijkheid in neemt. In de voorbije zomer zijn we te zuinig geweest. We hebben veel transfers gedaan, maar het waren veel jonge spelers."


"We moeten het niet erger maken dan het is"

Heeft Francky Dury zelf nooit voor zijn positie gevreesd? "Ik had al twee keer ontslagen kunnen zijn. Met 2 op 18 en 2 op 21 kun je altijd ontslagen worden. Ik heb het geluk dat ik werk in een project en dat de leiding vertrouwen in me heeft. Maar ik moet ook mijn verantwoordelijkheid opnemen."

"Er zijn nog 9 matchen. We hebben een bonus van 4 punten op Eupen. Het is erg, maar we moeten het niet erger maken dan het is. Ik hoop dat 2018 ons veel warmte en zon oplevert. En dat de hemel voor ons opklaart."

http://sporza.be/cm/sporza/voetbal/Jupiler_Pro_League/1.3123395

edit: via de link kan je ook het interview met Dury bekijken

« Laatst bewerkt op: januari 06, 2018, 06:10:41 pm door Tavie »

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2692 Gepost op: maart 09, 2018, 05:54:06 pm »
Het Nieuwsblad 09/03/2018
Via Ludwig V


Online Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.775
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2693 Gepost op: maart 12, 2018, 08:46:12 am »
gisteren een heel pijnlijke verspreking van Dury tijdens interview
vlak voor de wedstrijd over Sandy Walsh...

maar door de drukte op andere velden wss ni veel mensen
opgevallen, mss ook best, of der komen nieuwe liedjes
door tegenpartij over onzen T1....

Offline Floki

  • Leden
  • Berichten: 13
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2694 Gepost op: maart 12, 2018, 09:31:35 am »
gisteren een heel pijnlijke verspreking van Dury tijdens interview
vlak voor de wedstrijd over Sandy Walsh...


Wat zei hij dan?

Offline Naessens C

  • Leden
  • Berichten: 2.958
  • We pakken ze. Één voor één.
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2695 Gepost op: maart 12, 2018, 09:33:10 am »
gisteren een heel pijnlijke verspreking van Dury tijdens interview
vlak voor de wedstrijd over Sandy Walsh...

maar door de drukte op andere velden wss ni veel mensen
opgevallen, mss ook best, of der komen nieuwe liedjes
door tegenpartij over onzen T1....

Wat bedoel je?

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.250
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2696 Gepost op: maart 12, 2018, 04:51:05 pm »
gisteren een heel pijnlijke verspreking van Dury tijdens interview
vlak voor de wedstrijd over Sandy Walsh...


Wat zei hij dan?
gisteren een heel pijnlijke verspreking van Dury tijdens interview
vlak voor de wedstrijd over Sandy Walsh...

maar door de drukte op andere velden wss ni veel mensen
opgevallen, mss ook best, of der komen nieuwe liedjes
door tegenpartij over onzen T1....

Wat bedoel je?
Dury zei dat Sandy Walsh hem bevredigt maar herpakte zich snel daar het een dubbelzinnige woordkeuze was...
Ik hoorde het ook toen ik gisterenavond de match herbekeek maar om nu te stellen dat er liedjes over gemaakt zullen of kunnen worden.  ???

Offline Naessens C

  • Leden
  • Berichten: 2.958
  • We pakken ze. Één voor één.
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2697 Gepost op: maart 30, 2018, 12:45:45 pm »
Citaat
'Een trainer kan zoveel druk zetten dat je enkel nog speelt om hem te plezieren'
27/03/18 om 21:00 - Bijgewerkt op 30/03/18 om 10:06
Uit Sport/Voetbalmagazine van 28/03/18


Ruim 300 spelers stonden in juli in de startblokken van de Jupiler League. Elk met zijn eigen verwachtingen, dromen, ambities en verhalen. Een keer per maand geeft de Secret Footballer van Sport/Voetbalmagazine een inkijk in de coulissen van onze vaderlandse competitie.

'Ik heb het interview van Per Mertesacker over het gejaagde leven van profvoetballers niet gelezen, maar ik kan er mij wel iets bij voorstellen. De druk komt van overal: van de media, het publiek en in veel gevallen van de trainer. Ik heb veel spelers gekend die bezwijken onder het gebrul van de coach.

'Een van mijn ploegmaats was vorig seizoen min of meer basisspeler. De voorbije maanden kan hij nauwelijks iets goed doen voor de trainer. Het gaat zover dat hij aan zichzelf begint te twijfelen. Weet je: een trainer kan zoveel druk zetten dat je je eigen kwaliteiten verwaarloost en enkel nog speelt om hem te plezieren. Je voetbalt met de handrem op en je verliest je spontaniteit. Bij elke actie die je onderneemt, overloop je eerst al je opties. Als ik dat doe, dan wordt de bal misschien onderschept. Je speelt dus op safe.

'Stel je voor dat het hele team zo redeneert. Dan zit je met een geprefabriceerd elftal. Dat kan toch niet de bedoeling zijn? Ik ben dus blij als ik niet aan de kant van de trainer moet spelen - dat geldt eigenlijk voor de meeste jongens. Zeker als je trainer een roeper is en hij je vanop een afstand probeert te bedienen alsof hij met de PlayStation aan het spelen is. Afgrijselijk, man.

'Als je aan de 'goede' kant staat, is het gemakkelijk om voor te wenden dat je niets hoort. Na een inspanning kan je terug op krachten komen en met een beetje geluk kan je zelfs rustig terug wandelen. Speel je aan de zijde van de bank, dan zal je na balverlies meer de neiging hebben om terug te spurten. Zelfs als ben je helemaal knock-out.'

DELEN
Ik ben niet de enige in mijn ploeg die het plezier in het voetbal is verloren.

What the fuck
'Tijdens een match zie je meteen welke spelers er onderdoor kunnen gaan. Een van onze offensieve spelers is er zo een. Een opmerking van de coach is voldoende om hem uit balans te brengen. Hij begint dan zelfs te mokken als een klein kind. Of hij heeft zoveel schrik om iets verkeerd te doen met de bal dat hij zich achter zijn tegenstander verstopt. Doen alsof je van kortbij gedekt wordt, is de beste manier om niet aangespeeld te worden.

'Een andere ploegmaat heeft zo weinig krediet dat hij bij de eerste slechte pass wordt afgekraakt door de coach. Het is een feit dat elke trainer een paar schietschijven heeft. Meestal zijn dat brave jongens die zich zomaar laten intimideren. De trainer blaft je een keer af en als je niet reageert, dan zal hij het blijven doen. Het is een manier om iemand te prikkelen of om te weten te komen of je ballen hebt.

'Ik hoor bij de tweede categorie. De trainer weet dat hij mij niet onder de grond kan stoppen. Als ik niet akkoord ga met zijn kritiek dan laat ik hem dat weten. Maar ik overdrijf daar niet in. Ik heb geen zin om op zijn zwarte lijst te staan. Al is die behoorlijk lang dit seizoen. Ik merk dat er veel spelers zijn die reageren als de coach hen aanpakt op training. Je hoort zaken als: What the fuck, man. En het zijn zeker niet de meelopers van de ploeg die de coach van repliek dienen. Ik heb zelfs onze aanvoerder een paar keer horen vloeken tegen de trainer. Ik denk dat de coach stilaan aanvoelt dat hij de grip op de groep aan het verliezen is. Maar hij is héél leep en bespeelt het publiek. Het lijkt te lukken: de supporters kiezen vaak zijn kant. Ze zien zijn gebreken niet. Voor hen zijn de spelers het probleem.'

Cannabisverslaving
'Volgens mij is voetbal een mindgame. Het zit allemaal tussen de oren. Het meest schrijnende verhaal zag ik een vijftal jaar geleden voor mijn ogen passeren. Ik maakte van dichtbij de val mee van een jeugdspeler die ooit als een groot talent werd beschouwd. Hij geraakte bevriend met de aanvoerder die ruim tien jaar ouder was dan hij - we noemden hen 'vader en zoon'. Op het veld was onze captain een sleutelspeler, maar hij gedroeg zich ook als een echt crapuul. Het type dat naar het kruis van spelers grijpt, op de tenen gaat staan en iedereen uitdaagt.

'Je hebt spelers van wie je na de carrière het aantal doelpunten telt. Bij mijn ex-aanvoerder zal je zijn loopbaan kunnen afmeten aan het aantal rode kaarten die hij spelers heeft aangesmeerd. Als ploegmaat ben je blij om zo iemand in het team te hebben. Maar hij had een slechte invloed op de jeugdspeler in kwestie en sleurde hem de dieperik in. Alcohol en dat soort dingen. Die jonge ket was bijzonder broos. Hij had geen motivatie, geen doel en nul komma nul ambitie. Hij zat er vaak versuft bij. We begonnen ons zelfs af te vragen of hij niet verslaafd was aan cannabis. Op het einde was hij een regelrechte klucht geworden. Nu speelt hij ergens in de amateurreeksen. Het zou mij niet verbazen mocht hij binnen twee jaar helemaal kappen met voetbal.

'Zo'n instorting zal mij niet overkomen. Op mentaal vlak scoor ik beter dan de gemiddelde voetballer. En dat combineer ik met een soort je-m'en-foutisme. Daardoor heb ik geen last van stress. Ook niet toen ik tegen Club Brugge mijn eerste wedstrijd in eerste klasse moest spelen.

'Veel spelers zouden zenuwachtig worden, ik liep rond met een gelukzalig gevoel. Ik herinner mij ook een match tegen Gent. Ik had last van krampen aan de hamstrings, maar ik wilde de match uitspelen. Op een bepaald moment deed ik alsof ik mijn veters aan het vastbinden was, maar ik begon toen stiekem te stretchen. Vraag mij niet waarom, maar ik blijf in alle omstandigheden rustig.'

Degout
'Maar de laatste tijd ben ik niet meer vooruit te branden. Vijf dagen op zeven moet ik mezelf uit bed sleuren - ik heb de indruk dat ik gewichten voortsleep aan mijn enkels. Ik zit met mijn hoofd bij mijn volgende vrije dag, ik denk aan de vakantie die ik ga boeken. Als ik op de club aankom, hoop ik dat de tijd voorbij zal vliegen. Hebben we een afspraak om 10 uur dan ben ik daar om 10 uur. Geen seconde vroeger. Trainen, douchen en naar huis. Zo ziet mijn dag eruit.

'Het is mij al overkomen dat ik tijdens een training rondkijk en me dan afvraag: wat doe ik hier in godsnaam? Vooral als het vriest. Bij de minste tik die je krijgt moet je gewoon maken dat je een blessure kan veinzen om vroegtijdig te mogen stoppen. ( lacht)

Ik ben niet de enige in mijn ploeg die het plezier in het voetbal is verloren. Een van de kaders van de ploeg die aan het einde van zijn carrière zit, zei een paar weken geleden iets dat mij bij is gebleven. "Hoe meer het einde nadert, hoe meer het mij tegensteekt." Hij heeft een degout gekregen van het voetbal en twijfelt om er nog een jaar bij te doen. Je ziet: het leven van een voetballer is niet elke dag fun.'


Hoe waarsschijnlijk is het dat dit over Francky Dury gaat en de speler in kwestie pakweg Onur Kaya is?
« Laatst bewerkt op: maart 31, 2018, 05:19:39 pm door Naessens C »

Offline fozie

  • Leden
  • Berichten: 1.843
  • Mr Gold
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2698 Gepost op: maart 30, 2018, 03:19:57 pm »
0,0 pct.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.678
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2699 Gepost op: maart 30, 2018, 08:01:55 pm »
110%.   Cordaro is de speler die nt meer speelt,De fauw die geen goesting meer heeft :).