Auteur Topic: Speeldag 09 : zaterdag 21/10/2023 - 20.00u : Essevee - RFC Liège  (gelezen 9574 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Porky

  • Leden
  • Berichten: 4.921
Re: Speeldag 09 : zaterdag 21/10/2023 20.00u : Essevee - RFC Liège
« Reactie #20 Gepost op: oktober 21, 2023, 10:43:11 pm »
Bagan en rommens mannen vd match!

Online boerkens4ever

  • Leden
  • Berichten: 2.646
Re: Speeldag 09 : zaterdag 21/10/2023 20.00u : Essevee - RFC Liège
« Reactie #21 Gepost op: oktober 21, 2023, 10:50:14 pm »
Bagan en rommens mannen vd match!
Rommens idd heel sterk, zat er veel goed tussen.
Heb de indruk dat het defensief (eindelijk) wat stabieler staat allemaal.
2 matchen op rij de 0 gehouden, hoe lang is dat geleden.
En die Machado breng toch ook wel iets.

Online trollie

  • Leden
  • Berichten: 517
Re: Speeldag 09 : zaterdag 21/10/2023 20.00u : Essevee - RFC Liège
« Reactie #22 Gepost op: oktober 21, 2023, 11:15:30 pm »
Inderdaad...Bagan en Rommens heel sterk...En nu weer opgevallen hoe graag die Machado gezien is bij de spelersgroep na zijn assist....Die actie in minuut 89 mocht er er ook wel best wezen...jandadde...Werkt hij deze nog af dan zat hij hier niet ;)

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.770
  • Essevee!
Re: Speeldag 09 : zaterdag 21/10/2023 20.00u : Essevee - RFC Liège
« Reactie #23 Gepost op: oktober 21, 2023, 11:30:07 pm »
missie volbracht!
Luik vind ik een goei team
hangt goed aaneen en fysiek sterk ook
(tijdwinnen enige jammere zaak)
Bostyn pakt punten laatste weken, daar staatie voor
ma doet heel goe

Rommens man van de match
en we hebben een goei bank
jaja ook Savic :)

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.193
Re: Speeldag 09 : zaterdag 21/10/2023 20.00u : Essevee - RFC Liège
« Reactie #24 Gepost op: oktober 22, 2023, 07:57:45 am »
missie volbracht!
Luik vind ik een goei team
hangt goed aaneen en fysiek sterk ook
(tijdwinnen enige jammere zaak)
Bostyn pakt punten laatste weken, daar staatie voor
ma doet heel goe

Rommens man van de match
en we hebben een goei bank
jaja ook Savic :)

Bostyn heeft toch bijna niets moeten doen? Of heb je het op da afstandsschotje in het midden van het doel?
Ik vond hem overgins niet zo sterk acteren (uitvoetballen, hoge ballen)

Voor de rest beste thuismatch van het seizoen. Zonder al te veel kansen maar wel met overwicht.
Aarzelend begonnen, vooral dan Willen, Traore en Tambedou.
Willen en Tzmbedou herpakten zich wel, Troare niet.
Derijck vond ik ook niet slecht spelen (begreep de wissel niet goed)

Tandem op het middenveld werkte wel eens goed nu, en verdorie wat was Rommens goed zeg. Beste match in ons shirt!!!
Bagan en Decostere als wingbacks ook sterk
Bagan eerder sober, Decostere met enorm veel verbetenheid, een echte winner dat.

Gano zoals we hem kennen, bijna niet te zien en statisch, maar die moet je dus laten staan e.

Voor mij Vossen en Traore als zwakste. Had Bruls verwacht ipv Vossen eigenlijk, dat zo nog goed draaien denk ik.

Ook zeer goede invalbeurt van Machado. Jongen met snelheid die iets kan forceren ook
« Laatst bewerkt op: oktober 22, 2023, 08:11:52 am door svennay »

Offline jowanie

  • Leden
  • Berichten: 507
Re: Speeldag 09 : zaterdag 21/10/2023 20.00u : Essevee - RFC Liège
« Reactie #25 Gepost op: oktober 22, 2023, 08:46:58 am »
Traore Leek ook een andere rol te hebben. Kwam veel neer binnen en kwam zelfs ballen vragen op links. Maar is zo minder beslissend vergeleken met de match op Beveren.

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.193
Re: Speeldag 09 : zaterdag 21/10/2023 20.00u : Essevee - RFC Liège
« Reactie #26 Gepost op: oktober 22, 2023, 09:24:22 am »
Traore Leek ook een andere rol te hebben. Kwam veel neer binnen en kwam zelfs ballen vragen op links. Maar is zo minder beslissend vergeleken met de match op Beveren.

Denk niet dat dat een taak was. Gewoon Ablo die zo is
Denk dat we die in Lommel op de bank zullen zien ten voordele van Machado.
2 goeie invalbeurten van die kerel. Meer techniek

Offline Porky

  • Leden
  • Berichten: 4.921
Re: Speeldag 09 : zaterdag 21/10/2023 20.00u : Essevee - RFC Liège
« Reactie #27 Gepost op: oktober 22, 2023, 09:47:06 am »
Traore Leek ook een andere rol te hebben. Kwam veel neer binnen en kwam zelfs ballen vragen op links. Maar is zo minder beslissend vergeleken met de match op Beveren.

Denk niet dat dat een taak was. Gewoon Ablo die zo is
Denk dat we die in Lommel op de bank zullen zien ten voordele van Machado.
2 goeie invalbeurten van die kerel. Meer techniek

Er zit gewoon  meer druk op ablo dan in het begin..

We moeten spelen met ablo - vossen of gano - machado

Offline isidoor

  • Leden
  • Berichten: 2.469
  • Essevee!
Re: Speeldag 09 : zaterdag 21/10/2023 20.00u : Essevee - RFC Liège
« Reactie #28 Gepost op: oktober 22, 2023, 10:58:37 am »
Waar we Rommens vaak te min vonden in 1A, speelt hij deze match in 1B zeer sterk, al ben ik niet echt fan, maar kan het nog worden als hij zo blijft spelen. Volgens mij is hij en typische 1B speler en is 1A iets te hoog gegrepen voor hem. Dat Traore vervangen werd, is niet zijn schuld. Waarom krijgt De Munck plots geen invalbeurt en Bruls ? Ik vind die mannen te goed voor op de bank. Je kan toch beter met Bruls dan met Vossen spelen. Gano moet blijven staan, kan topschutter worden.
Van in het begin zei ik al dat die Machado iets in huis heeft. Hij laat zich meer en meer opvallen.
Mij valt ook op dat het vertrouwen bij de spelers nog niet goed is. Je ziet het vooral in het begin van de match. Als er beweerd wordt dat Luik een heel goeie ploeg is met de sterkste verdediging, dan zijn onze spelers al bang bij manier van spelen. Dat zou toch niet mogen, trouwens ik vond Luik niet zo sterk als beweerd. Komt van 3de klasse eh.
Er werd ook geprobeerd om zoveel mogelijk in één tijd te passen. Dat lukte niet goed omdat het dikwijls te voorspelbaar was. Goed, we hebben gewonnen en je begint stilaan de hand van de trainer te zien in het spelletje. Volgende match in Lommel, topmatch, maar weer zoiets als dat Lommel een sterke ploeg is. Wij moeten daar gemakkelijk van kunnen winnen. Heb je Lommel dit weekend bezig gezien ? Toch geen ploeg om schrik van te hebben. Staan min 5 plaatsen te hoog geklasseerd. Als we fatsoenlijk en verstandig spelen, mag dit geen onoverkomelijke hindernis zijn.

Online Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.655
  • Essevee!
Re: Speeldag 09 : zaterdag 21/10/2023 20.00u : Essevee - RFC Liège
« Reactie #29 Gepost op: oktober 22, 2023, 11:22:30 am »
Zeer solide prestatie!

De betere tegen een stugge tegenstander. Rommens absolute uitblinker, wat een metamorfose heeft die ondergaan.

Decostere blijft echt lopen, blij dat we daar Ciranni niet meer zien. Bagan zorgt duidelijk voor meer stabiliteit. Al vind ik datie toch meer nog de cross mag trappen. Bepaalde momenten met 3 in de box, dan moet je die voorzet trappen. Omzetting naar 442 zorgde duidelijk voor meer gevaar vanaf de flanken. Daar we in originele opstelling toch te weinig van de flanken komen. Dat hebben we toch echt nodig willen we Gano optimaal benutten.

Ik vond Luik geen misse ploeg alleen ontbrak daar duidelijk kwaliteit.

Ik vraag me maar 1 ding af: wat als we met euvrard aan de competitie waren begonnen? Dan hadden we zeker 4 ptn meer. Er staat echt iets op korte tijd. Knap. Maar dit werd natuurlijk al een hele tijd geopperd.

Online Regenboogboer

  • Leden
  • Berichten: 44
  • Essevee!
Re: Speeldag 09 : zaterdag 21/10/2023 20.00u : Essevee - RFC Liège
« Reactie #30 Gepost op: oktober 22, 2023, 11:50:17 am »
Goede wedstrijd gisteren. Ook Vormer doet het beter en beter, loopt terug meer. In tegenstelling tot wat men hier beweert vond ik Vossen gisteren zeker niet slecht. Kwam regelmatig in de bal en verlegde het spel naar de flanken, oa Machado en Ndour paar keer gevonden. Veel beter dan wat Gano deed, oké hij maakte de goal en ik zou er hem ook niet uithalen nu, maar meer dan de goal was het gisteren toch ook weer niet. Wanneer het vooraan minder draait zou ik Machado altijd op Gano zijn plaats zetten.
Machado is een type Bruno.
« Laatst bewerkt op: oktober 22, 2023, 11:56:36 am door Regenboogboer »

Offline isidoor

  • Leden
  • Berichten: 2.469
  • Essevee!
Re: Speeldag 09 : zaterdag 21/10/2023 20.00u : Essevee - RFC Liège
« Reactie #31 Gepost op: oktober 22, 2023, 01:33:48 pm »
Nog vergeten te vermelden dat Ndour heel slecht was. Blijkbaar moeten we weer 10 matchen wachten eer hij iets kan. Machado even goed als Bruno? Als Machado goed evolueert dan is hij STUKKEN beter dan Bruno !

Online Regenboogboer

  • Leden
  • Berichten: 44
  • Essevee!
Re: Speeldag 09 : zaterdag 21/10/2023 20.00u : Essevee - RFC Liège
« Reactie #32 Gepost op: oktober 22, 2023, 02:11:47 pm »
Rustig man! Ik zeg dat hij voor mij een vergelijkbaar type is, niet meer, niet minder. Over even goed/beter/slechter spreek ik mij niet uit. Begrijpend lezen, lastig voor sommigen.

Offline niederbacher76

  • Leden
  • Berichten: 783
  • Essevee!
Re: Speeldag 09 : zaterdag 21/10/2023 20.00u : Essevee - RFC Liège
« Reactie #33 Gepost op: oktober 22, 2023, 07:14:19 pm »
Nog vergeten te vermelden dat Ndour heel slecht was. Blijkbaar moeten we weer 10 matchen wachten eer hij iets kan. Machado even goed als Bruno? Als Machado goed evolueert dan is hij STUKKEN beter dan Bruno !

Beetje voortvarend na een paar goede acties.
Er zit zeker iets in maar zijn rechtervoet lijkt me enkel om op te steunen.

Online thorgan

  • Leden
  • Berichten: 383
  • Essevee!
Re: Speeldag 09 : zaterdag 21/10/2023 20.00u : Essevee - RFC Liège
« Reactie #34 Gepost op: oktober 22, 2023, 08:19:31 pm »
De punten zijn het belangrijkste.Wel enorm sterke Rommens gezien.Wat een metamorfose.

Offline esssevee4life

  • Leden
  • Berichten: 927
  • Essevee!
Re: Speeldag 09 : zaterdag 21/10/2023 20.00u : Essevee - RFC Liège
« Reactie #35 Gepost op: oktober 22, 2023, 10:00:11 pm »
De punten zijn het belangrijkste.Wel enorm sterke Rommens gezien.Wat een metamorfose.
Bij Rommens is het verschil het grootste maar heb de indruk dat er veel zijn aan het groeien. Vooral in het defensieve compartiment.
Oorzaak is volgens mij gewoon dat er duidelijkere richtlijnen zijn over wat er moet gebeuren of dit toch beter ingetraind wordt.
Vossen en vormer blijven mij wel ontgoochelen, ben ik hierin de enigste?

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: Speeldag 09 : zaterdag 21/10/2023 20.00u : Essevee - RFC Liège
« Reactie #36 Gepost op: oktober 23, 2023, 01:38:48 am »
De punten zijn het belangrijkste.Wel enorm sterke Rommens gezien.Wat een metamorfose.
Bij Rommens is het verschil het grootste maar heb de indruk dat er veel zijn aan het groeien. Vooral in het defensieve compartiment.
Oorzaak is volgens mij gewoon dat er duidelijkere richtlijnen zijn over wat er moet gebeuren of dit toch beter ingetraind wordt.
Vossen en vormer blijven mij wel ontgoochelen, ben ik hierin de enigste?

Vond Vossen ook slap de eerste helft, vertraagde het spel en veel onzuivere passes.

Een verdiende overwinning, niet veel weg gegeven, Rommens idd top, was overal te vinden.
Het was wachten op een goaltje, offensief worden de plaatsjes duur met Machado en Demuynck op de bank.

Offline isidoor

  • Leden
  • Berichten: 2.469
  • Essevee!
Re: Speeldag 09 : zaterdag 21/10/2023 20.00u : Essevee - RFC Liège
« Reactie #37 Gepost op: oktober 23, 2023, 09:16:34 am »
Eerlijk gezegd, vind ik dat Vossen en Vormer ook ontgoochelen. Sommigen schrijven hier dat Vormer al iets beter speelt, maar als dit zo is, dan is dit nog veel te weinig. Bij Vossen valt mij op dat hij zijn bal onmiddellijk moet afspelen, of hij is hem kwijt. Duelkracht 0. Ook de passes op hem moeten in de voeten gespeeld worden, want verterksnelheid en lopen is voor hem teveel gevraagd. Dat heeft natuurlijk te maken met leeftijd, maar we blijven ze opstellen, ook onder Euvrard. Het zal van moeten zijn, vrees ik.

Offline Zias bastiaen

  • Leden
  • Berichten: 358
  • Essevee!
Re: Speeldag 09 : zaterdag 21/10/2023 20.00u : Essevee - RFC Liège
« Reactie #38 Gepost op: oktober 23, 2023, 09:21:16 am »
Als Robbe decostere zo blijft spelen gaan er toch wel rap ploegen achter hem zitten hoor.
Hopelijk verlengen ze rap zijn contract

Die Joël bagan begint ook stilaan zich aan te passen aan het Belgisch voetbal. Eventueel hem kopen?

Rommens is nog nooit zo goed geweest in het Essevee shirt.  Waarschijnlijk komt dit onderandere aan de trainer.

Ablo gaat hier wel echt schitteren daarom willen ze ook nog niet te lovend over hem zijn e anders zijn we hem kwijt na het seizoen.


Machado mistte wel een mooie kans om de 2-0 te maken.
Maar dit kan wel een goeie vervanger worden van gano.

Het duo willen en tambedou werkt volgens mij geef dit duo het vertrouwen.

Bostyn blijft volgens mij wel de ideale keuze om verder mee te doen derest van het seizoen hij straalt veel vertrouwen uit.


Offline kulle

  • Leden
  • Berichten: 248
  • Essevee!
Re: Speeldag 09 : zaterdag 21/10/2023 20.00u : Essevee - RFC Liège
« Reactie #39 Gepost op: oktober 23, 2023, 10:13:17 am »
Weet er iemand  of het combie is naar  Lommel?