Auteur Topic: Over de Veekaa  (gelezen 922701 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline thomasz

  • Leden
  • Berichten: 21
Re: Over de Veekaa
« Reactie #40 Gepost op: juni 12, 2008, 08:29:08 pm »
Op welke manier heb ik dan hoog van de toren geblazen ?IK antwoord gewoon op  het feit dat jullie zeggen dat er een leegloop bij ons is , wat niet klopt.En inderdaaad wij hebben nog alles te bewijzen in 1ste , maar om nu al te zeggen dat jullie een gevestigde waarde zijn in 1ste vind ik toch wat overdreven.

Offline Daredevil

  • Leden
  • Berichten: 593
Re: Over de Veekaa
« Reactie #41 Gepost op: juni 12, 2008, 09:30:48 pm »
we zij eindelijk op de goeie weg
wij en zij beginnen te discusieren op een volwassen manier

nu enkel nog onze naam goed spellen en we zijn weg voor een tijdje

het is sinds enige tijd SVZW of Zulte Waregem


Offline thomasz

  • Leden
  • Berichten: 21
Re: Over de Veekaa
« Reactie #42 Gepost op: juni 12, 2008, 09:46:32 pm »
niet teveel in 1keer verlangen e vrienden zullen we nooit worden , zou ik niet willen ook.Volwassen over iets praten behoort dan wel weer tot de mogelijkheden.

Offline Thraso

  • Leden
  • Berichten: 1.694
Re: Over de Veekaa
« Reactie #43 Gepost op: juni 12, 2008, 09:52:50 pm »
Hoe kan Kortrijk voordeel uit de compititie gehaald hebben als ze dit jaar geen winterstop gehad hebben en in het begin van het seizoen 2 maal in 4 weken tegen de leider Hamme moesten spelen.En met 6 geblesseerden is dat niet simpel.
Dus jij vind als je betaald wordt door je wekgever je informatie mag doorspelen aan een ander bedrijf?

1/ Kortrijk heeft in die zin een voordeel gehad, dat het op een bepaald moment een groot aantal punten voorstond op de achtervolgers die wel nog enkele matchen te goed hadden. Je weet evengoed dat Kortrijk een psychologisch voordeel had. De achtervolgers moesten winnen om terug te komen. In een normaal verloop van de competitie ging dit niet voorgevallen zijn.

2/ Wie zegt dat hij een contract had? Was het een free-lance contract? Was de overeenkomst beperkt in opdrachten? Ik weet het niet, maar uit het feit dat Kortrijk hem niets kan maken, leid ik af dat hij dingen heeft gedaan, die geen contractbreuk veroorzaakten of aanleiding gaven tot een schadevergoeding in hoofde van KV Kortrijk.

Offline X-man

  • Leden
  • Berichten: 109
Re: Over de Veekaa
« Reactie #44 Gepost op: juni 12, 2008, 10:04:44 pm »

1/ Kortrijk heeft in die zin een voordeel gehad, dat het op een bepaald moment een groot aantal punten voorstond op de achtervolgers die wel nog enkele matchen te goed hadden. Je weet evengoed dat Kortrijk een psychologisch voordeel had. De achtervolgers moesten winnen om terug te komen. In een normaal verloop van de competitie ging dit niet voorgevallen zijn.

Kortrijk heeft eerst die matchen moeten winnen om dat zgn voordeel te hebben, eigen verdienste dus.  Uiteindelijk was het een competitie met enkele matchen meer, zwaarder dan andere jaren.  Nu, echt belangrijk is dit niet, maar ik vond het gewoon niet terecht dat de verdienste van KVK bij de titel wat onderschat werd.  In 1ste moeten we nog alles bewijzen, maar in 2de waren we, ook volgens de concurrentie, verdiend kampioen. 

2/ Wie zegt dat hij een contract had? Was het een free-lance contract? Was de overeenkomst beperkt in opdrachten? Ik weet het niet, maar uit het feit dat Kortrijk hem niets kan maken, leid ik af dat hij dingen heeft gedaan, die geen contractbreuk veroorzaakten of aanleiding gaven tot een schadevergoeding in hoofde van KV Kortrijk.
Natuurlijk had hij een contract.  En hij ging bij KVK weg omdat hij bij Waregem meer kon verdienen.  Wat zijn goed recht is.  Maar dat hij het resultaat van zijn scouting in een periode waarin hij voor KVK werkte, en door KVK betaald werd aan Waregem doorgeeft, is niet correct.  Waarschijnlijk kunnen we er juridisch niets aan doen, omdat hij, toen het contract van Berrier met Waregem getekend werd, bij Waregem in dienst was.  Maar het is niet omdat je juridisch geen been hebt om op te staan, dat het correct is. 
Maar goed, we zoeken een andere en betere.
En Hein, ja, die heeft het hart op de tong, is soms meer supporter dan official.  Je moet hem dus niet altijd te letterlijk nemen.  Maar Dury is dan weer nogal ... saai eigenlijk  8)

Offline thomasz

  • Leden
  • Berichten: 21
Re: Over de Veekaa
« Reactie #45 Gepost op: juni 12, 2008, 10:07:05 pm »
1.Je moet nog altijd die matchen winnen in een veel kortere periode dan de andere ploegen + dat we met veel geblesseerden zaten

2.Zijn contract liep eind juni af  en werd betaald door kortrijk terwijl hij al een akkoord had met zulte en de spelers die hij voor kortrijk moest contracteren en scouten zijn afgesprongen om "onduidelijke " redenen en nu hij plots naar jullie komt kan die speler wel gecontacteerd worden, vreemd.

Offline Daredevil

  • Leden
  • Berichten: 593
Re: Over de Veekaa
« Reactie #46 Gepost op: juni 12, 2008, 10:38:33 pm »
voor de goede verstaander
in de vorige posts is Zulte: Zulte Waregem
en Waregem ook Zulte Waregem

zeg toch gewoon SVZW  >:(

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Over de Veekaa
« Reactie #47 Gepost op: juni 12, 2008, 11:02:42 pm »
en voor de mensen die hun geschiedenis niet goed kennen (in kortrijk kennen ze enkel "1302" ):ook kv kortrijk is een fusieploeg, met dat verschil dat wij wel al zaken op ons palmares hebben ( gewonnen bekers )

Offline X-man

  • Leden
  • Berichten: 109
Re: Over de Veekaa
« Reactie #48 Gepost op: juni 12, 2008, 11:17:57 pm »
Ach, of ik nu Zulte Waregem zeg of Waregem, je weet waarover ik het heb.  En uiteindelijk spelen jullie nog altijd in Waregem.  Trouwens, wij hebben geen geschiedenis of strijd met Zulte, maar met Waregem.  En afkortingen vind ik altijd zo moeilijk te onthouden.  Ik zeg ook niet RSC Anderlecht, maar Anderlecht.  En iedereen weet waarovr ik praat  8)
Dat Kortrijk een fusieploeg is, maakt me niets uit.  Ik ben oud genoeg om de vroegere derby's tussen SV Waregem en KV Kortrijk meegemaakt te hebben, maar niet oud genoeg om de fusie van Kortrijk meegemaakt te hebben.  Voor mij is er dus alleen KV Kortrijk geweest.  Maar ik vind dit eigenlijk nogal off-topic.
« Laatst bewerkt op: juni 12, 2008, 11:21:21 pm door X-man »

Offline Thraso

  • Leden
  • Berichten: 1.694
Re: Over de Veekaa
« Reactie #49 Gepost op: juni 12, 2008, 11:24:34 pm »
1.Je moet nog altijd die matchen winnen in een veel kortere periode dan de andere ploegen + dat we met veel geblesseerden zaten

2.Zijn contract liep eind juni af  en werd betaald door kortrijk terwijl hij al een akkoord had met zulte en de spelers die hij voor kortrijk moest contracteren en scouten zijn afgesprongen om "onduidelijke " redenen en nu hij plots naar jullie komt kan die speler wel gecontacteerd worden, vreemd.

1. Het voordeel was er, al de rest is irrelevant.

2. 'Hij moest spelers contracteren' --> da's nog altijd niet de opdracht van een scout, trouwens de enige persoon die kan contracteren is de speler en de club zelf.


Maak je geen zorgen Thomasz, dikke Hein zegt op Teletekst dat alles in orde komt:

<                              
   VOETBAL     eerste klasse      nieuws
             ???????????????????????????
      "KORTRIJK ZAL ER STRAKS WEL STAAN"
 ???????????????????????????????????????
 Het blijft wat stil bij Kortrijk, maar
 Hein Vanhaezebrouck twijfelt niet. "Ik
 heb er alle vertrouwen in. KVK zal wel
 klaar staan als het seizoen van start  
 gaat", zegt de trainer op de clubsite.
                                        
 "Vorig seizoen had ik vragen, maar nu  
 niet. Ik weet waar we naartoe gaan. We
 zijn met verschillende spelers bezig.  
 Aan de fans die durven te twijfelen,  
 zeg ik: het ziet er echt wel goed uit."
                                        
 "We weten wat we nodig hebben en hebben
 geduld. Je kunt snel enkele kippen ko-
 pen om het hok te vullen, maar wij wil-
 len goeie kippen. Een datum kleef ik er
 niet op, dat hoeft ook niet meer."



Best schattig lol.

Offline SVZW.BE

  • Leden
  • Berichten: 1.565
  • webteam SV Zulte Waregem - svzw.be - essevee.be
    • SV Zulte Waregem
Re: Over de Veekaa
« Reactie #50 Gepost op: juni 12, 2008, 11:28:45 pm »
Je zegt toch ook RSCA, GBA, STVV ... ? Maar geen SVZW ?
Laten we het bij den 'essevee' en de 'veekaa' houden ...

Ik volg Thraso over het contract van Mestdagh. Enkel de interne keuken weet hoe het contract was. Als hij inderdaad een soort freelance-contract heeft (vrij waarschijnlijk in 2e klasse), verleent hij enkel een dienst aan een klant van hem. Hij heeft spelers gevonden en brengt die over aan een klant van hem. Als die klant hem niet correct behandelt of vergoedt, hoeft hij hen ook geen dienst meer te verlenen en neemt hij z'n troeven elders mee...

We kunnen hier nog dagen over zeveren ze. Gelukkig zijn er belangrijkere dingen
Webteam SV Zulte Waregem

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.766
Re: Over de Veekaa
« Reactie #51 Gepost op: juni 13, 2008, 08:56:47 am »
blijkbaar is iedereen plots KVK supporter geworden in Kortrijk!??!! toch merkwaardig als je in de competitie in tweede klasse meestal voor 1000-1500 betalenden speelde en volgens dikke hein reeds drie jaar het beste voetbal?!!(wij hadden zoveel abonnementen in tweede) en bij echte toppers 2000 (voor een stad van 80000 inwoners). conclusie is dan simpel: zolang ze in eerste zitten gaat het goed en maken ze veel lawaai en als ze degraderen loopt al het volk weg (Roeselare en Moeskroen zijn nog erger). blijkbaar zullen ze in Kortrijk nooit veranderen.... altijd veel lawaai maken en later de gevolgen dragen.. zelfoverschatting, arrogantie of dikkenekkerij...u mag kiezen

Offline koene

  • Leden
  • Berichten: 624
Re: Over de Veekaa
« Reactie #52 Gepost op: juni 13, 2008, 09:26:36 am »
Damn

voetbal word op een veld gespeelt, nie op een forum

maar lang leve svzw

Offline Mephistow.be

  • Leden
  • Berichten: 713
Re: Over de Veekaa
« Reactie #53 Gepost op: juni 13, 2008, 10:10:11 am »
1.Je moet nog altijd die matchen winnen in een veel kortere periode dan de andere ploegen + dat we met veel geblesseerden zaten

2.Zijn contract liep eind juni af  en werd betaald door kortrijk terwijl hij al een akkoord had met zulte en de spelers die hij voor kortrijk moest contracteren en scouten zijn afgesprongen om "onduidelijke " redenen en nu hij plots naar jullie komt kan die speler wel gecontacteerd worden, vreemd.

Je vergeet er bij te zetten dat Kortrijk Mestdagh zijn contract niet liet uitdoen tot juni! Toen hij KVK op de hoogte bracht in april hebben ze hem onmiddellijk laten gaan naar SVZW, wat begrijpelijk is. Hij heeft echter nog letterlijk gevraagd of hij die transfer nog moest gaan bespreken en afronden, maar mocht niet meer van Kortrijk, ook al omdat ze toen nog niet wisten in welke reeks ze gingen terechtkomen en wat ze financieel konden bieden.

Hadden ze hem zijn contract laten uitdoen tot juni, dan zat Berrier nu in Kortrijk! Dus achteraf niet komen zagen h?.

En trouwens: sinds wanneer heeft Kortrijk scouts nodig? Ik dacht dat een internetverbinding voor Heintje volstond?

Offline lg

  • Leden
  • Berichten: 123
Re: Over de Veekaa
« Reactie #54 Gepost op: juni 13, 2008, 11:58:26 am »
ik zou als veeka supporter niet te hoog van de toren blazen!!!
maar wij als essevee supporters ook niet!!!
vergeet niet dat veeka op antousisma zal spelen zoals wij het eerste jaar gedaan hebben!!
daarbij komt dat wij 7de geiindigd zijn zijn niet omdat wij goed waren maar gewoon omdat derest nog
zwakker was  :-\ ik zou verlopig nog even wachten van te zeggen dat we een volwaardige eerste klasser zijn!! het zal voor beide ploegen een bewogen sezoen worden denk ik !!!

C'MON ESSEVEE

Offline WaregemBoy

  • Leden
  • Berichten: 692
Re: Over de Veekaa
« Reactie #55 Gepost op: juni 13, 2008, 01:09:48 pm »
ik zou als veeka supporter niet te hoog van de toren blazen!!!
maar wij als essevee supporters ook niet!!!
vergeet niet dat veeka op antousisma zal spelen zoals wij het eerste jaar gedaan hebben!!
daarbij komt dat wij 7de geiindigd zijn zijn niet omdat wij goed waren maar gewoon omdat derest nog
zwakker was  :-\ ik zou verlopig nog even wachten van te zeggen dat we een volwaardige eerste klasser zijn!! het zal voor beide ploegen een bewogen sezoen worden denk ik !!!

C'MON ESSEVEE

 :o

Crudo

  • Gast
Re: Over de Veekaa
« Reactie #56 Gepost op: juni 13, 2008, 01:15:02 pm »
En trouwens: sinds wanneer heeft Kortrijk scouts nodig? Ik dacht dat een internetverbinding voor Heintje volstond?
SVZW - KVK : 1-0

 ;D

Offline Breeza

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 1.589
    • SV5381.be
Re: Over de Veekaa
« Reactie #57 Gepost op: juni 13, 2008, 01:18:44 pm »
'lg', je post is eigelijk ook nogal 'bewogen' :) .

Ik heb nog totaal geen idee wat ik moet verwachten van KVK, onbekende/onervaren spelers kunnen plots uitgroeien tot echte toppers of gewoon boven hun gebruikelijke niveau uitgroeien. Als ze 3 van hun eerste 5 wedstrijden winnen zijn ze vertrokken voor een seizoen zoals ons eerste in de Jupiler League. Gaan ze de eerste drie wedstrijden verliezen mogen ze al terug naar tweede klasse kijken. Al zijn dit natuurlijk geen regels. Ik verlang in ieder geval naar de twee duels!

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.766
Re: Over de Veekaa
« Reactie #58 Gepost op: juni 13, 2008, 02:26:13 pm »
als ze kippen nodig hebben zullen ze toch bij boeren terecht moeten kunnen.....

Offline Mephistow.be

  • Leden
  • Berichten: 713
Re: Over de Veekaa
« Reactie #59 Gepost op: juni 13, 2008, 04:18:02 pm »
Schitterende (dubbelzinnige?) kop in VM trouwens: "Hein Vanhaezebroeck krijgt zure oprispingen van Eddy Mestdagh."

Zou mss ook met zijn eetgewoontes kunnen te maken hebben...