Auteur Topic: [T1] DURY Francky  (gelezen 439978 keer)

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.686
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2300 Gepost op: april 28, 2017, 10:42:54 am »
We dachten destijds ook dat Dury zijn club, zijn project, nooit of te nimmer zou verlaten (laat staan voor een 'rivaal'). Heeft het toen gedaan, waarom nu niet opnieuw? Bereikt hier ongeveer het maximum van de mogelijkheden, wat zeg ik, hij gaat quasi elk jaar boven de verwachtingen. Wat als het stadion, het volledige stadion dan, pas klaar is binnen 5 jaar (zijn droom is dan wel Europees spelen in eigen stadion, maar toch leuker in een volledig afgewerkt stadion)? Dan kan hij gerust ondertussen eens poen gaan scheppen in schuimland en dan terug komen wanneer hij daar (wat sowieso zou gebeuren) uitgekotst wordt als het wat minder loopt.

Ik ben hier nog zo zeker niet van...

Denk dat het loon dat hij nu bij ZW krijgt ook niet slecht is hoor. Als Plet en J?rgensen tot 700.000? betaald kregen. Zal hij zoveel meer verdienen bij Club? Misschien wel, maar ik geloof nooit "als" hij verkast hij daar 6 jaar zal (kunnen) blijven. Na 2 siezoenen is het over en uit ... en dan? Als Preud' het amper 2 seizoenen volhoud ...

En wat na 2 jaar ?
Op pensioen gaan en zien dat ons stadion dan bijna klaar is?
Terugkomen als tech directeur?

Ik denk (hoop) dat Dury zijn gezond boerenverstand laat spreken en lange termijn denkt.


Offline Thraso

  • Leden
  • Berichten: 1.700
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2301 Gepost op: april 28, 2017, 10:48:40 am »
We dachten destijds ook dat Dury zijn club, zijn project, nooit of te nimmer zou verlaten (laat staan voor een 'rivaal'). Heeft het toen gedaan, waarom nu niet opnieuw? Bereikt hier ongeveer het maximum van de mogelijkheden, wat zeg ik, hij gaat quasi elk jaar boven de verwachtingen. Wat als het stadion, het volledige stadion dan, pas klaar is binnen 5 jaar (zijn droom is dan wel Europees spelen in eigen stadion, maar toch leuker in een volledig afgewerkt stadion)? Dan kan hij gerust ondertussen eens poen gaan scheppen in schuimland en dan terug komen wanneer hij daar (wat sowieso zou gebeuren) uitgekotst wordt als het wat minder loopt.

Ik ben hier nog zo zeker niet van...

Velen kennen hier toch de geschiedenis niet goed. Dury heeft in het verleden reeds een contract getekend bij Club Brugge toen hij nog trainer was van KAA Gent maar is alsnog ontbonden geworden omdat hij niet welkom was bij Club vanwege de supporters. En dan zou hij plots jaren later wel enorm geliefd zijn? Laat mij niet lachen.

Wie wil er nu achter Preud'homme in de voetsporen treden en zijn goedbetaalde vaste positie bij Waregem verlaten? Je kan enkel falen volgend seizoen bij Club Brugge dat ook veel nieuwe spelers zal moeten inpassen. Bovendien zullen zij Europese voorrondes moeten spelen als ze geen kampioen worden, wijl hij met Waregem zeker is van de poulefase...

Willy Naessens loopt trouwens nog altijd rond op de club. Hij is ere-voorzitter. Dus het verhaaltje van Beeuwsaert en moeilijke relatie met Dury is uit de lucht gegrepen.

Het artikel en de uitspraken van Vandenbempt zijn een ferme kwakkel. De gazetten moeten gevuld worden en de journalisten moeten zich interessant maken.

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.225
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2302 Gepost op: april 28, 2017, 11:59:01 am »
Duy zat al 2 maal samen met Mannaert. Zogezegd gewoon voor een lunch.
Er is meer aan de hand.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.686
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2303 Gepost op: april 28, 2017, 12:22:55 pm »
Duy zat al 2 maal samen met Mannaert. Zogezegd gewoon voor een lunch.
Er is meer aan de hand.

Kon evengoed voor Sander zijn h? ;)

Offline Goesse

  • Leden
  • Berichten: 1.431
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2304 Gepost op: april 28, 2017, 01:38:18 pm »
We dachten destijds ook dat Dury zijn club, zijn project, nooit of te nimmer zou verlaten (laat staan voor een 'rivaal'). Heeft het toen gedaan, waarom nu niet opnieuw? Bereikt hier ongeveer het maximum van de mogelijkheden, wat zeg ik, hij gaat quasi elk jaar boven de verwachtingen. Wat als het stadion, het volledige stadion dan, pas klaar is binnen 5 jaar (zijn droom is dan wel Europees spelen in eigen stadion, maar toch leuker in een volledig afgewerkt stadion)? Dan kan hij gerust ondertussen eens poen gaan scheppen in schuimland en dan terug komen wanneer hij daar (wat sowieso zou gebeuren) uitgekotst wordt als het wat minder loopt.

Ik ben hier nog zo zeker niet van...

Velen kennen hier toch de geschiedenis niet goed. Dury heeft in het verleden reeds een contract getekend bij Club Brugge toen hij nog trainer was van KAA Gent maar is alsnog ontbonden geworden omdat hij niet welkom was bij Club vanwege de supporters. En dan zou hij plots jaren later wel enorm geliefd zijn? Laat mij niet lachen.

Wie wil er nu achter Preud'homme in de voetsporen treden en zijn goedbetaalde vaste positie bij Waregem verlaten? Je kan enkel falen volgend seizoen bij Club Brugge dat ook veel nieuwe spelers zal moeten inpassen. Bovendien zullen zij Europese voorrondes moeten spelen als ze geen kampioen worden, wijl hij met Waregem zeker is van de poulefase...

Willy Naessens loopt trouwens nog altijd rond op de club. Hij is ere-voorzitter. Dus het verhaaltje van Beeuwsaert en moeilijke relatie met Dury is uit de lucht gegrepen.

Het artikel en de uitspraken van Vandenbempt zijn een ferme kwakkel. De gazetten moeten gevuld worden en de journalisten moeten zich interessant maken.
Ik ken de geschiedenis wel goed en die geschiedenis vertelt mij dat Mannaert Dury al jaren bij Club Brugge wil. Vorige keer zat het momentum niet goed. En dat Willy hier nog rond loopt is enkel ceremonieel, gelukkig maar.
Nogmaals indien een kwakkel is het heel makkelijk deze te ontkrachten maar geen enkele partij lijkt dit te doen.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.711
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2305 Gepost op: april 28, 2017, 01:39:16 pm »
Dury zei na de beker dat hij wilde dat de club eens goed moest investeren in spelers, indien de club dat niet wil dan zie ik hem wel degelijk vertrekken(juist omdat Dury geen 10 jaar meer gaat meedraaien, is de kans groter dat hij dan toch ingaat op het bod van Club Brugge), of is het gewoon druk zetten van Dury op het bestuur?  Zo'n stabiel vast contract(mensen beweren dat hij 400000 euro per jaar krijgt) als bij ons gaat hij nergens krijgen, nergens gaat hij zoveel inspraak hebben in alles dan bij Essevee.
Maar dit zou voor ons natuurlijk een kleine ramp zijn, Dury is de bezieler van Essevee, ik ben nog altijd geen fan van de persoon 'Dury' maar wat hij hier neerzette is niet te evenaren, hij is ook de standvastige figuur die als enige de storm PDC doorstond!
Nee, ik heb vaak kritiek op Dury, maar ik weet dat er bij elke trainer iets scheelt en Dury is een garantie op succes bij ons, ik hoop dat hij hier nog blijft.

Offline niederbacher76

  • Leden
  • Berichten: 793
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2306 Gepost op: april 28, 2017, 01:44:54 pm »
Duy zat al 2 maal samen met Mannaert. Zogezegd gewoon voor een lunch.
Er is meer aan de hand.
Bron ?

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.225
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2307 Gepost op: april 28, 2017, 01:54:44 pm »
Duy zat al 2 maal samen met Mannaert. Zogezegd gewoon voor een lunch.
Er is meer aan de hand.
Bron ?

Het Mannaert-kamp.(heel dicht geplaatsten)
En het ging niet over Sander, daar is Cordier mee bezig.

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2308 Gepost op: april 28, 2017, 01:59:22 pm »
Zou natuurlijk het domste zijn wat hij kan doen, naar dat wespennest trekken.

Kan ook enkel maar mislopen daar volgend seizoen. Alle sterkhouders weg. Citroen die uitgeperst is na Preud'homme.

Zit jaren te verkondigen in elk interview dat het zijn droom is om "ooit eens Europees te spelen in het vernieuwde stadion" en als het dan zo ver is zou hij vertrekken.
Is een van de weinige trainers die werkzekerheid heeft. Zich daarvan onttrekken en naar een topclub trekken waar de druk bij een verlies groot is, zou dom zijn.

Offline Goesse

  • Leden
  • Berichten: 1.431
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2309 Gepost op: april 28, 2017, 02:00:49 pm »
Zou natuurlijk het domste zijn wat hij kan doen, naar dat wespennest trekken.

Kan ook enkel maar mislopen daar volgend seizoen. Alle sterkhouders weg. Citroen die uitgeperst is na Preud'homme.

Zit jaren te verkondigen in elk interview dat het zijn droom is om "ooit eens Europees te spelen in het vernieuwde stadion" en als het dan zo ver is zou hij vertrekken.
Is een van de weinige trainers die werkzekerheid heeft. Zich daarvan onttrekken en naar een topclub trekken waar de druk bij een verlies groot is, zou dom zijn.
En hier gaan de sterkhouders niet vertrekken en is de citroen niet uitgeperst?

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2310 Gepost op: april 28, 2017, 02:35:19 pm »
We dachten destijds ook dat Dury zijn club, zijn project, nooit of te nimmer zou verlaten (laat staan voor een 'rivaal'). Heeft het toen gedaan, waarom nu niet opnieuw? Bereikt hier ongeveer het maximum van de mogelijkheden, wat zeg ik, hij gaat quasi elk jaar boven de verwachtingen. Wat als het stadion, het volledige stadion dan, pas klaar is binnen 5 jaar (zijn droom is dan wel Europees spelen in eigen stadion, maar toch leuker in een volledig afgewerkt stadion)? Dan kan hij gerust ondertussen eens poen gaan scheppen in schuimland en dan terug komen wanneer hij daar (wat sowieso zou gebeuren) uitgekotst wordt als het wat minder loopt.

Ik ben hier nog zo zeker niet van...

Velen kennen hier toch de geschiedenis niet goed. Dury heeft in het verleden reeds een contract getekend bij Club Brugge toen hij nog trainer was van KAA Gent maar is alsnog ontbonden geworden omdat hij niet welkom was bij Club vanwege de supporters. En dan zou hij plots jaren later wel enorm geliefd zijn? Laat mij niet lachen.

De supporters van Club Brugge zijn met voorsprong de domste van het land. Het enige dat Dury moet doen bij aankomst is wat mooie woordjes over Club Brugge en over een project en over zweten en stinken en schuim en je bent daar een held. Plus, Dury is een uitstekend trainer die zeker iets kan verwezenlijken bij Club Brugge. Als de resultaten mee zitten dan is hij eveneens een held.

Citaat
Wie wil er nu achter Preud'homme in de voetsporen treden en zijn goedbetaalde vaste positie bij Waregem verlaten? Je kan enkel falen volgend seizoen bij Club Brugge dat ook veel nieuwe spelers zal moeten inpassen. Bovendien zullen zij Europese voorrondes moeten spelen als ze geen kampioen worden, wijl hij met Waregem zeker is van de poulefase...

Club Brugge heeft dit seizoen gefaald. In eigen land moeten ze andermaal Anderlecht (en Gent) laten voorbij steken (nadat ze ocharme na 11 jaar eens kampioen werden) en in Europa vernederd in de slechtste groep ooit.

Citaat
Willy Naessens loopt trouwens nog altijd rond op de club. Hij is ere-voorzitter. Dus het verhaaltje van Beeuwsaert en moeilijke relatie met Dury is uit de lucht gegrepen.

Het artikel en de uitspraken van Vandenbempt zijn een ferme kwakkel. De gazetten moeten gevuld worden en de journalisten moeten zich interessant maken.

Ik vang toch ook geruchten op, hier en daar, dat Dury wel degelijk in poleposition is om Preud'homme op te volgen.

Offline varadero

  • Leden
  • Berichten: 2.290
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2311 Gepost op: april 28, 2017, 02:40:27 pm »
Mocht Brugge  Dury toch komen halen, zou er dan voorzien zijn in dat 10-jarig contract dat er een opstapvergoeding moet betaald worden door Brugge/Dury wegens contractbreuk?

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2312 Gepost op: april 28, 2017, 03:08:55 pm »
Zou natuurlijk het domste zijn wat hij kan doen, naar dat wespennest trekken.

Kan ook enkel maar mislopen daar volgend seizoen. Alle sterkhouders weg. Citroen die uitgeperst is na Preud'homme.

Zit jaren te verkondigen in elk interview dat het zijn droom is om "ooit eens Europees te spelen in het vernieuwde stadion" en als het dan zo ver is zou hij vertrekken.
Is een van de weinige trainers die werkzekerheid heeft. Zich daarvan onttrekken en naar een topclub trekken waar de druk bij een verlies groot is, zou dom zijn.
En hier gaan de sterkhouders niet vertrekken en is de citroen niet uitgeperst?

Hier mag Dury volgend jaar met gemak 12e of zo worden en er gaat geen kat zijn die hem in vraag gaat stellen. Als hij bij Brugge na 10 matchen 5e of zo staat dan staan er daar 30,000 te roepen achter zijn ontslag. Dit gezegd zijnde ben ik er zeker van dat hij weg is als hij de kans krijgt, daar twijfel ik eigenlijk niet aan. Als hij de kans niet krijgt zal hij wel weer zeggen dat hij zijn project bij Zulte Waregem niet in de steek kon laten, maar ik ben er zeker van dat Dury voor de titel wil spelen en dat kan hier niet.

Offline fozie

  • Leden
  • Berichten: 1.843
  • Mr Gold
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2313 Gepost op: april 28, 2017, 03:57:21 pm »
Stront aan de knikker dus...van ver te ruiken trouwens.PVDB lanceert geen kwakkels.De stilte uit "ons kamp" doet pijn aan de oren.Slecht gevoel hierbij,hopelijk ben ik fout.

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2314 Gepost op: april 28, 2017, 04:20:43 pm »
Stront aan de knikker dus...van ver te ruiken trouwens.PVDB lanceert geen kwakkels.De stilte uit "ons kamp" doet pijn aan de oren.Slecht gevoel hierbij,hopelijk ben ik fout.

Natuurlijk. Moest er niets aan de hand zijn dan was dit gerucht al lang ontkracht. Het doet nu al weken de ronde en het blijft stil vanuit Waregem hoek, dan weet je het wel.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.686
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2315 Gepost op: april 28, 2017, 05:26:34 pm »
Dury wordt het serieus beu: "Brugge? Het begint me zelfs te ambeteren"
FRANCKY DURY IS HET BEU DAT HIJ CONSTANT AAN CLUB BRUGGE GELINKT WORDT
Datum 28 april 2017 14:49 via voetbalkrant.com
door Aernout Van Lindt en Redactie vanuit Waregem


Er gaat geen dag voorbij of Francky Dury wordt wel aan Club Brugge gelinkt. En dat is de oefenmeester van Zulte Waregem zoetjesaan beu aan het worden: "Als ze me willen, moeten ze maar contact opnemen met het bestuur van Zulte Waregem."

Dury krijgt zowat elke persconferentie vragen over Club Brugge, terwijl er sportief toch nog het ??n en ander te gebeuren staat. "Kijk, ik blijf herhalen dat ik nog zes jaar onder contract lig bij Zulte Waregem. En ik ben de gesprekken met de Raad van Bestuur voor volgend seizoen al begonnen. Ik moet wel toegeven dat ik daarin geen makkelijke ben."

"Ik heb geen manager, dus Club moet bij het bestuur van Zulte Waregem zijn"
- Francky Dury

Toch wel ietwat druk van Dury richting zijn bestuur dus... "Maar voor de zoveelste keer: ik heb nog op geen enkel moment contact gehad met Club Brugge. Ik heb ook geen manager, dus ze moeten rechtstreeks contact opnemen met het bestuur van Zulte Waregem. En als dat gebeurt, zal ik het ook wel horen."

Dury wil het hoofdstuk nu toch wel even afsluiten. "Het begint me zelfs wat te ambeteren. Ik hoop dat het nu stopt. Ik zal het wel horen als Brugge me wil."

Bron: https://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/lees/2017-04-28/francky-dury-is-het-beu-dat-hij-constant-aan-club-brugge-gelinkt-wordt

Offline scott

  • Leden
  • Berichten: 1.001
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2316 Gepost op: april 28, 2017, 05:38:57 pm »
Ik zie 2 mogelijkheden.

Ofwel is de clubliefde toch niet zo groot als we denken en vertrekt hij verblindt door ambities (en geld) naar Kluptjen waar hij juist moet opletten dat hij geen Georges Leekenske doet en in het najaar al op straat staat.

Ofwel speelt hij het spel hard met het bestuur om bepaalde zaken te bekomen :
- beter spelers materiaal. "Ze moeten durven eens 1 miljoen op tafel leggen voor een speler" dixit Dury, zijn woorden waren nog niet koud of Deruyck nuanceerde al fors.
- verbeterd contract of nog meer zeggenschap in transfers, budgettair dan...

Offline Glitch.

  • Leden
  • Berichten: 2.057
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2317 Gepost op: april 28, 2017, 06:32:37 pm »
Citaat
DUIDING OMTRENT GERUCHTEN ROND FRANCKY DURY
28 april 2017 via essevee.be

Essevee beleeft opnieuw een uitzonderlijk seizoen. De sportieve successen oogsten veel lof en waardering voor het clubbeleid. Naar aanleiding van de geruchten en speculaties betreffende de interesse van Club Brugge voor Francky Dury benadrukt Essevee dat er tot op heden geen gesprekken, formeel noch informeel, zijn gevoerd.
 
SV Zulte Waregem heeft een meerjarig project uitgetekend met een belangrijke rol voor Francky Dury. Francky heeft nog een meerjarig contract, voelt zich uitstekend bij deze club, bekleedt de dubbele functie van trainer/sportief manager ?n is de uitdaging aangegaan om te werken aan een project op lange termijn zodoende de sportieve ambities van de club te verwezenlijken.
 
De voltallige raad van bestuur, de dagelijkse leiding, Francky Dury en zijn technische staf ?n onze trouwe partners en fans hebben samen een mooi traject afgelegd. Alle partijen en in het bijzonder Tony Beeuwsaert drukken de wens uit om samen voort te bouwen op deze stevige basis. Insinuaties over buitenlandse coaches of minder intense relaties tussen het bestuur en Francky Dury zijn compleet uit de lucht gegrepen.

Bron: http://www.essevee.be/nieuws.php?Article=1822
Hopelijk, klopt dit ?n is de kous ermee af..

Edit: Artikel toegevoegd.
« Laatst bewerkt op: april 28, 2017, 06:43:59 pm door svennay »
-SVZW Forever-

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.666
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2318 Gepost op: april 28, 2017, 07:04:27 pm »
De club maakt toch stappen en komt eens met duidelijk statement. In hoeverre het dat ook kan natuurlijk, er kan nog veel veranderen.

Offline pit750

  • Leden
  • Berichten: 479
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2319 Gepost op: april 28, 2017, 08:05:09 pm »
Citaat
DUIDING OMTRENT GERUCHTEN ROND FRANCKY DURY
28 april 2017 via essevee.be

Essevee beleeft opnieuw een uitzonderlijk seizoen. De sportieve successen oogsten veel lof en waardering voor het clubbeleid. Naar aanleiding van de geruchten en speculaties betreffende de interesse van Club Brugge voor Francky Dury benadrukt Essevee dat er tot op heden geen gesprekken, formeel noch informeel, zijn gevoerd.
 
SV Zulte Waregem heeft een meerjarig project uitgetekend met een belangrijke rol voor Francky Dury. Francky heeft nog een meerjarig contract, voelt zich uitstekend bij deze club, bekleedt de dubbele functie van trainer/sportief manager ?n is de uitdaging aangegaan om te werken aan een project op lange termijn zodoende de sportieve ambities van de club te verwezenlijken.
 
De voltallige raad van bestuur, de dagelijkse leiding, Francky Dury en zijn technische staf ?n onze trouwe partners en fans hebben samen een mooi traject afgelegd. Alle partijen en in het bijzonder Tony Beeuwsaert drukken de wens uit om samen voort te bouwen op deze stevige basis. Insinuaties over buitenlandse coaches of minder intense relaties tussen het bestuur en Francky Dury zijn compleet uit de lucht gegrepen.

Bron: http://www.essevee.be/nieuws.php?Article=1822
Hopelijk, klopt dit ?n is de kous ermee af..

Edit: Artikel toegevoegd.

tja, als ze hier mee afkomen mag je er prat op gaan dat er stront aan de knikker hangt...

Wordt sowieso een bijna onmogelijke opdracht om Francky te vervangen door slechts 1 persoon.
Hij is zo gedreven dat hij andere mensen in de club, los van de spelers, naar een hoger niveau brengt. Denk maar aan Eddy Cordier. Daarenboven legt hij de lat voor zichzelf en anderen steeds hoger, getuige het professionalisme binnen de club, het nieuwe oefencomplex, tot zelfs de evolutie in het stadiondossier zijn allemaal zaken waarbij hij mee helpt aan de kar trekken, wat zeg ik, hij is gewoon d? drijfveer. Hij is dan nog eens sportief manager, weliswaar geflankeerd door Cordier. Dit takenpakket alleen is al een full-time job.

Als coach kan je hem natuurlijk op korte termijn vervangen door een min of meer evenwaardige trainer ? la Peter Maes. Maar stel dat die het volgend jaar goed doet, dan riskeer je dat hij aan het eind van het seizoen weg is naar een grotere club. De binding met de club, de regio en de supporters zal in geen jaren te vergelijken zijn met wat Dury met Essevee verbindt. Je kan natuurlijk opperen dat hij nu toch ook kan vertrekken en het feit dat hij jaren geleden naar Gent vertrok, maar hij had de kans om al 20 keer te vertrekken de voorbije 4 jaar en deed dat vooralsnog niet. Een "vreemde" coach zal geen 20 aanbiedingen nodig hebben...