Auteur Topic: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging  (gelezen 106041 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #220 Gepost op: december 19, 2018, 10:22:28 am »
Ben toch benieuwd naar wat die allemaal verteld eeft ...

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #221 Gepost op: februari 15, 2019, 01:52:36 pm »
Onderzoek naar wedstrijdvervalsing: bond ondervraagt ook spelers Eupen en Moeskroen
15 februari 2019 via hln.be

De onderzoekscommissie van de voetbalbond blijft graven in haar onderzoek naar wedstrijdvervalsing. Volgende week zal ze de spelers ondervragen die tijdens Eupen-Moeskroen (4-0) van 11 maart vorig jaar op het wedstrijdblad stonden.

Dat is opvallend, omdat de speurders van operatie Propere Handen die wedstrijd - in tegenstelling tot KV Mechelen-Waasland-Beveren - niét onderzoeken. Eerder in 2018 onderzochten het parket van Eupen en de Kansspelcommissie wel of er spelers van de club uit het Oostkanton hadden gegokt op hun eigen wedstrijden. Uiteindelijk gaf één voetballer toe gegokt te hebben, maar wel op winst voor zijn ploeg. Nadien bleef het stil over die match.

Ter herinnering: Eupen moest in het slotkwartier nog drie keer scoren tegen Moeskroen om zich te handhaven in eerste klasse. In een dolle slotfase ging het van 0-0 naar 4-0. KV Mechelen, dat door die uitslag degradeerde naar 1B, stelde zich vlak na afloop luidop vragen. “We hebben onze bedenkingen bij het scoreverloop en de wijze waarop er gescoord is”, zei voorzitter Johan Timmermans. De publieke verbazing was dan ook groot toen uit de telefoontaps van operatie Propere Handen bleek dat spelersmakelaar Dejan Veljkovic op z’n minst deed uitschijnen dat hij de degradatiestrijd net in het voordeel van KV Mechelen wilde beslissen.

Bang en hopeloos

Eupen insinueerde op zijn beurt malversaties van de kant van KV Mechelen. Doelman Hendrik Van Crombrugge zei: “Er zijn dingen gebeurd die te gek zijn voor woorden. Het kan niet anders of die zaken zijn bewust gedaan om ons te destabiliseren. Door wie? Ik vermoed dat dit het werk was van mensen die vrij hopeloos en bang waren.”

Het is dan ook niet duidelijk of de onderzoekscommissie van de voetbalbond zich komende week zal toespitsen op het scoreverloop in Eupen, of eerder wil natrekken wat Van Crombrugge en co. bedoelden over KVM. Mogelijk komen beide aspecten aan bod. Intussen werkt de onderzoekscommissie ook voort aan het dossier rond KV Mechelen en Waasland-Beveren. Over enkele weken komt de onderzoekscoördinator met een stand van zaken. Zijn bedoeling blijft om voor 30 juni tot een uitspraak te komen.

Bron: https://www.hln.be/sport/voetbal/belgisch-voetbal/onderzoek-naar-wedstrijdvervalsing-bond-ondervraagt-ook-spelers-eupen-en-moeskroen~ad286d76/

Online varadero

  • Leden
  • Berichten: 2.279
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #222 Gepost op: februari 20, 2019, 06:28:22 pm »
Gisteren blijkbaar terug 16 personen ondervraagd ivm Propere Handen, waaronder Peter Maes.
Allen hadden relaties met Lokeren, Genk en Velkjovic en het zou gaan om financieel gesjoemel.

Offline bahia

  • Leden
  • Berichten: 132
  • Essevee!
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #223 Gepost op: februari 20, 2019, 07:27:19 pm »
Gisteren blijkbaar terug 16 personen ondervraagd ivm Propere Handen, waaronder Peter Maes.
Allen hadden relaties met Lokeren, Genk en Velkjovic en het zou gaan om financieel gesjoemel.
Blijkbaar o.a. Voorzitter Lambrecht Lokeren , Ex voorzitter Genk Houben, keeperstrainer Lemmens van Lokeren en Genk, Ex CEO Genk Patrick Janssens....

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.767
  • Essevee!
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #224 Gepost op: februari 21, 2019, 11:19:34 am »
als met 160.000 zwart op tafel kan leggen voor een trainer
dan kan men ook 200.000 op tafel leggen voor 20 spelers
die minder presteren in een match en dus toch nu matchpremie krijgen...

mij interesseert het niet wat maes kreeg
mij gaat het om matchen fixen en omkopen van refs
met datzelfde zwart geld...
(wie slim is laat dit trouwens niet uitkomen, houdt dat niet bij
op papier maar in zijn hoofd...)

Online boterham

  • Leden
  • Berichten: 30
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #225 Gepost op: februari 27, 2019, 08:04:48 pm »
Bye bye Moeskroen, welcome back Lokeren?

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.767
  • Essevee!
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #226 Gepost op: februari 27, 2019, 09:25:02 pm »
Wat met Genk en toch ook Lokeren ivm Maes?
Daar staan ook straffen vanuit kbvb op denk ik?

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #227 Gepost op: februari 27, 2019, 09:42:38 pm »
boterham heeft het op de blokkage van de rekeningen van Moeskroen (heeft eigenlijk niets met 'propere handen' te maken)

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.177
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #228 Gepost op: februari 27, 2019, 09:50:53 pm »
Straks moeten Tubize en Lommel nog overkomen...
Vandaag ook Standard, Anderlecht, Mechelen en Oostende worden ook genoemd in operatie propere handen inzake zwart geld

Offline digifredje

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 434
    • FMZone
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #229 Gepost op: februari 28, 2019, 09:29:56 am »
Zwart geld in het voetbal... wie had dat kunnen denken... ::)

Ik wil weten wie wie omgekocht heeft en welke matchen gefixed werden.
Daarna mogen ze dat zwart geld gaan aanpakken.

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.767
  • Essevee!
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #230 Gepost op: februari 28, 2019, 10:13:44 pm »
Zwart geld in het voetbal... wie had dat kunnen denken... ::)

Ik wil weten wie wie omgekocht heeft en welke matchen gefixed werden.
Daarna mogen ze dat zwart geld gaan aanpakken.
2

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #231 Gepost op: maart 01, 2019, 09:19:46 am »
Zwart geld in het voetbal... wie had dat kunnen denken... ::)

Ik wil weten wie wie omgekocht heeft en welke matchen gefixed werden.
Daarna mogen ze dat zwart geld gaan aanpakken.
2

+1

Maar ... het kan de overheid geen barst schelen ivm matchfixing, die willen (extra) poen zien ... dus focussen ze zich volgens mij enkel op het zwart geld om daarop boetes te kunnen innen en zo geld bijeen te rapen bij de clubs.

De matchfixing zal door de bond afgehandeld worden en ik vrees dat dat een dikke doofpotoperatie zal worden. "ons kent ons" weetjewel ...

Offline jowanie

  • Leden
  • Berichten: 506
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #232 Gepost op: maart 01, 2019, 11:50:54 am »
Ook het onderzoek van het parket kan gevolgen hebben voor de betrokken clubs. Bondsreglement stelt dat een club die (door de rechterlijke macht) veroordeeld werd voor witwassen, geen licentie krijgt. Natuurlijk moet de bond wachten tot alle vormen van beroep, hoger beroep,etc uitgeput zijn voor de betreffende club.

Offline die hard esseveeër

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #233 Gepost op: maart 02, 2019, 07:38:30 pm »
Ik geef normaal niet graag onbevestigde nieuwtjes door, maar volgens een aantal bronnen zou er morgen een persconferentie komen van de KBVB en zou er een gigantische bom ontploffen...

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #234 Gepost op: maart 02, 2019, 11:55:40 pm »
Ik geef normaal niet graag onbevestigde nieuwtjes door, maar volgens een aantal bronnen zou er morgen een persconferentie komen van de KBVB en zou er een gigantische bom ontploffen...

Lange lont zeker?  :P

Offline die hard esseveeër

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #235 Gepost op: maart 03, 2019, 05:45:15 am »
Ik geef normaal niet graag onbevestigde nieuwtjes door, maar volgens een aantal bronnen zou er morgen een persconferentie komen van de KBVB en zou er een gigantische bom ontploffen...

Lange lont zeker?  :P
Kpijzet.  :)
Eerlijk gezegd zou het me ook verwonderen mochten de bobo's in Brussel 'nu al' met iets nast buiten komen...

Online Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.649
  • Essevee!
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #236 Gepost op: maart 03, 2019, 10:22:57 am »
Ik geef normaal niet graag onbevestigde nieuwtjes door, maar volgens een aantal bronnen zou er morgen een persconferentie komen van de KBVB en zou er een gigantische bom ontploffen...

Lange lont zeker?  :P
Kpijzet.  :)
Eerlijk gezegd zou het me ook verwonderen mochten de bobo's in Brussel 'nu al' met iets nast buiten komen...

Ook al van meerdere mensen horen zeggen dat er maandag wel eens het een en ander duidelijk zal worden.

Offline boerkens4ever

  • Leden
  • Berichten: 2.641
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #237 Gepost op: maart 03, 2019, 12:18:44 pm »
Ik geef normaal niet graag onbevestigde nieuwtjes door, maar volgens een aantal bronnen zou er morgen een persconferentie komen van de KBVB en zou er een gigantische bom ontploffen...

Lange lont zeker?  :P
Kpijzet.  :)
Eerlijk gezegd zou het me ook verwonderen mochten de bobo's in Brussel 'nu al' met iets nast buiten komen...

Ook al van meerdere mensen horen zeggen dat er maandag wel eens het een en ander duidelijk zal worden.
Inderdaad ook al gehoord dat het morgen zou gebeuren.

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.767
  • Essevee!
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #238 Gepost op: maart 03, 2019, 10:54:16 pm »
Gaan ze Beerschot cadeau doen en die testmatch in 2e overbodig maken....

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #239 Gepost op: maart 04, 2019, 04:02:54 pm »
Waar is die bom nu ?  :-\