Auteur Topic: Evaluatie van 1ste ronde  (gelezen 10965 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline sv_forever

  • Leden
  • Berichten: 3.182
Evaluatie van 1ste ronde
« Gepost op: december 21, 2008, 09:39:10 pm »
Voila, de eerste ronde zit er op en ik denk dat we tevreden mogen zijn.
Voor dit seizoen zou iedereen getekend hebben voor 24 punten en een 9de plaats. Daarbij hebben we 4-0 gespeeld tegen Anderlecht en op Sclessin Standard verslagen. Verder waren er ook nog de wedstrijden tegen Roeselare Charleroi waar ook veel werd gescoord, dit in tegenstelling tot vorig jaar waar meestal maar 1 of 2 keer werd gescoord. Verder zijn we eindelijk van het uitcomplex verlost. Veel verschil bij een thuis of uitmatch is er al niet meer. Verder zagen we dan ook de goeie match tegen Genk, waarbij we onterecht verloren, wat ons dan weer naadloos brengt naar de mindere punten. Zo zouden we getekend hebben voor 24 punten maar hadden dat er eigenlijk gerust 30 mogen zijn. Essevee heeft weer mogen vechten om de punten te behalen en heeft daarbij weer felle tegenstand van scheidsrechters gekregen. Zo kregen we alweer vele penaltys tegen waarvan de meeste onterecht of zeer licht. Nog een minpunt was het verlies op Kortrijk waar op de akker geen goede match gespeeld werd.
Gelukkig waren er nog enkele lichtpuntjes te bemerken over onze spelersgroep. Zo zijn een aantal uitstekende transfers verricht, met Berrier, Colpaert, Matton op kop. We hebben vechtlust gezien. Waar we in het begin van het seizoen eenmaal op achterstand deze niet noden goedmaken, hebben onze spelers de laatste matchen bijna altijd een achterstand goedgemaakt en de volle buit gepakt.
Er is mentaliteit, er is vechtlust en er is bovenal vaak mooi voetbal te bewonderen.
Ik denk dat we daarmee tevreden mogen zijn over deze 1ste ronde. Het had meer kunnen zijn, maar er staat ons nog een ronde te wachten, waarbij nog veel kan gebeuren...
Nu nog die overwinning op Mechelen en we zijn misschien vertrokken voor een mooi avontuur in de beker...

Rafa

  • Gast
Re: Evaluatie van 1ste ronde
« Reactie #1 Gepost op: december 21, 2008, 10:24:59 pm »
+
Vernedering Anderlecht
Winst Standard
Technisch voetbal met meer aanvallende impulsen
Revelaties Berrier, Bossut en Matton
3 goals meer gescoord, 5 goals minder tegen gekregen
Al dubbel zoveel punten in uitwedstrijden als vorig jaar met de winterstop
De kerstman


+-

Minstens 3 wedstrijden niet gewonnen, waar we enorm overwicht hadden (Genk, Dender, Bergen)
Zelfde positie als vorig jaar


-
Verlies tegen KVK
De reflecterende wortels en confraters
Vertrek Rudison Ferreira ;)


Offline Coore

  • Leden
  • Berichten: 73
  • En Goan!
Re: Evaluatie van 1ste ronde
« Reactie #2 Gepost op: december 21, 2008, 10:37:59 pm »
Bossut en de laatste 3 wedstrijden van Matthys zijn bij mij zeer in het oog gesprongen  ;)

Boer Boerie

  • Gast
Re: Evaluatie van 1ste ronde
« Reactie #3 Gepost op: december 22, 2008, 12:25:52 am »
Standard, Anderlecht bewezen dat ze iets kunnen.

Genk, Dender, Bergen, Westerlo niet beloond naar wat ze presteerden

Paar keren dat we achter kwamen de kracht en mentaliteit tonen om terug te willen vechten afwisselend met spelen als een geslagen hond.

1 keer rood is echt wel fair spelen denkek

We zagen mooi voetbal.

Meert, Matton, Bossut, Colpaert en Dhaene zijn voor mij de spelers van de 1ste ronde.

Veel discutabele strafschoppen tegen, vaak de scheids totaal niet onpartijdig gezien (Bergen, Club Charleroi)
zonder dat onze coach daar eigenlijk echt op weerkomt.  Dit siert hem ook, datem niet
constant loopt te zaniken als dikke Hein op de refs (en dit zonder een blaam of
terecht gewezen te worden)

Offline Soulscream

  • Leden
  • Berichten: 3.066
  • Voice of the voiceless!
Re: Evaluatie van 1ste ronde
« Reactie #4 Gepost op: december 22, 2008, 08:47:44 am »
Al bij al is de eerste ronde ok! We zitten op schema ,maar ze de 2de ronde zal nog knokken worden, in het 3 punten systeem kan je vlug dalen) (en gelukkig ook stijgen :)

Offline jethy

  • Leden
  • Berichten: 16
Re: Evaluatie van 1ste ronde
« Reactie #5 Gepost op: december 22, 2008, 09:32:09 am »
Hoogtepunt: de 4-0 overwinning tegen rsca..
Dieptepunt: het verlies op krotrijk

Ik stel vast dat bossut stukken beter is dan de vlieger.
Berrier, matton en colpaert zijn de beste transfers..alleen spijtig van de laatste 2 hun blessures.
Over neumayr kannik mij niet uitspreken, krijgt geen kans
Chapi & dachelet iets te onzeker
Zerdab ook geen beoordeling
Over het algemeen mogen we tevreden zijn met het geleverde spel!

Vooraan hebben we zeker nog 1 versterking nodig, want wat zal Nfor brengen? wat gaat subotic doen?
Misschien moet coppin zijn kans eens krijgen naast leye..
Of gaat dury terugkeren naar een 4-5-1 met de terugkomst van Matton?

Hopend op nog een beetje champagnevoetbal in 2009 beginnend met de komst van club brugge

Offline bloempot

  • Leden
  • Berichten: 1.013
  • SFEER is geen misdaad!
Re: Evaluatie van 1ste ronde
« Reactie #6 Gepost op: december 22, 2008, 09:46:59 am »
Positief:
-enkele zeer sterke transfers: colpaert, matton, berrier
-bossut die vriend en vijand verraste met zijn kwaliteiten
-de overwinningen tegen anderlecht en standard
-technisch en aanvallend voetbal
-de eerste, fantastische, helf tegen Genk, die spijtig genoeg geen punten opleverde

negatief:
-de nederlaag tegen kortrijk
-iets te weinig punten voor het spel dat we brachten
-de mindere periode die volgde na de uitwedstrijd op brugge
-puntenverlies tegen 'kleinere' ploegjes als bergen, dender,...
-de blessures van colpaert en matton (die wel goed opgevangen werden)
-neumayr, die toch een tegenvaller bleek

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.162
Re: Evaluatie van 1ste ronde
« Reactie #7 Gepost op: december 22, 2008, 09:48:58 am »
Met beetje meer chance moesten we een 4 tal punten meer gehad hebben.

En stonden we 6de.

Maar ja het potentieel is er.  We hebben een brede kern met veel spelers die aan elkaar gewaagd zijn. We spelen terug mooi voetbal.  Halen achterstanden op, halen punten op verplaatsing terug.  En de groep groeit beter en beter aan elkaar.

Ook in de beker zijn we nog aanwezig.

Winnen met 4-0 tegen anderlecht en op standard gaan winnen was absoluut terug het hoogtepunt.  (alhoewel het verre van ons eerste keer was).

Nederlaag en het voetbal tegen kortrijk: dieptepunt

Spelers: Vooral berrier en roelandts is ook heel goed bezig, ook onze goalie mag gerekend worden bij de top 3 van de heenronde onder de eersteklasse keepers.  Ook colpaert en matton onder de nieuwe jongens bewezen een schot in de roos te zijn.

Neumaeyr viel tegen (alhoewel heel veel kans niet gekregen heeft).  Had echt verwacht dat dat onze smaakmaker ging worden, maar dat bleek verkeerd gedacht te zijn van me.

Ik hoop dat we de lijn kunnen doortrekken, en wat meer chance hebben in afwerking en met arbitrage en winst thuis tegen kortrijk.

Ik gok op een 6de stek op het einde terug.


En in de beker kan alles gebeuren.  Na racing, een dender of lierse voor de halve finales in te geraken. Dusja.
« Laatst bewerkt op: december 22, 2008, 09:51:46 am door essevee007 »

Offline Wouter

  • Leden
  • Berichten: 1.771
Re: Evaluatie van 1ste ronde
« Reactie #8 Gepost op: december 22, 2008, 10:09:07 am »
We zagen het beste voetbal in jaren aan de Gaverbeek. Soms deed het me wat terugdenken aan 1992-1993 (herkenbaar voetbal, heel vlug eruitkomen) met als absolute uitblinker Franck Berrier (ik blijf het een schande vinden dat hij zeven matchen op de bank moest zitten, aangepast of niet...)
Grote schaduwzijde aan de eerste ronde zal toch de nederlaag in Kortrijk blijven! Winnen we daar, dan zijn we allemaal de gelukkigste supporters uit het land. Dit kan echter wel een topseizoen worden in mijn ogen. Het ongeluk dat we telkens kenden met de scheidsrechters zal zich in de tweede ronde hopelijk keren en ook de effici?ntie mag een klein beetje de hoogte in.
Ik zie ons op een achtste plek eindigen (eigenlijk zo ongeveer waar we thuishoren; 7-11)
Wat echter meer memorabel kan worden, is de beker. Drie jaar na datum zouden we wel weer eens kunnen voor de verrassing zorgen en met z'n allen naar de Heizel mogen trekken (halve finale zou in feite moeten, vanaf dan is alles mogelijk). Droomscenario daar: 1-0 tegen kkv met een goal van Meert in de 93ste minuut...

Offline Massaker

  • Leden
  • Berichten: 1.222
Re: Evaluatie van 1ste ronde
« Reactie #9 Gepost op: december 22, 2008, 10:47:11 am »
Essevee kan zeker naar een 6e plaats doorstoten. Jammer dat de ploeg toch een beetje zal herschikt moeten worden na het vertrek van bvb Matthys. Hopelijk vinden ze goeie vervangers. Dan kunnen we nog veel mooie matchen zien aan de Gaverbeek !
Ook de beker is niet onmogelijk, maar dan moeten we wel met de voetjes op de grond blijven. Ploegskes zoals Rac. Mechelen zullen zich 'smijten' en dat kan een verrassende uitwerking hebben op het veld. Zo hebben wij ook al eens een beker gewonnen h?...
En winnen van K*trijk in eigen huis is natuurlijk een must.
KOMAAN SV !

Offline sv_forever

  • Leden
  • Berichten: 3.182
Re: Evaluatie van 1ste ronde
« Reactie #10 Gepost op: december 22, 2008, 11:02:43 am »
Essevee kan zeker naar een 6e plaats doorstoten. Jammer dat de ploeg toch een beetje zal herschikt moeten worden na het vertrek van bvb Matthys. Hopelijk vinden ze goeie vervangers. Dan kunnen we nog veel mooie matchen zien aan de Gaverbeek !
Ook de beker is niet onmogelijk, maar dan moeten we wel met de voetjes op de grond blijven. Ploegskes zoals Rac. Mechelen zullen zich 'smijten' en dat kan een verrassende uitwerking hebben op het veld. Zo hebben wij ook al eens een beker gewonnen h?...
En winnen van K*trijk in eigen huis is natuurlijk een must.
KOMAAN SV !

Als Nfor het goed doet, dan vervangt die gewoon de positie. Het grootste probleem zie ik als Matton en Colpaert terugkomen. Wie gooit ge er af? Berrier, Meert, Roelandts?
En ik was inderdaad Sammy vergeten te vernoemen. Prachtige keeper. Alleen jammer dat hij zoveel onterechte goals penaltys tegenkrijgt anders stonden we bij de ploegen met het minste tegendoelpunten. Nu krijgen zijn prestaties minder aandacht, wat natuurlijk ook zijn voordelen heeft, kwestie van hem wat bij ons te kunnen houden. :)
« Laatst bewerkt op: december 22, 2008, 11:07:13 am door sv_forever »

Offline EAGLE

  • Leden
  • Berichten: 2.345
Re: Evaluatie van 1ste ronde
« Reactie #11 Gepost op: december 22, 2008, 01:33:46 pm »
+
-Het behalen van het doel( 23 punten)
-Transfers van Colpaert, Berrier, Matton
-Meert die zich meer en meer opkrikt tot echte leider!
- Prachtige doelpunten!
- Bossut die een vaste waarde wordt in de Pro League
- Winst tegen standard en Gent

-
Verlies tegen Kortrijk
slechte arbiters
vertrek Tim

fox

  • Gast
Re: Evaluatie van 1ste ronde
« Reactie #12 Gepost op: december 22, 2008, 01:34:52 pm »
Essevee kan zeker naar een 6e plaats doorstoten. Jammer dat de ploeg toch een beetje zal herschikt moeten worden na het vertrek van bvb Matthys. Hopelijk vinden ze goeie vervangers. Dan kunnen we nog veel mooie matchen zien aan de Gaverbeek !
Ook de beker is niet onmogelijk, maar dan moeten we wel met de voetjes op de grond blijven. Ploegskes zoals Rac. Mechelen zullen zich 'smijten' en dat kan een verrassende uitwerking hebben op het veld. Zo hebben wij ook al eens een beker gewonnen h?...
En winnen van K*trijk in eigen huis is natuurlijk een must.
KOMAAN SV !

Als Nfor het goed doet, dan vervangt die gewoon de positie. Het grootste probleem zie ik als Matton en Colpaert terugkomen. Wie gooit ge er af? Berrier, Meert, Roelandts?
En ik was inderdaad Sammy vergeten te vernoemen. Prachtige keeper. Alleen jammer dat hij zoveel onterechte goals penaltys tegenkrijgt anders stonden we bij de ploegen met het minste tegendoelpunten. Nu krijgen zijn prestaties minder aandacht, wat natuurlijk ook zijn voordelen heeft, kwestie van hem wat bij ons te kunnen houden. :)

Ik ben niet aan Nfor maar ik heb gisteren speciaal de wedstrijd van Gent bekeken en hij heeft me daar eigenlijk wel aangenaam verrast.  Matton en Berrier kunnen toch beiden perfect op de plek van Matthys spelen? Dus daar zie ik weinig problemen wanneer Thomas terug fit is.  Hoe zit het eigenlijk met zijn blessure? Eerst werd gezegd 2 weken, maar ondertussen is het al heel wat langer geworden. Zijn er complicaties of zo?

Voor de rest ben ik zeer tevreden met het spel dat we brachten in de heenronde. Alleen jammer dat we niet beloond werden naar werken maar dat is vaak door factoren geweest die we zelf niet in de hand hadden. Geluk hebben we ook nog niet gekend.  Moesten we dit jaar even veel geluk gehad hebben als vorig jaar dan stonden we in de top 5, daar ben ik van overtuigd en op basis van het geleverde spel verdienen we dat volgens mij ook wel. Soit, ik ben tevreden als we erin blijven dit jaar en ik hoop op een nieuwe stunt in de beker. Voor mij is de halve finale in elk geval een must dit jaar!

Offline sv_forever

  • Leden
  • Berichten: 3.182
Re: Evaluatie van 1ste ronde
« Reactie #13 Gepost op: december 22, 2008, 01:39:08 pm »
Essevee kan zeker naar een 6e plaats doorstoten. Jammer dat de ploeg toch een beetje zal herschikt moeten worden na het vertrek van bvb Matthys. Hopelijk vinden ze goeie vervangers. Dan kunnen we nog veel mooie matchen zien aan de Gaverbeek !
Ook de beker is niet onmogelijk, maar dan moeten we wel met de voetjes op de grond blijven. Ploegskes zoals Rac. Mechelen zullen zich 'smijten' en dat kan een verrassende uitwerking hebben op het veld. Zo hebben wij ook al eens een beker gewonnen h?...
En winnen van K*trijk in eigen huis is natuurlijk een must.
KOMAAN SV !

Als Nfor het goed doet, dan vervangt die gewoon de positie. Het grootste probleem zie ik als Matton en Colpaert terugkomen. Wie gooit ge er af? Berrier, Meert, Roelandts?
En ik was inderdaad Sammy vergeten te vernoemen. Prachtige keeper. Alleen jammer dat hij zoveel onterechte goals penaltys tegenkrijgt anders stonden we bij de ploegen met het minste tegendoelpunten. Nu krijgen zijn prestaties minder aandacht, wat natuurlijk ook zijn voordelen heeft, kwestie van hem wat bij ons te kunnen houden. :)

Ik ben niet aan Nfor maar ik heb gisteren speciaal de wedstrijd van Gent bekeken en hij heeft me daar eigenlijk wel aangenaam verrast.  Matton en Berrier kunnen toch beiden perfect op de plek van Matthys spelen? Dus daar zie ik weinig problemen wanneer Thomas terug fit is.  Hoe zit het eigenlijk met zijn blessure? Eerst werd gezegd 2 weken, maar ondertussen is het al heel wat langer geworden. Zijn er complicaties of zo?

Voor de rest ben ik zeer tevreden met het spel dat we brachten in de heenronde. Alleen jammer dat we niet beloond werden naar werken maar dat is vaak door factoren geweest die we zelf niet in de hand hadden. Geluk hebben we ook nog niet gekend.  Moesten we dit jaar even veel geluk gehad hebben als vorig jaar dan stonden we in de top 5, daar ben ik van overtuigd en op basis van het geleverde spel verdienen we dat volgens mij ook wel. Soit, ik ben tevreden als we erin blijven dit jaar en ik hoop op een nieuwe stunt in de beker. Voor mij is de halve finale in elk geval een must dit jaar!

vorig jaar... geluk....?

ps. Berrier speelt liever centraal in een vrije rol. Ik zou hem daar dan ook laten :)
Matton kan wel op die positie ongeveer postvatten

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Evaluatie van 1ste ronde
« Reactie #14 Gepost op: december 22, 2008, 01:45:54 pm »
en misschien al eens uitkijken naar de tweede ronde :

goed spelen en punten halen tegen de ploegen die hoger tegen ons geklasseert zijn (zoals we al deden tegen oa moeskroen, anderlecht, standard, ...) , en vooral veel punten halen
tegen de ploegen in de rechterkolom om onze voorsprong tov die ploegen dan te vergroten met 3 punten (bij voorkeur winnen tegen dender, roeselare, beerschot , mechelen, ...)

en om zeker in de linkerkolom te eindigen, wat al heel mooi zou zijn, best niet verliezen :
thuis tegen club brugge
in genk (waar we nog niets raapten)
thuis tegen dender (waar we nog 0 punten tegen haalden in eerste)
thuis tegen kortrijk (dat ze toch zeker geen 6/6 halen tegen ons)

Offline mutombo

  • Leden
  • Berichten: 564
Re: Evaluatie van 1ste ronde
« Reactie #15 Gepost op: december 22, 2008, 03:28:15 pm »
Ik denk dat die 24 punten dubbel en dik verdiend waren. En eigenlijk hadden het er minstens 3 mogen meer zijn zoals hierboven al aangehaald.
Voor 2009 hoop ik dat scheidsrechters ons wat beter gezind zijn. Dikke Hein klaagt iedere week over het niveau van de arbiters maar wij moeten niet onder doen. De dingen die me zijn bijgebleven:
- penalty op Mechelen
- penalty op Brugge
- penalty tegen Charleroi
- het geblunder van Dender

en ik beperk mij nog tot direct spelbepalende fases. Enfin op Oostende hebben we de man in het zwart toch ??n mee gehad...

Maar vooral het voetbal zelf was een stuk aantrekkelijker dan vorig jaar en dit met veelal jong Belgisch geweld. Een knappe prestatie dus die zoals het een volwaardige prof betaamt een vervolg moet krijgen in 2009. 50 punten zou een mooi eindresultaat zijn. En mss de beker...

Offline mutombo

  • Leden
  • Berichten: 564
Re: Evaluatie van 1ste ronde
« Reactie #16 Gepost op: december 22, 2008, 03:29:07 pm »
Ik denk dat die 24 punten dubbel en dik verdiend waren. En eigenlijk hadden het er minstens 3 mogen meer zijn zoals hierboven al aangehaald.
Voor 2009 hoop ik dat scheidsrechters ons wat beter gezind zijn. Dikke Hein klaagt iedere week over het niveau van de arbiters maar wij moeten niet onder doen. De dingen die me zijn bijgebleven:
- penalty op Mechelen
- penalty op Brugge
- penalty tegen Charleroi
- het geblunder van Dender

en ik beperk mij nog tot direct spelbepalende fases. Enfin op Oostende hebben we de man in het zwart toch ??n mee gehad...

Maar vooral het voetbal zelf was een stuk aantrekkelijker dan vorig jaar en dit met veelal jong Belgisch geweld. Een knappe prestatie dus die zoals het een volwaardige prof betaamt een vervolg moet krijgen in 2009. 50 punten zou een mooi eindresultaat zijn. En mss de beker...
Het geblunder op Bergen, mijn excuses...

fox

  • Gast
Re: Evaluatie van 1ste ronde
« Reactie #17 Gepost op: december 22, 2008, 03:35:06 pm »
Ik denk dat die 24 punten dubbel en dik verdiend waren. En eigenlijk hadden het er minstens 3 mogen meer zijn zoals hierboven al aangehaald.
Voor 2009 hoop ik dat scheidsrechters ons wat beter gezind zijn. Dikke Hein klaagt iedere week over het niveau van de arbiters maar wij moeten niet onder doen. De dingen die me zijn bijgebleven:
- penalty op Mechelen
- penalty op Brugge
- penalty tegen Charleroi
- het geblunder van Dender

en ik beperk mij nog tot direct spelbepalende fases. Enfin op Oostende hebben we de man in het zwart toch ??n mee gehad...

Maar vooral het voetbal zelf was een stuk aantrekkelijker dan vorig jaar en dit met veelal jong Belgisch geweld. Een knappe prestatie dus die zoals het een volwaardige prof betaamt een vervolg moet krijgen in 2009. 50 punten zou een mooi eindresultaat zijn. En mss de beker...

50 punten zou een geschift resultaat zijn, ons beste ooit. Met de beste kern die we ooit gehad hebben is dat uiteraard mogelijk maar ik zie het toch niet snel gebeuren omdat we al enorm veel pech gekend hebben in de heenronde en eigenlijk al een punt of 6 meer moesten gehad hebben.

Crudo

  • Gast
Re: Evaluatie van 1ste ronde
« Reactie #18 Gepost op: december 22, 2008, 03:57:16 pm »
Ik denk dat veel zal afhangen van Matton. Als hij de terugronde blessurevrij kan spelen dan gaan we nog veel punten pakken. Hij is toch de creatieve man die we bvb tegen kortrijk wel misten

Ik vind dat we int klassement wel op onze plaats staan. Ik vrees dat we nog Gent en mss Charleroi over ons gaan krijgen, maar normaal gaan we toch niet meer in de problemen komen, al weet je natuurlijk nooit met dat ***-systeem van 4 dalers dit seizoen

Offline sv_forever

  • Leden
  • Berichten: 3.182
Re: Evaluatie van 1ste ronde
« Reactie #19 Gepost op: december 22, 2008, 07:08:40 pm »
Ik denk dat veel zal afhangen van Matton. Als hij de terugronde blessurevrij kan spelen dan gaan we nog veel punten pakken. Hij is toch de creatieve man die we bvb tegen kortrijk wel misten

Ik vind dat we int klassement wel op onze plaats staan. Ik vrees dat we nog Gent en mss Charleroi over ons gaan krijgen, maar normaal gaan we toch niet meer in de problemen komen, al weet je natuurlijk nooit met dat ***-systeem van 4 dalers dit seizoen

Moeskroen zal zeker nog dalen denk ik. Vooral nu met de uitverkoop. Verder denk ik ook dat Cercle nog gaat minderen. zeker als ze De Smet laten gaan.
Ook Lokeren staat nu sterk, maar dat gaat minderen denk ik. Kleine-teen-gevoel :)
Gezien het feit dat we allemaal zo dicht op elkaar staan tussen de 4de en de 11de plaats, kan elk punt een paar plaatsen schelen. Het zal op details aankomen. Een aantal van die details hebben er al voor gezorgd dat we nu aan de winterstop niet een aantal plaatsen hoger staan zoals vb tegen Bergen.
Een goeie start kan het begin betekenen van een schitterende eindronde !
KOMAAN ESSEVEE !!!!!!!