Auteur Topic: Verb. Regenboogstadion (fase 1B - tribune B (vak X)) 2015  (gelezen 611093 keer)

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.686
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #180 Gepost op: mei 28, 2015, 11:48:44 am »
Ik geloof nix, wat ik wel weet is dat ze een renteloze lening hebben bij Stad Waregem.
Dus mijn opmerking sloeg daarop... dus waarom obligaties uitschrijven die je 4.25% extra kosten terwijl je renteloos kan lenen aan Stad Waregem?

Offline jakkie3000

  • Leden
  • Berichten: 985
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #181 Gepost op: mei 28, 2015, 12:41:51 pm »
Ik geloof nix, wat ik wel weet is dat ze een renteloze lening hebben bij Stad Waregem.
Dus mijn opmerking sloeg daarop... dus waarom obligaties uitschrijven die je 4.25% extra kosten terwijl je renteloos kan lenen aan Stad Waregem?

Wel om zo het geld te verzekeren voor de opstart van de eerstvolgende fase. Hoe rapper het stadion er staat, hoe rapper de inkomsten er ook zijn. De voorzitter van AA Gent, meneer De Witte, zei trouwens iets dat ook heel belangrijk is. Je kan nooit ?n een stadion bouwen ?n een ploeg. Men moet maken dat ze zo rap mogelijk dat stadion af krijgen in de vooropgestelde termijn en daarbij zou dat geld van de supporters al helpen.

Want dit begint hier een als als verhaal te worden. Ik versta dat men bankgaranties wil vooraleer men begint te bouwen aan de volgende tribune. Maar indien er een spaarpot niet tijdig aanwezig is voor de bouw of voor eventueel spelerskapitaal (wij hoeven dat niet te weten) lopen we nog veel langer achter de feiten. Nu zal in augustus begonnen worden aan de afbraakwerken van x ipv van voor het bouwverlof te beginnen werken.

Dit kon allemaal vermeden worden en die 4.25 procent kon in die termijn al lang terugverdiend worden met een beetje beredeneerd businessplan. Pro-actief werken...

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.780
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #182 Gepost op: mei 28, 2015, 01:44:29 pm »
4.25 brutorendement is dan ook niet niks tegenwoordig.
vingers kruisen dan ook dat er niks met Mechelen gebeurt
en er WEL geld in kas zit om de obligatie terug te betalen...
Sommige mensen durven geen obligaties kopen van een goed bedrijf
daar kopen ze van een voetbalploeg, een bedrijf dat van een seizoen
op ander kan terugvallen op kruimels....

Vincent

  • Gast
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #183 Gepost op: mei 29, 2015, 11:00:28 am »
Waarom we dat zouden doen? Dat vernieuwde stadion zal nooit af zijn in 2017, dat weet je nu toch al. Bron? Het nieuwsblad van vandaag en ik citeer letterlijk: "Eerst zien of de renovatie van de tribune kant vijvers in 2016 mogelijk is". Daarna staat en ik citeer uiteraard opnieuw letterlijk: "in 2017 wordt in principe een nieuwe hoofdtribune gebouwd".

De woorden "eerst zien" en "in principe" uit de mond van Willy Naessens (dakwerken) betekenen dat deze deadline nooit gehaald wordt. Ook typisch dat men altijd in jaartallen praat nu, want de werken zouden altijd onmiddellijk na het seizoen starten. Maar dat is vorig jaar niet gebeurd, met alle ongemakken erbij. En dat is dit seizoen niet gebeurd, rarara wat zou het de volgende seizoenen kunnen zijn?

Komaan frederik, je gelooft toch niet iemand waarvan de beloftes over de startdata van de bouw van het stadion en over grote transfervissen ging nooit uitkwamen?

Ik heb ook het Nieuwsblad en in de editie van (intussen) gisteren staat er geen woord over ons nieuwe stadion. Van waar haal je dit dan precies?

Edit: ik begrijp intussen dat het uit het Laatste Nieuws zal komen, per definitie geloof ik niets meer van wat daar in geschreven staat :).
« Laatst bewerkt op: mei 29, 2015, 11:07:35 am door Vincent »

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.686
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #184 Gepost op: mei 29, 2015, 12:13:53 pm »
Zie Het Nieuwsblad on line - regionaal
Daar stond dat gisteren op

Heb je de link? Heb gezocht maar kan het precies niet vinden.

Vincent

  • Gast
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #185 Gepost op: mei 29, 2015, 12:54:06 pm »
Heb je de link? Heb gezocht maar kan het precies niet vinden.

Dat komt allicht omdat het wel degelijk het Laatste Nieuws is :)

http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-waregem/uitverkoop-in-fanshop-essevee-a2339626/

Offline Tomtom2459

  • Leden
  • Berichten: 121
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #186 Gepost op: mei 31, 2015, 02:58:07 pm »
Ik vraag me eigenlijk af, los van het feit dat het 200? is voor een abonnement, of het stuk voor de sfeergroep van de X eigenlijk ook strikt zal zijn met de nummering van de stoeltjes.... Want ik ga altijd met vrienden die op verschillende tijdstippen ons abo zullen kopen en dus wss niet naast elkaar zullen zitten. Ook pak ik regelmatig mijn vriendin of andere vrienden mee via tickets... Ik heb gwn geen zin in iedere week de miserie van welke stoeltje van wie is enzo. De mensen willen toch allemaal bij hun vrienden zitten.... Dus hoe gaan ze dat op een ordelijke manier oplossen???

Offline forzasvzw

  • Leden
  • Berichten: 630
  • Forzaaa SV !!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #187 Gepost op: mei 31, 2015, 06:03:15 pm »
Ik vraag me eigenlijk af, los van het feit dat het 200? is voor een abonnement, of het stuk voor de sfeergroep van de X eigenlijk ook strikt zal zijn met de nummering van de stoeltjes.... Want ik ga altijd met vrienden die op verschillende tijdstippen ons abo zullen kopen en dus wss niet naast elkaar zullen zitten. Ook pak ik regelmatig mijn vriendin of andere vrienden mee via tickets... Ik heb gwn geen zin in iedere week de miserie van welke stoeltje van wie is enzo. De mensen willen toch allemaal bij hun vrienden zitten.... Dus hoe gaan ze dat op een ordelijke manier oplossen???

Ik versta dit ook niet en dan nog totaal in de hoek geduwt qua sfeer en geluid  door de wind zal dit nog minder zijn dan vak x en geraak je niet boven de uit sups .. de beste oplossing was zo rechts mogelijk naar het uitvak..  ofja 2de vak om iedereen content te stellen maar niet in de hoek..  en ook er zal weer veel gezaag komen om te gaan zitten..

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.780
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #188 Gepost op: mei 31, 2015, 09:50:14 pm »
hopelijk geven ze de familie van de spelerkes die oplopen
dan een andere rustige plek niet tss de X....

Offline 2460

  • Leden
  • Berichten: 1.603
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #189 Gepost op: juni 04, 2015, 09:22:42 am »
HLN vandaag (04/06/2015 - 04u58)

Twee bouwbedrijven eisen niet langer een schadevergoeding van 2,2 miljoen euro van de stad Waregem. Volgens hen bevatte het dossier voor een nieuw Regenboogstadion van SV Zulte Waregem fouten. Nu doen ze afstand van een rechtzaak, bevestigt burgemeester Kurt Vanryckeghem (CD&V).
De stad Waregem houdt geen financi?le kater over aan de vernieuwing van het stadion. Daar was nochtans vrees voor toen twee bouwbedrijven een advocaat onder de arm namen. Willemen General Contractor uit Mechelen en Cosimco uit Kontich dienden twee jaar geleden een ontwerp in voor een nieuw stadion. Toen hun dossier werd stopgezet, kregen ze geen financi?le compensatie voor het geleverde werk.


Schadevergoeding
Hun verbazing steeg toen industriebouwer-concurrent Willy Naessens uit Wortegem-Petegem uiteindelijk de verbouwing van het stadion aanvatte. Dat gebeurde volgens de bouwbedrijven met hetzelfde architectenbureau Goedefroo+Goedefroo uit Wielsbeke ?n op basis van hun ontwerp. Willemen General Contractor en Cosimco uit Kontich eisten daarom van de stad een schadevergoeding van tien procent op de kostprijs van 22 miljoen euro van het nieuwe Regenboogstadion. Als de stad niet betaalde, zou er een rechtzaak van komen. De bouwbedrijven doen er nu echter afstand van. "Ik heb altijd gezegd dat we niets fout deden", zegt burgemeester Kurt Vanryckeghem. "Bouwheer SV Zulte Waregem schreef zoals het hoort verschillende firma's aan. Uiteindelijk haalde Willy Naessens het."

De koptribune (vak X) wijkt tegen eind 2015 voor een nieuwe tribune. Wellicht in 2016 en 2017 volgen respectievelijk de renovatie van de tribune kant vijvers en de bouw van een nieuwe hoofdtribune. Daarna worden alle hoeken dichtgebouwd en heeft Zulte Waregem een voetbaltempel met 13.000 zitjes. (LPS)


Bron: http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-menen/bouwbedrijven-trekken-miljoenenclaim-rond-stadiondossier-in-a2347458/

datum en bron bijgezet (frederik)
« Laatst bewerkt op: juni 04, 2015, 10:27:32 am door Frederik »

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.780
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #190 Gepost op: juni 04, 2015, 10:02:07 am »
hLn vandaag

Twee bouwbedrijven eisen niet langer een schadevergoeding van 2,2 miljoen euro van de stad Waregem. Volgens hen bevatte het dossier voor een nieuw Regenboogstadion van SV Zulte Waregem fouten. Nu doen ze afstand van een rechtzaak, bevestigt burgemeester Kurt Vanryckeghem (CD&V).
De stad Waregem houdt geen financi?le kater over aan de vernieuwing van het stadion. Daar was nochtans vrees voor toen twee bouwbedrijven een advocaat onder de arm namen. Willemen General Contractor uit Mechelen en Cosimco uit Kontich dienden twee jaar geleden een ontwerp in voor een nieuw stadion. Toen hun dossier werd stopgezet, kregen ze geen financi?le compensatie voor het geleverde werk.


Schadevergoeding
Hun verbazing steeg toen industriebouwer-concurrent Willy Naessens uit Wortegem-Petegem uiteindelijk de verbouwing van het stadion aanvatte. Dat gebeurde volgens de bouwbedrijven met hetzelfde architectenbureau Goedefroo+Goedefroo uit Wielsbeke ?n op basis van hun ontwerp. Willemen General Contractor en Cosimco uit Kontich eisten daarom van de stad een schadevergoeding van tien procent op de kostprijs van 22 miljoen euro van het nieuwe Regenboogstadion. Als de stad niet betaalde, zou er een rechtzaak van komen. De bouwbedrijven doen er nu echter afstand van. "Ik heb altijd gezegd dat we niets fout deden", zegt burgemeester Kurt Vanryckeghem. "Bouwheer SV Zulte Waregem schreef zoals het hoort verschillende firma's aan. Uiteindelijk haalde Willy Naessens het."

De koptribune (vak X) wijkt tegen eind 2015 voor een nieuwe tribune. Wellicht in 2016 en 2017 volgen respectievelijk de renovatie van de tribune kant vijvers en de bouw van een nieuwe hoofdtribune. Daarna worden alle hoeken dichtgebouwd en heeft Zulte Waregem een voetbaltempel met 13.000 zitjes. (LPS)

Geen schade vergoeding lijkt me sterk ;)

de koptribune wijkt tegen eind 2015.
was het niet nieuwe koptribune staat er tegen eind 2015?

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.666
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #191 Gepost op: juni 04, 2015, 10:03:33 am »
Geen schade vergoeding lijkt me sterk ;)

de koptribune wijkt tegen eind 2015.
was het niet nieuwe koptribune staat er tegen eind 2015?

Ik denk dat ze dat bedoelen. Dat er tegen eind 2015 en nieuwe staat

Offline 2460

  • Leden
  • Berichten: 1.603
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #192 Gepost op: juni 04, 2015, 10:17:20 am »
Ik denk dat ze dat bedoelen. Dat er tegen eind 2015 en nieuwe staat

Beetje soepel zijn aub ; 't is wel een journalist ?h die het schrijft, en dan nog enen van hln!  Als er af en toe iets tussen zit dat klopt mogen de lezers al content zijn !!  ::)

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.666
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #193 Gepost op: juni 04, 2015, 10:19:51 am »
Beetje soepel zijn aub ; 't is wel een journalist ?h die het schrijft, en dan nog enen van hln!  Als er af en toe iets tussen zit dat klopt mogen de lezers al content zijn !!  ::)

AAAAH, maar er stond toch eerst HNB? of heb ik dat nu zo mislezen. Ik dacht als het van hnb komt zal het wel wat kloppen. Maar toch als ze in augustus zouden beginnen met de bouw is het niet verwonderlijk dat het tegen november/december klaar is?

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.686
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #194 Gepost op: juni 04, 2015, 10:28:08 am »
Was Het Laatste Nieuws (datum en bron bijgezet in 2460's origineel bericht)

Offline 2460

  • Leden
  • Berichten: 1.603
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #195 Gepost op: juni 04, 2015, 03:53:41 pm »
Was Het Laatste Nieuws (datum en bron bijgezet in 2460's origineel bericht)

Merci Fran?oise !
En heeft ons secretaresse haar minirokske aangetrokken deze morgen ?  :D

Offline Goesse

  • Leden
  • Berichten: 1.431
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #196 Gepost op: juni 04, 2015, 04:20:32 pm »
http://www.focus-wtv.be/sport/nieuwe-tribune-bezorgt-waregem-geen-kater#

WTV heeft het blijkbaar nog anders verstaan ... eind dit jaar starten met afbraak ...

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.780
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #197 Gepost op: juni 04, 2015, 06:15:11 pm »
http://www.focus-wtv.be/sport/nieuwe-tribune-bezorgt-waregem-geen-kater#

WTV heeft het blijkbaar nog anders verstaan ... eind dit jaar starten met afbraak ...
wtv verstaat het dan zoals HLN

Zullen dus augustus - september moeten afwachten om het te weten.

Offline tappi

  • Leden
  • Berichten: 746
  • South Lane Crew
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #198 Gepost op: juni 06, 2015, 02:08:02 pm »
wtv verstaat het dan zoals HLN

Zullen dus augustus - september moeten afwachten om het te weten.
Het laatste dat ik opgevangen heb hierover:
Start na het bouwverlof. Ondertussen is al heel wat gedaan zodat ze direct kunnen beginnen na bouwverlof. (Stroomgeneratoren weg, omheining weg,...)
No pain, no gain.

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.780
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #199 Gepost op: juni 06, 2015, 02:10:45 pm »
Het laatste dat ik opgevangen heb hierover:
Start na het bouwverlof. Ondertussen is al heel wat gedaan zodat ze direct kunnen beginnen na bouwverlof. (Stroomgeneratoren weg, omheining weg,...)
yep, afwachten dus