Auteur Topic: Verb. Regenboogstadion (fase 1B - tribune B (vak X)) 2015  (gelezen 611064 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.666
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #900 Gepost op: februari 16, 2016, 11:12:15 am »
Kan er nu eindelijk, astemblieft, ik smeek u, iemand uitleggen hoe die staantribune er echt gaat uitzien?

Als het een kopie is van de overkant dan gaan die treden toch drie keer te hoog/groot zijn voor een staantribune? Dan wordt dat de ongezelligste staantribune ter wereld.

Maar als je ze moet kunnen omvormen tot zittribune dan zal er wel wat plaats nodig zijn?

Ik denk ( in de krant staat dat de treden even breed zijn) maar dat de hoogte van de treden minder hoog zal zijn dan in de nieuwe tribune.
Maar ik kan dat niet bevestigen of iets...

Offline 2460

  • Leden
  • Berichten: 1.603
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #901 Gepost op: februari 16, 2016, 11:12:23 am »
Kan er nu eindelijk, astemblieft, ik smeek u, iemand uitleggen hoe die staantribune er echt gaat uitzien?

Als het een kopie is van de overkant dan gaan die treden toch drie keer te hoog/groot zijn voor een staantribune? Dan wordt dat de ongezelligste staantribune ter wereld.

Maar als je ze moet kunnen omvormen tot zittribune dan zal er wel wat plaats nodig zijn?

Ja terechte vraag en opmerking.  Logisch zou zijn dat er telkens een tussentrede is maar dan zou de capaciteit moeten verdubbelen vergeleken met de tribune aan de overkant.  Met die brede trappen bekom je nooit een sfeertribune dat is een feit.

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.666
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #902 Gepost op: februari 16, 2016, 11:20:05 am »
Ja terechte vraag en opmerking.  Logisch zou zijn dat er telkens een tussentrede is maar dan zou de capaciteit moeten verdubbelen vergeleken met de tribune aan de overkant.  Met die brede trappen bekom je nooit een sfeertribune dat is een feit.

Denk niet dat de breedte van de trappen een rol speelt, eerder de hoogte is van belang niet?

Offline 2460

  • Leden
  • Berichten: 1.603
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #903 Gepost op: februari 16, 2016, 11:30:55 am »
Denk niet dat de breedte van de trappen een rol speelt, eerder de hoogte is van belang niet?

Goh ja dan kan je met 2 op dezelfde trede staan zeker maar daar zullen ze de capaciteit dan niet op berekenen zeker.  Er is sprake van 2 000 man.  Op zo een enorme tribune zouden er minstens 4000 recht kunnen staan volgens mij.  Hoeveel staan er in die bouwval in Kortrijk achter de goal ?

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #904 Gepost op: februari 16, 2016, 11:46:06 am »
In Kortrijk kunnen er 3650 staan volgens Wikipedia.



Onze nieuwe tribune gaat hoger zijn, denk ik? Dus hoe leg je uit dat daar maar 2000 man op zal kunnen?

Offline jeroenie

  • Leden
  • Berichten: 892
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #905 Gepost op: februari 16, 2016, 11:55:32 am »
volgens mij heeft alles te maken met de capaciteit van nooduitgangen, en de berekening van de sterkte van den beton! en op basis daarvan word berekend hoeveel mensen er op de tribune mogen. Helaas zijn de wetgevingen nu strenger dan pakweg 15 jaar geleden. Ik dacht dat dit vorig jaar ook de reden was dat er plots heel wat minder volk op de X mocht plaats nemen!
Volgens mij gaan er tussentreden komen waarop dan eventueel stoeltjes kunnen geplaatst worden in beugels ofzo. Ze kunnen het ellesinds niet maken zoals de traptreden, want dan komen er 2 tredes tussen ieder verhoog, en je kan er nauwelijks opstaan.
Enfin, binnen een dikke week gaan we allemaal veel meer weten als de willy der aan begint.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #906 Gepost op: februari 16, 2016, 12:06:13 pm »
In Kortrijk kunnen er 3650 staan volgens Wikipedia.



Onze nieuwe tribune gaat hoger zijn, denk ik? Dus hoe leg je uit dat daar maar 2000 man op zal kunnen?

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat ze kan omgebouwd worden naar ongeveer 2000 zitplaatsen (zoals de overkant dus zonder de bocht voor de bezoekers) dus zullen er wel meer staanplaatsen zijn (ik denk ongeveer 3000). Renovatie kant vijvers zal ook wat aan de capaciteit veranderen waarschijnlijk en in de hoofdtribune zouden ze beter de 2 ? 3 onderste rijen (geen zichtbaarheid) sluiten. Een stadion van 12 ? 13000 zou ideaal zijn en als er zoals nu het geval is ongeveer 8 ? 9000 per gewone match zijn ook niet halfleeg zijn. Denk ook dat eenmaal er meer capaciteit is de sponsoracties zoals vorig jaar zullen herstart worden (beter 1000 ? 1500 aan 5 euro dan lege plaatsen).

Offline 2460

  • Leden
  • Berichten: 1.603
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #907 Gepost op: februari 16, 2016, 01:44:13 pm »
Mensen, heb juist gegeten.  Mogen die foto's van die bouwval uit de jaren stillekes van een beetse verder terug weg aub !!!

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.162
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #908 Gepost op: februari 16, 2016, 02:49:50 pm »
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat ze kan omgebouwd worden naar ongeveer 2000 zitplaatsen (zoals de overkant dus zonder de bocht voor de bezoekers) dus zullen er wel meer staanplaatsen zijn (ik denk ongeveer 3000). Renovatie kant vijvers zal ook wat aan de capaciteit veranderen waarschijnlijk en in de hoofdtribune zouden ze beter de 2 ? 3 onderste rijen (geen zichtbaarheid) sluiten. Een stadion van 12 ? 13000 zou ideaal zijn en als er zoals nu het geval is ongeveer 8 ? 9000 per gewone match zijn ook niet halfleeg zijn. Denk ook dat eenmaal er meer capaciteit is de sponsoracties zoals vorig jaar zullen herstart worden (beter 1000 ? 1500 aan 5 euro dan lege plaatsen).

Als je alles goed optelt en zoals ik het laatst mocht zien dan zal het stadion met zitplaatsen op een +-  14000 komen en met staanplaatsen op een 15000. Eens helemaal af natuurlijk.  Wat jij zegt van 9000.  Klopt!  Maar we zitten beperkt en iedere ploeg die een nieuw en modern, multifunctioneel stadion neerpoot trekt een pak meer volk.  Een tribune a la Lokeren bv zorgt daar niet voor. Topmatchen in een goede periode en een afgewerkt stadion kan essevee zeker minstens 12000 man halen.  Voor europees moet je een marge hebben.  Je weet nooit wie je loot.
« Laatst bewerkt op: februari 16, 2016, 02:54:05 pm door essevee007 »

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.255
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #909 Gepost op: februari 16, 2016, 03:06:19 pm »
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat ze kan omgebouwd worden naar ongeveer 2000 zitplaatsen (zoals de overkant dus zonder de bocht voor de bezoekers) dus zullen er wel meer staanplaatsen zijn (ik denk ongeveer 3000).
Het gaat om 2500 staanplaatsen. Omgebouwd zijn dit inderdaad 2000 zitplaatsen...

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #910 Gepost op: februari 16, 2016, 04:36:42 pm »
Dus niemand die het weet?

De tribune wordt minstens zo groot en hoog en breed als die van Kortrijk, neem ik aan. Daar kan een kleine 4000 man op. Bij ons de helft zeggen ze.

Hopelijk slaan ze de bal hier niet mis door een ongezellige staantribune te maken waar iedereen op twee meter van elkaar staat.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #911 Gepost op: februari 16, 2016, 04:54:27 pm »
Dus niemand die het weet?

De tribune wordt minstens zo groot en hoog en breed als die van Kortrijk, neem ik aan. Daar kan een kleine 4000 man op. Bij ons de helft zeggen ze.

Hopelijk slaan ze de bal hier niet mis door een ongezellige staantribune te maken waar iedereen op twee meter van elkaar staat.

Het zal in iedereen geval beter zijn dan geen tribune. Ik denk ook dat een tribune zoals die bij de buren nu niet meer mag voor de veiligheid. Het feit dat ze kan omgebouwd worden naar zittribune (verplicht voor eventueel Europees voetbal) zal ook meespelen in de capaciteit.

Online Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.287
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #912 Gepost op: februari 16, 2016, 07:00:01 pm »
Ik zie het al voor mij, iedereen dicht in de midden bij elkaar en aan de zijkanten geen volk. Maar dan wel 'uitverkocht' zijn.
SV TILL I DIE

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #913 Gepost op: februari 16, 2016, 07:06:53 pm »
Ik zie het al voor mij, iedereen dicht in de midden bij elkaar en aan de zijkanten geen volk. Maar dan wel 'uitverkocht' zijn.
Minste van de zorgen toch .... Een staantribune is nu eenmaal geen zittribune waar de plaatsen vast zijn. Kant vijvers is ook dikwijls uitverkocht terwijl er veel lege plaatsen zijn - die zitten wel gezellig in het  essevee cafe natuurlijk

Offline Soulscream

  • Leden
  • Berichten: 3.066
  • Voice of the voiceless!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #914 Gepost op: februari 16, 2016, 08:03:02 pm »
Dus niemand die het weet?

De tribune wordt minstens zo groot en hoog en breed als die van Kortrijk, neem ik aan. Daar kan een kleine 4000 man op. Bij ons de helft zeggen ze.

Hopelijk slaan ze de bal hier niet mis door een ongezellige staantribune te maken waar iedereen op twee meter van elkaar staat.
ik hou men hart ook al vast, een staan tribune moet compact volgepakt zijn, kijk maar naar Dortmund, hopelijk hebben ze het goed aangepakt... Echt niemand die meer weet? Supportersraad, slc ,?

Offline BorisB9

  • Leden
  • Berichten: 902
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #915 Gepost op: februari 16, 2016, 08:59:18 pm »
Toch meerdere keren gemeld dat er 2800 staanplaatsen zijn...?! Dat zijn er 600 meer dan er zitplaatsen zijn kant vijvers.

Offline jeroenie

  • Leden
  • Berichten: 892
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #916 Gepost op: februari 17, 2016, 07:56:07 am »
volgens mij hebben ze een pak meer werk aan de betonplaat dan de vorige tribune. ze zijn der nui nog aan bezig! zou de ondergrond daar dan zo slecht zijn? (was in de hoek waar de bezoekers zitten ook al het geval!)

Offline 2460

  • Leden
  • Berichten: 1.603
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #917 Gepost op: februari 17, 2016, 09:50:36 am »
volgens mij hebben ze een pak meer werk aan de betonplaat dan de vorige tribune. ze zijn der nui nog aan bezig! zou de ondergrond daar dan zo slecht zijn? (was in de hoek waar de bezoekers zitten ook al het geval!)

Zal te maken hebben met de zuurtegraad van het vele gezeik van al die supporters van KVK, Anderlecht, Brugge etc !! Zal veel saneerwerk aan te pas gekomen zijn.

Offline 2460

  • Leden
  • Berichten: 1.603
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #918 Gepost op: februari 17, 2016, 09:52:10 am »
Ik zie het al voor mij, iedereen dicht in de midden bij elkaar en aan de zijkanten geen volk. Maar dan wel 'uitverkocht' zijn.

Daar vrees ik ook voor.  Het volgende staaltje van absurde regeltjes in dit kloteland ?  Als dat inderdaad zo is dan konden ze er beter meteen een zittribune van gemaakt hebben identiek aan de overzijde.

Of misschien zullen ze werken met serveuzekes die drank komen rondbrengen tijdens de match.  Als er maar 2800 man toegelaten is op een tribune waar plaats is voor 4 500 man zal er daar ruimte genoeg voor zijn.
« Laatst bewerkt op: februari 17, 2016, 10:17:34 am door 2460 »

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #919 Gepost op: februari 17, 2016, 10:55:42 am »
volgens mij hebben ze een pak meer werk aan de betonplaat dan de vorige tribune. ze zijn der nui nog aan bezig! zou de ondergrond daar dan zo slecht zijn? (was in de hoek waar de bezoekers zitten ook al het geval!)

Denk dat ook veel te maken heeft met het feit dat het geen tribune tout court is maar dat er commerciele ruimtes in voorzien zijn die alle voorzieningen nodig hebben. Beter nu alles in orde dan achteraf moeten prutsen. Een vriend van mij die alle dagen een paar keer aan de werken voorbijkomt zegt dat hij nog nooit zoveel buiten, labels, etc zag aan een bouwwerf.