Auteur Topic: Verb. Regenboogstadion (fase 1B - tribune B (vak X)) 2015  (gelezen 611090 keer)

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Online Zigic14

  • Leden
  • Berichten: 552
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1820 Gepost op: juli 31, 2016, 10:10:55 pm »
Zijaanzicht valt nog mee, maar bij een vooraanzicht had ik toch ook geen wauw-gevoel.

Komt vooral door de trappen aan de ingangen die helemaal naar boven oplopen en de tribune in verschillende vakken verdelen. Het lijk gewoon niet op 1 geheel.



Offline Ranter

  • Leden
  • Berichten: 1.637
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1821 Gepost op: juli 31, 2016, 10:27:38 pm »
Tribune ziet er heel erg lelijk uit op de beelden.

Op de beelden, vind ik dit persoonlijk ook geen mooie tribune.
Je ziet meer ijzer dan mensen.

Er staan is anderzijds praktisch en comfortabel.

Offline Essevee boy

  • Leden
  • Berichten: 1.455
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1822 Gepost op: juli 31, 2016, 10:35:27 pm »
Dat valt toch goed mee, ik had het eerlijk gezegd erger verwacht.

Offline boerkens4ever

  • Leden
  • Berichten: 2.653
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1823 Gepost op: juli 31, 2016, 10:37:12 pm »
Ik persoonlijk vind het er niet slecht uitzien eerlijk gezegd. Eens ze volledig volzet zal zijn zal het er nog een stuk beter uitzien.
De tribune is zeker comfortabel om op te staan. Ik heb me daar gisteren eigenlijk goed geamuseerd. En de veeka moe nie vele lachen. Ze zouden beter eens kijken naar hun eigen kiekekot.

Offline Soulscream

  • Leden
  • Berichten: 3.066
  • Voice of the voiceless!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1824 Gepost op: juli 31, 2016, 10:57:34 pm »
Tribune ziet er heel erg lelijk uit op de beelden.
minpunt, de borstweringen zijn te hoog, je hebt het gevoel dat je aan een toog hangt...

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1825 Gepost op: juli 31, 2016, 10:58:22 pm »
Veel te veel open ruimte door die onderverdeling in 3 vakken. Trekt echt op niets vind ik

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.287
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1826 Gepost op: juli 31, 2016, 11:01:17 pm »
Ik vond het ook wel mooi ogen, enigste dat ik vond is dat er weinig kleur in zit.
SV TILL I DIE

Online Zigic14

  • Leden
  • Berichten: 552
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1827 Gepost op: juli 31, 2016, 11:26:34 pm »
minpunt, de borstweringen zijn te hoog, je hebt het gevoel dat je aan een toog hangt...

Tzijn dan ook geen knie- of heupweringen.

Offline Vidmar

  • Leden
  • Berichten: 1.751
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1828 Gepost op: juli 31, 2016, 11:37:08 pm »
't Probleem is een beetje dat de borstweringen nog altijd opvallen als er supporters op staan.

Zo lijkt het wel dat je in een 'kooi' zit.

Offline Naessens C

  • Leden
  • Berichten: 2.958
  • We pakken ze. Één voor één.
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1829 Gepost op: juli 31, 2016, 11:42:45 pm »
Veel te veel open ruimte door die onderverdeling in 3 vakken. Trekt echt op niets vind ik

Dikke 2...

Offline Jimme

  • Leden
  • Berichten: 108
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1830 Gepost op: juli 31, 2016, 11:59:43 pm »
Zoals al eerder geopperd : een gemiste kans.
Comfort : misschien wel, maar aartslelijk.
Tribune 2 had een exacte kopie moeten zijn van tribune 4.
Ik zie niet in waarom daardoor aan sfeer zou moeten ingeboet worden.
Respect trouwens voor alle initiatieven van SLC, zonder hen zou er niet de minste beleving zijn.

Offline anotherboerke

  • Leden
  • Berichten: 359
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1831 Gepost op: augustus 01, 2016, 12:31:09 am »
Tribune was ook bijlange niet volledig gevuld. Denk dat het er helemaal anders zal uitzien als alle 2700 man er staat ipv de 1800 nu. Het plaatje zal beter kloppen met een volle tribune, dan een half gevulde.

Offline Vidmar

  • Leden
  • Berichten: 1.751
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1832 Gepost op: augustus 01, 2016, 12:35:09 am »
Tribune was ook bijlange niet volledig gevuld. Denk dat het er helemaal anders zal uitzien als alle 2700 man er staat ipv de 1800 nu. Het plaatje zal beter kloppen met een volle tribune, dan een half gevulde.

Met een volle capaciteit van 2700 blijven die 3 gescheiden vakken behouden hoor. E?n geheel had idd veel mooier en sfeervoller geweest.

Offline essevee5381

  • Leden
  • Berichten: 513
  • SLC
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1833 Gepost op: augustus 01, 2016, 03:25:04 am »
Als we de sfeer vergelijken met tribune 4. Met dezelfde middelen (zelfde toren, zelfde mensen,...)
Dan opteren wij zowiezo voor tribune 2 met borstweringen. Even vergelijken op gebied van sfeer:

Voordelen:
- Veel meer plaats om kleine doekjes te hangen en zo een visueel effect te cree?ren. De eerste rij borstwering mag volledig volhangen.
- bij tribune 4 hadden er velen schrik bij de viering of liedjes waarbij gesprongen werd om een serieuse tuimelperte naar voren te doen. Wanneer deze schrik wegvalt, gaan mensen zich sneller los laten gaan.
- geen stoeltjes die om de 5 stappen loskomen omdat er op gestaan en gesprongen wordt.
- mensen in het vak die weten wat de bedoeling is van het vak.
- wanneer men volledig opgaat in de wedstrijd kan er, ondanks de regels het verbieden, al eens eventjes op de ballustrade gestaan worden. (Geloof mij... Bij het sfeermaken is dit echt een plus punt. Emoties uiten)
- de ballustrade kan dienen als toog om de pintjes op te zetten. Klein detail. Maar zo handig wanneer de 'handjes' omhoog moeten.
- veel betere akoestiek dan tribune 4.
- geen mogelijkheid om te gaan zitten tijdens de wedstrijd. Dit werkt echt demotiverend voor mensen die sfeer staan te maken.
- veel ruimte. Zoals de 'pogo' dit weekend werd gedaan heb ik hem nog nooit gezien bij ons.
-...

Nadelen:
- te grote scheiding tussen de vakken. Waardoor de tribune zeer lomp en ongezellig overkomt.
moeilijk de zijkanten te bereiken hierdoor.
- veel ruimte kan ook een nadeel zijn waardoor de tribune snel leeg lijkt.
- capaciteit kan veel hoger.
- borstweringen zijn iets te hoog.
- hoge tredes.

Wij zijn pro staantribune zoals ze nu is. Sfeermaken in een zittribune is zoveel moeilijker.
Geslaagde eerste kennismaking!
« Laatst bewerkt op: augustus 01, 2016, 03:27:54 am door essevee5381 »
South Lane Crew.

Offline Naessens C

  • Leden
  • Berichten: 2.958
  • We pakken ze. Één voor één.
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1834 Gepost op: augustus 01, 2016, 05:55:20 am »
Men sprak van een rood-groene muur, een Gelbe Wand in het klein, maar met die immens brede trappen ga je nooit dit effect krijgen, zelfs niet als het uitverkocht is. Dit valt serieus op en is niet minder dan zeer jammer te noemen.

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.162
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1835 Gepost op: augustus 01, 2016, 08:44:02 am »
Al vanaf het begin gezegd.  Tribune moest exacte copie worden met zitjes en letters essevee.  Stadion leeg is het echt storend voor het geheel en linkt het op iets onafgewerkt.  Stadion bij match.  Langs de zijkant ca ca.  door omstandigheden keek ik op tv en daar zeiden ze.  Nja een gelbe wand imitatie is het zeker niet.  Daarvoor is er te veel plaats tussen alles.  Meermaals begonnen ze erover.  Al bij al toch indrukwekkende tribune.  Eens  stadion in de maak zeiden ze ook weer.  Eenmaal de Kuip volledig af zal het msh iets beter meevallen.  Maar stoeltjes zou toch altijd de beste keuze geweest zijn. 

Offline Essevee boy

  • Leden
  • Berichten: 1.455
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1836 Gepost op: augustus 01, 2016, 08:52:57 am »
Als ik zie wat ze in Mechelen neergezet hebben dan moeten wij niet beschaamd zijn denk ik.. En al die supporters van andere ploegen die kritiek hebben mogen gerust eens naar hun eigen barakken kijken

Offline Soulscream

  • Leden
  • Berichten: 3.066
  • Voice of the voiceless!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1837 Gepost op: augustus 01, 2016, 10:13:20 am »
Als ik zie wat ze in Mechelen neergezet hebben dan moeten wij niet beschaamd zijn denk ik.. En al die supporters van andere ploegen die kritiek hebben mogen gerust eens naar hun eigen barakken kijken
tuurlijk niet, het is knap wat we doen, denk dat iedereen content is, maar je zet een stadion voor een zeer lange tijd, en in plaats van dan een 9 op tien te halen, maak je uw huiswerk maar op 7/10...

1 voordeel mocht men ooit nog willen afstappen van de borstweringen, kan men nog altijd dezelfde zitjes van de overkant plaatsen.

Offline Goesse

  • Leden
  • Berichten: 1.431
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1838 Gepost op: augustus 01, 2016, 10:33:16 am »
Kan het geen oplossing zijn om enkel het middenste vak staantribune te houden en de buitenste zitjes te zetten?
Of kan dit niet voor het zicht van de mensen die zitten?


Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.686
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1839 Gepost op: augustus 01, 2016, 10:34:28 am »
Men sprak van een rood-groene muur, een Gelbe Wand in het klein, maar met die immens brede trappen ga je nooit dit effect krijgen, zelfs niet als het uitverkocht is. Dit valt serieus op en is niet minder dan zeer jammer te noemen.

Volgens mij is dat grotendeels op te lossen door kleur te steken op de tribune om zo de beton te maskeren. Er bestaan anti-slip verven (met soort zand in) om op trappen te zetten en zeer veilig zijn.